Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij kregen in het begin te horen, ga maar lekker op vakantie, daar ontstaan de meeste zwangerschappen...want je bent even nergens mee bezig😊 helaas werkt dat bij mij niet...en bij anderen waarschijnlijk ook niet maar vakantie is wel heel lekker!!! Ga je naar de zon?

Geplaatst

Wij gaan elk jaar in mei naar turkije heerlijk dan is het rond de 30 graden. Helaas heeft mijn man slecht zaad dus die kans is heel klein😂 maar bij jullie kan het dus wel??

Geplaatst

Nou ik heb een afwijkende baarmoeder... Pas na anderhalf jaar bleek mijn man ook slecht zaad te hebben...dus de kans bij ons werd toen nul.. Maar dat wisten we eerste anderhalf jaar niet hihi..

Ben wel beetje jaloers hoor hihi

Geplaatst

Bij ons was het heel verassend. Want mijn man heeft al drie kinderen😕 en ik ben zo vruchtbaar als wat😐 zegt de gyn dus wij snapte er niks van.

Afwijking aan je baarmoeder hoor je niet zo vaak of wel?

Gaan jullie nog op vakantie?

Geplaatst

Ohh dat is wel bijzonder inderdaad.. Nooit duidelijkheid gekregen waardoor het komt dan?

Nou 1 op de 200 vrouwen schijnt wel een afwijking te hebben. Dat vond ik best veel...alleen heb ik uiteraard een variant die eigenlijk niet voorkomt... Ik werd in nederland dan ook meer behandeld als interessant geval..zoveel Co's en artsassistenten die ik heb gezien poeh...in duitsland luisteren ze naar onze kinderwens, gelukkig! Maar komt dus meer voor dan ik dacht..

Wij hadden begin dit jaar het plan naar Amerika te gaan in de zomervakantie. new york miami ofzo. We zijn met oud en nieuw naar kaapverdie geweest... Maar toen was de poging in januari opeens gelukt...dus zouden we niet meer op vakantie..nu is de zwangerschap dus alsnog beëindigd, mja mijn man zit aan de bouwvak vast dus prijzen zijn nu veel hoger...misschien dat we weekendje parijs ofzo doen..nog even kijken, we moeten eerst de rest weer een beetje op orde krijgen...alles lijkt nu zoveel gedoe

Geplaatst

Nee daar is geen oorzaak voor😑 heel vaag.

Maar hoe ben je er achter gekomen dat je een afwijking hebt aan je baarmoeder.

Wat heftig zeg voor jullie dat je een miskraam hebt gehad.

Het is al zo'n zwaar traject. Zijn jullie te spreken over de kliniek in Duitsland? Wij denken er sterk overna als de tweede poging niet lukt om dan alvast in te schrijven in buitenland.. maar waar weten we nog niet.

Vakantie is zo lekker even je gedachten verzetten heerlijk.

Geplaatst

Ohh dat is wel vervelend zeg! Nou hopen dat het op deze manier lukt...als jij vruchtbaar bent moet het gewoon goedkomen toch.

Ik was 2 weken ongesteld, ze dachten dat ik zwanger was, hebben onnodig curretage gedaan en toen zou de zwangerschap er nog zitten...dat was vocht in de baarmoeder waar ze niet bij konden... Ben toen verwezen naar umcg..( even heel kort gezegd)..ik liep al 8 jaar met buikpijn, zelfs verklaring dat ik gynaecologisch geen afwijkingen heb...dus hadden t al eerder moeten zien zelfs..

Heel heftig..11wk en 1 dag... Ben er nog steeds erg verdrietig om, ben mezelf niet echt maar dat zal tijd nodig hebben.

Wij zijn supertevreden over duitsland! Wij zitten in Oldenburg. Ik vind ze veel menselijker dan in Nederland en de zorg is op gynaecologisch gebied verder ontwikkeld (wat ik duidelijk merk hoe ze met mn afwijking omgaan). In duitsland is het zwanger maken alleen bij een andere arts dan het zwanger zijn. De gyn van het ziekenhuis gaf me een dikke knuffel toen ik kwam voor de curretage. De directeur zelf is mijn arts. Ik wil echt voor geen goud weer naar een gynaecoloog in nederland 😊

Geplaatst

Ervaringen kunnen natuurlijk wel wisselen he!! Maar ik kan iedereen dit aanraden..alleen woon ik in oost Groningen en volgens mij velen hier niet😊

Geplaatst

Joh wat een heftig verhaal.

Dus als goed begrijp hebben ze een fout gemaakt met je zwangerschap??

Ik heb ook al vanaf mijn 15e menstruatie buikpijn, geen 1 gyn kan iets vinden😕soms maak ik mij daar wel eens zorgen om.. het is zo heftig die buikpijn nu helemaal na die behandeling..

Jij had dat dus ook en wel een afwijking aan je baarmoeder..

Is het te doen om elke keer naar Duitsland te gaan? Wij wonen in de buurt van Rotterdam best een eind rijden.

Maar wij willen er wel graag voor gaan.

Geplaatst

De eerste keer(2,5 jaar terug toen alle drama begon) ben ik gecuriteerd zonder dat ik zwanger was( denk ik zelf nu ik mijn medisch dossier zie, ik zou bijna 6 weken zijn met een hcg lager dan 25... Dat kan niet). Deze keer overduidelijk zwanger hoor maar nu door icsi..

Heb je geen endometriose? Ben natuurlijk geen arts maar bij mij zagen ze niks...in Duitsland laparoscopie gehad...36 cysten..

Oldenburg zal voor jullie dan geen doen zijn denk ik, ze houden daar van veel extra controles, wat ze bij mij beperken omdat ik al een uur onderweg ben. Maar heel eerlijk, ik heb een half jaar in duitsland gewoond, en ik wist dat het klinikum oldenburg goed aangeschreven stond voor gynaecoloog.. Dit is een van de besten in europa. Hij heeft mij verwezen naar de Tageskliniek in oldenburg voor icsi. En is gewoon fijn. Als je komt weten ze je naam, je gaat gelijk bloedprikken en geen lange wachttijden zoals in nederland. Ben ik 10 min te vroeg, ben ik ook eerder aan de beurt.

Ik denk dat als je naar het buitenland wil je gewoon moet bellen. Voelt het goed dan maak je afspraak, voelt het niet goed dan bel je de volgende

Geplaatst

Ow jeetje wat heftig die curettage, en wat een fout terwijl het niet nodig was.

Nee ik heb al een laparoscopie in Nederland gehad inderdaad om te kijken of ik endometriose had en dat is niet zo. Alle gyn's die mij hebben gezien zeggen het hoort erbij en is niks afwijkend te zien. Het is mijn baarmoeder die de pijn geeft door de krampen.

Ja wij gaan in Duitsland kijken en in Gent is wel wat dichterbij. Ik hoop dat we beter resultaat hebben nu in Nederland en dat het niet nodig is. Maar wil nu alvast verder kijken voor geval dat het niet lukt deze keer.

Is het ook goed geregeld met de verzekering in Duitsland?

Echt respect voor jullie.. al zo lang bezig en zoveel mee gemaakt.

Geplaatst

Ik werk als jurist bij mijn eigen verzekering hihi...wij betalen alles zelf omdat ik 2 tp wil ipv 1...

Maar op zich is alles daarvoor wel volledig vergoed(zelfs zonder machtiging maar dat is wel aan te raden). Hangt wel van soort verzekering en verzekeraar af natuurlijk..

Ach er zijn vast meer die het nog veel heftiger hebben gehad... En iedereen die hier zit heeft zn eigen verhaal en moeite met alles. De steun en gesprekken hier doen mij goed, wou dat ik dat eerder had gedaan

Geplaatst

Ja ik ben verzekerd bij Vgz drie behandelingen in ned worden vergoed buitenland weet ik niet.

Ja fijn hè dit forum iedereen heeft idd zijn eigen verhaal en verdriet.. maar toch is het zo fijn dat er mensen zijn die je vergrijpen, 1 vriendin van mij heeft 1 icsi kindje en als ik dat zie dan denk ik zie je wel komt heus wel goed

Geplaatst

Vrije keuze of contract? Dan worden gewoon 3 vergoed, maakt niet uit waar...alleen kan zijn volgens Nederlandse tarieven..maar ik vind duitsland niet heel duur..gent weet ik niet.

Oh dat is fijn te zien! Ik ken iemand die 2 jaar bezig was...vandaag bevallen.. Dat is ook fijn te zien😊 dat was alleen met stimulatie voor haar..

Geplaatst

Uh hoe bedoel je vrije keuze? Volgens mij vrije keuze maar ik moet me er maar is verder in verdiepen, eerst kijken we hoe deze punctie gaat en dan zien we wel verder.

Geplaatst

Het gaat gewoon nu lukken..en dan denk je waar heb ik me druk om gemaakt..

Je kan bij een verzekeraar overal heen maar je hebt 2 soorten polissen... Nu nog niet naar gaan kijken

Geplaatst

Hallo dames!! Hoe gaat het met iedereen???

@sunitha lekker genieten van jullie huwelijksreis! En dan vol positieve moed aan de tweede poging beginnen

@tammy hoe gaat het bij jou??

Vanochtend weer de eerste deca gezet! De start is weer gemaakt! Maar och wat deed het spul zeer jak nog een week ermee door en dan de echo ben zo benieuwd! Vanavond me mannetje naar Schiphol weer brengen

Voor iedereen waar die zit in traject succes en sterkte!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Hey Sillie en andere dames!

Sorry : ik was drukdrukdruk! Hoe gaat t met jullie?

Sunitha vakantie las ik? @AMF weer gestart? Ja rotspul en soms super stompe naalden!Danlon hoe is t in Grun?

Goed... Woensdag echo en bloed vandaag echo en bloed...en om n lang verhaal kort te maken: maandag punctie! Ik heb er 1 van 23, 1 van 20,3 van 16 en nog twee kleintjes van elf. Eentje van 16 was vervormd dus die gaat t niet worden maar het kan. Mijn BMS is gegroeid naar 6,4. Niet de perfect mooie drielaagse structuur maar het zag er goed uit zei de gyn.

Ik begin bijna weer hoop te krijgen wat ik ook weer linke soep vind ivm deksel op je neus.

Nu even rustig buiten zitten

Veel liefs!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden