Jump to content

Recommended Posts

Posted

Omdat het morgen al november is, open ik maar vast dit topic. Sinds vandaag in het bezit van een stipje :)

We hadden 6 eicellen die ook alle 6 bevrucht waren, maar helaas deden ze het niet zo goed en is het nog even afwachten of er iets de vriezer in gaat. We zagen poging 2 al voorbij gaan, dus ik ben blij dat ik in ieder geval deze heb.

• Replies 417
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Mijn eerste terugplaatsing is helaas mislukt. 22 oktober had ik moeten testen en helaas ongesteld geworden na het verliezen van het vruchtzakje.

Dinsdag weer voor een echo en kijken op welke dag tp donderdag ofzo..

Ik heb nog 1 morula en 2 blastocyste in de vriezer.

Posted

Hallo Ladies,

Als het goed is dan heb ik dinsdag de TP. Ik heb nog twee 4 daagse cryo's, die beiden (bij goede ontdooiing) zullen worden teruggeplaatst.

We hebben al een zoontje mogen ontvangen bij de verse terugplaatsing (wel al de 4de ivf poging) Dit word ons eerste en laatste poging voor een brusje.

Missmup, wanneer had jij de terugplaatsing, en wanneer mag je testen?

Mamapapa, heb jij een terugplaatsing in natuurlijke cyclus?

Posted

Ik zit ook in het wachtbankje van november...... 3 november heb ik een bloedtest. 18 oktober mijn punctie. 23 oktober de tp. Ik heb al een urinetest gedaan.... Zwanger.........

Dus nu begint de spannende tijd pas echt!

Dit is mijn 4e ivf poging.. Maar wel de 1e in Belgie.. Doordat ik de afgelopen 13 jaar 16 miskramen heb gehad, ben ik voorzichtig blij..

Nu gebruik ik prednisolon en spuit ik iedere dag een bloedverdunner. Natuurlijk ook de bekende bolletjes.

Posted

Hallo Vera, Meid wat geweldig, gefeliciteerd!!

Poeh wat een miskramen..., ik dacht dat ik al veel had. Ik heb er 7 gehad :( variërend van 6 tot 24 weken.

Ik las dat je nu prednison en bloedverdunner gebruikt..., toeval wil dat we dit bij ons zoontje ook hebben gebruikt in combinatie met progynova en extra progesteron. Dit is eindelijk een een goede zwangerschap geworden. Ik hoop dat dit voor jullie ook de gouden greep zal worden!

mamapapa, hier dus ook in kunstmatige cyclus een terugplaatsing. Gaan ze dinsdag kijken of je BMS de goede dikte heeft?

Missmup, hoe gaat het?

Posted

Hi meiden,

Ik heb meegelezen met het wachtbankje van okt. Heb niet alles kunnen lezen omdat ik pas laat 'in stapte'. Wij gaan nu voor de laatste poging en daarom klets ik graag mee.

Wij zijn in 2012 trotse ouders geworden van onze dochter na de 1e ivf poging met een verse tp van 2 embryo's. Een goede en een topper.

Inmiddels zijn we alweer ruim een jaar samen met umcu aan het hopen op een brusje. Alles gaat steeds fantastisch (op 1 poging na die ik moest afbreken). 3 ivf behandelingen met ook steeds 1 of meer cryo's. In totaal hebben we nu 6 tp's gehad waarvan 4 met 2 emmy's. Mooie emmy's. Ze blijven alleen niet plakken. : ( A.s. donderdag gaan ze onze laatste 2 cry's ontdooien. Spannend!!

@Vera1981 en Jiz, het lijkt me onbeschrijfelijk heftig, een miskraam. Vera, voorzichtig gefeliciteerd.

@Jiz, waarom de eerste en ook laatste poging voor een brusje?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted

Mijn terugplaatsing was vrijdag. Het gaat goed met me, ik probeer neutraal te blijven denken. Ik heb wel al een paar keer last gehad van brandend maagzuur en heb dat bij eerdere pogingen nooit gehad, vreemd...

Voorzichtig gefeliciteerd Vera. Ik hoop dat het goed zal gaan!

Posted

Ik weet niet of iemand dit nog leest.. maar mijn man heeft besloten om een 1 jaar tot 2 jaar een pauze te nemen.. wegens diverse redenen.

Ik ben het hier niet mee eens maar dit doe je toch met zijn tweeën.

Ik ben er kapot van daardoor valt deze miskraam echt niet mee.

Dinsdagochtend ben ik het verloren na het douchen lag het in de douche een bolletje.. het vruchtzakje met daar waarschijnlijk alles in.

Ik heb het door de wc gespoeld en dat doet me nog steeds pijn. Maar je heb geen keuze ..

Voor de dames die nog een poging zelf moeten betalen, zie mijn onderschrift .. ;)

Ik wens jullie allemaal het beste.. dikke kus!

Posted

@roxanne, dat is onverwacht! Vervelend voor je zeg. Ik herken ook wel zulke gesprekken. Daar spelen ook hormonen een rol in vermoed ik. En die hebben de mannen net weer anders...

Confronterend dat je juist nu ook de miskraam had. Naast alle ellende wel fijn dat het vruchtje er goed uitgekomen is en er geen rare extra's nodig zijn.

Ik wens je heel veel kracht en sterkte!!

Liefs

Moes

Oja onderschriften kan ik niet lezen vanuit de mobiel, ik pb je wel even..

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Posted
Hallo Vera, Meid wat geweldig, gefeliciteerd!!

Poeh wat een miskramen..., ik dacht dat ik al veel had. Ik heb er 7 gehad :( variërend van 6 tot 24 weken.

Ik las dat je nu prednison en bloedverdunner gebruikt..., toeval wil dat we dit bij ons zoontje ook hebben gebruikt in combinatie met progynova en extra progesteron. Dit is eindelijk een een goede zwangerschap geworden. Ik hoop dat dit voor jullie ook de gouden greep zal worden!

mamapapa, hier dus ook in kunstmatige cyclus een terugplaatsing. Gaan ze dinsdag kijken of je BMS de goede dikte heeft?

Missmup, hoe gaat het?

Ja klopt.

Wat is eigenlijk een goede dikte?

Ik had laatst 5.3

Rox jammer. Knuffel

Posted
Hi meiden,

Ik heb meegelezen met het wachtbankje van okt. Heb niet alles kunnen lezen omdat ik pas laat 'in stapte'. Wij gaan nu voor de laatste poging en daarom klets ik graag mee.

Wij zijn in 2012 trotse ouders geworden van onze dochter na de 1e ivf poging met een verse tp van 2 embryo's. Een goede en een topper.

Inmiddels zijn we alweer ruim een jaar samen met umcu aan het hopen op een brusje. Alles gaat steeds fantastisch (op 1 poging na die ik moest afbreken). 3 ivf behandelingen met ook steeds 1 of meer cryo's. In totaal hebben we nu 6 tp's gehad waarvan 4 met 2 emmy's. Mooie emmy's. Ze blijven alleen niet plakken. : ( A.s. donderdag gaan ze onze laatste 2 cry's ontdooien. Spannend!!

@Vera1981 en Jiz, het lijkt me onbeschrijfelijk heftig, een miskraam. Vera, voorzichtig gefeliciteerd.

@Jiz, waarom de eerste en ook laatste poging voor een brusje?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hallo Tweede wens,

We hebben nog 2 cryo's en gaan niet een nieuwe behandeling in. Bij de verse terugplaatsing 2 embryo's teruggeplaatst gekregen waarvan we een zoontje hebben gekregen.

Als dit niet lukt, is het klaar voor ons.

Afgelopen jaren waren heel heftig, en het wordt tijd dat we weer beginnen met het "gewone leven". Klinkt heel gemakkelijk, maar er is natuurlijk een hele weg afgelegd om zowel verstandelijk als gevoelsmatig zo ver te komen.

Bovendien (en dat scheelt natuurlijk enorm!!) zijn al zo blij dat we toch nog een kindje hebben gekregen, voor ons de hoofdprijs :)

Ook gek om nu eens wat relaxter erin te staan, hoewel we het straks natuurlijk ook weer super spannend vinden. Morgen horen we of ze goed ontdooien en dan ook evt. de terugplaatsing.

We duimen!

Wat vervelend voor jullie, dat het tot nu toe nog niet gelukt is voor een brusje! bij best wel veel TP.s. Geeft ook wel aan, dat het een wonder is als het lukt.

Posted

Missmup, dat klinkt wel hoopgevend, brandend maagzuur herken dat ook bij mijn zwangerschap. Ik weet dat ik dat nog zo raar vond, zo vroeg in de wachtweken.

Mamapapa, in mijn ziekenhuis willen ze graag boven de 7 hebben, in het buitenland vinden ze rond 10 mm het meest ideale BMS.

Rox, wat een domper :(, en wat lijkt het me moeilijk als je in dit geval, niet hetzelfde over denkt. Heeft je man het er mentaal moeilijk mee? Het is natuurlijk ook niet niks. Sterkte ermee!

Posted

Roxanne pffff een heftig besluit, zie het niet als stoppen maar als pauze en genieten van alle andere dingen die het leven biedt. Wij lassen telkens lange pauze in (helaas nu verplicht) gewoon om te beseffen dat niet alles hierom draait. Ik lees nu pas van je miskraam, meid wat vreselijk. Ik denk aan je! Probeer het even los te laten, en dat is heel moeilijk, maar geniet van het leven, je meisje, je man, je vrienden alles! Heel veel kracht gewenst meid!

Posted

@ Roxanne, wat een verdrietig nieuws meid...

Ik heb de dag voor de test tegen mijn vriend gezegd dat ik een pauze wou. Ik snap dat de wens voor een baby er is en die gaat dan voor alles.

Het is alleen denk ik ook zo belangrijk om je leven te leiden en het niet te laten beheersen door de kinderwens en de mmm.

Stel je voor dat het uiteindelijk echt niet lukt. Dan kijk je terug op een aantal jaren die je gewoon 'kwijt' bent. Ik ben mezelf niet onder de hormonen en alles staat onder druk. Je werk, je relatie, je relaties met vrienden en familie. Ik vind dat enorm heftig. Ik voelde me niet meer mezelf en was veranderd in een negatief, depressief hoopje dat nergens meer zin in had en ook weinig durfde. Bang met alles dat het invloed zou hebben. Nu heb ik dat nog steeds gevoed door de hormonen en de angst dat het misgaat hoor, maar het is natuurlijk wel een andere situatie...

Ik denk iig dat een pauze je ook heel veel goeds kan brengen. Of je er een termijn aan moet hangen weet ik niet. Allebei opladen en genieten van je gezin is ook heel belangrijk. En als de rust wedergekeerd is en het voelt goed is het misschien wel tijd om te kijken of er een wondertje gaat gebeuren.

Heel veel sterkte met het verdriet, maar ook veel geluk gewenst met alles wat je hebt.

Posted

Knuffel Roxanne

Vandaag 2 top emmy's teruggekregen. Ze waren al blasto's en lopen een dagje voor :). officieel 14-11 testen, maar misschien doen we het een dagje eerder.

spannend weer.

hoe was je BMS mamapapa?

Posted

Ik was net maar weer eens aan het googlen hoe het ook alweer zat met de innesteling en las dat dat waarschijnlijk al gebeurd zou moeten zijn. Ik merk niets, heb nergens meer last van (ook geen brandend maagzuur meer), dus ik denk dat 't 'm weer niet gaat worden... Nog een week totdat ik mag testen.

Posted

Hallo allemaal,

Jiz wees me er net op dat ik op dit bankje thuis hoor. Ik heb gisteren een terugplaatsing gehad van een 4AA blastocyst. Testdatum is, net als die van Jiz, 14 november. Dit is mijn allereerste terugplaatsing... Spannend!

Ik duim voor jullie!

Roxanne: ik hoop je over een tijdje weer hier te zien!

Posted

Rox, sterkte schat. Je bent idd met zijn tweeen........ Soms is dat moeilijk. En wie weet duurt de pauze korter dan verwacht, probeer positief te blijven.

Jiz en wishful thinking, spannend....... Hopen op vette positieve test!

De uitslag van mijn bloedonderzoek was goed.. Goede waarden.. 18 november is mij eerste echo.. Ik hoop dat ik het tot dan haal.

Welke medicijnen gebruiken jullie? Dit is mijn eerste zwangerschap met medicatie. Dus hoop dat dit het wondermiddel zal zijn.

Verder heb ik helemaal nergens last van! Alleen een klein beetje gevoelige borsten en een bolle buik van de injecties.