Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 702
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ahh mamapapa wat klote zeg.. sterkte... knuf.. heb je cryos? Nu een wachtmaand of gelijk door? Ik start over 2 weken weer als het goed gaat

Geplaatst
Ik las dat ze er drie terug geplaatst kreeg.. veel hè.

Ja klopt "ze" krijgt er 3 terug! En dat vind je blijkbaar veel. Dat zijn er ook wel veel maar hiermee ontneem je mij de gelegenheid om dit persoonlijke feit toe te lichten.

Dit voelt niet zo fijn Roxanne. Hoe goedbedoeld ook waarschijnlijk!

Geplaatst

En yeah!! We hebben er zelfs eentje voor in de vriezer!! Dat is ook voor het eerst!

En ja okaasan, heb veel extra vitaminen en mineralen om te slikken. O.a. Vitamine B en jodium. Naja wie weet! Alle beetjes helpen!

He mamapapa wat shit! Hoop, net zoals Eslief schreef, dat je nog een extra kansje hebt deze ronde en niet opnieuw hoeft te starten!

Zo klinkt het wel lekker snel Eslief, nog twee weken en dan weer actief! Ook fijn!

Nou.. Het lange wachten is gekomen.. Waren mooie Emmy's, het fotootje ervan zit weer in mijn tas!

Liefs inge

Geplaatst

Jeeeej inge!!! Zelfs 1 in de vriezer wouwww dit word jouw topronde:) kan niet beter... wouww.. ik voel mijn eisprong vandaag dus over 2 weken ongi en dan gaan we er gewoon voor.. 2014 zou ook mijn jaar worden dus hoppetee;)

Geplaatst
Ach balen meis.. hopelijk meer geluk de volgende ronde.

Ik hoop het ook. Ik verlies bij dat bloed best veel slijm erbij.

Shit mamapapa...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Idd shit hahaha.

Ahh mamapapa wat klote zeg.. sterkte... knuf.. heb je cryos? Nu een wachtmaand of gelijk door? Ik start over 2 weken weer als het goed gaat

Mijn gynaecoloog is met vakantie. Hij komt volgende week terug. Ik wordt straks terug gebeld Door een andere gynaecoloog en kijken hoe nu verder? Ik heb nog 2 cryos.

En yeah!! We hebben er zelfs eentje voor in de vriezer!! Dat is ook voor het eerst!

En ja okaasan, heb veel extra vitaminen en mineralen om te slikken. O.a. Vitamine B en jodium. Naja wie weet! Alle beetjes helpen!

He mamapapa wat shit! Hoop, net zoals Eslief schreef, dat je nog een extra kansje hebt deze ronde en niet opnieuw hoeft te starten!

Zo klinkt het wel lekker snel Eslief, nog twee weken en dan weer actief! Ook fijn!

Nou.. Het lange wachten is gekomen.. Waren mooie Emmy's, het fotootje ervan zit weer in mijn tas!

Liefs inge

We gaan voor de 2 andere en hopen dat er 1 blijft plakken.

Dankjewel dames. Op naar de volgende ronde.

Geplaatst

@Inge: wat een positief nieuws! Fijn voor je!

@Mamapapa: balen...houd moed voor de volgende keer...

@eslief: nog even geduld meissie... jouw tijd komt nog wel!

Hier is het wachten op mijn eisprong...Arts zei dat ie een paar dagen later kan zijn. Ach ja, die komt vanzelf en de tijd gaat vanzelf voorbij. Na de diagnose in februari gaat dit onze allereerste kans zijn!

Geplaatst
Ik zeg er maar niet teveel op.. pff hier stond toch al eerder dat je er 3 zou terug geplaatst krijgen.. dus ik vertel niets nieuws..

Dat klopt, dat schreef ik ergens in een ander wachtbankje met een andere poging. Je toevoeging "veel he" erbij ervaar ik als niet prettig.

Je hebt geen idee over hoe onzeker of zenuwachtig ik daarover ben. Welke weg er is geweest om dit zo te beslissen. Het voelde niet fijn om dt zo met een opmerking -nogmaals vast goed bedoeld- terug te lezen over mezelf.

Je hebt wrs geen idee gehad dat het me zo raakte. Maar dat deed het dus.

Liefs Inge

Geplaatst

Nee had ook geen idee.. ( ik geef de hormonen maar de schuld ) want .. drie is toch veel? En daar mee suggereer ik niet dat het geen reden heeft

of dat ik jou de mogelijkheid niet geef om dat uit te leggen waarom je er 3 terug geplaatst krijg.

Er werd een vraag gesteld.. en ik dacht gewoon fatsoenlijk te zijn en hem te beantwoorden en waar ik dat gelezen heb of dat hier is of ergens anders

het was al een keer gezegd.. dus zag er geen kwaad in

Je moet hier "helaas" zo uitkijken met wat je zegt of doet.. we zitten hier nogmaals allemaal met dezelfde bedoelingen en in het zelfde schuitje.. . we zitten hier niet om elkaar te kwetsen!!!

Geplaatst

3 emmy's terug Inge!! Wauwww! Meer dan normaal wel toch. Hier in nl mag je er toch maar 1?

Ik was heel hard aant zeuren voor 2 maar het mocht niet. Daarom naar belgie geswitcht voor iig 2 cryo's tegelijk als de emmy niet mocht blijven plakken.

Maar het ziet er toch echt naar uit dat onze emmy zich hard heeft vastgeklampt yay!!!

3 - maar kans dus. Ik ga heel hard voor je duimen dat minimaal 1 een kamp op slaat. Het is iedereen zn eigen keuze hoe en wat. (Tenzij een arts roet int eten gooit zoals bij mij tss)

Ik neem aan dat als ze het alle 3 uitermate gezellig vinden daarbinnen dat ze ook alledrie heel erg gewenst zijn!! Mijn vriend zou er iig meteen voor tekenen :)

Heel veel succes hoor!!! Ik snap dat de opmerking van Roxanne misschien verkeerd bij je overkomt, maar ik ben ervan overtuigd dat het niet verkeerd bedoeld was.

Hoe meer beebjes hoe meer vreugd!

@ Wishful - alvast heel veel succes!!

@ mamapapa, dikke knuffel hoor het is echt zwaar k*t als het misgaat. Wel super fijn dat je nog cryo's hebt! Hopelijk lukt het de volgende ronde.

Heel veel succes alvast. (allemaal zo makkelijk gezegd, maar we weten allemaal wat het is en ik meen het echt)

Geplaatst

Hoi dames, ik ga maar van dit wachtbankje af.... Gisteravond voor de leuk nog een test van de action gedaan, ik had verwacht dat de streep dan veel duidelijker zou zijn maar die streep kwam niet. Huh niet zwanger? eerst 3 positieve testen anderhalf week geleden en heel duidelijk. Ik dacht dat het aan de test zou liggen maar de test van de kruitvat was ook negatief vanmorgen... Ziekenhuis gebeld, bloedgeprikt vanmiddag en dan morgen uitslag maar ik ga er vanuit dat ik een miskraam heb gehad. Ik heb helemaal geen bloedverlies en buikpijn... klotenzooi, het was te mooi om waar te zijn... Bij de eerste gelijk raak en nu ook in een eerste keer kon het al amper geloven dat de test op de testdag positief was... Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren verder..

Geplaatst

Ja haha dhana inderdaad!! hoe meer beebjes hoe meer vreugd!

Heb er in Nederland al wel eens 2 terug gehad, dat mag na je 36e? Iets met leeftijd in ieder geval. Maar wij zijn in België en daar mag wel wat meer Maarrr.. Hoera daar hoeven jullie dus hoogstwaarschijnlijk NIET naartoe! Gefeliciteerd!

Hè Plien wat naar!! En helemaal geen bloedverlies of buikpijn! Bah! Dat wil je ook niet maar dit lijkt me ook een nachtmerrie achtige verassing.. Ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren, duim nog even mee hoor voor je! Dikke knuffel!

Liefs Inge

Ps. zo stom, denk steeds dat je wel vanalles voelt na een TP maar dat kan natuurlijk niet! Stomme mindset!

Geplaatst

@Plien: wat rot! Maar dan hoef je hier toch niet gelijk weg?

@Roxanne: ja, heb geen verse terugplaatsing gehad, dus 13 2PNers in de vriezer. Er worden er 3 ontdooid en die gaan dan 5 dagen in de embyoscope. Had pas een heel lichtroze streepje op de test, dus nog even geduld....

Fijn dat jullie meeleven!

Geplaatst

Dank je Inge! Gelukkig hebben we nog 2 cryo's, hopelijk blijft er dan eentje plakken.... Vind het zo gek dat ik me wel zwanger voel en geen bloedverlies en buikpijn heb.... Morgen weten we het definitief, hopelijk komt het na stoppen van de medicatie dan vanzelf op gang, medicatie om op te wekken of curretage lijkt me maar niets....

Een paar dagen na de tp kun je de innesteling voelen maar sommige voelen niets... Heel veel succes!!

Geplaatst

Dat klinkt ook heel gek Plien! En verraderlijk ook! Kan het nog zijn dat je hcg waarde te hoog is voor de test die je hebt gedaan? (Wishful thinking ) zoals gezegd; duimen draaien hier!

Even iets anders; ga deze week met mijn broer en zijn gezin mee naar de Efteling. Ik heb voor mezelf bedacht dat overal waar de kleinste van 2/3 jaar in mag, ik ook in mag en anders niet. Dat kan toch wel? Ms een beetje een dom probleempje hier tussen de grote dingen door, maar ben benieuwd wat jullie wel en niet doen tijdens het wachten! Wel of niet sporten? Wel of niet zwemmen? Dat soort dingen! Hoor het graag!

Liefs Inge

Geplaatst

Inge ik doe altijd alsof ik zwanger ben en ga dus niet in de dingen waar je niet in mag als je zwanger bent.. de rest wel gewoon;) sporten doe ik niet zwemmen wel gewoon

Geplaatst

He plien, wat naar nu weer deze onzekerheid...

Ik mag vrijdag weer op het bankje komen zitten. Ik heb vrijdag om 11 uur de cryo tp.

En wishful komt snel achter me aan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden