Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 702
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[TABLE=class: grid, width: 600, align: left]

[TR]

[TD]Naam[/TD]

[TD]Traject[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak[/TD]

[TD]TP[/TD]

[TD]Testen?[/TD]

[TD]Zwanger?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Framboos85[/TD]

[TD]CRYO[/TD]

[TD]Rond de 24ste tp [/TD]

[TD]24 okt[/TD]

[TD][/TD]

[TD]JA/NEE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minima[/TD]

[TD]CRYO[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]24 sept[/TD]

[TD]5 okt[/TD]

[TD]nee[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dhana[/TD]

[TD]ICSI 2[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]25 sept[/TD]

[TD]6 okt[/TD]

[TD]ja![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wishful Thinking[/TD]

[TD]CRYO[/TD]

[TD]Rond de 31 ste tp [/TD]

[TD][/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]JA/NEE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jessi79[/TD]

[TD]ICSI 2[/TD]

[TD]Punctie 26 september[/TD]

[TD]29 sept[/TD]

[TD]14 okt[/TD]

[TD]nee[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roxanne[/TD]

[TD]ICSI 1[/TD]

[TD]Punctie 26 September[/TD]

[TD]29 sept[/TD]

[TD]12 okt[/TD]

[TD]ja![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Debbieke[/TD]

[TD]IVF?[/TD]

[TD]Punctie 29 September[/TD]

[TD]2 Okt[/TD]

[TD]17 okt[/TD]

[TD]JA/NEE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Cindy [/TD]

[TD]ICSI 5[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]11 okt[/TD]

[TD]21 okt[/TD]

[TD]JA/NEE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mamapapa[/TD]

[TD]IVF[/TD]

[TD]Punctie 3 Oktober[/TD]

[TD]8 Okt[/TD]

[TD]22 okt [/TD]

[TD]JA/NEE[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geef ook even het traject aan :) en datum van tp

Geplaatst

Druif: ik bedoel zeker niet dat het een garantie is maar ik was voordat ik onze eerste kreeg heel bang dat het niet zou lukken allemaal en ik had er maar weinig vertrouwen in. Ik vond het toen ook fijn om positieve verhalen te horen, dat het nu voor de tweede keer raak is tijdens een eerste poging noem ik geen garantie maar een wonder! Wij hadden ook een 'fijn' totaal pakketje, ik heb pcos en mijn man erg traag zaad. We zijn bij onze zoon ook 3 jaar bezig geweest!!! Ik vond het toen vreselijk dat ik om me heen maar iedereen zwanger zag worden, ook mensen die per ongeluk zwanger werden en in mijn ogen zo'n kindje beter af is bij een ander stel omdat ze er zelf niet goed voor (kunnen) zorgen..

Roxanna: ik kan het me zeker voorstellen dat je eerder hebt getest dan de testdatum, heb ik ook gedaan! De spanning wordt in de tweede testweek teveel!! Ik had gelijk na de tp een goed gevoel, binnen 2 dagen voelde ik de innesteling al maar toch begon ik daarna enorm te twijfelen. Van harte gefeliciteerd en ik hoop dat het goed blijft gaan.

Dhana: ik heb niet alles goed meegekregen denk ik maar waarom moet je dan steeds bloedonderzoek doen? Het is vast wel goed! Ook voorzichtig gefeliciteerd en ik hoop voor jullie dat het morgen goed is!

En voor alle vrouwen waarbij het nog niet gelukt is, heb vertrouwen en probeer (hoe moeilijk ook) er positief in te staan, je droom kan echt werkelijkheid worden dmv ivf/icsi... Zo dankbaar dat deze mogelijkheden bestaan! Heel veel sterkte en succes, vooral de hormoonstimulatiefase en punctie vond ik erg vervelend. Toi, toi, toi! Ik gun het jullie allemaal! En jullie zijn dappere vrouwen, pff het is zo heftig allemaal en helemaal niet vanzelfsprekend....

Liefs..

Geplaatst

@Roxanne: nu mogen Framboos en ik allebei al testen voor we de terugplaatsing hebben gehad...Dat moet natuurlijk later zijn, maar het is mijn eerste keer wachtweken dus ik weet niet precies wanneer ik mag testen.

Voor mij is het terugplaatsing van een cryo.

Geplaatst

Koppijn vd stress!! Wat een dromen vannacht....

Het is geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Er was een vruchtzakje te zien in de baarmoeder. Dat is dus goed nieuws. Wel nog steeds zorgen om de hcg stijging. Weer bloed laten prikken en vanmiddag de uitslag. Nu hopen dat het hcg flink gestegen is. 22 oktober mogen we weer voor een echo en dan hopen we op een hartje....

Zit nu bij de apotheek te wachten op de utrogestan. Tot wanneer moeten jullie dat gebruiken?

Wachten is onze hobby he Roxanne :p

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst
Koppijn vd stress!! Wat een dromen vannacht....Het is geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Er was een vruchtzakje te zien in de baarmoeder. Dat is dus goed nieuws. Wel nog steeds zorgen om de hcg stijging. Weer bloed laten prikken en vanmiddag de uitslag. Nu hopen dat het hcg flink gestegen is. 22 oktober mogen we weer voor een echo en dan hopen we op een hartje.... Zit nu bij de apotheek te wachten op de utrogestan. Tot wanneer moeten jullie dat gebruiken?Wachten is onze hobby he Roxanne :pSent from my iPhone using Tapatalk
Nou dat is toch super nieuws!! Hoe mooi is dat een vruchtzakje!! Hopelijk vanmiddag ook goed nieuws! Ik blijf utro gebruiken tot 12 weken. Yep wachten is zeker onze hobby!:)
Geplaatst

@dhana klinkt super! Ik vind je hcg stijging best wel heel mooi maar snap je ongerustheid.. ik hoop dat je een prachtig hcg stijging hebt straks.. zet hem op meid!

Geplaatst

Net weer gebeld voor de hcw waarde.

nou daar gaat ie he...

maandag 6/10 - 278

Woensdag 8/10 - 521

Vrijdag 10/10 - 902

Maandag 13/10 - 2300

Nu zeiden ze dat het nét voldoende was. Alsin geslaagd met een mager zesje.

Ik ga het loslaten. Het neemt naar mijn idee ruim toe. Het verdubbeld heel ruim binnen de maximale 72 uur. Ukkie zit op de juiste plaats. Moet zo toch gewoon goed zijn?

De 22ste hebben we de echo, maar ik ga me nu gewoon lekker zwanger voelen en hier eens van genieten ipv stressen!

ZO! haha (ik ga iig mijn best doen... :blush:)

Geplaatst
Net weer gebeld voor de hcw waarde.nou daar gaat ie he...maandag 6/10 - 278Woensdag 8/10 - 521Vrijdag 10/10 - 902Maandag 13/10 - 2300Nu zeiden ze dat het nét voldoende was. Alsin geslaagd met een mager zesje.Ik ga het loslaten. Het neemt naar mijn idee ruim toe. Het verdubbeld heel ruim binnen de maximale 72 uur. Ukkie zit op de juiste plaats. Moet zo toch gewoon goed zijn?De 22ste hebben we de echo, maar ik ga me nu gewoon lekker zwanger voelen en hier eens van genieten ipv stressen!ZO! haha (ik ga iig mijn best doen... :blush:)
Woehoeeeee ik vind het echt een super stijging! Je bent gewoon hartstikke zwanger joh! Lekker genieten meis!
Geplaatst

Hooii dhana.

dat is een mooie stijging en wat fijn dat alles goed was op de echo.. Op naar de 22 ste!!

Gefeliciteerd :-))

liefs bianc

Geplaatst

Pffff hier even een ego berichtje van mij. Net nu ik me voorzichtig durfde te verheugen op onze zwangerschapskansen is onze hoop vandaag weer beneden vriespunt gedaald. We zijn vandaag gebeld door Düsseldorf dat de resterende embryo's zich niet hebben door ontwikkeld dus dat er geen veto's meer zijn. Maar wat veel erger is; er is ook geen zaad meer over van de TESE operatie. Manlief ligt nog te herstellen van de pijnlijke operatie en het is ons dus niet gegeven dat we er meer dan 1 poging mee vooruit kunnen. We hopen nu dat de twee embryo's die nu in m'n buikje zitten heel hard gaan groeien maar m'n wanhoop wint het vandaag van m'n hoop. Ik ben het zo zat om valse hoop te hebben want je dondert iedere keer weer kilometers na beneden als het negatief blijkt te zijn. En we weten nu 1 ding zeker, als deze poging niet slaagt is het voor ons over. We willen alles er voor doen en alles er voor opgeven maar ons verstand moet lijdend zijn. En dat verstand geeft aan dat we aan het proberen zijn tegen beter weten in. De zaadkwaliteit is gewoon te slecht.

wat een k..zooi

cindy

Geplaatst

ah Cindy wat een ongelofelijk klote nieuws!!!!!

Kan me heel goed voorstellen dat jullie er even heel goed doorheen zitten. Ik wil jullie heel veel sterkte en kracht wensen.

En ik duim enorm hard dat de emmy's in je buik blijven zitten en gaan doorgroeien en dat jullie toch pappa en mamma mogen worden.

duimduimduim hele dikke knuffel voor jullie (wat een klotetraject is dit toch he!!!)

Geplaatst

Cindy, wat erg voor jullie! Hebben jullie zoveel doorstaan en dan geen cryo's uit deze laatste poging. Sterke voor jullie allebei, hopelijk blijven ze zitten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden