Ga naar inhoud

Even voorstellen, nieuw hier op forum

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Okaasan en alle anderen die zo lief waren om op mijn bericht te reageren!

Ontzettend bedankt voor jullie reacties. Jee, Okaasan, wat heb jij al vreselijk veel moeten doormaken. Knap dat je het zo lang hebt volgehouden en gelukkig niet zonder resultaat. Ik was heel erg blij om te horen dat het bij jou uiteindelijk wel is gelukt, Okaasan en bij Plien84 ook! Gefeliciteerd!Dit geeft weer heel veel moed.

Anne1978, helaas kan ik je geen advies geven over de innesteling.. Ik hoor wel vaak dat granaatappelsap helpt. Of accupunctuur. Wat heb jij ook al veel achter de rug. Natuurlijk wordt het steeds zwaarder, dat is denk ik voor ons allemaal zo. Rock1982, jij moet je niet laten ontmoedigen hoor door alle verhalen. Er zijn ook genoeg mensenbij wie het heel snel lukt. En heel veel valt ook mee. Vond zelf het prikken en de punctie echt enorm meevallen.

Inmiddels voel ik me geestelijk weer beter. Ik ga zeker iets met jullie adviezen doen. Wil morgen bellen met een acupuncturist over wie ik goede verhalen heb gelezen. Ik had even een dip, omdat mijn cyclus zo in de war is dat ik ineens op dag 21 begon te bloeden. Het beeld dat de echo liet zien, klopte niet echt met mijn cyclusdag, dus adviseerde de arts om een menstruatie op te wekken met pillen, maar ik vind dat raar en ben pillenmoe. Wacht nu even af! Die twee cryo's moeten geplaatst worden als mijn lichaam er klaar voor is!

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie woorden. Ik had ze even nodig ondanks dat ik heel goed kan praten met mijn lieve man! Maar hij heeft het ook moeilijk en soms wil je even hart luchten bij een ander.

• 2 weken later...
Geplaatst

Gister mijn eerste afspraak in het AMC gehad. 8 december weer terugkomen, dan krijgen we de uitslagen van de zaadonderzoeken (die ze toch alsnog wilden doen) en ik denk dat we aan de hand van deze uitslagen deze dag horen watvoor behandeling het uiteindelijk word icsi of ivf. Ook horen we wanneer we de informatiemiddag hebben. Weet iemand hier toevallig mij te vertellen waar het nog precies vanaf hangt icsi of ivf. Of beginnen de meesten gewoon standaard met Ivf en daarna pas icsi? Ik ben namelijk nog heel nieuw in deze wereld :s.

Geplaatst

Hey tes. Spannend, hoe heb je het allemaal beleeft je eerste bezoek. Ja bij ons kregen we meteen te horen dat het een icsi ging worden. Ik denk omdat me vriend maar tien stookjes in de vriezer heeft ;) weet eigenlijk niet eens waar het vanaf hangt bij ons. Wel begreep ik dat een icsi minder risico's tijdens bevruchting met zich mee brengt.

Ik ben zelf nu deze week met de fostimon begonnen. Volgende week weer twee echo's op de planning.

Ben benieuwd wanneer jullie mogen starten.

Geplaatst

@Anne1978, m.b.t. je vraag over innesteling, ik ben ook naar tips op zoek gegaan toen ik was aangekomen bij onze laatste ICSI-poging. Ik vond de volgende tips: geen citrusvruchten, niet te actief sporten (geen spinning bijv.), ik heb vitaminepillen en tarwekiemolie geslikt, en elke dag een glas granaatsappelsap gedronken, geen koffie, alleen kruidenthee (zoals Rooibos) en geen/weinig zuivel. Volgens de kliniek moet het embryo het voor 90% zelf doen, maar een beetje hulp kan geen kwaad dacht ik. Ik weet niet of dit allemaal heeft geholpen, maar ik ben nu wel bijna 24 weken zwanger van een mooi meisje. Veel succes.

• 3 weken later...
Geplaatst

Wat ik gister heb meegemaakt is echt vreemd. Gister had ik mijn 2e gesprek in het AMC. Zegt de arts dat ze goed nieuws voor ons heeft. Blijken de zaadtesten die zijn gedaan opeens goed te zijn. Wij komen nu niet meer voor ivf in aanmerking. Ze gaan mij nogmaals onderzoeken (lees: temperatuur curfen en bloed prikken op 3e menstruatie dag), misschien nog een foto maken met contrast vloeistof.. en als daar niks uit komt moeten we het toch nog op eigen houtje gaan proberen.. Ik ben echt verbaast.. Eerst in het ziekenhuis hier in Haarlem sturen ze me meteen door naar het AMC, omdat IUI geeneens meer een optie was en nu word ik gewoon weer naar huis gestuurd. Hoe kan het dat die zaadtesten zo verschillen? Er zijn in beide ziekenhuizen meerdere testen gedaan op verschillende tijden.. vind dit toch echt heel raar. Ben op zich wel blij, maar voel me ook wel weer een beetje alsof ik weer op het wachtbankje word gezet.. :(

Geplaatst

Hey tessa. Ja dat is zkr heel appart toch en dubbel. Nu weet je eigenlijk nog niks maar aan de andere kant wordt het hele ixci traject je misschien bespaard.

Ondertussen heb ik zelf 28 nov de punctie gehad. Met 12 eicellen waarvan 11 onrijp! Het kan niet anders dan dat ze de punctie veel te vroeg gedaan hebben. Ook heb ik helemaal geen bloed test voor de punctie gehad. We hebben nu een gesprek aangevraagd omdat ik nu toch wel heel erg twijfel om naar het Vu over te stappen.

Ik ben benieuwd wat er bij jullie uitkomt. Gr

Geplaatst
Wat ik gister heb meegemaakt is echt vreemd. Gister had ik mijn 2e gesprek in het AMC. Zegt de arts dat ze goed nieuws voor ons heeft. Blijken de zaadtesten die zijn gedaan opeens goed te zijn. Wij komen nu niet meer voor ivf in aanmerking. Ze gaan mij nogmaals onderzoeken (lees: temperatuur curfen en bloed prikken op 3e menstruatie dag), misschien nog een foto maken met contrast vloeistof.. en als daar niks uit komt moeten we het toch nog op eigen houtje gaan proberen.. Ik ben echt verbaast.. Eerst in het ziekenhuis hier in Haarlem sturen ze me meteen door naar het AMC, omdat IUI geeneens meer een optie was en nu word ik gewoon weer naar huis gestuurd. Hoe kan het dat die zaadtesten zo verschillen? Er zijn in beide ziekenhuizen meerdere testen gedaan op verschillende tijden.. vind dit toch echt heel raar. Ben op zich wel blij, maar voel me ook wel weer een beetje alsof ik weer op het wachtbankje word gezet.. :(

Hoi Rockster, mag ik vragen naar je leeftijd? Wij hebben bijna een jaar bullshit te horen gekregen van het UMC. Nu lopen we in Gent. Als je je gevoel wil volgen, doe dat, ik heb te lang gewacht. In Gent hebben wij goede ervaring en zijn ze ook verder op dit gebied. In Brussel zijn ze het verst.

succes en volg je gevoel.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst
Hoi allemaal

ik weet niet zo goed waar ik een bericht met een vraag kan plaatsen.. Vandaar dat ik het zo maar doe.

ik zal me even voorstellen.

Ik ben Anne, mijn vriend en ik zijn nu ruim een jaar bezig met IVF/ICSI.

de 1e behandeling is niet gelukt omdat er geen bevruchting was. Voor de 2e behandeling zijn we dus over gegaan op ICSi. Hierbij zijn er 1 verse embryo en 4 cryo's teruggeplaatst. Helaas allemaal zonder resultaat.

we zijn nu bezig met poging 3, terugplaatsing van 2 verse embryo's heeft helaas ook weer niet geleid tot een zwangerschap. We hebben nu nog 3 cryo's.

ik vind het inmiddels emotioneel allemaal erg zwaar worden en wil graag alles doen om hopelijk van deze cryo's wel zwanger te worden.

heeft er iemand adviezen met betrekking tot dingen die je juist wel of niet moet doen om een innesteling te bevorderen.

gr anne

hoi Anne,

met deze vraag worstelen we volgens mij allemaal. Als tip op dit forum granaatappelsap van healthy people en framboosbladthee.

baad het niet dan schaadt het niet denk ik dan. Het blijft ook een gok, tussen hoop en vrees.

probeer gezond te leven, niet teveel zorgen maken etc, maar ja dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

ik schrijf mee met wie start in januari, misschien ook iets voor jou?

Succes en blijf vertrouwen houden.

Liefs Hope&Faith

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden