Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt voor de felicitaties, ook van de mee-lezers op dit forum!!!

Probeer nog even in kort mijn bevallingsverhaal te doen. Op vrijdag kreeg ik een ballonkatheter ingebracht en op zaterdag werd deze gecontroleerd. Er was nauwelijks iets gebeurt, baarmoedermond iets verweekt en misschien een cm'tje ontsluiting maar mocht geen naam hebben. Als er zaterdag verder niks zou gebeuren zouden ze zondagmorgen opnieuw controleren en als het dan nog hetzelfde zou zijn, zouden ze de ballon verwijderen en zou ik een rustdag krijgen.

Zaterdagmiddag braken opeens mijn vliezen en werd ik aan CTG gelegd en na een half uurtje startte de weeën. Heel onregelmatig, 3 in een minuut, 10 seconden, 1 1/2 minuut...totaal geen regelmaat. Dit duurde ong. 1,5 uur en toen kreeg ik een klysmaatje (op mijn verzoek). Paar minuten later zat ik op het toilet en heb ik min of meer geschreeuwd dat ik het allemaal niet meer hield. Ik wilde opeens pijnmedicatie omdat ik dacht dat ik het niet vol ging houden (ik wist niet wat me overkwam). Snel naar de verloskamer, daar was ik nl. nog helemaal niet geweest.....bleek dat ik 10cm ontsluiting had en mocht gaan persen. Hoe snel kan het lopen!!!!

Persen duurde relatief lang, 1 en 3/4 uur. Ze wilden de gyn. erbij halen maar na een knip en weeën-opwekkers is mijn kleine meis toch zelf geboren.

Binnen een tijdsbestek van 3,5-4 uur. Heb geen naweeën gehad en na een nachtje ZH thuis gekomen.

Met voeden erg zoeken, ik had te weinig aanbod voor wat mevrouw wilde en moest bijvoeden. Meer dan 3 uurtjes slaap per nacht zat er niet in afgelopen week maar vannacht voor het eerst 5 uurtjes. Ook veel bloed verloren bij de bevalling waardoor laag HB (zie net zo wit als de badkamertegels) en aan de medicatie.

Geniet intens van mijn kleine meis en hoop mij binnenkort iets beter te voelen met een pietsie meer slaap en een beter HB.

Hoop dat jullie ook een goede bevalling hebben en ben iets minder actief, maar hoop dat dat binnenkort weer komt.

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee helaas, baby toekie heeft de weeenuitknop gevonden :-( om 16.00 uur komt de verloskundige weer om te kijken of ik richting ziekenhuis moet.

Geplaatst

Klopt dus niet. Het is erg druk in het ziekenhuis dus als het goed blijft gaan met ons en de weeen komen niet op gang dan kan het wel zondag worden voordat ik word ingeleid. Nou, daar ga ik echt niet op wachten hoor ;-)Thuis bevallen is in ieder geval niet meer mogelijk.

Geplaatst

Wow Janneke, van vaag naar volledige ontsluiting.

Fijn dat je zo aan het genieten bent! Wen maar aan het chronisch slaapgebrek.

Die HB is naar he? Ik kreeg staal tabletten, jij ook?

Toekie, hihi, ik wist niet dat er aan-en uitknoppen op weeën waren. Wel vervelend. Succes dit weekend! Baby-toekie, mama wil je ontmoeten!!!!!

ticker.png

Geplaatst

Vannacht aan het rommelen geweest maar zet nog niet door. Rond half 1 weer check in het ziekenhuis. Heb er aardig rust mee. Gaat goed met Kleintje en mij. Morgen dus inleiden als dat nog nodig is.

Geplaatst

Snuffie Gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn. Niet meer op en neer naar een zkh en je meisje gewoon lekker bij jullie, de hele dag. Super!

Hoop dat jullie een goede eerste nacht hebben gehad.

2015.png

Geplaatst

Snuffie: wat goed dat je meisje thuis is. Drinkt ze aan de borst of ben je nog druk aan het kolven? Fijn dat jullie geen dagelijkse ritjes naar het ziekenhuis hoeven te maken. Hoe is je zoon onder alle veranderingen.

Janneke: wat heftig dat de persdrang ineens komt opzetten. Het is echt een oerdrang waar je je niet tegen kunt verzetten. Bij mijn zoon heb ik een uur moeten persen, ik vond dat toen erg zwaar en pijnlijk. Vooraf kon ik me niet voorstellen hoe dat zou voelen.

Weinig slaap is hier ook terugkerend ritueel. Meisje komt ongeveer om de 3 uur en heeft de neiging nadat we haar terug leggen nog een slokje te willen drinken. Ik probeer overdag wel meer haar ritme te volgen, ze is iets van 4 keer om de 2 uur gekomen, ik hoop dat ze komende nacht wat meer tijd tussen de voedingen laat. Het effect begin ik al te zien, ze krijgt al bolle wangen! Afgelopen 2 dagen ben ik 's middag toch maar even ga liggen om een beetje bij te slapen in plaats van dingen thuis te willen doen. Ik heb nog wel het geluk dat mijn man nog 3 weken thuis is, alle rust om een ritme te vinden.

Toekie: is jullie kindje al geboren...

Laatste zwanger dames, geniet nog van het getrappel in je buik.

Geplaatst

Wat is het rustig hier. Toekie, jouw kleintje zal inmiddels geboren zijn. Hopelijk is alles goed gegaan. Minoes, bij jou nog steeds niks of heeft het eindelijk toch doorgezet? Had niet verwacht dat je de 40 weken nog zou halen.

Pien, die benauwdheid herken ik. Was er gelukkig sinds een week of twee vanaf naar helaas sinds gisteravond weer terug gekomen. Vervelend om continu het gevoel te hebben niet genoeg zuurstof te krijgen.

Hilly, hoe is het bij jou? Echo al gehad? Wij hadden vandaag weer controle met echo. Ons jongetje doet het heel goed, is erg happy met het vele vruchtwater. Hij wordt nu (36+4) geschat op 3300 gram en komt gemiddeld nog 150 gram per week aan. Voor zover ik begrepen heb, tellen ze vanaf een week of 25/30 niet meer in weken maar in waar op de groeicurve hij zich bevindt. Heb wel stiekem gekeken naar aantal weken die op de monitor stonden, dan loopt hij ook ruim een week voor. Qua percentage zit hij nog steeds mooi bij de bovenste procenten, goed teken dus dat hij mooi door groeit. Fijn te weten dat hij nu al een mooi gewicht heeft om geboren te worden. Ik heb inmiddels zoveel pijntjes en ongemakken dat ik eigenlijk niks meer kan dan op de bank vegeteren dus hoop heel erg dat hij me niet te lang laat wachten. Maar ach, wat zijn die paar weken op alle jaren psychische ellende :)

Ben heel benieuwd ook hoe alle inmiddels geboren baby's het doen.

Geplaatst

Hey dames wij zijn afgelopen vrijdag 30.01.2015 om 23:23 3380 gram en 50 cm

En op de natuurlijke manier bevallen knip en vacuüm pomp was onze zoon jayson er

Reageer later uitgebreid

Geplaatst
Hey dames wij zijn afgelopen vrijdag 30.01.2015 om 23:23 3380 gram en 50 cm En op de natuurlijke manier bevallen knip en vacuüm pomp was onze zoon jayson er Reageer later uitgebreid
Minoes van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Geniet er van! Liefs Marga
Geplaatst

Wow, Minoes, van harte met jullie zoon Jayson.

En dan te bedenken dat jij een maand geleden al een onrustige buik had. En nu een maand later en gezonde zoon! Geniet lekker van je mannetje.

ticker.png

Geplaatst

Ja minoes, daar is hij eindelijk! Gefeliciteerd. En ik moest ook direct denken wat Snuffie schrijft, want het was volgens mij rond de jaarwisseling dat het aan het rommelen was, toch? Een goede les voor ons in het volgende topic, rommelen hoeft nog niets te betekenen :-)

Is alles helemaal goed met jullie beiden?

2015.png

Geplaatst

gefeliciteerd minoes, wat heerlijk dat hij er is!

ja het heeft behoorlijk lang gerommeld bij je, hoop dat jullie nu heerlijk van de kleine man genieten?!

Hier is het op een nachtje voorweeen na hartstikke rustig, nog niet ingedaald, nog steeds benauwd. Donderdag intake anestesie en als het goed is komt de 17e onze dame. Nog twee weken geduld dus...

Hoe is het met alle moeders? En met alle bijna moeders? Rommelt het al bij jullie?

Geplaatst

Ik ben zondag 25 januari na een erg heftige bevalling en ziekenhuistijd bevallen van een gezonde zoon!

Ik heb nog niet bijgelezen. Later meer!!

Xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden