Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Plien: aftellen naar je volgende kans dus!

@Cindy1978: wanneer heb je een echo? Probeer vertrouwen te hebben...

@Framboos: nuet alle vrouwen hebben die symptomen en zeker niet zo vroeg. Hoe denk je anders dat sommigen per ongeluk zwanger zijn en daar twee maanden later pas achter komen? Geef de moed niet op...

• Reacties 702
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Woehoe wishful. Dus overmorgen cryos uit de vriezer en dan wo tp? Dan wisselen ww elkaar net af op het bankje. Ik zal je plekje lekker warm houden!

Jullie hebben oOK gelijk, ik zit mezelf weer helemaal gek te maken. Naast de 2ww kan ik best wel (eens) nuchter denken hoor...;-)

Geplaatst

Ik wil vooral naar Duitsland vanwege de punctie die daar onder narcose gebeurd. Ja het is aftellen, ik merk wel dat ik nu wat minder positief ben dan bij de eerste cryo. De angst dat het mis kan gaan zit er wel in, hoop dat dat weer afzakt. En dan hou ik me maar voor dat ik wel zwanger ben geweest, dat het wel een kans heeft gehad en dat het bij onze zoon ook is gelukt... Maar wat een mindfuck is dit allemaal!

Geplaatst

@Plien: probeer positief te blijven. De volgende cryo heeft natuurlijk niet minder kans van slagen, omdat het mis is gegaan bij de vorige. En narcose is zeker fijn, je hoeft in ieder geval nergens bang voor te zijn.

@Cindy: dat is al bijna! Spannend!

@Framboos: ik heb geen idee hoe dat eigenlijk gaat. Ik heb ze gisteren gemaild, dus ze zullen vandaag wel bellen. Ik dacht dat het eerder zou zijn...

Geplaatst

@wishful, 2 dagen na de eerste positieve ovulatietest worden de cryos pas ontdooid. Een ovulatietest is meestal 2 dagen positief en daarna is pas de echte eisprong, vandaar. Dan nog de 5 (? )dgn embryoscoop en dan tp. Zo spannend dat je nu ook gaat starten meid!

Geplaatst

Jaaaaaa Wishful!! Wat goed :D

Spannend hoor!!!

Hier beetje spannend voor de echo aanstaande woensdag. Ben echt aant aftellen. Hoop zo dat alles oke is...

Geplaatst

Jullie hebben ook gelijk, idd de volgende cryo's hebben niet minder kans omdat het de vorige keer mis is gegaan. Ik heb nogal last van mijn emoties en vermoeidheid door de miskraam, daar wordt je over het algemeen ook niet positiever van.

Ik ga bij de volgende cryo weer voor acupunctuur! Heb ik bij de eerste ook gedaan en ik weet niet, voelt gewoon goed. Ik heb dan het idee dat mijn lichaam meer in balans is....

Wat fijn Framboos! Super spannend!

Geplaatst

Er was helaas alleen nog maar een vruchtzakje te zien. Ik denk dat ik toch net nog te vroeg ben. Ze zeiden dat er in de meeste gevallen pas bij 6 weken en 4 dagen hartactie te zien was. Dus so far so good, maar nog niet gerustgesteld....

Geplaatst

Oké, je houdt het nog even spannend! Met 6 weken is ook wel vroeg, nu volgende week weer een echo?

Geplaatst

Ja ik mag volgende week vrijdag terug komen..... Pffff spannend hoor...

Ik heb echt het gevoel dat een hartactie voor mij de mijlpaal is waardoor ik rust krijg.. Maar goed; ik moet gewoon blij zijn met het feit dat het er voor nu prima uit ziet en niet steeds terugblikken en kijken naar wat mis kan gaan. Voor nu lukt dat, en ben ik blij dat ze een vruchtzakje zagen met daarin 'iets'... Haha en dat iets moet over 9 maanden geluiden maken in ons huis.....

Geplaatst

Ik weet niet of iemand dit nog leest.. maar mijn man heeft besloten om een 1 jaar tot 2 jaar een pauze te nemen.. wegens diverse redenen.

Ik ben het hier niet mee eens maar dit doe je toch met zijn tweeën.

Ik ben er kapot van daardoor valt deze miskraam echt niet mee.

Dinsdagochtend ben ik het verloren na het douchen lag het in de douche een bolletje.. het vruchtzakje met daar waarschijnlijk alles in.

Ik heb het door de wc gespoeld en dat doet me nog steeds pijn. Maar je heb geen keuze ..

Voor de dames die nog een poging zelf moeten betalen, zie mijn onderschrift .. ;)

Ik wens jullie allemaal het beste.. dikke kus!

Geplaatst

Jeetje rox wat een rot-beslissing om te moeten nemen. Het hele traject is ook niet niks en trekt een zware wissel op je leven. Ik kan me heel goed voorstellen dat je man er even goed klaar mee is. Continu spanning, blijdschap, teleurstelling.., om gek van te worden. En dan moet het ook nog allemaal naast je gewone leven waarin ook het nodige gebeurd...

hoop dat jullie nu eerst samen de rust kunnen vinden in jullie leven en dat jullie daarna al het geluk van de wereld krijgen. Hou je taai meid!

knuffel Cindy

Geplaatst

Wat vreselijk voor je. Geef het even (en je man ook ) de tijd. Over een paar maanden staat hij er misschien wel weer anders in. Het is ook een en al emoties deze achtbaan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden