Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Jeetje Snuffie, wat moeilijk dat je nu 4 weken moet wachten. :-(

Hier hebben we de uitslag van de combinatietest binnen. 1 op 2600 voor down en 1 op 5000 voor de twee andere aandoeningen. Volgens mij is dat goed genoeg om geen vervolgonderzoeken te hoeven doen, maar ik spreek volgende week de gyn pas. Kreeg deze uitslag door van de assistente.

Ik krijg steeds meer last van pijn in mijn bekken-gebied. Ik neem aan dat dit met de groei van de baarmoeder en het oprekken van de banden te maken heeft, maar het is wel lastig. Ik kan nauwelijks meer zitten, maar ook liggen is niet altijd lekker.

Verder dacht ik gisteren dat ik de baby misschien voelde... Ik weet niet of het echt zo is, want het is mijn eerste natuurlijk... Maar het voelde net of er ter hoogte van mijn schaambeen een luchtbelletje plopte. Zoiets heb ik nog nooit gevoeld, dus het leek me niet dat het mijn darmen zijn. Die voel ik wel eens en dit is echt anders. Maar klinkt dit als iets wat een baby zou kunnen veroorzaken?

Hoi Hilly,

Die uitslag is niks om je zorgen over te maken hoor. Super goede kansen! Vervelend wel dat je bekkengebied pijn doet, is herkenbaar ook. Die kleine van mij is groot en de banden kunnen het niet helemaal bijbenen. Bij masseren moet ik echt heel goed letten op mijn houding. Yoga, en dan specifiek de kathouding, helpt wel. Dan bol je afwisselend je rug met rechte rug, niet hol, want dat is niet goed voor de rug aangezien je aardig wat meedraagt. Misschien dat je deze een paar kunt doen voor jezelf.

En de luchtbelletjes zijn echt je kindje! Ik voelde ze ook tot een week geleden, nu voel ik echt bonkjes en lichte schopjes. Zoooo apart. Sinds dat we de echo hebben gehad, lijkt het alleen maar meer geworden. Maar dat zit vooral in mijn verbeelding, het was ervoor al meer alleen geloof ik het nu meer . ;-)

Geplaatst
Hallo allemaal, ik ben Tineke en nieuw hier op het forum en het lijkt me leuk ervaringen met jullie te delen. Na een moeilijke periode ben ik eindelijk zwanger geworden via ICSI. In het begin had ik er geen enkel vertrouwen in dat het goed zou komen of eigenlijk durfde ik er niet op te hopen. Na een aantal goede echo's en een goede combinatietest komt langzaam aan toch het vertrouwen. Volgende week zaterdag hebben we een echo gepland voor de geslachtsbepaling, super spannend. Morgen ga ik bellen om een afspraak te maken voor de 20 weken echo.

Welkom Tineke! Wat fijn dat alles zo goed is gegaan tot nog toe en je je vertrouwen hebt gevonden. Lastig zo, in het begin he? Goed dat je je er nu aan kan overgeven.

Geplaatst

Welkom Tineke! Fijn dat het is gelukt! Je bent natuurlijk van harte welkom hier. We hebben ergens hier (paar pagina's terug) een lijstje met wie is wie... Is leuk om bij te houden. Zet je jezelf er in?

ticker.png

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)*

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly,*

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Tineke: 37 jaar, 1e kindje, 2e ICSI (3e cryo)

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari

Daantje: 13 januari

Janneke: 13 januari -->*Verrassing!

Dreetje: 15 januari

Loeseke: 16 januari -->*Meisje!

Cigdem : 21 januari --->*

Minoes: 26 januari -->*Jongen!

Toekie: 30 januari -->*Verrassing!

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari

Pauline: 22 februari

Tineke: 22 februari

Hilly: 24 februari

Echo:*

Hilly: 19 augustus, nekplooi

20-weken echo:

Janneke: 20 augustus

Dreetje: 26 augustus

Loeseke: 2 september

Minoes: 3 september

Minoes: 5 september

Cigdem : 9 september

Snuffie: 26 september

Pret echo:

Janneke: 3 oktober

Tineke: 6 oktober

Afspraken:

Minoes: 27 augustus

Paulien: 29 augustus

Toekie: 29 augustus

Snuffie: 15 september

Tineke: 22 september

VK:

Cigdem 2 September

Geplaatst

Ik zie dat ik de datum van mijn eigen pretecho verkeerd heb :)

Het moet zijn 6 september. De 20-weken echo heb ik inmiddels ook afgesproken, moet nog geduld hebben tot 9 oktober. Had gehoopt eerder te mogen maar ben nu extra blij met de pretecho van volgende week. Weten we in ieder geval het geslacht vast en kunnen we de uk weer even zien.

Hilly, wat leuk dat je de kleine al kan voelen!

Geplaatst

Wat is er veel geschreven!

Snuffie; spannend tijd, wat is nu het vervolgtraject?

Morgen ben ik alweer op de helft, de tijd gaat best snel, nog 3 maanden werken en dan heb ik verlof ;-)

Mijn rugklachten gaan nu gelukkig een stuk beter sinds ik geen zware patiëntenzorg meer doen.

De laatste 2 weken voel ik niets meer, zo houd ik het wel vol tot januari.

Man is ondertussen begonnen met het leeghalen van een kamer, we gaan allemaal verschuiven.

Zoon gaat in zijn nieuwe kamer in een peuterbed slapen, ben benieuwd of het gaat het is aardig aan het woelen en slaapt nog in een slaapzak.

Het duurt nog wel even voordat hij het mag proberen.

Komende week wordt hij 2, ik heb een vlaggenslinger en een verjaardagskroon voor hem genaaid.

Geplaatst

Hoi loeseke, wow, wat gaat de tijd snel zeg. 3 maanden nog maar tot het verlof.

Fijn zeg, geen last meer van je rug.

Spannend, een nieuwe kamer. Dat was bij mijn zoon ook een leuke ervaring. Wij hebben hem weken lang voorbereid.

En een verjaardag. Wat gaat de tijd snel he? Leuk.

Wij moeten nu wachten tot de 20 weken echo. Dan is alles wat beter te zien. Als het AMC dan een diagnose geeft van het voetje en wellicht de rest, dan gaan we verder praten en een behandelplan bespreken voor bijv. het voetje.

ticker.png

Geplaatst

Wie is wie:

Hilly: 34 jaar, 1e kindje, 4e ICSI

Uitgerekende datum:

20-weken echo:

Pret echo:

Hilly: 13 september geslacht

Tineke: 6 oktober

Afspraken:

Hilly: 2 september

VK:

Cigdem 2 September

Geplaatst

Wie is wie:

Uitgerekende datum:

20-weken echo:

Tineke: 2 oktober

Pauline: 3 oktober

Pret echo:

Pauline 3 september geslacht

Tineke: 6 september geslacht

Afspraken:

Hilly: 2 september

VK:

Cigdem 2 September

Geplaatst

Pien, heerlijk om weer even de bevestiging te hebben gehad dat alles goed is! Grappig dat we zo gelijk lopen. Ik heb een paar dagen na jou de pretecho voor het geslacht en een dag voor jou de 20-weken echo. Was eigenlijk een week later maar omdat mijn man die hele week op oefening is (hij is militair) mocht het een weekje naar voren geplaatst worden. Helemaal niet erg natuurlijk ;)

Snuffie, moeilijk hoor dat steeds maar wachten. Hopelijk valt het allemaal mee.

Loeseke, 3 maanden, wow! Wat een heerlijk idee. Ik had me nog niet zo gerealiseerd dat het al zo snel gaat allemaal.

Ik heb weer even een update gemaakt van de data.

Geplaatst

Pauline fijn dat alles goed is

Hier nog steeds griep lijkt wel een eeuwigheid te duren hahaha

Gaan jullie het weekend nog wat leuks doen ?

zwanger.png

Geplaatst

Pien: fijn dat het een goede echo was.

Pien en Tien hebben jullie een voorgevoel voor de pretecho?

Het gaat nu erg snel, komt ook wel dat het mijn tweede is, de dagen vliegen voorbij. Ik heb nu nog niet echt een beeld hoe het straks met 2 kindjes is. Zoon heb ik bijna 8 maanden borstvoeding gegeven, dat zou ik nu ook wel graag willen doen.

Morgen ga ik al een deel van de verjaardagsboodschappen voor volgende week halen. Ik wil zelf 2 taarten maken, en dat is nog een aardige lijst geworden. Zondag komt mijn vriendin langs, we gaan lekker (en veel:happy:) lunchen. Ik heb het gevoel de hele dag te kunnen eten ondanks mijn voornemen om iets minder aan te komen. Mijn vriendin woont 200 km bij mij vandaan, we zien elkaar daardoor niet regelmatig. De laatste keer hebben we heerlijk aan de wijn gezeten. Ik heb haar ook nog niet verteld dat we een dochter krijgen. Dinsdag hebben we de 20 weken echo en is zoon jarig, ik ben benieuwd naar de echo maar ook hoe hij op zijn garage reageert. Meisje voel ik regelmatig bewegen, een heerlijk gevoel.

Fijn weekend!

Geplaatst

Wat heerlijk Loeseke dat je je meisje zo goed voelt bewegen. Heel soms denk ik iets te voelen maar is nog onduidelijk.

Geen echt voorgevoel, bij zoon veel zin in vet en bij dochter alleen maar zoet. Nu helemaal geen voorkeur voor eten. Juist niet vet maar ook absoluut niet zoet...

Wel lekker idee dat dit geplande keizersnee wordt, na bij andere 2 ook keizersnee begin je niet meer aan gewone bevalling. Vond keizersnee enorm meevallen en bevallen tot de spoedkeizersnee echt tegenvallen dus ben er wel blij mee! Nog fijne bijkomstigheid: dan halen ze het een week voor de uitgerekende datum ☺️

Ben doodmoe van de hele dag vriendjes en vriendinnetjes van de kids over de vloer. Zo lekker slapen!

Geplaatst

Snuffie, sterkte met wachten! En ego mag altijd hè?!

Dreetje, fijn dat de echo goed was.

Pien, hoe is het met je dochter? En ook al een goede echo!

Hilly, klinkt inderdaad als de baby. Ik voelde het al met 12 weken en een paar dagen. Toen geloofde ik er nog niet zo in maar nu hetzelfde gevoel vaker en duidelijker en minder vluchtig is en meestal op dezelfde plek zit, weet ik dat het toen de baby al was.

Tien, welkom.

Loeseke, fijn dat het beter gaat met je rug.

Hier vrijdag ook een goede controle. Na het vrijen gisteren bloedverlies wat tot vanmorgen duurde en nu nog steeds een zeurende buikpijn. Het schijnt erbij te kunnen horen maar leuk vind ik het niet.

Verder adviseert de vlos om rustiger aan het te doen met werk. Zie er tegenop om het aan te kaarten a.s. woensdag. Zit vandaag even niet zo goed in mijn vel.

Geplaatst

Ik ben weer terug van vakantie! Heerlijk genoten, alleen maar mooi weer gehad en lekker rustig aan gedaan. Veel naar het strand geweest, lekker op een bedje onder een parasol...beetje zwemmen....lekker uit eten....mooie bergroutes gereden....echt genieten! Gewoon mijn laatste vakantie zonder kindje! Heb zo veel mogelijk terug gelezen en probeer ff snel op iedereen te reageren. Sorry als ik iemand vergeet!

Toekie, fijn dat de controle weer goed was maar vervelend dat je vandaag niet zo goed in je vel zit :-( Komt het door het bloedverlies en het minder moeten gaan werken (vanwege je rug?)? Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet (ik zit er ook tegenaan te hikken en wil er ook nog niet aan) maar als je lijf het aangeeft...is het niet anders. Hoop dat je leidinggevende goed reageert en dat je morgen weer een betere dag hebt!

Loeseke, fijn dat het beter gaat met je rug. Wat voor werk doe je? Hoe langzaam de weken in het begin voorbij leken te kruipen, gaat het inderdaad nu snel he! Gewoon al op de helft....Hoop dat je een goede 20wkn echo hebt van de week!

Tien, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Op zaterdag 6/9 heb je dus de pretecho en op 9/10 20 wkn-echo? Lekker genieten zaterdag :-)

Paulien, waarom wordt de keizersnee een week voor de uitgerekende datum? Geniet van de pretecho komende week! Ik heb een aantal wkn terug ook zoooo'n jeuk gehad aan mijn onderbenen, werd er helemaal gek van. Uiteindelijk de dokter gebeld en een zalfje (koelzalf) gehad....was het opeens over hahaha. Geen idee wat dat nou was. Heb jij er iets voor gekregen? Dochter weer beter...schijnt buikgriep te heersen hoorde ik.

Loeseke, gezellige dag met je vriendin gehad? Bak je ook van die prachtig mooie taarten die ik tegenwoordig overal voorbij zie komen....zo knap gemaakt! Dat het dinsdag maar een mooie dag mag worden met een fijne verjaardag voor je zoon en een goede 20 wkn-echo!

Minoes het zit je niet mee he, nu weer de griep, bah! Hoop dat het inmiddels weer wat beter gaat. Hoe voel je je verder?

Snuffie wat spannend voor je! Pff wat duurt het dan allemaal lang he, opeens een onzekerheid erbij... Hoop dat je ook kan genieten? En wat de anderen schrijven...ben je gek, je vervuild het forum niet door over je zelf te schrijven hoor! We leven met elkaar mee, steunen elkaar en begrijpen elkaars onzekerheden juist doordat we allemaal zoveel meegemaakt hebben. We kunnen alleen maar met je meeduimen voor goed nieuws... Sterkte voor de mindere dagen en ik hoop tussendoor mooie geniet momenten van het kleine wondertje.

Dreetje, heerlijk he om het kindje te voelen, zo bijzonder! Hoe gaat het verder? Oh....ik lees een jongetje, leuk hoor!

Hilly, get wat vervelend, ook jij al zo'n last van je bekken/rug pfff. En kan heel goed hoor dat je het kindje al voelt, ik kon er ook niet bij met 14 wkn maar het was toch echt zo. De plopjes zijn hier ook overgegaan in schopjes.

Ego; heerlijke vakantie dus gehad. Zo leuk, ik stond bij de incheckbalie vroeg die mevrouw hoe lang ik zwanger was.....wat is dat leuk om te horen zeg! De 20 wkn gepasseerd en vind dat ik al een aardige toeter heb hihi. Inderdaad nu schopjes wat ik voel ipv plopjes. Heb er 1 aan de buitenkant gevoeld, zo bijzonder!!!

Verder wisselend goede dagen en minder goede dagen qua bekken/stuitje e.d. Hoop dat ik voorlopig nog niet minder hoef te werken....we gaan het zien. Gelukkig heb ik een hele fijne leidinggevende en hoef me daar niet druk om te maken (vind het zelf gewoon zo vervelend). Ik ben nu nog 1 week vrij en ga lekker aan het kamertje beginnen. Het is nu zo goed als leeg en hoop komende week te kunnen schilderen, plintjes te leggen en kast af te hebben. Dan schiet het al aardig op. Heb er zin in! Ik zal zo het lijstje nog even nalopen xxx

Geplaatst

Wie is wie:

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Uitgerekende datum:

Janneke: 13 januari --> Verrassing!

Dreetje: 15 januari --> Jongen!

Loeseke: 16 januari --> Meisje!

Cigdem : 21 januari --> Jongen!

Minoes: 26 januari --> Jongen!

Toekie: 30 januari --> Verrassing!

Pauline: 22 februari --> Meisje!

20-weken echo:

Toekie: 8 september

Pauline: 3 oktober

Hilly: 8 oktober (GUO)

Tineke: 9 oktober

Pret echo:

Tineke: 6 september geslacht

Afspraken VK/Gyn:

Janneke: 8 september

Hilly: 23 september

Toekie: 26 september

Geplaatst

Je vakantie klinkt heerlijk Janneke!! Lekker genoten zo te lezen. En ertegenaan hikken om minder te werken, is ook gewoon vervelend. Ik heb hetzelfde gevoel. Ik pas dus op 3 jochies waarvan de jongste 1,5 is dus veel tillen en bukken. Maar de oudsten zijn ook ontzettend intensief. Vooral die van 6 die regelmatig gevaarlijke dingen uithaald en snel door het lint gaat en slaat en schopt. Dus woensdag maar even kijken of ik kan minderen in uren. Maar voor de ouders vind ik het zo vervelend. Zij moeten dan weer iets anders regelen. Maar ja, ik wil ook goed voor mezelf en het kleintje in mijn buik zorgen en uiteindelijk is dat het belangrijkste. Ik wil geen enkel risico lopen. Ik heb niet voor niks 4 jaar lopen knokken ;-)

Bij mij worden de plopjes vaak al ploppen. Wel de ene dag meer dan de andere. Voel me trouwens beter dan gisteren en mijn humeur kwam inderdaad door het bloedverlies en het gesprek dat ik woensdag aanga.

Voor het lijstje: 8 september 20-wekenecho/26 september controle verloskundige.

Geplaatst

Fijn dat je je weer wat beter voelt Toekie! Soms een mindere dag, tja pfff.....2 wkn geleden stond ik ook te brullen dat zwanger zijn echt niet alleen maar leuk is. Gelukkig de dag daarna weer beter. Ben je een soort gastouder oid? Lijkt me inderdaad moeilijk om te minderen. Maar wat je zegt, je hebt zo lang geknokt om tot hier te komen, volg je gevoel en wat je lijf aangeeft!

Wauw, al echt ploppen, gaaf! Bij mij is het 1 tot 2x daags een serie plopjes/ploppen, maar de placenta ligt voor dus moeilijker te voelen. Maar heel bijzonder om mee te maken :laugh:

Hier net verf en kwasten e.d. gehaald. Wilde gelijk beginnen, maar na 1,5 uur op pad te zijn geweest, zit/lig ik eerst weer op de bank om het lijf rust te geven. Grrr....in mijn hoofd kan ik alles....Heb zo'n zin om zelf het kamertje mooi te maken en als ik maar goed rust pak tussendoor hoop ik dat het gaat lukken.

Zijn jullie al bezig met het kamertje?

Enne....weet dat het niks uitmaakt en zegt maarrre (ik blijf een vrouw he ;-) , zijn jullie al veel aangekomen? Ik nu bijna 8 kg :yikes:In het begin ging het niet zo snel maar opeens vliegen de kilo's eraan....oeps!

Geplaatst

Nou, die ploppen zijn maar af en toe hoor ;-) Meestal zijn het duidelijke plopjes. Wij zijn gisteren net begonnen met het kamertje. Op 1 wand zit de eerste laag verf erop. Mooi!! :-) Mijn man schildert. Mijn broer maakt nog een wandtekening die ik in ga kleuren. Zo doet iedereen wat ;-)

Ik zit qua kilo's nu op mijn normale gewicht. Ik was eerst 3 kilo afgevallen en sinds vorige week zitten die 3 kilo er dus weer aan. Ik heb ook nog maar kort weer echt eetlust en kan echt eten wat ik wil tot nu toe maar heb geen extreme buien. Net bijvoorbeeld een ijsje, soms een patatje of een hamburger of een bakje chips maar echt veel aankomen, doe ik dus nog niet. Ben benieuwd hoeveel ik uiteindelijk ga aankomen!

Geplaatst

Oow. Minoes, vervelend die griep. Intussen al wat beter?

Loeseke, gefeliciteerd met je zoon? Heel veel plezier met de verjaardag en je echo vandaag.

Zijn de taarten een beetje gelukt?

Toekie, fijn dat je controle goed was. Oei, rustiger aan doen. Dat wordt vast een lastige boodschap.

Goed dat je je grenzen kent met oppassen. Op jezelf letten is nu ook belangrijk.

Janneke, fijn dat je zo hebt genoten van je vakantie.

Leuk ook dat je je baby voelt schoppen. Wow. Ik heb de hand van mijn man op min buik gelegd vandaag en hij voelde ook en plopje/schopje. Zo leuk.

Minder dat je waar last hebt van je stuit.

Leuk dat je met de kamer gaat beginnen. Dat wordt het steeds echter he?

Lekker aan de klus.

Wij hebben onze zoon met de kerst een nieuwe kamer gegeven, de oude babykamer os nog intact. Dus het werk valt mee bij ons.

Ik hen nu iets van 4 kilo of zo aangekomen.

Vrijdag heb ik mijn van opgezegd en vandaag ben k aan een nieuwe studie begonnen. Het is nu introductie en dus de mensen keren kennen. Omdat ik nog werk en paar uren moet werken tot mijn laatste werkdag heb ik veel afleiding van het hele gebeuren rondom frummel. Daar is werk fijn.

Ik vind het trouwens echt heel erg fijn om jullie medeleven te voelen. Wat is dit forum toch goed en lief voor elkaar.

Ik ga weer verder proberen te slapen, hopen dat het niet maalt als de laatste 2 uur en ik nog waar slaap kan pakken.

ticker.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden