Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een mooie echo Dreetje! Gaaf hoor!

Ik zie net in schema dat ik verkeerde datum heb doorgegeven voor echo: 23 juli.

Ben beetje in de bonen af en toe, laat ook van alles vallen steeds.. Pffff

Afscheiding weer weg gelukkig!

Fijne avond allemaal!

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pien, wat fijn en een opluchting voor je. Uroloog alles goed, daar ben ik nu ontslagen! Nog niet gebeld voor uitslag combitest, hoop dat dat zo blijft.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hm. Ben gebeld vanmiddag en heb een licht verhoogd risico, namelijk 1 op 180 voor down. Dit is 0,5%. De grens ligt op 1 op 200. Meteen alles besproken met mn vriend, en ieder geval doen we geen vlokkentest. We zouden wel aan het nipt onderzoek mogen meedoen, maar qua uitslag ben je dan weer 3 tot 4 weken verder. We hebben nu aangegeven geen verder onderzoek te willen doen. Maar twijfel blijft nog wel een beetje...

Iemand anders al uitslagen ontvangen? En moeilijke besluiten moeten nemen hierover?

Geplaatst

He bah Dreetje dat is nou net onzekerheid/spanning waar je echt niet op zit te wachten. Bieden ze je nu een NIPT test aan? Dacht dat uitslagen na 2 weken binnen waren. Snap wel dat je vlokkentest niet wil doen!Sterkte met dit bericht! Aan de andere kant: 1 op 180 is dus 179 keer niks aan het handje!

Geplaatst

Oh ja en ik ben morgen pas 8 weken dus moet nog ff wachten op de combinatietest überhaupt...

We hebben even zitten dubben over NIPT maar vinden het toch te duur...!

Geplaatst

Loeseke, wat fijn dat de test goed was en wat super dat je een meid krijgt. Echt snel om het al te weten.

Wat krijg je allemaal precies te weten bij een nipt test?

Jeetje, pienmvfinn, kramp en afscheiding is nooit leuk. Gelukkig dat het is gestopt.

Dreetje, fijn dat je bent ontslagen bij de uroloog. Wat was er dan, als ik vragen mag? Wij gaan dit keer ook de combinatietest maar doen,bij mijn zoon toen niet gedaan, maar nu er al een rondloopt, wil ik het wel weten. Bij een slechte kans zou ik wel een NIPT test laten doen, dit is toch alleen een bloedtesten en zorgt voor meer uitsluitsel. Maar het is wel een lastige keuze... Maak een keuze waar je je goed bij voelt.

Ik heb sinds een paar dagen erg last van mijn stuitje. Bij elke stap een soort stroomstoot door mijn bil aan een kant en soms bij het bukken en weer omhoog komen zo erg dat ik even niet op mijn been kan staan. Op de grond zitten met mijn zoon doe ik al niet meer, dan kom ik amper omhoog. Nog geen 10 weken en al een oud wijf :(

Van die bal in mijn buik verder geen last gehad. Woensdag de tweede echo en dan weten we zeker of het geen kwaad heeft gedaan.

Nu maar cadeautjes kopen. Zoonlief wordt maandag alweer 3.

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Dreetje , dit wil

Je liever niet horen een dergelijke uitslag maar inderdaad 179 meer kans dat het niet geen down heeft...

Zelf was ik voorbereid op

Een " ongunstigere" uitslag ivm leeftijd ( 39)+icsi+te zwaar

Wij hadden besloten om dan nog voor de nipttest te gaan maar verder niet ivm risico's

Als jullie toch al besloten hebben om geen vlokkentest te Doen Kun je de nipt toch alsnog doen? Ookal duurt de uitslag 3 mogelijk 4 weken . Daarna heb je wel een zeeeer betrouwbare uitslag toch?

Anders blijf je wellicht tot de geboorte met een gevoel van onrust zitten?

Geplaatst

Pien, Meiske: We kunnen meedoen aan het nipt onderzoek in Leiden nu we licht verhoogd risico hebben. Zonder extra kosten. Een nachtje erover geslapen beiden, doet goed. Ik denk dat we wellicht toch ons daarvoor aanmelden. Ook omdat ik merk dat anderen onze keuze om wellicht niks te doen niet goed begrijpen (lees familie, mijn zijde) en ik me constant aan het uitleggen ben de afgelopen dagen. Dan maar die bloedtest om van de meningen af te zijn. Sorry als ik grumpy overkom...

Ik zelf heb nu veel aan de volgende vergelijking:

5 op 1000 kindjes kunnen down hebben met mijn uitslag

5 op 1000 vrouwen krijgen miskraam bij vlokkentest

Van de tweede zeggen de gyns altijd: het is een hele kleine kans. In vergelijking is dus onze kans ook heel klein op kindje met down. In percentages : 0,55% dus 99,45% gaat goed.

Zucht, meten is weten, maar wat haat ik dit soort meetwerk nu. :/

Meiske, wat was jullie uitslag? Je geeft aan voorbereid te zijn geweest op ongustigere uitslag of wacht je nog op de test?

Snuffie, ik ben begin 2013 geopereerd aan endometriose. De endo zorgde voor afknelling urether. Ik heb tijdelijk een jj katheder gehad na de operatie en dit was controle na een jaar.

Geplaatst

Hoi Dreetje, best lastig, die omgeving. Zoals ik jouw bericht lees lijkt het erop dat je nu voor anderen testen wil laten doen...

Logisch dat je dan grumpy bent.

Naar zeg, endo, rotziekte. Ik hoop dat alles dan nu goed is en dat het lekker wegblijft.

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Dreetje, wat rot dat je de test meer doet voor anderen, beetje de omgekeerde wereld he, ik dacht juist dat je zelf zo dubte vandaar mijn gedachte....

inderdaad nachtje of twee over slapen , ik hoop dat welke keuze je ook maakt je er volledig achter zal staan!

bij ons was de uitslag 1:1200 ( ik ben nu bijna 22 weken) maar na de meting / echo werd ons wel verteld dar er serieus factoren waren die de uitkomst/ berekening negatief zouden kunnen beïnvloeden zodoende.

veel wijsheid!

Geplaatst

Mijn vriend en ik hebben besloten om de nipt test te gaan doen. Deels omdat het kan, en de kansberekening erdoor alleen maar kleiner zou kunnen worden. We wilde ook eerst de nipt doen, maar die was zonder verhoogde kans niet gratis. Nu wel, dus waarom dan maar niet. Vriendlief heeft zoiets: waarom niet en geeft mssn extra rust in de tent. Ik zat eerst met de wachttijd in mn maag, want bij nog een uitslag opwachten geeft mij t gevoel nog steeds in die wachtkamer te zitten. En aangezien ik al lange lange lange tijd daar zit, zag ik daar wel tegenop. Nog steeds wel maar minder nu.

Ik laat t maar en zie het maar als mijn aandeel voor wetenschappelijk onderzoek. :) en wil er niet te lang bij stil gaan staan. Die 0,55% is zo enorm klein, en de echo zo goed. C'est la vie.

Meiske, wat soort externe factoren zouden de test negatief kunnen beinvloeden? Ik zat bv aan antibiotica voor blaasontsteking tot de dag voor ze mn bloed afnamen, zou zoiets kunnen? Fijn zo'n goede uitslag trouwens!

Geplaatst

Dreetje: ik heb de nipt op eigen kosten gedaan, met 8 dagen had ik de uitslag.

Wellicht duurt het in Nederland langer omdat ze nog in de testfase zitten?

Zelf vond ik het wel fijn om de test te doen, het geeft meer zekerheid en daarmee kan je bepaalde keuzes maken.

Het lijkt me niet fijn om de hele zwangerschap te twijfelen of je kindje wel of niet gezond is, en stress is ook niet bevorderlijk!

Snuffie: ik heb ook last van mij stuit en bil, voornamelijk als ik een drukke werkdag heb.

Afgelopen vrijdag had een een avonddienst, veel lopen en ook wel getild, dan heb ik wel meer last.

Klachten wijzen volgens mij wel op je bekken.

Ondertussen kan ik steeds minder eigen broeken aan en is buik 's avonds prominent aanwezig.

Gisteren ben ik met een vriendin naar een festival geweest, ze had een broek, een paar shirts en wat babykleding meegenomen.

De broek is een 3 kwart, en zit heerlijk.

Ik ben nog een rok aan het naaien, daarmee moet ik de zomer wel aardig doorkomen.

Fijne zondag!

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie, helaas miskraam :(

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly,

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari

Daantje: 13 januari

Janneke: 15 januari

Dreetje: 15 januari

Loeseke: 16 januari Meisje!

Cigdem : 21 januari

Minoes: 26 januari

Toekie: 30 januari

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari

Pauline: 22 februari

Hilly: 24 februari

Echo:

Snuffie: 16 juli (2e echo)

Paulien: 23 juli (2e echo, termijnecho)

Minoes: 23 juli (speciale echo)

Hilly: 8 juli (2e echo)

Moi: 24 juli (2e echo)

20-weken echo:

Dreetje: 26 augustus

Loeseke: 2 september

Afspraken:

Janneke: 28 juli Gyn

Minoes: 30 juli controle

Cigdem : 15 aug

Geplaatst

Dreetje fijn dat jullie er uit zijn samen!

over de nipt is niet gesproken maar bij de Nekplooimeting gaf men aan dat er in ons geval 3 factoren waren voor een minder gunstige uitslag voor de Nekplooimeting , en dat was met name mijn leeftijd (39) , de icsi en mijn overgewicht,

Maar uitkomst nekplooi wordt mede bepaald door hormonale waarden.

bij de zwangerschap van mijn zoontjes was ik 35 , meting nekplooi was bij beiden 1.1 en uitkomst was 1:1000 ( icsi)

bij de zwangerschap van mijn dochtertje was ik 36, meting nekplooi 0.8 en uitkomst was 1:1500 ( icsi)

nu ben ik 39, meting nekplooi was 1.8 en uitkomst 1:1200 ( icsi icm tese )

Geplaatst

Loeseke: Je kan in NL kiezen voor nipt test, waarbij het bloed in Belgie wordt gecheckt, duurt idd 8 dagen maar kosten bijna €600. Wij gaan nu meedoen aan de trident test in leiden, en dat duurt langer, ze geven aan 3 weken. Daarnaast een afspraak voor de intake, vragen beantwoorden ed en dan pas bloed inleveren.

Ben in ieder geval gerust erop, nu we besloten hebben. Enerverend weekendje zeg maar. :)

Geplaatst

@Dreetje sterkteWij hebben al gezegd dat we op zn minst de combinatietest willen en als er ook maar enige twijfel is gaan we daarna voor de nipt. We willen het risico van de vwp of vlokkentest niet als er ook iets als de nipt is.Ik heb 23/7 mijn intake bij de NL gyn, ben dan 9 weken. Maar ik kon echt geen twee weken wachten :-/ Ik heb dus voor komende week een echo geboekt bij een commercieel bureau die ook vroege echo 's doen. Ik heb het gewoon nodig om te wéten dat het allemaal goed gaat en blijft gaan..

Geplaatst

oh Hilly dat snap ik echt heel goed! Ik heb ook 23/7 pas weer echo en ik zou zo graag eerder kijken!

Manlief kan ook niet mee 23e omdat hij onze zoon dan van kamp ophaalt, ik hoop dan ook echt dat het dan allemaal goed is anders zit ik daar in mijn eentje...

Wat kost een commerciële echo?

Geplaatst

Dames ik zit nog lekker op de camping helaas geen verbinding haast

Even snel voordat de verbinding weg valt

Dreetje sterkte meid is toch even schrikken hopelijk komt er verder niks uit

Ben alles ook weer kwijt sorry maar denk aan jullie

Hier gaar wat beter dus paniek slaat toe

Kreeg net bericht niet 23 naar Umcg maar 24 grrrr duurt allemaal al zolang

Liefs

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Gisteren geweest in Leiden voor de nipt intake, volgende week maandag bloedafname en dan 10-15 werkdagen uitslag. Ben benieuwd en voel me er rustig onder. Tnh voor alle support meiden! Doet me goed.

Hilly, dat duurt zeker nog wel ff, 9 wk. Ik had echo 1 met 6 wk al. Kan me voorstellen dat je wilt weten of t goed gaat. Wanneer ga je?

Pien, wat vervelend dat je man er niet bij kan zijn! Een goede vriendin, zus of moeder meenemen een plan? Zo'n echo delen, positief of negatief, is wel fijn.

Tnx Minoes, voel me redelijk rustig eronder. Ben je nog ilang op vakantie? Irritant een dag later, in zo'n proces wil je alles zsm. Proberen maar te genieten van je vakantie! :)

Ik ga maar s weer werken vandaag, haalt ook mn gedachten eraf. Succes iedereen!

Geplaatst

Hoi Dreetje

Wat een naar nieuws voor je, dat is schrikken. Goed dat je de NIPT test gaat doen, ik ga voor je duimen dat alles goed is.

Hier een flinke blaasonsteking, waar ik erg naar van ben geweest. de 13 weken echo was goed trouwens. Ik vind het momenteel wel zwaar met een kleine van bijna twee en zwanger, (maar alles voor het goede doel), komt ook omdat ik op mijn werk weinig support krijg.

groet wensmam

Geplaatst

Dreetje, wat spannend allemaal. Ik geloof dat ik ook voor de NIPT zou gaan. Dan kun je de onzekerheid achter je laten. Ben je nog steeds rustig onder je beslissing?Wensmama, auw een blaasontsteking. Is een heel ander gevoel als je zwanger bent he? Heb je een antibiotica kuur gekregen? Ik vind het soms ook pittig in combinatie met met zoontje van twee. Zal nog wat worden als we echt dik en rond zijn! Hier verder alles goed! Alweer bijna 14 weken. Heb maar een zwangerschapsbroek aangeschaft. Krijg steeds meer opmerkingen over mijn buikje. Vanavond naar de gynaecoloog. Ben benieuwd!Daantje

Geplaatst

Wat zijn jullie al lekker ver wensmam en Daantje.

Daantje veel plezier vanavond bij de gyn.

Ik ga toch maar gewoon wachten tot volgende week woensdag. Nog 8 dagen dat overleef ik ook wel (hoop ik hahahaha)

Werken leidt ook lekker af.

Geplaatst

Wensmam, daantje, thx voor jullie support! En het lijkt mij ook inspannender als je al een kleine hebt rondlopen. En die blaasontsteking ken ik, ook gehad en kuurtje gekregen. Werkte prima, daarnaast ook veel water en cranberrysap gedronken. Vervelend dat je geen support op werk krijgt. Zorg goed voor jezelf.

Geplaatst

Het is zeker pittiger als je er 1 hebt rondlopen. Ik heb er al twee al is de oudste gelukkig weer zo oud dat hij ook kan helpen (als zijn pet ernaar staat hahaha)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden