Jump to content

Wachtbankje Oktober 2014

Dhana

Recommended Posts

Bij dezen doe ik het dan maar alvast :)

Een nieuw topic met hopelijk heel veel zwangeren!!

Ik heb net gebeld met het lab en van de 5 eicellen zijn er 4 bevrucht! Thank god...

Donderdag heb ik om 13:30 tp van de beste embryo. Op hoop van zegen!

Heel veel succes deze ronde allemaal!!

• Replies 702
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

[TABLE=class: grid, width: 550]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Traject:[/TD]

[TD]1e afspraak:[/TD]

[TD]TP:[/TD]

[TD]Testen:[/TD]

[TD]Zwanger?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dhana[/TD]

[TD]2e IVF[/TD]

[TD][/TD]

[TD]25 september[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Hoi Meiden,

Ik heb in september mijn 1e IVF gedaan, die voortijdig eindigde met een mislukte punctie van 4 lege follikels.

Begin oktober heb ik een afspraak met mijn gyno en ik verwacht dezelfde maand te beginnen met mijn 2e IVF.

Ik heb op advies van #wishfull thinking, mijn vraag per e-mail aan mijn zorgverzekering gesteld. Een gedeelte van deze e-mail zie je hieronder in het blauw.

Komen jullie net als ik tot de conclusie dat deze 1e poging niet meetelt voor de verzekering? Ik vraag het sowieso nog een keer aan mijn gyno, maar mocht hij meetellen, baal ik als een stekker............:angryfire:

Mocht hij niet meetellen, kan ik het wel achter me laten.

In uw e-mail vraagt u wanneer uw IVF poging telt als een poging en dus meetelt in 3 pogingen die vergoed kunnen worden. Graag geven wij u meer uitleg.

IVF-poging

Een IVF poging bestaat uit 4 fasen:

• Fase 1: Hormoonstimulatie voor eicelrijping
  • Fase 2: Follikelpunctie, het verkrijgen rijpe eicellen
  • Fase 3: Laboratorium, de eigenlijke bevruchting in laboratorium
  • Fase 4: Embryo implantatie in baarmoeder

Er is pas sprake van een poging als er een geslaagde punctie is geweest, dus Fase 2. Als alleen Fase 1 heeft plaatsgevonden, dan telt het niet als een poging. Om precies na te gaan in welke fase uw IVF behandeling geëindigd is, kunt u contact opnemen met uw behandeld arts.

Hey Deborah, wat verschrikkelijk zeg... Heb je alle moeite gedaan om eitjes te verkrijgen, onderga je een punctie en alles voor niks.

Natuurlijk kan een poging uitlopen op een mislukte kans, maar dan heb je wel een kans!

Ik vind het moeilijk hoor... Je hebt wel een punctie gehad, maar geen eitjes... Ik zou gewoon weer terugmailen naar je verzekering, hier kun je toch niks mee?

Ik zou gewoon terugschrijven dat je geen punctie hebt gehad omdat er geen eitjes verkregen zijn en of ze dat willen bevestigen.

Dit is gewoon copy paste uit het regelement en geen duidelijk antwoord op jouw vraag...

Hoi Meiden,

Ik heb in september mijn 1e IVF gedaan, die voortijdig eindigde met een mislukte punctie van 4 lege follikels.

Begin oktober heb ik een afspraak met mijn gyno en ik verwacht dezelfde maand te beginnen met mijn 2e IVF.

Ik heb op advies van #wishfull thinking, mijn vraag per e-mail aan mijn zorgverzekering gesteld. Een gedeelte van deze e-mail zie je hieronder in het blauw.

Komen jullie net als ik tot de conclusie dat deze 1e poging niet meetelt voor de verzekering? Ik vraag het sowieso nog een keer aan mijn gyno, maar mocht hij meetellen, baal ik als een stekker............:angryfire:

Mocht hij niet meetellen, kan ik het wel achter me laten.

In uw e-mail vraagt u wanneer uw IVF poging telt als een poging en dus meetelt in 3 pogingen die vergoed kunnen worden. Graag geven wij u meer uitleg.

IVF-poging

Een IVF poging bestaat uit 4 fasen:

• Fase 1: Hormoonstimulatie voor eicelrijping
  • Fase 2: Follikelpunctie, het verkrijgen rijpe eicellen
  • Fase 3: Laboratorium, de eigenlijke bevruchting in laboratorium
  • Fase 4: Embryo implantatie in baarmoeder

Er is pas sprake van een poging als er een geslaagde punctie is geweest, dus Fase 2. Als alleen Fase 1 heeft plaatsgevonden, dan telt het niet als een poging. Om precies na te gaan in welke fase uw IVF behandeling geëindigd is, kunt u contact opnemen met uw behandeld arts.

Hallo Deborah,

Helaas denk ik dat deze poging wel telt, omdat je wel een punctie hebt gehad. Je ziekenhuis zal deze poging waarschijnlijk ook zo declareren, misschien valt daar nog over te praten met hen?

succes, met je tweede poging!!

# Dhana: De teleurstelling heb ik inmiddels al half verwerkt. Er zijn geen eitjes verkregen lijkt mij, dus geen geslaagde fase 2. Omdat de mail eindigt met dat ik moet vragen aan mijn gynaecoloog in welke fase het is geeindigd, ga ik dit wel verder met haar bespreken. Wat de verzekering ook schrijft, waar het uiteindelijk om gaat is dat zij naar de verzekering communiceerd/schrijft dat alleen fase 1 heeft plaatsgevonden, toch?

@Deborah: je legt nu precies de vinger op de zere plek. Het "geslaagd" valt te betwisten. Ik zou zeker terugmailen en vragen wat daar onder verstaan wordt. Je vindt het vast niet leuk om te horen, maar deze poging telt hoogstwaarschijnlijk wel. De truc is om te proberen jouw verzekering een foutief antwoord zwart op wit te laten geven, met andere woorden: je hoopt gewoon dat een medewerker terugmailt dat het dan niet telt. Ik zou dus terugmailen met een stelling, namelijk: er zijn 0 eicellen gevonden bij de punctie. Ik beschouw deze punctie dus niet als geslaagd en ga ervan uit dat deze dus niet meetelt. Klopt dit?

Anders succes bij je gynaecoloog, maar ze zullen waarschijnlijk toch voor de punctie betaald willen krijgen...En ze kunnen niks indienen bij je zorgverzekering zonder te zeggen waarvoor ze precies betaald willen worden.

Mocht dit nou geen van beiden lukken en het komt tot een vierde poging, dan kun je wel verzoeken om coulance. De meeste verzekeringen hebben een potje voor als ze uitzonderingen op regels willen maken...

Sterkte!

Hoi Deborah, ik dacht altijd dat alleen het doen vd punctie al reden was om het als poging te laten tellen, máár... In wat zij jou mailen staat duidelijk:

Fase 1: Hormoonstimulatie voor eicelrijping

Fase 2: Follikelpunctie, het verkrijgen rijpe eicellen

Fase 3: Laboratorium, de eigenlijke bevruchting in laboratorium

Fase 4: Embryo implantatie in baarmoeder

En dat is bij jou niet het geval. Ik zou daarom met je gyn overleggen en vragen of zij aan jouw verzekering wil bevestigen dat er geen rijpe eicellen verkregen zijn en dat Fase 2 daarom niet gehaald is. Zoiets.

Succes!

ik sluit me aan bij wishful thinking. Ik zou het ook zo op de mail zetten, maar idd eerst even bellen met je arts om te vragen hoe zij hier mee omgaan en of zij dit willen bevestigen naar de verzekering.

Ik denk nl dat zij gewoon een factuur voor een punctie sturen naar je verzekering. Als zij hierop willen vermelden dat het om een afgebroken punctie gaat wegens het niet verkrijgen van eitjes dan heb je misschien nog wat in handen.

en thnx wishful thinking! :)

[TABLE=class: grid, width: 500, align: left]

[TR]

[TD]naam[/TD]

[TD]traject[/TD]

[TD]1e afspraak[/TD]

[TD]TP[/TD]

[TD]Testen?[/TD]

[TD]Zwanger?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dhana[/TD]

[TD]2e IVF[/TD]

[TD][/TD]

[TD]25 september[/TD]

[TD][/TD]

[TD]JA/NEE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Framboos85[/TD]

[TD]2e ICSI[/TD]

[TD][/TD]

[TD]22 september[/TD]

[TD]2 oktober[/TD]

[TD]JA/NEE[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Ja klopt! als ik echt frustie ben post ik daar wel eens wat. Maar vind dat niet zo'n prettig forum daar. Iedereen daar in het dd topic is zwanger of bevallen (wat wel een fijne gedachte is) en het gaat alleen maar over borstvoeding en huilende baby's. Dus voor mij een nog te ver van mijn bed show. Hier is het Veel overzichtelijker. ;-)

@Framboos, dat is lief! Ik vind dit ook een fijner forum. Inderdaad duidelijker met waar je in het traject staat én volgens mij een fijner publiek maar dat is uiteraard een gevoel.

Ik schrijf alleen hier. Heb daar wel een slapend account. Maar zie door de bomen het bos niet.

Tot spreeks!

Moes

Nu ben ik wel heel nieuwsgierig over welk forum we het hebben dames...

En wat bedoel je met liftmogelijkheden Moes?

Inderdaad wel positief als daar iedereen zwanger raakt!!!

Het roze van mijn vermelding in het lijstje maakt me vrolijk :) Zou het een voorspelling zijn dat ik een meisje krijg? Ik teken er iig voor! hihi

@dhana, het gaat over zw pagina. Maar een meisje dus voor jou! Gaan jullie maar voor een groen bankje zodat iedereen weer moed krijgt!

Liften wil ik graag om met alle kleine liftjes mijn volgende poging te kunnen doen. Omdat benzine die je moet spuiten zo kostbaar is rij ik graag met iemand mee. Snappie?

Liefs!

Moes

En wat is het herfst vandaag zeg!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

vind dat ook geen relaxed forum. Zag er door de bomen het bos niet meer...

Ja, een meisje is helemaal welkom!! Of een jongen. Of twee :) of één van elk hahaha het interesseert me niet!!!

Als het maar een gezonde beebie is :)

En ik snap 'm ;)