Ga naar inhoud

Hoe gaat het?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Petra / 1e kindje / ICSI / +/- 15 augustus 2008

dev227pr___.png

Elin / 2e kindje / zaaddonor / 16 september 2008

dev259pr___.png

Robin / 2e kindje / ICSI / +/- 24 novemver 2008

dev328pr___.png

Renata / 1e kindje / IVF 30 november 2008

dev334pr___.png

Diana / 1e kindje / 1e ICSI / +/- 01 december2008

dev335pr___.png

Niki / 1e kindje(s) / 1e IVF +/- 01 december 2008

dev335pr___.png

Estrhalita / 2e kindje / 2e IVF / 7 december 2008

dev341pr___.png

Monique / 2e kindje / IUI / 09 december 2008

dev343pr___.png

Micky / 1e kindje / Cryo 1e IVF / 12 december 2008

dev346pr___.png

April

21: Estrhalita 1ste echo

21: Micky 1ste echo

24: Elin VK

25: Niki 2e echo

25: Diana 1e keer VK

Mei

02: Renata echo

09: Micky echo

13: Elin 20 weken echo

13: Diana 2e echo

Juni:

16: Elin 2e deel pretecho

Misschien handig om alles in 1 topic te houden dan hebben we alles bij elkaar....

• Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik ben ook net terug en het leeft. Het is 1 cm en een beetje, precies 7 weken en 1 dag en heb het hartje ook nog gehoord. Geen nieuwe afspraak, weg uit het ziekenhuis nu. 5 mei wel een afspraak met de vruchtwaterpunctie arts voor uitleg etc en een datum prikken voor de punctie zo rond 15 weken.

Dadelijk de vk bellen voor een afspraak. Kom vanavond nog even terug.

Geplaatst

O ja en voor het overzicht zou ik het lijstje toch in die andere rubriek houden Elin, maar ja, dat is mijn mening.... groetjes, niki Mooi weer hè trouwens. Ik wil naar het strand, kon ook naar het strand, maar ik moet helaas leren... Snik. Doedoe!!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Mickey wat raar dat jouw gyn het te klein vond en de mijn het bij 1 cm (precies 7 weken en 1 dag) juist goed van formaat vond.

Gelijk de vk gebeld en 5 mei 1ste afspraak en dan gelijk afspraak maken voor nekplooimeting. OOk hebben wij 5 mei de afspraak/intake voor de vruchtwaterpunctie die rond 15 weken verricht zal worden. Dit vindt wel weer plaats in het ziekenhuis.

Gast estrhalita
Geplaatst

He dames, wat een weetje he. En hoe gaat het met iedereen. Ik geniet er nu echt dubbel van en heb de echo foto hier ook op tafel liggen zodat ik de hele tijd moet kijken, zalig.

He even heel wat anders. iemand al iets van Claire en/of Monique gehoord, want ik begin me nu toch echt wel zorgen te maken. Ze hadden vrijdag de echo en we hebben nog steeds niks gehoord.........................

Ik kijk vanavond weer even of er berichtjes zijn. xx

Geplaatst

Ja heerlijk nu ook met het zonnetje er bij.

Nee ik heb ook nog niets vernomen van de dames, begin nu ook best wel ongerust te worden.......

Liefs Renaat

Geplaatst

hello there,

Nee, hier ook nog nix van Claire en Monique gehoord. Nu waren ze allebei niet heel erg actief hier volgens mij. Hopelijk zijn ze gewoon in de wolken en staat hun hoofd even niet naar het forum.

Fijn dat je je weer wat beter voelt Renaat. Soms, vrij regelmatig eigenlijk, voel ik een soort trillingen/vibratie in mn buik. Ik dacht eerst dat dat de baarmoeder was die aan het uitrekken is oid, maar volgens de arts kan dit niet. Nu vraag ik mij af, het zal toch niet het hartje zijn??? Lijkt me niet maar toch... Herkent iemand dit gevoel?

Es, bij mij was het gisteren 10.2 mm en het echoapparaat linkt dat aan een zwangerschapsduur van 5 weken en 2 dagen, ipv 6 wkn en 3 dgn. Snap het ook niet hoor. Andere meiden hadden hier volgens mij ook ongeveer dezelfde grootte.

groetjes allemaal!

Micky

Geplaatst

Ik voel me eigenlijk wel weer toppie, gelukkig!!!!

Ik heb dat gevoel ook wel eens, het zit op 1 plekje en het lijkt wel of je je buik zou kunnen zien trillen, volgens mij is dat gewoon een spiertje, dat denk ik zelf. ( geen idee of dat zo is hoor )

Ik had bij 7 weken en 1 dag 12.8 mm en hij gaf aan dat het 7.5 dagen waren.

Het zal heus alleemaal wel goed, en ik denk dat het ook mee te maken heeft hoe groot de papa en de mama is.

Gaat iedereen na 12 weken naar de verloskundige???

Ik blijf in het ziekenhuis bij de Gyneacoloog.

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

Even snel op de echo gekeken en bij mij was de kleine 1,12 cm precies 7 weken en 1 dag.

Ik ga niet meer voor een echo naar het ziekenhuis alleen voor de vruchtwaterpunctie dan.

5 mei ga ik voor het eerst naar de vk en dan ben ik 9 weken. Je moet wel eerder dan 11 weken naar de vk wil je in aanmerking komen voor een nekplooimeting want die wordt vaak bij 11/12 weken gemeten. Maar je bent natuurlijk niet verplicht om die te laten doen. Maar gezien onze ervaring (Robbie) laten wij alles controleren. 5 mei krijg ik ook gelijk een echo bij de vk. Super en dan bij 11 weken weer 1. Lekker veel.

Renate waarom blijf jij in het ziekenhuis? Medische indicatie???? Als je het niet wilt vertellen ook goed hoor, ben gewoon nieuwsgierig.

Geplaatst

hee meiden,

Gelukkig Renaat herken jij het gevoel. Fijn om te weten!

Wij hebben over 2,5 week de 2e echo en dan horen we ook wat en hoe verder. Ben benieuwd!

liefs Micky

Geplaatst

Ik heb borderline en ben ook onder behandeling van een Psychiater en heb ook medicijnen.

en de gyneacoloog wil mij daarom liever in het ziekenhuis onder begeleiding houden, en ik mag sowieso niet thuis bevallen.

Als ik zelf echt zou willen mag ik wel naar de VK, maar hun adviseren anders dus vind ik dat prima.

Vandaar dat ik in het ziekenhuis blijf.

Als ik het zo lees verschillen de vruchtjes allemaal maar heeel weinig van elkaar, dat zit wel goed.

Ik mag gelukkig volgende week vrijdag weer!!!

Fijne dag iedereen

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

Haha nee natuurlijk ben je niet gek. Ik vind het heel knap van je dat je hier zo open en eerlijk over bent. Dat zal niet altijd even makkelijk zijn voor je lijkt mij.

Ja onze vruchtjes schelen allemaal niet veel. Lekker he dat je in het begin zoveel echo's krijgt. Dat is toch de meest kritische periode. Maar het zit wel goed bij ons alle.

Zo ik ga weer genieten van een mooie dag. Heb het huisje al gepoetst, ja Robbie was al om 6 uur wakker :icon_shaking: Dadelijk even lekker wandelenen brood halen. En dan vanmiddag (als het niet regent) ook nog even weg. Zalig weer dag mooie weer.

Geplaatst

Hee Renaat, goed hoor dat je hier zo open in bent. Ik ken iemand met borderline en weet dan ook dat het niets met gek zijn te maken heeft. Kun je wel gewoon je medicijnen blijven gebruiken?

Fijne dag allemaal!!

groetjes Micky

p.s. ik heb op bol.com een zwangerdagboek besteld en een namenboekje. Leuk!!!!

Geplaatst

Door er gewoon open in te zijn heb ik het zelf een plaatsje kunnen geven dat ik een "stoornis "heb.

In het begin hield ik het krampachtig voor me maar daar werd ik helemaal gek van en ben er toen open in geworden.

Ik weet het nu 2 jaar en heb gelukkig nog nooit een negative reaktie gehad.

Het is ook soms best moeilijk allemaal en het is een gevecht voor de rest van mijn leven en daar heb ik het soms ook wel moeilijk mee.

Ik heb mijn baby wens toen dr tijd gelijk aan mn psychiater verteld en heb daarom medicijnen die tijdens een zwangerschap mogen.

Het is wel de rede dat ik in het ziekenhuis moet bevallen, maar dat vind ik niet erg.

@Micky,wat leuk dat je die boekjes besteld heb, ik zelf durf nog niets te kopen,moeten toch wel de eerste 12 weken voorbij zijn. Het kost me wel heel veel moeite om niets te kopen...

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat, in het ziekenhuis bevallen is helemaal niet erg hoor. Bij mijn zoontje ben ik in het ziekenhuis bevallen en achteraf ben ik daar heel blij om. Zijn hartslag zakte weg tijdens de bevalling en is met een vacuumpomp ter wereld gekomen. Toen hij geboren was kwamen ze erachter dat hij Down Syndroom had en ja dan ben je wel gelijk in het ziekenhuis. Dus bij deze beval ik ook weer in het ziekenhuis hoor. Zekere voor het onzekere. En joh meid trakteer jezelf gewoom met een boekje of zo. Ik heb toender tijd een boek gekocht zwangerschap van week tot week. Is namelijk nu ook al heel leuk. Gewoon doen. Je moet ook nu al genieten.......... xx

Geplaatst

Hey meiden,

Wat leuk om te horen dat het allemaal zo goed gaat met jullie!

Hier gelukkig ook alles top. Ik vole mij heerlijk, alleen de vermoeidheid word erger, hebben jullie dat ook?

Vrijdag naar de verloskundige en ik tel de dagen al af, hihihi....

Er zijn hier in het "dorp" 2 praktijken, eentje van 6 vk's en 1 vrij nieuwe met maar 2 vk's, dus daar heb ik voor gekozen.

Het idee dat je 6 verschillende mensen tegenkomt sprak mij niet aan, dus we gaan op voor een kleine praktijk.

Eentje die overigens wel bij een fysio in zit, dus dat leek mij ook wel fijn.

De meeste van jullie hebben al snel were een 2e echo, gaaf zeg!

Ik helaas pas de 13e weer.

Vraag mij nu wel af waarom er bij mij meer tijd tussen zit dan bij jullie.

Ergens baal ik er wel een beetje van, want ik ben dat wachten zo zat aan het raken, hahaha....

Wel raar dat we van de andere meiden nog niks hebben gehoord! Nu heb ik een mailadres van Monique, dus ik zal wel een mailtje sturen om te vragen hoe het gegaan is.

Allemaal een hele fijne dag gewenst, het is heerlijk weer vandaag, dus geniet ervan!

Ik moet om 3 uur beginnen met werken helaas, dus de pret is bijna voorbij.

Liefs Diana

Geplaatst

Hoi Diana,fijn dat je je goed voelt.

ja dat moe zijn, ik vertelde het vanmorgen nog aan een kennis dat ik me de laatste paar dagen veel moeier voel als daar voor alweer.

Misschien duurt het bij jou ietsjes langer voor je 2e echo omdat je al snel naar de VK gaat??

Ik weet het niet.

Het idee om in het ziekenhuis te bevallen me ook helemaal niet tegenstaat, je bent daar helemaal in goede handen.

Iedereen weer een fijne dag gewenst

Liefs Renaat

ps: vind het wel heel fijn dat we dit delen met elkaar!!!!

Geplaatst

Hey Allemaal,

Alles is goed gegaan met mijn eerste echo, de hartje klopt!! Ik moet aan komende Vrijdag naar de verloskundige voor het eerste. Dan weet ik meer.

Mijn buik begint nu al te groeien, ik heb altijd honger, is dat normal?

Wij zijn zo blij, ik kijk elke dag bij mijn echo, kan niet wachten tot de volgende echo.

Sorry voor de laat reactie, maar ik ben in Brussels geweest voor mijn werk.

Gr

Claire

Geplaatst

Hey Claire, wat super.

We begonnen hier al ongerust te worden.

Heerlijk he dat je het hartje zag kloppen, geniet verder maar van je zwangerschap.

Liefs Renaat

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden