Ga naar inhoud

Hoe gaat het?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Niki, heel fijn om te horen dat er in ieder geval 1tje zich goed heeft genesteld! Dat moet toch ook goed nieuws zijn.

Verders ben ik het wel met Micky eens, gooi die thermometer uit het raam, en probeer te vertrouwen op je lichaam, hoe moeilijk dat ook is.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Voor de meeste van ons komt de echo datum al snel in zicht.

iedereen in opperste spanning?

Liefs Diana

• Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou ik ben braaf geweest en heb inderdaad de thermometer en al dat spul door Hubbie op laten ruimen. Ik weet niet eens meer waar het ligt! Dus....

En ik ben heel benieuwd naar jullie echo's! Maandag is weer een spannende dag! Heel veel succes! En natuurlijk lees ik graag hoe het geweest is.

groetjes, niki

Geplaatst

Hey Niki, toch echt wel geweldig dat er 1 hartje klopt, en inderdaad ik zou toch ook maar eens beginnen met genieten dat je zwanger bent.

diana, onze datum nadert hard nu, overmorgen zijn wij aan de beurt.

Ik ben oook zo benieuwd, als er een hartje klopt, hoeveel het er zijn.

Morgen gaan we het aan onze ouders vertellen, ik kan niet wachten op hun reakties.

Liefs Renaat

Geplaatst

hi ladies,

Nou hier zijn mijn ouders vandaag ingelicht! Mn mannetje was vanmorgen een klus aan het doen bij mijn ouders thuis en allebei vroegen ze hoe het nu ging, na de behandeling etc. Hij heeft dus moeten liegen. Toen hij later thuis kwam hebben we besloten om het gewoon maar te vertellen, omdat ze ook zo hebben meegeleefd. Ze moesten vanmiddag toch nog wat bij ons afgeven dus ik snel een taart gehaald! Het was natuurlijk hartstikke top en meteen daarna een grote bos bloemen gekregen. Ik vind het wel heel vroeg. Morgen zijn we bij mijn schoonouders, maar als ze niks vragen dan houden we het voorlopig nog even voor ons denk ik.

Renaat, voel je je al een beetje beter? Veel plezier morgen! (Je houdt het dus ook niet vol tot na je echo ;) !!).

Fijne avond allemaal,

Micky

Geplaatst

Ja joh, we zijn natuurlijk allemaal doodmoe in bed of op de bank aan het liggen!!! En hoe vonden je schoonouders het???

En alle andere dames die morgen de echo hebben.... HEEL VEEL SUCCES!!!!!

groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

He Niki fijn dat je een hartje heb zien kloppen op de juiste plaatst en goed van je dat je bent gestopt met temperaturen. Ga genieten.

Ik voel me de laatste dagen beter. Misschien ook door de afleiding van dit weekend. Maar we wilden niks vertellen tegen onze vrienden waar we mee weg waren, maar ja aangezien ik al een buik heb van ongeveer 4 maanden ( ja waar komt ie toch vandaan), trok ik mijn jas uit en was het meteen:" he jij bent zwanger man waarom heb je dat nog niet verteld". Ze waren verbaasd dat ik pas 6 weken was hihi ja kan het ook niet helpen dat die buik er een loopje mee neemt. Ook mijn borsten zijn echt zwanger. Geen pijn maar enorm gegroeid. Dus ik kan het echt bijna niet meer verbergen. Wel vervelend want ik wil toch echt pas wachten tot 12 weken met vertellen maar ja hoe doe je dat...........

Meiden met de echo morgen, succes ik ben zo benieuwd. Ik nog 1 weekje wachten. Maar maak me nog maar weinig zorgen en geniet volop.

XX

Geplaatst

Wij hebben het gister aan onze ouders verteld, en mijn man had gelijk de moeders begonnen te huilen en mn schoonzusje begon te gillen en te springen ik word tante ik word tante.

Mijn vader en mn schoonvader raadde het al, en zeiden dat ze het al aan mij zagen.

Dat begijp ik nog niet hoe ze dat konden zien, maar iedereen vond het super leuk

Diana, jij heb vanochtend je echo, succes meid, en ik zal voor je duimen op een mooi plaatje!!!

Vanmiddag heb ik de echo,ik heb nog maar 1 nachtmerrie gehad, valt dus best mee.

Ik voel me veel beter, met vlagen nog misselijk en een klein beetje overgeven.

Alle meiden succes.

Liefs Renaat

Geplaatst

En en en en en en ... Hoe was de echo?:blob1:

Fijn dat je je zo goed voelt esthralita. Bijzonder hey, dat je al zo'n mooi buikie hebt. Zijn het er geen twee... per ongeluk... hihi.

groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

En dames hoe was de echo? Ik ben super benieuwd. En ja dat buikje ik weet ook niet waar die vandaan komt. Ik heb maar 1 embryo terug laten plaatsen dus als het er 2 zijn zal het schrikken zijn voor ons hoor.

Geplaatst

hey meiden,

ik moet het even kort en krachtig houden want ik ga zo bij mijn ouders eten.

Maar goed, vanochtend de echo gehad. Had weinig zenuwen, tot ik in de wachtkamer zat, toen werd het wel even eng hoor.

Na even gewacht te hebben, omdat het spreekuur uitliep, mochten we naar binnen.

Broek uit, echo aan, en ja hoor het was meteen zichtbaar, een keurig embryootje, van 9,6 mm, alles zag er goed uit.

Over 4 weken nogmaals een echo, en volgende week vrijdag voor het eerst naar de VK.

Spannend allemaal, maar ik besef het nog niet erg geloof ik.

Liefs Diana

Geplaatst

Gelukkig hebben we de 1e echo gehad, er klopt 1 mooi hartje en is mooi op lengte, 12 a 13 mm, ik ben op 30 November uitgerekend en ik ben 7 weken en 5 dagen zwanger. :blob1::blob1:

We hebben ook over de verdere behandeling gehad, waarschijnlijk blijf ik in het ziekenhuis en niet bij de vk.

2 mei hebben we de volgende echo, dan kan mijn man er ook bij zijn, helaas is hij pas over 2 weken weer thuis, ik heb hem wel direkt gebeld.

Diana, hoe is het bij jou gegaan??

Liefs Renaat

Geplaatst

Ik was al de berichtjes van de echo's aan het zoeken maar ze staan dus hier. Blij te horen dat alles goed is dames!

Geplaatst

Goed nieuws meiden!!! Heerlijk lijkt me dat zo'n goed bericht!

Hoe was het om je ouders te informeren Renaat?

liefs Micky

Geplaatst

@Diana, wat fijn dat er een hartje klopt.

Onze ouders waren door het dolle heen en de moeders begonnen te huilen.

heel emotioneel. en super blij.

Liefs Renaat

Geplaatst

Goed nieuws dames! Gefeliciteerd!!!

Wow diana, wat is je foetusje al groot, die van ons was afgelopen vrijdag pas 5,2 mm. En wij lopen ongeveer tegelijkertijd. Ik weet niet of ieder ziekenhuis dezelfde dingen meet enzo, maar het verschil viel me op. Misschien groeien ze wel heel hard nu, dat die 3 dagen net heel veel uithalen, maar het viel me op.

In ieder geval super allemaal, op naar de volgende echo!

groetjes, niki

Geplaatst

Erg leuk om te lezen allemaal!!!

geniet er van meiden, voor je het weet zijn de 9 maanden om, dan heb je wel een geweldig mooi wonder in je armen, maar dat heerlijke gevoel in je buik, en die buik ga je missen hoor!!

Geplaatst

Hee dames,

Hebben jullie mijn vraagje nog gezien over de niet-te-negeren honger? Ik vroeg me af of jullie daar ook mee kampen. Tegenwoordig eet ik 's nachts twee krentenbollen en soms nog een liga....

liefs Micky

Geplaatst

Micky,

Praat me er niet van, ik ben vorig jaar ruim 30 kilo afgevallen en was van plan er niet weer 30 aan te komen in de zwangerschap, alleen denkt mijn lichaam daar anders over. Het lijkt net of ik een inhaalslag aan het maken ben. Ik wordt soms echt niet goed van mijn gevreet maar kan er gewoon meestal niets aan doen. Als ik niet eet wordt ik hondsberroerd.

Geplaatst

Eetlust, nou pfffff daar kan ik ook over meepraten.

Ik heb de hele dag door honger, behalve de ochtend want dan ben ik echt te misselijk voor woorden.

Nou moet ik zeggen dat ik grote porties niet kan verdragen, maar ik eet denk ik elk uur wel een broodje, koekje, of zoiets.

Niki: wat betreft het verschil weet ik het niet. Bij mij is de embryo in zijn geheel gemeten excl het eierzakje, zal kijken of ik de echo foto hier kan plaatsen, is misschien wel leuk?

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Die eetlust is hier ook enorm aanwezig en het liefst een vette hap. Had ik bij mijn 1ste zwangerschap ook. En ja toen was ik 25 kilo aangekomen dus ja als dat het resultaat is dan heb ik dat er wel voor over. Straks met 2 kids heb ik toch geen tijd om te eten en is het er zo weer af.

Voor de rest gaat het hier super. Af en toe een beetje misselijk, maar voor de rest voel ik me goed. Alleen moe, maar ja dat ben ik wel vaker. Nog 5 dagen en dan de echo, wouw wat spannend. Het eerste kadootje hebben we al gehad een rammelaar. Lief he.

Geplaatst

hee meiden,

Gelukkig hebben jullie ook zo'n ervaring. Voor de rest gaat het hier goed. Soms nog gerommel/steekjes in mn buik en krampen in de onderrug, maar voor de rest echt top. Heb heel veel zin ook in maandag. Hopelijk is er wat moois te zien en krijgen we de bevestiging dat het gewoon goed gaat.

Dikke/opgeblazen buik lijkt ook wat minder te worden. Dat had jij toch al gezegd Elin, dat dat zou gebeuren? Iets met uitgezette darmen of zo? Maar waarom zetten darmen uit in het begin van de zwangerschap?

liefs Micky

Geplaatst

Micky, dat komt door hcg, met 5 weken kon ik niet meer in mijn broeken, en met een week of 6 á 7 kreeg ik ze weer gewoon dicht.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden