Ga naar inhoud

Wachtbankje november 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Spannend meiden, en nu maar duimen voor een positieve test! Sterkte met wachten en de tweede week vind ik het ergst! Ik mag ook bijna weer beginnen maar ik zal dan de tp begin december hebben....

• Reacties 417
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Missmup, dat klinkt wel hoopgevend, brandend maagzuur herken dat ook bij mijn zwangerschap. Ik weet dat ik dat nog zo raar vond, zo vroeg in de wachtweken.

Mamapapa, in mijn ziekenhuis willen ze graag boven de 7 hebben, in het buitenland vinden ze rond 10 mm het meest ideale BMS.

Rox, wat een domper :(, en wat lijkt het me moeilijk als je in dit geval, niet hetzelfde over denkt. Heeft je man het er mentaal moeilijk mee? Het is natuurlijk ook niet niks. Sterkte ermee!

Ik heb gisteren weer een echo gehad.

Ik heb utrogustan gekregen!

Heb zeer waarschijnlijk vrijdag een tp.

Bms was gelukkig 10mm

Knuffel Roxanne

Vandaag 2 top emmy's teruggekregen. Ze waren al blasto's en lopen een dagje voor :). officieel 14-11 testen, maar misschien doen we het een dagje eerder.

spannend weer.

hoe was je BMS mamapapa?

Volgens de gynaecoloog zag het er heel mooi uit daar binnen. Bms 10mm

Geplaatst

Hallo lieve dames.

Ik heb 27 oktober een tp gehad van twee toppers 8 en 10 cellig.

Testdag dus pas 10 november.

Zondag 2en dinsdag ochtend 4 november een druppel bloed verlies gehad.

Nu weet ik niet of het innesteling bloed was of een voorbode van menstruatie, hoorde namelijk dat utrogestan de menstruatie tegen houd.

Alles nog heel onzeker dus.

Verder wil ik iedereen hier het allerbeste wensen voor een gewenst wonder.

Geplaatst

Ik hoop dat ik niet weer voor niets zit te typen. Twee dagen geleden een heel verhaal getypt en reacties op jullie berichten. Alles weg. Rot app.

Morgen een spannende dag voor ons. Hebben onze cryo's het ontdooien goed doorstaan en worden ze teruggeplaatst?

@roxanne sterkte meis!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Gezellig, meer meiden melden zich hier :)

Vera, ik gebruik; progynova, utrogestan, prednison, aspirine, verder nog omega 3, magnesium, multivitamine, foliumzuur, Vit B, Vit D. Dat was het wel zo'n beetje.

Deze "cocktail" heeft voor ons gewerkt. Natuurlijk moet je ook een flinke dosis geluk hebben.

Tweede wens, veel succes vandaag! Goed ontdooien is de eerste stap! Op naar toppers. Krijg jij er ook twee terug?

Leuk Wish, gezellig dat je er bent :) wij zitten nu op wachtdag 2 (hi hi, nog maar!)

mamapapa, woh BMS 10 mm, een super bedje heb je maar gecreëerd! Nu op naar de TP.

Ellis, wat mag jij laat testen dan, houd je dat vol? Ik test altijd standaard 13 of 14 dagen na punctie. Dan weet je precies waar je aan toe bent.

In mijn ziekenhuis zeggen ze ook 14 dagen na TP, dus 18 dagen na DPO, dat is een erg veilige marge. Het kan echt wel eerder, tenminste als je dat zou willen.

Ik denk dat ik nu eerder ga testen, want ik heb nog zwangerschapstest zat. Kan ik mooi opmaken bij deze laatste poging.

Geplaatst
Gezellig, meer meiden melden zich hier :)

Vera, ik gebruik; progynova, utrogestan, prednison, aspirine, verder nog omega 3, magnesium, multivitamine, foliumzuur, Vit B, Vit D. Dat was het wel zo'n beetje.

Deze "cocktail" heeft voor ons gewerkt. Natuurlijk moet je ook een flinke dosis geluk hebben.

Tweede wens, veel succes vandaag! Goed ontdooien is de eerste stap! Op naar toppers. Krijg jij er ook twee terug?

Leuk Wish, gezellig dat je er bent :) wij zitten nu op wachtdag 2 (hi hi, nog maar!)

mamapapa, woh BMS 10 mm, een super bedje heb je maar gecreëerd! Nu op naar de TP.

Ellis, wat mag jij laat testen dan, houd je dat vol? Ik test altijd standaard 13 of 14 dagen na punctie. Dan weet je precies waar je aan toe bent.

In mijn ziekenhuis zeggen ze ook 14 dagen na TP, dus 18 dagen na DPO, dat is een erg veilige marge. Het kan echt wel eerder, tenminste als je dat zou willen.

Ik denk dat ik nu eerder ga testen, want ik heb nog zwangerschapstest zat. Kan ik mooi opmaken bij deze laatste poging.

Ja een super bedje haha.

Hopen dat het eitje zich gaat innestelen.

Morgen ochtend wordt ik gebeld of t cryo goed is ontdooit.

Geplaatst

Dank je Jiz!

Beide cryo's hebben het ontdooiproces goed doorstaan. Een 8-cellige en een meer dan 12. Toen ik dat hoorde was ik stiekem een beetje teleurgesteld. Ik heb ook al eens blasto's teruggeplaatst gekregen. Maar goed, die zijn niet blijven plakken. Misschien zegt t wel helemaal niets. Ze zijn allebei teruggeplaatst. Nu fijn 14 dagen wachten.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Beetje onsmakelijk, maar ik wil toch even spuien. Ik heb last van mijn derde (!) vaginale schimmelinfectie sinds we begonnen zijn met de hele icsi molen, echt heel irritant. Is nu de eerste keer dat ik er last van heb na een terugplaatsing, dus hoop maar dat het een goed teken is... Maar omdat ik nu theoretisch gezien zwanger zou kunnen zijn mag ik er niets voor gebruiken... De assistente heeft me yoghurt aangeraden. Argh!

Geplaatst

Mamapapa, veel succes vandaag!!

Missmup, pff wat vervelend. Ik heb dat nooit bij de hand gehad. sorry Wanneer mag je ook al weer testen?, zie het niet in je handtekening. Ik heb zelf ook nog geen handtekening..., is miss wel handig als geheugensteuntje :) Ga ik vandaag nog ff veranderen.

Els ik zie nu dat ik je naam verkeerd had geschreven, geen ellis dus.

Plien ook bijna aan de beurt, hoop voor je dat de tijd lekker snel gaat.

Tweede Wens..., ligt toch ook hoe oud de Emmy is of het een blasto is of niet? Ik snap het wel dat je teleurgesteld bent, maar een blasto is ook geen garantie.

Mijn Emmy,s deelden zich direct na ontdooien door naar blastocyst, ze waren dag 4. Schijnt dat dit ook erg goed is, maar heb dit ook al eens een keer eerder gehad en die is toen ook niet blijven plakken :(

Ik zie het maar zo, ik probeer alles zo gunstig mogelijk te maken voor een zo groot mogelijk kans om zwanger te worden. Zoals gezond eten, goede bms, vitamines, meer kan je niet doen.

En geluk moet je hebben. Ik duim voor je!!

Wish..., dag 3, wat gaat het langzaam he! Voel nul komma nul, en zo positief ik begin van de week was, zo onzeker ben ik nu weer. Die hormonen ook, bleh!

Wie is het eerste aan de beurt om te testen? ik denk Missmup?

Geplaatst

Wat gek, Handtekening gemaakt en opgeslagen, maar er staat niets onder mijn geschreven stukjes. Doe ik wat fout?

Ik ga naar gebruikersinstelling, handtekening maken en/of wijzigen, handtekening schrijven en vervolgens opslaan.

Geplaatst

Spannend he meiden!

Wachten duurt idd lang........ Morgen ga ik mijn 6e week zwangerschap in. Vind het zooooooo ongelooflijhk spannend.

@Tweede wens, Gefeliciteerd ik duim voor je dat ze blijven plakken.

@mamapapa, succes vandaag!

@missup, heel vervelend! Heb dit zelf niet gehad bij een behandeling. Misschien ben je er gevoelig voor. Moet je nu yoghurt eten tegen de schimmel? Misschien zijn er wel meer huis tuin en keuken middeltjes?

@Jiz en Wish, weer een dag voorbij...,......... Spannend

@Els, ik hoop dat je geen drupjes bloed meer hebt verloren.. Bijna testen.......

.

Geplaatst

Vera, wat een fijn gevoel, Al weer in de 6e week! Op naar een kloppend hartje op de echo :)

Meiden hebben jullie ook gevraagd hoeveel kans je hebt op een zwangerschap wat betreft de kwaliteit van teruggeplaatste embryo(s)?

De arts vertelde mij dat ik 30% kans had, omdat de embryo's zo mooi waren. Nu vraag ik me af hoeveel % ervoor staat bij een cryo terugplaatsing.

Geplaatst

Ik dacht al hetzelfde. Ik zal m zo maken.

wishful, volhouden meid! Nu ben ik aan de beurt om jou volkomen rationeel toe te spreken. Haha! Je kan het!! En de 15e is voor jou al dag 15. De kruidvat test doet het al goed op zeker dag 12 (I'm just saying). Maar uit rationeel oogpunt zou ik je aanraden gewoon tot de 15e te wachten. Als je zwanger bent, ben je het dan ook nog. Te vroeg testen kan een vals positief geven of een vals negatief en maakt je alleen maar gekker (sprak zij uit ervaring) trust me, dat is niet goed voor je inboedel, tenzij je een lelijke vaas hebt waar je vanaf wilt.

Zoals manlief zo aller-aardigst tegen mij zei in de ww. Je bent nu schrodingers kat, of nog specifieker: de doos waar de kat in zit. Haha je weet pas iets wanneer je de doos open maakt, maar in ons geval klinkt die vergelijking niet zo lekker...Haha.

[ATTACH=CONFIG]5890[/ATTACH]

Geplaatst

Framboos, zeker houden we een plaatsje voor je vrij :)

thanks voor de link, ik zal het zo even bekijken.

Huh..., cryo's beter dan vers?? wat een interessant artikel! Maakt me helemaal blij :happydance::laugh:!

Ik heb vandaag mijn vrije dag..., ik loop maar om te hannesen en doe niet wat ik zou moeten doen, ha ha!

Wish ik hou het zeker niet uit tot volgende week vrijdag. Donderdag, dan 13 dpo is mijn dag dat ik ieder geval ga testen. Maar misschien dat ik dinsdag al een testje waag...., als ik durf.

Dit is mijn allerlaatste wachtweek ever, gek idee.

Geplaatst

@Vera die yoghurt moet ik niet eten... Die moet ergens anders. Middeltje uit grootmoeders tijd zei de assistente.

@jiz ik moet woensdag laten bloedprikken. Vantevoren doe ik wel een test thuis. Misschien dinsdag, dat is dan twee weken na de punctie.

Ik snap dat niet zo van die percentages. Ze kunnen dat wel zeggen, maar het is toch uiteindelijk gewoon zo dat je of zwanger bent of niet. Fiftyfifty dus... Ik denk daar dus nooit zo over na.

@wishfulthinking ik wacht met je mee, gedeelde smart and all...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden