Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@wenskaart, ik lees dat jij met allerlei kwaaltjes te kampen hebt, vervelend. Een gtt dus, dat had kan met mijn zoon, bah.

Wel fijn dat je bloeddruk onder controle is.

@janneke, her maakt your of je de placenta voor of achter hebt liggen. Bij mijn eerste hand ik hem aan de voorkant vanmijn bij liggen, daardoor voelde ik mijn kind niet heel vaak en niet zo vroeg. Bij dit kindje voel ik het veel vaker, maar nu ligt de placenta dan ook aan de rugkant.

En het ene kindje uurs de andere niet...

@Toekie, lekker hoor dat zwemmen. Was het leuk?

@Loeseke, wat ga je allemaal maken met de stoffen?

De tijd gaat snel hè? Nog maar 2 maanden voor je verlof.

@ iedereen, dank jullie voor de oevers reacties, de kaarsjes en de duimpje, blijf dat nog 3 weken doen.....

ticker.png

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve snuffie jeetje meid nu ik je berichtje lees besef ik wat voor ongelofelijk sterkte vrouw je moet zijn om zo lief te reageren terwijl je zelf zo word beleeft

Sterkte meid en ik blijf duimen en kaarsjes branden

Liefs dikke digi knuffel

zwanger.png

Geplaatst

Hoi Meiden

vandaag de GTT test gehad en ja hoor wel te hoge suiker na het zoete drankje. dus nu moet ik 4dd een bloedsuiker prikken en bijhouden. officieel heb ik nu zwangesrchapsdiabetes, bleh. maar goed ik zie het niet somber in, tot nu toe nette suikers na gewoon eten. dus afwachten maar. Snuffie hoe gaat het? kun je nog een beetjes slapen met alle spanning? Als ik het goed bijgehouden heb, gaat het bij de anderen goed. fijn om te lezen. groet wensmam

Geplaatst

Hoi wensmam, bah, zwangerschapsdiabetes. Wel fijn dat je suiker na het eten normaal is, het lijkt er op dat je niet zoveel niet hebben ineen!

Hier gaat alles weer zijn gangetje, het is nu wachten. Ik heb besloten mijzelf niet gek te maken en er vanuit te gaan dat de kans groter is dat het goed is dan daar het fout is. Dus moet ons kindje gezond zijn!

Dan slaap ik er wat beter van. Er gebeurt in mijn leven nu zo veel, stoppen met werk, starten met nieuwe studie, baby perikelen en een broer die volgende werk aan chemo begint, dat ik wel positief moet blijven, anders vaak ik om en dat wil ik niet.

Volgens mij ging het ook goed met de anderen. Ik heb mooie buiken gezien. Wellicht dat ik komende werk er ook wel een van mij erop zet.

Als ik het zo bekijk zit dit forum echt vol met sterke dames, eigenlijk best wel iets waar we met zijn alle trots op kunnen zijn.

ticker.png

Geplaatst

Ooo bah Wensmam hopelijk is het te doen met eten enz

Snuffie jeetje meid komt veel op je af nu

Knap dat je zelf overal zo positief instaat moet gewoon goed komen

Hier gaat het goed alleen kleine meid niet lekker en blaren in de mond hoe ze daar aan komt geen idee

Vannacht lopen spoken nu ogen op stokjes haha

zwanger.png

Geplaatst

Ja onze ha zei het ook al maar ze heeft witte blaasje in haar mond en verder niet en keel pijn dus gelukkig geen hand en voet ziekte pfff moet er niet aan denken

Hoe gaat het met jou meid

zwanger.png

Geplaatst

Hoe oud is je kleine meid? Want het kan ook spruw zijn? Tot 4 jaar schijnt dat vrij vaak voor te komen en dat is schimmel infectie...

Snuffie lukt het een beetje je zinnen te verzetten? Of denk je er de hele dag aan? Had bij mijn dochter met 16 weken zwangerschap dat ze op echo vochtplekken in haar hersenen zagen en dachten aan waterhoofd, maar gelukkig bleek dat later te zijn weggetrokken. Kan het bij jou ook niets zijn? Of is er sowieso iets aan de hand? Klompvoetje schreef je toch?

Heftig hoor. Ik heb morgen mijn 20 weken echo, ben toch wel beetje zenuwachtig...

Tineke, jij bent vandaag aan de beurt toch?

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly: 34 jaar, 1e kindje, 4e ICSI

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Tineke: 37 jaar, 1e kindje, 2e ICSI (3e cryo)

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari Meisje!

Daantje: 13 januari --> ?

Janneke: 13 januari --> Verrassing!

Dreetje: 15 januari --> Jongen!

Loeseke: 16 januari --> Meisje!

Cigdem : 21 januari --> Jongen!

Minoes: 26 januari --> Jongen!

Toekie: 30 januari --> Verrassing!

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari --> Verrassing!

Pauline: 22 februari --> Meisje!

Tineke: 22 februari --> Jongen!

Hilly: 24 februari --> Jongen!

20-weken echo:

Pret echo:

Minoes: 23 oktober

Toekie: 29 oktober

Afspraken VK/Gyn:

Janneke: 13 oktober suikertest

Minoes: 15 oktober

Janneke: 17 oktober gyn

Geplaatst

Jeetje Snuffie, ik vind je maar dapper! Echt respect voor je hoe je hiermee omgaat. Ik heb veel aan je gedacht. Ik hoop dat je snel antwoorden op je vragen hebt.Sterkte meis *knuf*

Wensmam, hopelijk heb je geen suikerziekte! Als dat het wel is, wat moet je dan allemaal aanpassen?

Logisch hoor Pien, dat je het spannend vindt. Succes!!

Hier geen nieuws. Nog steeds moe en kleintje beweegt wat af en hard soms joh ;-) Hij is vooral in de avond en nacht actief dus dat wordt een nachtbrakertje zeker ;-) Van de week zat hij tegen mijn tablet te schoppen die tegen mijn buik aanlag :-)

Geplaatst

Wat een mooie buiken allemaal, heerlijk om te zien!!!

Paulien ik duim voor een mooie 20 wkn echo morgen! Hoe was het in WKZ, geen trombose?

Tineke, hoe was jou echo vandaag?

Snuffie, veel afleiding zo te lezen om de tijd door te komen maar blijft heftig...en je broer ook nog ziek. Je klinkt zelf ook heel sterk hoor! Overlevingsmechanisme...Wanneer kon je ook al weer de uitslag verwachten?

Wensmam, vervelend van de diabetes. Moet je nu ook anders eten? Ik mag over 2 wkn voor die 'heerlijke' suikertest...

Weekendje weg was gezellig maar veel harde buiken gehad. Inmiddels gesprek met leidinggevende gehad en ga minder werken, max 5 uur per dienst. Ben benieuwd. Wat een drempel om die stap te nemen zeg...

Vandaag ook een slechte dag :-( Lopen gaat maar moeizaam en veel harde buiken. Nu nog even tijdje liggen en dan vanavond 5 uurtjes werken.

Net weer een echo gehad, kindje groeit goed. Bloeddruk begint weer een beetje op te lopen dus dat houden we in de gaten en over 2 wkn weer controle.

Geplaatst

Goed dat je met je leidinggevende hebt gepraat Janneke en logisch dat je de stap om minder te werken lastig vindt. Dat had ik een paar weken geleden ook maar als je eenmaal die stap gezet hebt en je merkt resultaat, dan ben je vast opgelucht en blij met deze keuze. Ik was vanmorgen bijvoorbeeld erg moe en normaal is dit een werkdag maar nu kon ik, op de dingen die per sé moesten, heerlijk rustig aan doen en bijkomen en ik voel me al een stuk beter. Waardoor ik morgen weer met frisse moed aan het werk ga. We hoeven niet alles te kunnen, ondanks dat we misschien van onszelf vinden dat dat wel zou moeten ;-)

Geplaatst

Snuffie, hopelijk trek je het allemaal een beetje. Ik bewonder hoe je er mee om gaat, succes met alles.

Janneke, klinkt als heel verstandig om wat minder te werken. Fijn dat het met de kleine goed gaat en hopelijk blijft je bloeddruk binnen de norm.

Pien, succes morgen.

Wij hebben net de echo gehad. Gelukkig waren we te vroeg want in de wachtkamer bedacht ik me dat ik het formulier niet had mee genomen. Mijn man mocht dus nog even snel op en neer. We waren ook nog eens 20 minuten later aan de beurt dus hij was net op tijd weer terug. Toch wel spannend zo'n echo. Gelukkig was alles helemaal goed, gemiddeld ligt hij een halve week voor op schema. De placenta ligt wel vlak bij de uitgang dus rond de 30 weken nog een echo of dat dan nog steeds het geval is. Dan zou ik een keizersnede krijgen.

Geplaatst

Gelukkig minoes, geen hand, voet en mond ziekte. Dan hoop ik maar op het beste.

Pien, nou ga je gespannen de 20-weken echo in... :(

Heel veel succes morgen!

Haha toekie, ik stel me nu een vliegende tablet voor op jouw buik :)

Janneke, fijn dat je een stap terug kan qua werk. Wel naar dat je veel last hebt van harde buiken. Maart goed dat je strikt in de gaten wordt gehouden.

Tien, fijn dat je echo goed was! Oi oi, een placenta voor de uitgang. Ik hoop daar hij naar boven trekt eb dat je normaal kan bevallen.

Hier nog nog 2 weken wachten :( maar aan de andere kant... Er zijn al een week verder!

Ik leid mijzelf nu af met werk en huiswerk.... Werkt wel OK.

Ik hoop gewoon dat het niets is.... Duim duim...

ticker.png

Geplaatst

Pauline we weten oorzaak al de laatste kiezen komen door en vandaar ook blaren gelukkig geen spruw ;-)

Toekie leuk he dat de kleine zo hard te keer gaat nu

Janneke jeetje dat je zo'n last hebt van harde buiken denk je beetje om jezelf

Oei hopelijk blijft je bloeddruk stabiel

Fijn dat alles goed is met de kleine

Tien ooo balen van je placenta hopelijk gaat die ervoor weg en mag je natuurlijk bevallen

Dank je snuffie ja hopelijk gaat de pijn weg bij de kleine meid

Gelukkig heb je veel afleiding maar jeetje meid wat zullen de weken voor jou voorbij kruipen eerst de eerste trimester en nu wel zo lang pfff

Ik duim met je mee meid voor een goeie uitslag

Ik mag 15 okt op controle bij vk en 27 okt plan van bevalling

Verder gaat het redelijk veel bekken pijn dus lig veel alleen slapen wil haast niet haha

Fijn weekend dames

zwanger.png

Geplaatst

Auw dat ze van kiezen blaren kunnen krijgen wist ik niet. Das ook niet leuk!

Tineke fijn dat alles goed was!

Hier zag alles er ook goed uit, was heerlijk om even uitgebreid naar het meisje te gluren!

Nu gauw aandacht voor dochter die beetje hangerig is!

Geplaatst

Paulien, fijn dat je echo goed was! Toch een opluchting.

Tien, ook jij een goede echo! Kan de placenta nog verschuiven?

Hier nog even een buikfotootje én vandaag de 3-D echo gehad en nee....ik weet nog steeds niet wat het word!

Kindje lag ook helemaal dubbel met zijn voeten zo ongeveer naast zijn oren haha. Die lenigheid heeft 'ie' niet van mij haha.

Was wel even genieten hoor :-)

[ATTACH=CONFIG]5841[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]5842[/ATTACH]

Geplaatst

Fijn minoes, dat het zo iets onschuldigs als kiezen is. Wel nieuw voor mij dat je daar blaren van kunt krijgen....

Lastig hoor, die bekken van je.

Oog Pien, ik ben zo blij voor je dat alles goed was bij de echo. Mijn verhaal zal je dan geen goed hebben gedaan voor het vertrouwen.

Janneke, wow wat een mooie buik!

Mooie 3d echo ook, wel een beetje klein hoor :)

Hier druk is het rustig... Hopelijk geen stilte voor de storm...

ticker.png

Geplaatst

Nee ze krijgen geen blaren van kiezen maar omdat ze in de mond minder weerstand heeft ben je veel vatbaarder voor blaren en ze zit ook met haar keel en oren

Pauline wat fijn dat alles goed is met je kleine meid geniet ervan

zwanger.png

Geplaatst

Janneke mooie buik zeg prachtig en wat mooie 3 d echo

Hahah kleine wil niet laten zien wat het word boefje

Snuffie ik hoop met je mee

Hier gister middag hele middag in ziekenhuis gezeten had aldoor zo'n buik pijn met uitstraling na de rug

Blijkt dat mijn banden het allemaal niet aan kunnen dus verder niks ernstig

Liefs x

zwanger.png

Geplaatst

Hey meiden,

Wel meegelezen maar niet de puf gehad om te reageren.

Wensmama: wat vervelend zwagerschapsdiabetes en het moeten prikken. Moet je ook al insuline prikken of red je het alleen met een dieet? Ik heb zelf ook wel eens een vingerprik gedaan, het blijft nog best een tijdje gevoelig

Minoes: lastig met je dochter, is ze daardoor ook veel wakker 's nachts? Qua bekken, heb je thuis hulp om je te ontlasten?

Jannneke: goed dat je minder gaat werken, het is moeilijk om grenzen aan te geven. Ik merk op mijn werk ook wel eens dat ik af en toe wat meer doe dan eigenlijk kan,

Snuffie: nog 2 weken, spannend. Ben je veel aan het googelen, of lukt het om los te laten. Sterkte met je broer, lijkt me alles bij elkaar een moeilijke tijd.

Verder wel gefeliciteerd met mooie echo's, controles, bloeddrukken en mooie buiken!

Mijn verloskundige afspraak wat prima, mooie hartslag, prima buik en daarna konden we weer gaan. Afgelopen week was ik 's nachts wel een keer gestrest. Ik had het idee dat ik het meisje niet meer voelde bewegen ook niet als ik haar wakker probeerde te maken. Man heeft haar uiteindelijk wel gevoeld waarna we rustig konden slapen. Afgelopen dagen zie ik mijn buik wel steeds meer bewegen, genoeg activiteit aanwezig. Het blijft een raar idee dat ze er over 15 weken al kan zijn. Ondertussen heb ik een eerste kledingstukje gemaakt, het ziet er wel lief uit. Vorige week heb ik nog een grote zak kleding van een vriendin gekregen. Het is nog even wachten totdat de kamers klaar zijn voordat ik het uit kan zoeken en sorteren. Dat is wel een fijne klus voor mijn verlof over 8 weken!

[ATTACH=CONFIG]5844[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden