Ga naar inhoud

cryo behandeling: hoe en wat?


Gast illuminate

Aanbevolen Berichten

Hoihoi, hoe gaat het met de cryo-meiden?

 

 

 

Wat gemeenschap betreft werd bij mij in het ziekenhuis aangegeven dat dat prima kan rond de eisprong. Een heeeel enkele keer komt het voor dat er een tweelingzwangerschap optreedt. Maar, zo gaf mijn arts aan, de reden dat je met deze behandelingen bezig bent is dat het op de natuurlijke manier al tijden niet lukt. De kans dat het dan nét in die cyclus wel zou lukken is dan ook bijzonder klein.

 

 

 

succes meiden,

 

liefs Micky

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Vanmorgen wees de test negatief uit. Toch niet heel treurig. Afwachten of/wanneer ik ongesteld wordt. Heb niet het idee dat dit vandaag of morgen gaat gebeuren. Pas echt treurig als ongesteldheid doorbreekt.

 

Afwachten en proberen nuchter te blijven. Maandag ziekenhuis bellen, dan hoor ik van hen wel weer meer denk ik.

 

 

 

Groetjes,

 

Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

(heb je er trouwens 2 terug laten plaatsen of 1?

 

 

 

sorry was niet helemaal duidelijk hihi

 

allebij dus

 

ik had aangegeven dat ik er wel voor 2 wou gaan

 

hun advies is 1

 

maar ze zei wel volg je hart

 

dus zodoende

 

en nou waren er 2 van de 3 mooi uit de vriezer gekomen

 

dus nou ja

 

toeval??

 

ik geloof eigenlijk nooit in toeval

 

dus zie er weer een teken in natuurlijk

 

lol

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

 

 

Ik ben net nieuw hier en was benieuwd naar alle verhalen over cryo tp's. Ik heb net afgelopen vrijdag een terugplaatsing gehad van 2 goede en 1 zeer goede cryo... Zonder hormonen gelukkig. Ik word behandeld in Gent (Belgie). Voor mij een verademing na wat ik allemaal in Nederland heb meegemaakt wat betreft de menselijkheid van arts naar patient. Onze eerste ivf poging is mislukt, waarschijnlijk omdat ik het ontzettend druk had en veel teveel stress had op dat moment, ben ook 2 weken zwaar ziek geweest meteen erna. Op dit moment ben ik heerlijk rustig en voel me goed.

 

 

 

Ik heb al veel vrouwen gesproken over hun behandeling in allerlei verschillende ziekenhuizen en inderdaad elk ziekenhuis heeft andere protocollen. Ik ben naar Belgie gegaan omdat ik hoorde dat ze daar heel patient gericht zijn en ik mijn vertrouwen verloren was in het ziekenhuis waar ik behandeld werd. En het is een wereld van verschil!!!! Zoveel meer tijd nemen ze voor je en je kan altijd al je vragen kwijt , bovendien zijn het hele fijne warme mensen. En dat hadden wij net nodig! In Belgie zijn ze ook wat verder dan in Nederland wat betreft Fertiliteit/Ivf/Icsi/Cryo. De ziekenhuizen daar geven elkaar ook alle nieuwe vorderingen door. Dat is in Nederland wat minder ivm concurrentie. Dit heb ik ook maar van internet gehaald van een Nederlandse Gynaecoloog die in Belgie werkt.

 

 

 

Iedereen heel veel goeds voor de komende tijd, dat al jullie dromen uit mogen komen.

 

Ondertussen hopen wij ook met veel positieve energie op een goede afloop van onze 3 cryootjes.

 

 

 

Groetjes

 

 

 

Maaike (39, 1 Ivf;mislukt, 25 april tp 3 mooie cryo's)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast illuminate

Hoi Stephanie, wat een spannende periode. Eigenlijk wel het moeilijkste moment, als de test negatief blijkt, en je tegen de eerste dag van je cyclus aan zit. Mijn duimen draaien voor je.

 

 

 

Lila, gefeliciteerd met de tp van 2 embryo's. Wat fijn dat je zelf mag bepalen hoeveel je wilt teruglaten plaatsen van het ziekenhuis. Dat is een discussiepunt bij mij en mijn partner. Ik wil twee, hij wilt een.

 

 

 

Maaike moet je voor die echo's op en neer naar Gent? Hadden ze een wachtlijst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maaike, begrijp ik het goed dat er 3 cryo's zijn teruggeplaatst?! Dat op zich is al heel anders dan NL... volgens mij is 2 hier de max.... stel je voor dat ze alle drie blijven zitten... ben je in één keer klaar ;-) Succes de komende weken op de wachtbank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo!

 

 

 

Hoe is het allemaal met de cryodames??

 

Het is momenteel volgens mij wel een beetje stil in dit topic?

 

 

 

Ik ben ook ff weggeweest, niet zo lang hoor, maar ik had er ook even geen behoefte aan.. na 3 mislukte terugplaatsingen had ik het ook even gehad, klein dipje zeg maar..

 

 

 

Ik weet dat ik erg veel geluk moet hebben dat we zoveel cryos hebben, maar toch, als het dan weer niet lukt....dan is het toch ook weer even goed opladen, het vergt zoveel, steeds die spanning, die hoop en dan tenslotte weer diepe teleurstelling...

 

 

 

Vanochtend bij de acupuncturist geweest en zij voelde ook erg de gespannenheid en de gejaagdheid in me. Na de behandeling voelde ik me een stuk meer ontspannen en dat bleek ook toen ze mijn pols voelde nadien...

 

 

 

Voor iedereeen veel succes...

 

 

 

liefs kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

he Kim,

 

 

 

Goed dat je weer terug bent!!!

 

 

 

Het is inderdaad een beetje stil geworden op het cryo front...... maar het gaat echt een keer lukken voor ons!

 

 

 

Fijn dat de acu zo goed helpt.

 

 

 

Ga je gewoon weer door met de volgende cyclus, of sla je een maandje over?

 

 

 

groetjes,

 

Marieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor diegenen die de ivf lijst mei niet hebben gelezen...

 

mijn ongesteldheid zit er inmiddels op. Ik heb de fertiliteitsarts gesproken en hij vermoedde dat er totaal geen ontwikkeling is geweest. Op echo ziet het er schoon uit, klaar voor volgende ronde. Eerste dag van volgende ongi kan ik weer contact opnemen met Nijmegen, voor de laatste 2 cryo's. Eerst trouwen eind mei.

 

 

 

gr.Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marieke,

 

 

 

Waarschijnlijk gaan we deze maand al weer verder met de volgende cryos.

 

Was er eerst nog niet zo zeker van, had eigenlijk ook wel zin in een maandje rust. Voelde me vorige week ook best nog wel gespannen.

 

Maar sinds ik van de week bij de acu was, voel ik me weer helemaal ontspannen. Nu heb ik ook het gevoel dat ik het wel weer aankan.

 

Was vandaag in het ziekenhuis voor follikelmeting, maar er waren alleen nog maar kleintjes te zien en mogelijk 1 grotere van rond de 10. Zit inmiddels wel alweer op dag 14. Dus ws deze maand weer een late eisprong.. Wacht het wel af, moet dinsdag weer terugkomen.

 

 

 

Weet je al wanneer jij voor follikelmeting moet?

 

 

 

Stefanie, jij gaat volgende maand ook voor je cryos.. succes ermee. Maar je gaat eerst trouwen?! Leuk joh, wanneer is de grote dag?

 

 

 

groetjes Kim :bye:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal!

 

 

 

Hier gaat het wel weer wat beter, met wat kleine tegenslagen...

 

idd niet veel meiden hier te vinden..

 

 

 

Kim: We snappen helemaal hoe je je voelt meissie! We denken aan je..neem lekker je tijd..

 

 

 

Mariek: nog een paar weekjes voor jou. Ik denk alleen niet dat ik bij je kom zitten :(

 

Ik zal wel onwijs voor je duimen!

 

 

 

Stephanie: Wanneer is je trouwdag? Echt super spannend! Geeft wel een beetje afleiding op alles..

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 mei ga ik trouwen. Het loopt allemaal volgens plan, heerlijk om ook wel iets te kunnen plannen. We hebben er zin in. Vind het fijn om dezer dagen niet op en neer naar het ziekenhuis te hoeven. Geniet eigenlijk wel van deze rust en dat ik tijdens de bruiloft me niet af te hoeven vragen wat ik wel en niet mag eten en drinken. We gaan er een feestje van maken, vervolgens een week honeymoon en daarna zien we wel weer verder.

 

 

 

Sterkte iedereen die er nu midden in de mm zit.

 

Gr. Stéphanie

 

 

 

ps. natuurlijk had ik liever gehad dat de laatste tp geslaagd zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast illuminate

Stéphanie, gefeliciteerd (met je huwelijk)...

 

 

 

Helaas, mijn 1e cryo-poging is mislukt. 1 rietje ontdooit, 1 embryo van goede kwaliteit. Al 5 dagen na tp last van bloedingen! Op naar de volgende ronde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast illuminate

Nee, geen innestelingsbloeding hoor. Ik bloedde daar te hevig voor. Ik had ook niet zo'n goed voorgevoel. Ik doe de cryo-tp, omdat er cryo's zijn, maar mijn hoop is meer gevestigd op IVF. Ik heb nogeens nagevraagd naar de kansen, en die zijn bij een cryo toch een stuk lager dan bij IVF. Ik heb er ook maar een terug laten plaatsen. Ik ga de volgende keer voor twee cryo's (als het ontdooiproces dat toelaat). Ik heb de 9e alweer een echo. Ik ervaar de cryo-behandeling wel een stuk fijner en sneller dan de IVF-behandeling.

 

 

 

Hee Mariek, je hebt vandaag je tp. Wat heerlijk. Sterkte met de ww, want die zijn zwaar, vind ik persoonlijk. (Ik had na mijn laatste tp een weekje bungalowpark. Dat maakte de ww wat dragelijker.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast illuminate

Ik ben er weer. Ik had mijn tweede cryo-tp voor mijn vakantie. Op de tweede dag van mijn vakantie kwam :devil2: op bezoek. Een nieuwe afspraak voor mijn uitgangsecho moest wachten tot na mijn vakantie.

 

Ik ben nu aan het wachten, totdat ik opnieuw :devil2: krijg, zodat ik een afspraak kan maken voor een uitgangsecho (voor mijn 2e IVF).

 

Ik zie nu alweer op tegen de spuitjes en punctie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

 

 

 

ik kom hier alvast even kijken. Ik zal binnenkort hier wat vaker een berichtje schrijven. Begin alweer wat ongi te worden. Zal komende week ergens losbarsten. Dan 10 dan later echo en afspraak maken voor de cryo-tp.

 

 

 

Ik heb er wel weer zin. Dat wachten na een mislukte poging hakt er ook in zeg, maar nu kan ik dus eindelijk weer een beetje vooruit gaan kijken.

 

We hebben besloten om afhankelijk van de kwaliteit van de eskimootjes 1 of 2 te laten terugplaatsen. Maar ik begin steeds meer te denken: er zijn steeds toppertjes teruggeplaatst, en tot nu toe al 3 keer niet gelukt. Wat als er nu 2 toppertjes ontdooien, dan ga ik er toch niet 1 wegdoen? Ik geloof dat ik er hoe dan ook 2 laat terugplaatsen. Tenminste, als ze goed ontdooien natuurlijk!

 

 

 

Iedereen veel succes!

 

Liefs,

 

Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anne, ik denk er ook zo over, eerst was het voor ons schrikken dat ze er 2 hadden teruggeplaatst, maar nu zijn we aan het idee gewend en hebben we van zoiets, zet er dan bij de cryo's ook maar allebei terug, mits ze ontdooien natuurlijk.

 

 

 

Veel succes ermee.

 

 

 

Liefs Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden