Ga naar inhoud

Uitgerekend juli/augustus 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 440
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eve, fijne echo straks!!

Noah, wat jullie is overkomen is ieders ergste nachtmerrie. Hoe vreselijk oneerlijk dit is valt gewoon niet uit te drukken.

Goed dat jullie al wat afleiding zoeken en het is heel begrijpelijk dat je nog zo emotioneel bent. Nogmaals veel sterkte, het lijken loze woorden maar ze zijn wel ontzettend gemeend.

Geplaatst

Oei meiden de klok gaat nu eindelijk een beetje sneller! Ben super misselijk en nerveus.

Noah het is niet te bevatten wat jullie is overkomen. Dit heeft heel veel tijd nodig. Gun jezelf die tijd. Fijn dat jullie vrijdag al naar gent kunnen. Hopelijk geeft dat je een beetje verlichting.

Geplaatst
Veel succes !

Ik heb Gent gebeld vandaag en heb het hele verhaal vertelt.

Ze schrokken enorm ze vonden het verschrikkelijk voor ons.

En vrijdag mogen we al op gesprek komen.niet dat t wat opleverd..

.maar ben gewoon benieuwd wat proff de sutter ervan vind.

Ja gewoon pure pech ..

Vandaag ging het ietsje beter....heb weer wat gegeten en we zijn heel even naar ikea

Geweest, daar wat gegeten.maar was wel erg moe daarna dus vanmiddag weer even gerust.

Ben alleen nog heel gevoelig....er hoeft maar iets verkeerds gebracht te worden, dan ben ik al emo..

Maar ja hoort r allemaal bij....het voelt echt als een soort van rouwproces.

lieve Noah, fijn dat je vrijdag naar Gent mag, dan kan je alles vragen en kan je in je rouwproces verder.

doe waar jullie je goed bij voelen, hoop dat je te horen krijgt waar jullie wat mee kunnen.

liefs Hope&Faith xx

Geplaatst
Oei meiden de klok gaat nu eindelijk een beetje sneller! Ben super misselijk en nerveus.

Noah het is niet te bevatten wat jullie is overkomen. Dit heeft heel veel tijd nodig. Gun jezelf die tijd. Fijn dat jullie vrijdag al naar gent kunnen. Hopelijk geeft dat je een beetje verlichting.

Nog maar...twee uurtjes, spannend denk aan jullie xx

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Hoi dames,

Ik ben nieuw en vandaag ongeveer 8 weken zwanger van onze eerste icsi poging. We hebben al een prachtige dochter van bijna 4 (via iui) en nu dus eindelijk weer zwanger. Voor onze dochter heb ik 2 miskramen gehad, de eerste bij 12 weken totaal onverwcht omdat we een echo met 9 weken hadden gehad waarbij alles goed leek en een vroege miskraam.

Nu zijn we dus weer zwanger en morgen de eerst echo om 14.45. Ik vind het zo spannend. Ik ben erg moe, en heb bij te veel inspanning last van mijn spieren rondom het bekken. Ben steeds bang dat ik te weinig klachten heb dus dat het weer fout is. Vervolgens denk ik de dag erna van pfff nu voel ik me toch wel weer echt heel zwanger..... Zenuwslopend is het......

Ik lees dat er nog meer mensen aan het afwachten zijn? Ik wens iedereen in ieder geval heel veel succes en kracht!

Geplaatst

Hai,

Ik ben er weer! Echo was goed, er zit een embryo en mooi dooierzakje. En jawel een kloppend hartje! Het lag alleen heel erg tegen de zijkant aan waardoor ze het niet goed konden meten. Waardoor ik nu niet 7 weken maar 6 weken en 2 dagen ben. Ze was wel positief maar wil ons volgende week woensdag weer zien. Ben dus blij maar ook beetje in de war merk ik. We zijn weer een grote stap verder maar door haar gereserveerde houding merk ik dat ik me erg zorgen maak. Hebben jullie hier ervaring mee?probeer mezelf maar voor te houden dat het moeilijk te meten was zoals ze zei. Bbrrrr ben ff in de war.

Geplaatst
Hoi dames,

Ik ben nieuw en vandaag ongeveer 8 weken zwanger van onze eerste icsi poging. We hebben al een prachtige dochter van bijna 4 (via iui) en nu dus eindelijk weer zwanger. Voor onze dochter heb ik 2 miskramen gehad, de eerste bij 12 weken totaal onverwcht omdat we een echo met 9 weken hadden gehad waarbij alles goed leek en een vroege miskraam.

Nu zijn we dus weer zwanger en morgen de eerst echo om 14.45. Ik vind het zo spannend. Ik ben erg moe, en heb bij te veel inspanning last van mijn spieren rondom het bekken. Ben steeds bang dat ik te weinig klachten heb dus dat het weer fout is. Vervolgens denk ik de dag erna van pfff nu voel ik me toch wel weer echt heel zwanger..... Zenuwslopend is het......

Ik lees dat er nog meer mensen aan het afwachten zijn? Ik wens iedereen in ieder geval heel veel succes en kracht!

hoi Marieke welkom, vertrouw op je lijf, snap wel dat het lastig is, probeer de dingen te doen die je leuk vindt gaat de tijd okk sneller. Succes.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

@mariekeh welkom.. spannend voor jouw morgen!!! Welkom

@eve wouww een kloppend hartje.. mijn metingen waren ook 2 dagen korter.. dit kon door latere innesteling.. als bij jouw later is gaan nestelen en ze konden het niet goed meten omdat het net ff vervelend lag zegt dat niks.. kan zo dat ze volgende week juist kunnen meten.. voor nu gefeliciteerd

Geplaatst
Hai,

Ik ben er weer! Echo was goed, er zit een embryo en mooi dooierzakje. En jawel een kloppend hartje! Het lag alleen heel erg tegen de zijkant aan waardoor ze het niet goed konden meten. Waardoor ik nu niet 7 weken maar 6 weken en 2 dagen ben. Ze was wel positief maar wil ons volgende week woensdag weer zien. Ben dus blij maar ook beetje in de war merk ik. We zijn weer een grote stap verder maar door haar gereserveerde houding merk ik dat ik me erg zorgen maak. Hebben jullie hier ervaring mee?probeer mezelf maar voor te houden dat het moeilijk te meten was zoals ze zei. Bbrrrr ben ff in de war.

Hi lieverd, ik kan je niet helpen met dezelfde ervaring, snap wel dat je soms onzeker wordt door een houding, ik heb inmiddels geleerd om te bellen, want stress is ook niet goed. Bel anders met haar en deel je zorgen met haar.

mijn echo's zijn ook steeds wisselend, moeilijk zichtbare baarmoeder. Vandaar dat ik nu met mezelf heb afgesproken om te bellen als ik me zorgen maak en sommige artsen wil ik echt niet meer.

Doe waar jij jezelf goed bij voelt. Maar wat fijn dat je al de eerste echo hebt gezien, weet eigenlijk niet wanneer je weer een warm bad mag hebben. Helpt mij om te ontspannen, mag nu ff geen bad.

Sterkte, liefs Hope&Faith

Geplaatst

Hoi Mariekeh, wat spannend he? Ik had ook niet veel klachten en dat maakte me onzeker. Nog steeds wel zelfs.

Eve wat goed, een kloppend hartje! Mijn arts had hetzelfde met het meten en zetten ons op 7w2d ipv de 7w6d dat ik was. Maar ze zei inderdaad ook dat het lastig meten was dus dat het zomaar zou kunnen afwijken. Bij de spoedecho van maandag werden we op 8w2d gezet ipv de 8w3d die ik was. Zo zie je maar in een keer lekker bijgetrokken.

Lijkt me lastig als je de arts niet kan peilen, het is allemaal al zenuwslopend genoeg. Ik zou ook zeggen, bellen en vragen, want daar zijn ze toch ook voor?

Ik moet zeggen dat ik onze fertiliteitspoli fantastisch vind hoor. Heel vertrouwd en meelevend tot aan de baliemedewerkster toe. Onze behandelend arts had een smile van oor tot oor met de echo, we zijn daar ook niet weggekomen zonder de nodige knuffels. En een van de andere artsen uit het team (die ons vaak gezien heeft) sprak gisteren heel blij mn voicemail in om ons te feliciteren. Ahh zo lief!

Geplaatst

@eve1978 gefeliciteerd met je goede echo! Ook bij mij wijkt het af, ze had gemeten dat ie 7w3d of 7w4d was terwijl ik officieel op 8wd1 zat. Ze zei meteen dat dat puur aan het meten lag omdat ie niet mooi in de lengte op de echo te zien was.

@mariekeh welkom en heel veel succes morgen!

Lieve noah gun jezelf de tijd om er lichamelijk en emotioneel bovenop te komen. Het is echt verschrikkelijk wat jullie is overkomen. Vraag hulp als je die denkt nodig te hebben. Misschien helpt het je om samen met je man iets te doen als een soort van afscheid. Dikke knuffel.

Geplaatst

Mariekeh....van harte welkom.

Hier kan je alles kwijt..goed nieuws en slecht nieuws.

We delen alles hier en dat is ontzettend fijn.

Ik lees dat jij ook 2 miskramen hebt gehad dus snap dat je heel onzeker bent nu.

Ikzelf heb vrijdag mijn 2e miskraam gehad.weet niet of je ook mijn verhaal hebt gelezen,

Maar ik had een eug.....ik was 7 weken maar het groeide in mijn eileider.heb het hartje gezien.

Maar moest met spoed geopereerd worden en me eileider is verwijderd.

Dus ik begrijp jou angst wel heel goed.

Sterkte ,duimen

Geplaatst

Nou dames,

Ik heb goed nieuws gelukkig! Alles zag er goed uit. Ze wilde ons nu al door verwijzen naar de verloskundige maar ik gaf aan dat ik nog wel een keer extra wilde komen.

Nu mogen we volgende week donderdag nog een keer langs komen voor een echo :-).

Ik ben helemaal gelukkig en hoop dat het goed blijft gaan!

Geplaatst

Eve wat spannend dan nog! Voor de 7 weken is een echo ook nog onzeker heb ik begrepen van onze fertiliteit arts. Wel fijn dat je woensdag weer voor echo mag. Je gevoelens zullen wel flink heen en weer vliegen, ik vind het wel heel positief dat je een hartje zag. Onlangs (sept ) had ik een echo met 6 weken en 4 dagen. Toen zagen we een leeg vruchtzakje, maar de arts gaf ons wel hoop. Uiteindelijk bleek het een windei te zijn. (Die ook nog weken doorgroeide). Slecht voorbeeld verhaal, maar..vindt dat je er beter voorstaat! Succes in deze toch wel spannende periode.

Geplaatst

Noah Hoe gaat het met jou? Denk wel aan je, hoop dat je hoop houdt ookal zit het jullie nu zo tegen en voelt het allemaal mega zwaar. Dubbel ook omdat je ook nog herstellen moet. Onze eerste zwangerschap eindigde abrupt met 16 weken omdat de vliezen braken na de gevolgen van een vanishingtwin. Wat een zware periode toen. Herstel viel tegen , manlief pakte gelijk werk weer op..en daar zit je dan. Hopeloos, verdrietig en ook wanhopig. Wij mochten vlot weer aan een behandeling beginnen; dat gaf kracht. Na ja, je hebt niet veel aan mijn verhaal denk ik; wij hebben daarna nog heel veel geluk gehad. In ieder geval heel veel sterkte en kracht en.. verwacht niet van jezelf dat je hier snel overheen bent. Dit verlies en verdriet is groot; heeft heel veel tijd nodig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden