Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015


wensmam

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gefeliciteerd snuffie met jullie dochter

 

Hier even voor 24 ziekenhuis gebeld wel weeën met regelmaat allen zijn ze niet even krachtig en zorgen nog niet voor ontsluiting dus mocht naar huis afwachten kan elk moment beginnen maar ook nog even duren haha liefs happy new year iedereen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laatste dingen van mijn lijstje afgemaakt. Kinderwagen is omgebouwd naar wieg met plankje voor zoon. Ik heb ook een echte jaren 50 kinderwagen, die staat nog op zolder. Vlaggenlijn is klaar en vlaggenlijn met paarse kleur, witte hartjes en haar naam ook even door de naaimachine gehaald.

 

Spannend minous, was je er wel klaar voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste wensen voor iedereen op het forum! Dat het maar een mooi jaar mag worden voor iedereen!

 

Snuffie; van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!! Ik hoop dat alles naar omstandigheden goed gaat. Jullie meisje ligt ws nog in de couveuse, hoop dat je haar snel lekker bij je mag hebben.

 

Loeseke; wat origineel zo'n wieg! Leuk hoor als je zo crea-bea bent. Kan me voorstellen dat je eerst natuurlijke bevalling wilt proberen en zeker ook dat je het spannend vindt.

 

Minoes; ook al aan de weeën! En het duurt al even zo te lezen...trek je het nog of is het nog goed te doen?

 

Daantje; fijn dat het weer goed met je gaat (en rot dat het zo spannend is geweest)! Nog even meis....spannend hè!

 

Hier inmiddels te hoge bloeddruk, wilden eerst inleiding afspreken maar bloed/urine zijn goed. Morgen weer terug voor bloeddruk en een CTG en dan weer verder kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly: 34 jaar, 1e kindje, 4e ICSI

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Tineke: 37 jaar, 1e kindje, 2e ICSI (3e cryo)

 

U
itgerekende datum
:

Wensmam: 11 januari
Meisje!

Daantje: 13 januari --> ?

Janneke: 13 januari -->
Verrassing!

Dreetje: 15 januari -->
Jongen!

Loeseke: 16 januari -->
Meisje!

Cigdem : 21 januari -->
Jongen!

Minoes: 26 januari -->
Jongen!

Toekie: 30 januari -->
Verrassing!

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari -->
Verrassing!
31-12 bevallen van een meisje

Pauline: 21 februari -->
Meisje!

Tineke: 22 februari
-->
Jongen!

Hilly: 24 februari -->
Jongen!

 

Afspraken VK/Gyn:

Janneke: 5 januari

Toekie: 7 januari

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snuffie, gefeliciteerd! Hopelijk mogen jullie snel naar huis.Minoes, ook spannend bij jou. Is er inmiddels al een kindje:)))Janneke, vandaag weer bloeddrukmeting. Ben benieuwd. Wij zijn tegelijk uitgerekend!Hier alles relatief rustig op wat harde buiken en krampen na.Daantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaa spannend Minoes....kwam ook weer even spieken. Hoe gaat het?

 

Daantje; weet niet of ik het goed had gelezen in ander topic, had jij verkorte cervix?

 

Hier was de bloeddruk weer mooi gedaald dus dat was super. CTG ook goed, aan de metingen zagen ze wel wat oefenweeën maar ik voelde ze niet. Nu ma. weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog geen baby ;-) gelukkig moet nog even blijven zitten

Wel weeen gehad gelukkig niet doorgezet rommelt wel steeds

Vandaag controle gehad en ligt klaar voor de start haha

Als ik meer pijn krijg gelijk bellen en komen

 

Hoest met jullie dames?

 

Spannen he daantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie allemaal voor de felicitaties. Hier gaat het over het algemeen goed hoor.

Onze dochter gaat goed, ze had een goede apgar-score en is al uit de couveuse en ligt nu in een warmtebedje.

Met mij gaat het ook OK. De stuwing begint te komen. Helaas een dalende HB, even kijken hoe dat morgen is.

 

@minoes Ik ben blij te lezen dat je kindje nog in je buik zit, lekker warm.

 

@ Loeseke vervelend die rugpijn... Is het een teken?

 

@Janneke goed dat je bloeddruk was gedaald. Is het nu wekelijks controle? Je zal het wel spannend vinden. :)

 

 

 

ticker.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat het een teken is, wacht het maar rustig af.

 

Wat fijn dat je dochter het zo goed doet! Hebben ze ook al naar haar voet kunnen kijken, of gaat het amc daar verder over. Hoe gaat het met je man en zoon, kunnen ze er aan wennen dat ze eerder gekomen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Loeseke, is er al iets gebeurd?

 

Voor het voetje gaan we naar het AMC als ze wordt ontslagen uit dit ziekenhuis. De kinderarts houdt heeft er contact over gehad met de orthopeed daar dat dit niet de eerste week hoeft.

Man en zoon zitten thuis. Voor zoonlief is het echt en grote verandering en hij vindt het niet leuk dat mama er niet is.

Papa rent de poten uit zijn lijf om het allemaal te handelen... Die is ook vermoeid....

 

Het dus wel even schakelen hier...

 

ticker.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een paar komt de uitgerekende datum nu echt dichtbij! Bij iedereen alles nog rustig? Spannend hoor!

 

Snuffie, hoe is het bij jullie? Heb je je dochter al mee naar huis mogen nemen? Kan me voorstellen dat het pittig is/was voor je man en dat je zoon aan de situatie moet wennen. Hoe is je hb nu?

 

Loeseke, de rugpijn was blijkbaar geen teken? Kan me voorstellen dat je dat wel jammer vindt. Ik ben er langzamerhand ook wel klaar mee maar gelijk ook dankbaar dat hij nog lekker even blijft zitten.

 

Twee weken terug de placenta lokalisatie echo gehad. Gelukkig bleek de placenta inderdaad netjes mee omhoog gegroeid te zijn. Ze hebben de kleine gelijk gemeten en hij bleek qua buikomvang bij de bovenste paar procenten te zitten. Dacht eerst dat dat ook voor zijn hoofd gold, maar dat bleek vandaag bij de verloskundige mee te vallen. Schrok er wel een beetje van. Mijn man en ik waren vrij klein en licht als baby en ik ben ook maar 1,61m en woog voor de zwangerschap 51 kg dus had een kleine baby verwacht. Maar goed, wel heel fijn natuurlijk dat hij straks wat bij te zetten heeft. Wel jammer van al die kleertjes in maat 50 ;)

Vandaag bleek mijn bloeddruk gelukkig weer wat hoger (van 95/55 naar 110/58). Verder voor zekerheid verwijzing gekregen om op suiker te testen. Vraag me wel af of, mocht ik het hebben, het nu niet te laat is om er iets mee te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Loeseke, wat rap! Gefeliciteerd!!! Ben je uiteindelijk dan natuurlijk bevallen? En hoe was dat bij je 1e bevalling? Ging dat ook zo snel? Hoop dat jullie snel naar huis mogen!

 

Snuffie, hoe is het met jou? Logisch dat je even moet schakelen. Zeker als het kindje zich opeens zo snel aandiend. Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met je kindje!

 

Janneke, hoe is het nu met jou? De controles de laatste keren ook goed?

 

En Minoes, al nieuws?

 

Tien, jij dus meer last van een lage bloeddruk. Lijkt me ook vervelend. En nog een suikertest. Ik heb die nooit gehad terwijl mijn kindje ook steeds voor ligt op groei en ik best behoorlijk aan kom zonder veel te eten. Bij ons wordt ook niet meer gekeken hoe zwaar het kindje nu is. Ga ik toch volgende week eens vragen.

 

Daantje, leuk dat je even langs komt wippen :-)

 

Hier alles nog rustig. Soms wel wat kramperig onderin maar meer alsof er een ongesteldheid aan zit te komen. De controle woensdag was ook weer goed. Vandaag 37 weken dus hij/zij mag komen :-)

Wat wel verdrietig is, is dat mijn oma heel slecht ligt. Ik heb een ontzettend goede band met haar en hoopte altijd dat ze nog mee zou maken dat ik moeder word. En nu zo vlak voor mijn bevalling lijkt die kans steeds kleiner te worden. Ze heeft met kerst een beroerte gehad en nu een long- en blaasontsteking erbovenop gekregen. Het blijft een cru gevoel als ze het, na al die jaren, net niet zou halen, maar ik gun haar ook haar rust! We zullen zien. Zij gaat als het haar tijd is en Kleintje komt als de tijd rijp is.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly: 34 jaar, 1e kindje, 4e ICSI

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Tineke: 37 jaar, 1e kindje, 2e ICSI (3e cryo)

 

U
itgerekende datum
:

Wensmam: 11 januari
Meisje!

Daantje: 13 januari --> ?

Janneke: 13 januari -->
Verrassing!

Dreetje: 15 januari -->
Jongen!

Loeseke: 16 januari -->
8-1
bevallen van een meisje

Cigdem : 21 januari -->
Jongen!

Minoes: 26 januari -->
Jongen!

Toekie: 30 januari -->
Verrassing!

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari -->
Verrassing!
31-12 bevallen van een meisje

Pauline: 21 februari -->
Meisje!

Tineke: 22 februari
-->
Jongen!

Hilly: 24 februari -->
Jongen!

 

Afspraken VK/Gyn:

Janneke: 5 januari

Toekie: 14 januari

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toekie, wat vervelend dat je oma slecht ligt. Hopelijk knapt ze nog genoeg op om jullie wondertje te mogen ontmoeten. Maar ik denk dat het in ieder geval al heel fijn is dat ze weer dat het eindelijk gelukt is.

Ik heb bij de vk zelf gevraagd of een suiker test nodig was omdat mijn schoonzus die gynaecoloog is en de vrouw van kraamzorg die voor de intake bij ons was dat zeiden. Mijn vk zei dat ze de test doen bij p95, wat inhield dat slechts 5% van de baby's zwaarder was. Ik zat op p93 maar heb toch de verwijzing gekregen. Hoofdje zat op p53.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond dames,

 

Tijd niet hier op het forum geweest. Was de laatste maanden een heftige tijd.

 

Iedereen die bevallen is SUPER GEFELICITEERD :clap2::happydance:

 

Maar ondanks dat gaat het nu weer wat beter.

Ben afgelopen maandag bevallen van een gezonde zoon : Yero Demir Franklin

We mochten dezelfde avond naar huis.

Hij doet het erg goed, voor een baby die dik 2 weken te vroeg is.

Ben helemaal verliefd op em hahahahahah.

 

De bevalling heeft in totaal 4,5 uur geduurd. Beetje het zelfde als bij Joshua alleen geen 4 dgn voorweeen dit keer.

 

Ik hoop dat alle mamas een goede en bevorderde bevalling zullen hebben en dat alle goed zal gaan.

Nog even dan hebben jullie je wondertje ook in de armen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden