Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb overgewicht en mijn gyn wilde graag dat ik nu al een keer een glucose tolerantie test zou doen. Ook al was mijn nuchtere waarde 5.1. Dus ik vandaag naar het lab voor bloedprikken, suikerdrankje en twee uur wachten... En helaas was mijn waarde na twee uur iets verhoogd :-( Nuchter 5.4, dus wederom keurig, maar de 2h waarde 8.2 waar de grens 7.9 is... Ik heb dus geen diabetes, maar wel een 'gestoorde glucose tolerantie'. En die heb ik waarschijnlijk al sinds voor de zwangerschap.

Ik heb in Gent metformine voorgeschreven gekregen op de verdenking van insulineresistentie, maar dat is niet met testen vastgesteld. En nu baal ik daar best wel van, want mijn dosis is blijkbaar niet genoeg om me 'in het gareel' te houden. Alhoewel ik ook moet toegeven dat ik dus nooit zoveel suiker in een keer naar binnen werk als met dat siroopdrankje.. Maar goed.

Ik zit me nu op te vreten. Want hoeveel schade heb ik ons kindje onbewust aangedaan door niet in de gaten te hebben dat mn bloedsuiker af en toe uit de pas raakt? En is die schade al groot bij de overschrijding die ik heb of moet je dan veel hoger pieken? Ik heb angstvisioenen van aangeboren afwijkingen en weet al niet wat :-(

bah!

Geplaatst

Lieve Hilly,

Wat vervelend dat je zwangerschap diabetes hebt.

Ik heb het dus ook. En kwam er pas bij 25 weken achter!

Na het drankje was mijn waarde 8.5

Ik heb daarvoor wel aardig wat gesnoept tijdens de zwangerschap.

Maar het komt ook niet alleen door het snoepen hoor. Het zijn ook echt de koolhydraten!

Moet je je nu aan een speciaal dieet gaan houden? Ik vond t erg toen ik het hoorde maar eigenlijk is t allemaal best goed te doen je mag alles eten alleen moet je dus je koolhydraten tellen per maaltijd.

Voor je kindje kan het echt nog geen kwaad is mij verteld! Wel als je het zou hebben en hij word geboren dan kan hij ineens een tekort aan suiker krijgen waardoor hij teveel moet werken. Maar zover is t gelukkig niet en je bent eroptijd bij! En je waardes zijn gelukkig niet zo hoog dat je insuline moet spuiten t is ietsjes verhoogd!

Geplaatst

Hilly ik denk dat het nu nog geen kwaad kan, anders zouden ze daar ook veel strenger op zijn.

Hebben jullie ook last van niezen en dan 's avonds verstopte neus? Duurt bij mij al 3 weken...

Vreemd!

Kan niet wachten tot ik gup voel bewegen, vind deze fase van zwangerschap maar rot met dat niet lekker voelen en onzeker zijn. Nog een week of 5-7 hoop ik...

Wel lekker dat het 's nachts koeler is, dat slaapt lekkerder!

Geplaatst

Hilly meid ik denk dat je ook geen zorgen moet maken

Anders hadden ze gelijk wel stappen ondernomen

Helaas heb je dan wel zwangerschap diabetes hoplijk heb je het snel onder controle sterkte meid

Pauline ben ook veel verkouden zou er wel bij horen

Ja bijzonder als je ukkie voelt bewegen

Hoe er bedje nu?

Geplaatst

Whahaha Pauline sorry stomme tel ik heb dit zo vaak

Ja dat bedoelde ik bij onze dochter voelde ik het eind 15 week dat is dan niet zolang meer ;-)

Geplaatst

Gisteren heb ik mijn moeder meegenomen om voor de eerste keer haar kleinkind te zien. Zo leuk! De kleine deed enorm z'n best! Schoppen, strekken, draaien, springen. Zo druk dat de echoscopiste steeds maar bezig was om het beeld weer bij te stellen. Dat belooft wat ;-)

Dinsdag hebben we de nekplooimeting. Ben heel benieuwd wat we dan allemaal zullen zien en te horen gaan krijgen. Ook ga ik volgende week met de arts overleggen over de zwangerschapsdiabetes. Ik vermoed dat ik een tijdje thuis zal moeten prikken en dagcurves bijhouden. En dan zullen we zien wat daar uit komt.

Over 4 weken hebben we een geslachtsbepaling gepland. Ben zó benieuwd, kan bijna niet wachten :-D

Wat kunnen/moeten we nu verder allemaal regelen? Het is de eerste, dus alles is nieuw voor me :-)

Geplaatst

Even niet geschreven op het forum, sorry! 2x een lang stuk getypt en 2x foetsie grrrr....en toen heb ik het even gelaten.

Paulien, fijn dat de nekplooi goed is, super! Geniet je van je vakantie (ondanks het nu wat mindere weer)?

Hilly wat een leuke echo had je, een kleine spring in het veld. Di nekplooi (weer een echo) en binnenkort nog 1...lekker gluren naar die kleine. Voor wat je moet regelen; gewoon ff googelen op internet. Er bestaan lijstjes van spullen wat je allemaal nodig hebt en in elk vast aanmelden bij kraamzorg.

Vervelend van de diabetes! Hopelijk is het allemaal te doen voor je.

Toekie wat naar dat je blijft overgeven! Hoop dat het toch snel wegtrekt. Heb ook gelezen dat je met Icsi een GUO moet krijgen ipv een SEO...heeft mijn gyn. niks over gezegd. Ga het di maar even vragen (heb woe de 20 wkn SEO)??

Minoes wat een schrik dat je hele dag in ZH was!!! Hoop nu geen gekke dingen meer en urineweginfectie onder controle?

Cigdem hoe was jou controle van de week?

Hier gaat het goed, behalve de rug/bil. Volgens fysio overbelasting van een bekkenband waardoor de hele boel in de kramp schiet. Dit moet ik proberen te voorkomen omdat ik er ook harde buiken van krijg. Dus niet langer dan een half uur lopen/zitten/staan en dan wat anders gaan doen. En eigenlijk elke 2 uur even een kwartier gaan liggen om het geheel weer rust te geven. Was nogal lastig afgelopen week omdat ik een zware houten snijplank op mijn ringteentje liet vallen...echt lekker lopen zat er afgelopen week helemaal niet in. Misschien morgen toch maar even naar de HA, heb zo het vermoeden dat het misschien toch gebroken is omdat de teen niet goed beweegt en dood aanvoelt. Geloof niet dat ze er veel aan kunnen doen maar dan weet ik het haha.

Vrijdag lekker op vakantie voor 1,5 week naar Kreta maar eerst komende week een check bij de Gyn. en de 20 wkn echo.

Wat gaat het snel allemaal!!!!

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie, helaas miskraam :(

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly,

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari

Daantje: 13 januari

Janneke: 13 januari --> Verrassing!

Dreetje: 15 januari

Loeseke: 16 januari --> Meisje!

Cigdem : 21 januari

Minoes: 26 januari --> Jongen!

Toekie: 30 januari --> Verrassing!

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari

Pauline: 22 februari

Hilly: 24 februari

Echo:

Hilly: 19 augustus, nekplooi

20-weken echo:

Janneke: 20 augustus

Dreetje: 26 augustus

Loeseke: 2 september

Minoes: 3 september

Minoes: 5 september

Pret echo:

Janneke: 3 oktober

Afspraken:

Minoes: 27 augustus

Paulien: 29 augustus

Toekie: 29 augustus

Janneke: 8 september

Geplaatst

Hilly leuk zo'n klein druk ukkie geniet ervan

Succes met de nekplooi meting

Pauline wat geweldig zeg zo'n goeie uitslag

Janneke auw je teen hoplijk niet gebroken :-(

Lekker op vakantie geniet ervan

Hier ook bekken rug klachten

En urine verlies bah whahaha ach ja als alles zo blijft en bekken niet erger word mag ik niet klagen ;-)

Spannend zeg bijna 20 weken echo kan niet wachten wat gaat de tijd snel

27 aug controle en dan week erna 20 weken jahoe

Hoest met iedereen ?

Liefs

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hier het lowlands weekend achter de rug, althans man is geweest en ik zoon en ik hebben 2 nachtjes bij mijn ouders gelogeerd.

Zaterdag ben ik met vriendinnen naar de parade in Amsterdam geweest, de voorstelling van dominee Gremdaat gezien.

Buik en kilo's groeien gestaag door, ik hoop niet dat ik mijn oude gewicht ga halen.

Af en toe kan ik wel wat beter om mijn eetgedrag letten..

Ik voel de baby regelmatig bewegen, dat is wel een fijne bevestiging.

Helemaal omdat het nog even duurt tot mijn volgende afspraak met de verloskundig.

Vorige week hebben we nog een pretecho laten maken.

Het is nog steeds een meisje, super lief om weer te zien.

Zoon was onderwijl druk aan het spelen, hij heeft nog niet door dat er veranderingen op komst zijn.

Eind van het jaar ga ik boekjes bij de bibliotheek lenen om hem voor te bereiden.

Geplaatst

Loeseke klinkt als een fijn weekend! Zou je anders ook naar Lowlands zijn gegaan? Leuk hoor een pretecho!! Lekker weer even genieten van je kleine meis. Nog kleertjes gemaakt?

Vandaag controle gehad bij de gyn en wat ben ik blij met deze vrouw! Ze had inderdaad onderzoek gedaan naar ecd én de erfelijke factor van het Helpp-sydroom wat mijn zus heeft gehad. Fijn dat ik eindelijk serieus ben genomen en ben gehoord. Er is best een aanzienlijke kans op complicaties maar dat gaan we allemaal wel zien. Voor nu is het goed, bloeddruk was goed en kindje groeit goed dus happy!!!

Mijn uitgerekende datum is terug gezet van 15 jan. naar 13 jan (toch 2 dgn. eerder met verlof haha). Ze hadden helemaal geen termijn-echo moeten doen omdat door de icsi ze precies weten wanneer de bevruchting heeft plaats gevonden. Zelfde als wat Hilly schreef alleen de andere gynaecologen hadden er maling aan. Ook had ik eigenlijk een guo ipv een seo moeten krijgen als 20 wkn echo maar dit laten we zoals het is. Morgen....ben benieuwd!!!

Hoe is het verder met iedereen? Misselijkheid een beetje gezakt? Hoe is het met alle bekken-rugklachten? Hier gaat het zolang ik goed blijf wisselen in belasting, afwisselen in lopen, staan, zitten en dan even liggen. Helaas wel een gebroken teentje (wat vooral onhandig is).

Geplaatst

Loeseke leuk pretecho ;-)

Janneke lekker zeg even twee dagen eerder bevallen ;-)

Hier gister voor het eerst naar yoga pilates geweest was super leuk en helpt echt voor mijn rug dus helemaal happy

Moest vandaag urine laten checken en wat bleek hadden de afspraak van gemaakt helemaal happy even kleine gehoord.

Volgende week weer controle

En ze gaan me begeleiden van maatschappelijk werk om dat ik zoveel te verwerken heb

Liefs

Geplaatst

Hilly fijn joh een goede nekplooimeting!

Minoes, knap dat je de stap hebt gezet voor maatschappelijk werk. Hoop dat je er veel aan hebt!

Moi, Cigdem, Snuffie....hoe gaat het met jullie?

Hier vandaag de 20-wkn echo gehad en voor zover ze alles konden zien was alles goed :happydance: Kindje lag ook goed in de groeicurve dus helemaal happy!!!

Geplaatst

Och jeetje sorry Hilly las over je bericht super dat alles goed was

Janneke wow al 20 weken echo gaat het dan zo snel he

En wat fijn dat alles goed is

Ik heb een vraagje krijgen jullie bij elke controle een echo?

Nog twee week dan hebben wij ook 20 weken echo

Ja ik had die mevrouw ook tijdens zwangerschap van Ilana ;-)

Geplaatst

Hoi allen, wat is er hier veel gebeurt. Fijn ook om te lezen dat de nekplooimetingen goed zijn.

Ikzelf zat even in een dipje. Wij hadden een slecht resultaat bij de combinatietest. De emotionele rollercoaster die je dan in komt zag ik niet aankomen.

Vervolgens bij het AMC geweest voor de nipt. Maar wij kregen eerst een uitgebreide echo. Was natuurlijk erg leuk om naar de baby te kijken, maar er werden ook 3 softmarkers gevonden die zouden kunnen duiden op een trisomie. Dus veel geruster waren we ook niet.

Vandaag hebben we de uitslag gekregen. Gelukkig waren er geen aanwijzingen voor en trisomie.

Ik ben wel echt heel blij met de nipt. Een vlokkentest of een vruchtwaterpunctie zag ik echt niet zitten.

Geplaatst

Minoes, ik loop bij de gyn. en krijg inderdaad bij elke controle een echo (nu elke 3 wkn); buik voelen, echo, kijken of hartje klopt, hoeveelheid vruchtwater kijken en klaar....duurt nog geen halve minuut hoor haha. Maar toch die kleine uk weer even gezien dan

Geplaatst

Jeetje snufje wat een toestand zeg

Wat een emotionele achtbaan zeg

En gelukkig is alles nu goed

En hopelijk kan je beetje genieten

Janneke dank je ;-)

Liefs

Geplaatst

Oh jemig Snuffie, jou berichtje gisteravond helemaal niet meer gezien (was ws aan het typen op het zelfde moment). Wat zal je geschrokken zijn en wat ontzettend fijn dat het nu toch goed blijkt te zijn. Ja fantastisch he de nipt, stuk makkelijker en dan die andere testen. Nu opgelucht ademhalen en gaan genieten....zal wel even omschakelen zijn.

Ik ga er even tussenuit, 1,5 week met vakantie. Geen idee of ik online kan. Zo niet wens ik jullie allemaal een goede week en tot snel!!!

Geplaatst

Hoi Dames,

Veel te lezen en te veel om overal op te reageren.

@Janneke, hele fijne en relaxe vakantie, geniet ze X

@Snuffie, zeker een geruststelling en opluchting dat alle wel goed is, nu lekker genieten X

Gelukkig gaat het goed met alle mama's en de bebe's.

Gisteren geslachtsbepalings echo gehad : ITS A BOY (dacht al vanaf begin een boy en werd gister bevestigd)

Voel me wel goed, alleen nog wel moe, wil lang slapen en veel tukkies doen hahahahah de misselijkheid heb ik nog met vlagen.

Vandaag begonnen met shoppen voor de kleine, weekend samen shoppen met grote broer Joshua.

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie, helaas miskraam :(

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly,

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari

Daantje: 13 januari

Janneke: 13 januari --> Verrassing!

Dreetje: 15 januari

Loeseke: 16 januari --> Meisje!

Cigdem : 21 januari ---> JONGEN

Minoes: 26 januari --> Jongen!

Toekie: 30 januari --> Verrassing!

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari

Pauline: 22 februari

Hilly: 24 februari

Echo:

Hilly: 19 augustus, nekplooi

20-weken echo:

Janneke: 20 augustus

Dreetje: 26 augustus

Loeseke: 2 september

Minoes: 3 september

Minoes: 5 september

Cigdem : 9 September

Pret echo:

Janneke: 3 oktober

Afspraken:

Minoes: 27 augustus

Paulien: 29 augustus

Toekie: 29 augustus

VK:

Cigdem 2 September

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden