Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Sally, wat rot dat het niet gelukt is! Gelukkig heb je nog 3 in de vriezer, wat verstandig dat je een maandje rust neemt. Hakt er wel in hé zo'n klassieke ivf! Wie weet sluit ik aan in februari aan, morgen de final test...

• Reacties 697
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jammer Sally, je dacht het al maar toch..als alles goed gaat kom ik met je mee in februari. Ik heb een cryo die begin februari ontdooit gaat worden als het goed gaat. Dit wordt trouwens voor mij de eerste meer een cryo, hebben jullie daar ervaring mee? Gebeurt het vaak dat het niet doorgaat omdat het ontdooien niet goed gaat en zijn er nog andere negatieve dingen waar ik rekening mee moet of kan houden?

Fijne dagen allemaal!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Plien: ja ik heb er inderdaad nog 3.. als het goed gaat met het ontdooien dan.. en? Heb jij vandaag al een urinetest gedaan? En over dat maandje.. dat moet van het ziekenhuis. Ik denk dat ik het zelf zo snel mogelijk had gedaan weer haha.

@ carla. Dankjewel schat en ik hoop het ook!

@ madelin: voor mij zal het ook de eerste keer zijn met cryo. Ik weet verder ook niet hoe het werkt en wat er allemaal kan gebeuren dus daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Geplaatst
Plien: ja ik heb er inderdaad nog 3.. als het goed gaat met het ontdooien dan.. en? Heb jij vandaag al een urinetest gedaan? En over dat maandje.. dat moet van het ziekenhuis. Ik denk dat ik het zelf zo snel mogelijk had gedaan weer haha.

@ carla. Dankjewel schat en ik hoop het ook!

@ madelin: voor mij zal het ook de eerste keer zijn met cryo. Ik weet verder ook niet hoe het werkt en wat er allemaal kan gebeuren dus daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik heb vanmorgen getest en deze was negatief...

Wij hebben nu nog maar 1 meer in de vriezer! Dat zal februari worden denk ik, even geen hormonen en onzekerheid.

Ow haha ik dacht dat het je eigen keuze was, nou ja wel goed hoor een maandje rust! Je lichaam moet ook de tijd hebben om te kunnen herstellen van alle hormonen en punctie..

Ik heb nu 2 cryo terugplaatsingen gehad, allebei goed ontdooid! 1 keer miskraam en nu negatief getest maar ik denk dat die flinke griep met koorts geen goede invloed heeft gehad... Volgens mij kan het in je eigen cyclus of gestimuleerd met hormonen. Dat laatste was het geval bij mij, je begint dan met Provera om menstruatie op te wekken, op eerste dag starten met Progynova en na een week ongeveer heb je een echo om te kijken of je baarmoederslijmvlies dik genoeg is. Dan wordt de tp gepland, paar dagen voor de tp start je met de bollen en bij zwangerschap tot 12 weken. De kansen liggen lager bij een cryo dan bij een verse omdat het ook ontdooit moet worden maar verschilt heel erg per ziekenhuis. En in Amerika liggen de kansen hoger met een cryo maar daar zijn ze vast ook verder met de technieken. Verder hoef je nergens rekening mee te houden..

Geplaatst
Ik heb vanmorgen getest en deze was negatief...

Wij hebben nu nog maar 1 meer in de vriezer! Dat zal februari worden denk ik, even geen hormonen en onzekerheid.

Ow haha ik dacht dat het je eigen keuze was, nou ja wel goed hoor een maandje rust! Je lichaam moet ook de tijd hebben om te kunnen herstellen van alle hormonen en punctie..

Ik heb nu 2 cryo terugplaatsingen gehad, allebei goed ontdooid! 1 keer miskraam en nu negatief getest maar ik denk dat die flinke griep met koorts geen goede invloed heeft gehad... Volgens mij kan het in je eigen cyclus of gestimuleerd met hormonen. Dat laatste was het geval bij mij, je begint dan met Provera om menstruatie op te wekken, op eerste dag starten met Progynova en na een week ongeveer heb je een echo om te kijken of je baarmoederslijmvlies dik genoeg is. Dan wordt de tp gepland, paar dagen voor de tp start je met de bollen en bij zwangerschap tot 12 weken. De kansen liggen lager bij een cryo dan bij een verse omdat het ook ontdooit moet worden maar verschilt heel erg per ziekenhuis. En in Amerika liggen de kansen hoger met een cryo maar daar zijn ze vast ook verder met de technieken. Verder hoef je nergens rekening mee te houden..

Dank je Plien voor de uitleg. Het gaat bij mij in m'n natuurlijke cyclus. Jij sterkte, ook zo jammer he. Ik ben er nu wel aan gewend dat het niets is geworden deze keer maar jij zit er nu net in. Blijft moeilijk!

Ik moet trouwens ook eerst mijn normale volgende menstruatie afwachten, voor mijn gevoel is dat toch gewoon doorgaan, en geen maand rust. Lijkt mij niet anders kunnen, eerst weer een x ongesteld, ik moet er niet aan denken dat ik nu direct door moet maar dat zal voor iedereen weer anders voelen.

Geplaatst

Sterkte dames! Ik hoop dat jullie toch nog wat kunnen genieten van de kerst.

Ik ben nog steeds aan het wachten.... Pffff voel m'n borsten minder, die waren echt pijnlijk, komt dat doordat de pregnyl uit mijn lichaam is? Is het een fout of goed teken? Oooo wat boel ik allemaal in mijn lichaam. Ik wil zo graag denken dat ik zwanger ben..... Twijfel, twijfel elke minuut vd dag

Geplaatst

Ik ben nog steeds aan het wachten.... Pffff voel m'n borsten minder, die waren echt pijnlijk, komt dat doordat de pregnyl uit mijn lichaam is? Is het een fout of goed teken? Oooo wat boel ik allemaal in mijn lichaam. Ik wil zo graag denken dat ik zwanger ben..... Twijfel, twijfel elke minuut vd dag

Hi Carla, herken wat je schrijft vanuit mijn vorige poging. Zo heeft het woord kerststess toch weer een heel andere betekenis hè;-)

sterkte, wanneer mag je testen?

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Haha ja idd kerststress is dit jaar heel anders bij mij. Ik sta er mee op en ga er mee naar bed.

Ik mag 30 dec testen

Geplaatst

Dank je Carla, de onzekerheid is killing want inderdaad je voelt zoveel wat je niet kunt plaatsen en bij alles vraag je je af komt het doordat ik zwanger ben of zijn het bijwerkingen... Het kan allebei, sterkte meid! Ik hoop dat jullie dit bankje positief afsluiten... Is dit trouwens jullie eerste poging?

Geplaatst
Haha ja idd kerststress is dit jaar heel anders bij mij. Ik sta er mee op en ga er mee naar bed.

Ik mag 30 dec testen

spannende week dus, duim voor jullie xx

Geplaatst
Dank je Carla, de onzekerheid is killing want inderdaad je voelt zoveel wat je niet kunt plaatsen en bij alles vraag je je af komt het doordat ik zwanger ben of zijn het bijwerkingen... Het kan allebei, sterkte meid! Ik hoop dat jullie dit bankje positief afsluiten... Is dit trouwens jullie eerste poging?

Hoi Plien, ja dit os de 1ste ivf van ons.

Geplaatst

Sterkte Carla, dit zijn idd lange dagen voor je. We kunnen je niet helpen met of het nu wel of niet, het kan idd altijd alle kanten op. Je weet het pas echt als je een positieve test hebt. Zwaar!!!

Geplaatst

Het lijkt wel of die wachtweken steeds langer duren!Het is bijna niet te doen!Zit nu vijf dagen na de tp van de laatste cryo! Sinds gisteren een weeiig gevoel in mijn buik en wat krampjes, maar ook misselijk en zere borsten. Het kan een naderende menstruatie zijn maar ook een zwangerschap! Superspannend! Bij de vorige twee tp's werd ik al vijf dg na de tp ongesteld. Vandaag is dus een belangrijke dag! Ik wens alle meiden op het wachtbankje heel veel sterkte en succes!!!

Geplaatst

Hoi Madelin, ik geloof dat 80% goed ontdooit. Zelf had ik er drie die alle drie goed ontdooid zijn. Een ander verschil is dat de wachtweken vaak minder lang zijn, omdat de cryo's bij tp vaak al 4 of 5 dg oud zijn. In Nederland liggen de kansen wat lage met een cryo dan met een verse, volgens mijn gyn ligt dat aan de invriestechnieken want in sommige landen is de kans hoger. Per ziekenhuis verschilt het ook, je kunt dat nalezen op internet! Krijg je ze terug in een natuurlijke cyclus? Dat is ook wel fijn, veel minder belastend voor je lichaam, je hebt dan alleen pregnyl nodig om de eisprong te timen. Heeeeeel veel succes!!

Geplaatst

Sterkte met wachten Doremi!! Wat een emotionele achtbaan hé!

En Sally hoe is het met jou? Ik ben sinds gister flink ongesteld geworden! Dan komt de teleurstelling nog een keer... Even een maandje geen hormonen die je uit balans brengen en alles verwerken.. Maar zo voel jij dat niet hé? Jij wil door en dat snap ik ook, wil ik aan de ene kant ook wel..

Geplaatst
Sterkte met wachten Doremi!! Wat een emotionele achtbaan hé!

En Sally hoe is het met jou? Ik ben sinds gister flink ongesteld geworden! Dan komt de teleurstelling nog een keer... Even een maandje geen hormonen die je uit balans brengen en alles verwerken.. Maar zo voel jij dat niet hé? Jij wil door en dat snap ik ook, wil ik aan de ene kant ook wel..

Plien wat vervelend voor je, sterkte xx

doremi en Sally en de andere vrouwen succes met wachten xx

Geplaatst

Plien wat vervelend voor je, wens je sterkte.

Ik ben nog steeds aan het wachten, het lijken wel 4 weken in plaats van 12 dagen, pfff. Overmorgen mag ik eindelijk testen. Ik weet eigenlijk miet goed wat ik voel, hoe ik me voel. Het is idd een emotionele achtbaan....

Geplaatst

Plien, wat rot!! Sterkte meid...

Hier hetzelfde verhaal, vanmorgen weer vijf dagn na tp ongesteld. Vreselijke buikpijn en emotioneel ook zwaar. Mijn man zei vandaag ook dat hij voor het eerst geen hoop meer voelde. Dat vond ik vreselijk om te horen, want hij is echt een rasoptimist. Maar na vier jaar word je ook een keer wanhopig. En nu begint het hele circus dus weer opnieuw...ik ga me voor onze laatste icsi echt goed oriënteren waar we de beste hulp kunnen krijgen. Carla, ik duim voor jou en voor alle vrouwen die ook nog in spanning zitten! Laat er ook goed nieuws zijn!

Geplaatst

O wat een vervelend bericht Doremie..... En dan zo snel al ongesteld, ik kan me voorstellen dat dit veel met je doet. Sterkte

Ik ben nu bijna op dag 11 na de TP. Nog geen tekenen van ongesteldheid, tekenen van zwangerschap? Nee ook niet echt.... Ik wacht dinsdag maar gewoon af, dan gaan we testen

Geplaatst
Sterkte met wachten Doremi!! Wat een emotionele achtbaan hé! En Sally hoe is het met jou? Ik ben sinds gister flink ongesteld geworden! Dan komt de teleurstelling nog een keer... Even een maandje geen hormonen die je uit balans brengen en alles verwerken.. Maar zo voel jij dat niet hé? Jij wil door en dat snap ik ook, wil ik aan de ene kant ook wel..
Hai lieverd. Wat een vervelend nieuws! Ja, ik moet zeggen dat ik er nu wel.aan gewend ben. Ik vind het nog steeds jammer. Maar ik heb de 31ste een afspraak met mijn gyna en dan even alles doornemen. En dan weer in februari beginnen. Ik denk dat ik er toch wel aan toe ben een maandje rust. En hoe ga jij met de teleurstelling om?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden