Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 702
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Whoehhhhh dit geloven jullie niet! Ik ben vandaag terug gebeld door het laboratorium en in tegenstelling tot wat ons verteld is door de assistente zit er wel degelijk nog zaad in de diepvries. En wel 3 samples (normaliter voor minimaal nog 2 pogingen).

Ik belde gister met de assistentes en toen waren de gegevens alleen nog maar in hun computer-systeem door gevoerd van de linker testikel (waar dus 0,0 zaadcellen zijn gevonden) maar dus nog niet van de rechter-toverbal!!!

dus de ene dag in zak en as en nu alweer aan de taart..... Pfffff een ware rolocoaster dit traject ;-)

Geplaatst

Wat houdt dat in: geen goede uitgangsecho? Is je baarmoederslijmvlies dan niet goed of je eierstokken of...?

ik ga volgende maand gewoon in een ander forum alvast een stoeltje voor je warm houden!!! Haha

Geplaatst

@cindy tnx lief van je:) de echo liet zien dan mijn lichaam de vroege miskraam van vorige maand niet had losgelaten.. er zat dus heel veel bms en de eierstokke waren nog vergroot.. ik mocht met deca de boel rustig spuiten maar heb besloten mijn lichaan rust te geven en de boel zelf los te gaan laten.. het voelt niet goed poging4 in te gaan terwijl mijn lichaam nog vasthoud aan de vorrige poging

Geplaatst

eslief: een verstandige keuze, maar gevoelsmatig zal het wel even slikken geweest zijn voor je! Maar je hebt gelijk, zo schep je zo alle voorwaarden waar je zelf invloed op hebt om maar een goed nestje voor je Emmy te creëren. Je was er de laatste keer heel heel dichtbij, dus deze moet het echt worden!!!

Geplaatst

Wat geweldig nieuws Cindy! Wat zullen jullie blij zijn, dat creëert kansen maar hopelijk is de test positief! Hoe voel je je?

Geplaatst

Wow wat nachtmerries wel niet met je kunnen doen.. ik had vannacht gedroomd dat ik ongesteld was geworden.. zeer zwaar..

Toen ik wakker werd heb ik bang een test gedaan.. maar gelukkig het streepje is even donker als het controle streepje.. :)

Geplaatst

@plien: dankjewel! Ik voel me nu redelijk rustig. Ik wil me nu 100 procent focussen op deze poging en heb daar ook alle vertrouwen weer in. Ik mag officieel dinsdag testen maar ik begin waarschijnlijk zaterdag (punctie is dan 12 dagen geleden). Wat verstaan jullie trouwens onder een wachtdag? Tellen jullie vanaf tp of vanaf punctie?

@rox: ongelofelijk hoe je er continu mee bezig bent he? Dus ook in je dromen... Hopelijk krijg je iedere dag meer vertrouwen zodat je het straks los kan laten en kan genieten! Of is dat pas over 9 maand ;-)

Geplaatst

-breekt ff in- @Dhana op http://www.babymed.com/tools/hcg-calculator kun je je hCG waardes invullen en staat zelfs een grafiekje. Ik heb jouw waardes niet ingevoerd, maar als je waardes keurig in minder dan 72h verdubbelen snap ik niet waarom ze je zo bang maken!

@Roxanne jouw gyn is echt een hork en -sorry- snapt er blijkbaar bar weinig van. Natuurlijk kun je obv hCG wél iets zeggen over de voortgang van de zwangerschap.

Oh en ik heb dagelijks urine getest van 12dpo tot 23 dpo, met ook nog 4 hCG bloedtesten (op 14dpo/16dpo/19dpo/23dpo).

De hCG waarde op zichzelf zegt niet zoveel, maar elkaar opvolgende metingen wél. Als het elke 48-72u verdubbeld ontwikkelt het zich normaal. En vanaf 6w3d zou je gemiddeld een hartje moeten kunnen zien.

Sterkte aan jullie allemaal!

-breekt weer uit-

Geplaatst

oehh thnx Hilly!! Ik ga het eens invullen. Al moet ik zeggen dat ik me er eigenlijk niet meer druk over maak. De laatste keer zeiden ze dat het net voldoende was en op de echo hebben ze gezien dat het vruchtzakje in de baarmoeder zat.

Nu nog even heel erg spannend of we volgende week een mooi kloppend hartje te zien krijgen. Als dat zo ik ben ik de gelukkigste persoon op aarde!!! :)

@ Roxanne je bent me echt een enorme stresskip he? Hoeveel testen heb je inmiddels gedaan?? Ik heb er 1 gedaan omdat ik iets tastbaars wou hebben en die heb ik ook altijd bij me haha.

Samen met een geluksvogeltje dat ik van een meisje v een babyzaak bij ons in het dorp heb gekregen. Verder ben ik wel heel alert op alles wat ik in mijn buik voel (want alles voelt ineens raar hihi)

maar verder ben ik er nu wel gerust in moet ik zeggen. Kan er toch niks aan doen... Tis afwachten. (hallelujah!)

@ Cindy yayyyy de toverbal :)

Wat een ontzettend fijn nieuws dat er toch nog wat backup materiaal is. Maar ik duim echt heel hard dat deze (1 of 2 :) ) blijft zitten!!!

Poehhh wat een traject zeg.... Jullie verdienen gewoon een kindje!!! Als je dit allemaal kunt doorstaan.. chapeau.. Respect voor jullie hoor..

Geplaatst

Cindy.. ja echt heel bizar hoe voel jij je?

Hilly.. ja plork.. echt een **** ach ik heb me er bij neer gelegd Goes zal nooit beter worden.. maar echt deze man hoef ik nooit maar

dan ook nooit in de zwangerschap.

Dhana .. ik zal maar niet vertellen hoeveel het er zijn.. dan sta je stijl achter over.. ja ben een enorme stresskip.. ben zo bang dat het niet goed zit.

Mijn ex collega die deed ook IVF voor een broertje of zusje en die is van de één na laatste cryo van poging 3 zwanger geworden. Gisteren heeft

ze het hartje zien kloppen. ZOoo bijzonder en dan denk ik dat wil ik ook!! Maar nog eventjes.. ik vind het zo leuk voor haar!!! Samen zwanger..

dus wie weet wel samen shoppen.. :)

Geplaatst

Hi meiden! Ik zit nu op wd 10 (vanaf punctie gerekend) en voel zo nu en dan een kriebel ofzo en verder niks. Daarnaast voel ik vandaag ongi-krampen (komen en gaan) maar ongesteld kan ik nog niet worden aangezien ik een decapeptyl-depot heb gespoten bij aanvang van de poging. Nu maak ik mezelf een beetje gek want de ene keer denk ik dat dit juist goed is ( je kan beter iets voelen dan Niks voelen) en aan de andere kant denk ik dat het niet goed is (krampen). Dusssss mijn vraag aan jullie, hadden jullie die vage kriebeltjes en krampen ook en is dat goed of slecht? ;-)

ik weet heus wel dat je er nog niks van kan zeggen maar ik hoop zo dat degene die zwanger zijn zeggen: ja!!!! Had ik ook..... Pffffff slaat nergens op maar ja..... Hihi

Geplaatst

Ik had inderdaad het gevoel op wachtdag 11 het gevoel dat ik ongesteld moest worden. Buikpijn, darmen die bezig waren. Maar tegelijkertijd ook dat onderbuik gevoel van vlinders in je buik. Maar ik wist natuurlijk al vrij vroeg dat ik zwanger was.Ik heb vandaag alle zwangerschapstesten bij elkaar gelegd en op wachtdag zes begon er een licht streepje te komen en met de ovulatietesten op wachtdag drie.

Geplaatst

ik had 2 weken na de punctie echt een knaltest. En dat terwijl ik in maastricht op wd 14 na de tp pas mocht testen.

Gewoon niet te lang wachten hoor :) Ik duim gewoon nog even verder voor jou!

Ik ben ook wel onzeker hoor Roxanne... Vooral gewoon bang dat het misgaat. Daar doe je niks aan. Ene dag voel ik me top en de andere...

Nu al de hele middag hele erge last van mijn onderrug en dan slaat de schrik me om het hart. Ben al tig keer naar de plee geweest, maar niks natuurlijk...

Mijn vader en vriend zijn ervan overtuigd dat het goed zit. Ik doe heel erg mijn best om dat ook maar gewoon te geloven :D

Op naar woensdag! (gelukkig al om half 10!)

Geplaatst
Maar zeggen jullie dus eigenlijk: gewoon morgen beginnen met testen? Of is dat nog te vroeg? ;-)
Ik had ook ondanks de positieve testen soms het idee daar komt het.. ongesteld ga ik worden. Nee joh dan zit je op w8 11 moet net kunnen naar als hij negatief is kan het nog te vroeg zijn!
Geplaatst

Hoi, ik had ook het idee dat ik ongesteld moest worden! 2 dagen voor de testdag (dag 12 dus) was ik erg bang dat ik ongesteld zou worden maar gelukkig kwam er niks en was de test de volgende dag positief!!!!! Het schijnt dat je baarmoeder al heel vroeg groter wordt en daarbij je darmen in de knel komen! hopelijk is het voor jou ook een goed teken CIndy!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden