Jump to content

Lang wachten....maar dan een cryo TP!

Maatje1980

Recommended Posts

Goedemorgen dames,

Ik heb maar even een nieuwe topic aangemaakt voor de meiden die binnenkort voor een cryo TP gaan..

Zelf heb ik op 23 februari een punctie gehad waarvan er 3 eitjes zijn bevrucht.

2 eitjes liggen in de vriezer en op 26 februari heb ik een tp van 1tje gehad.

Helaas ben ik op 8 maart, 11 dagen na de tp, ongi geworden.

We zouden de maand erop gelijk met een cryo door kunnen gaan en ik moest starten met de ovu testen.

Op 23 maart ben ik weer naar het ziekenhuis geweest en is was er nog geen eisprong te vinden en moest ik gelijk stoppen met de ovu testen.

Op 27 maart weer terug naar het zh geweest en daar bleek dus dat ik waarschijnlijk 24 maart mijn eitje heb gehad.

We hebben hem dus giga gemist.

De ivf arts deelde mee dat we op de ongi moesten wachten en dan gelijk het ziekenhuis moesten bellen zodat we vanaf cyclus dag 9 maar om de dag moesten komen om met echo's te bepalen wanneer we een eisprong zouden hebben en wanneer we dus de cryo tp konden hebben.

Helaas zitten we nu, 33 dagen na mijn tp ongi, nog steeds te wachten op mijn ongi!

Heeft het bij jullie ook zo lang geduurd voordat jullie ongi werden na een mislukte tp??

En wie zitten er ook te wachten op een cryo tp??

Groetjes van Maatje

Hoi maatje,

Ik heb a.s. zondag mijn 2e cryo terugplaatsing, hopelijk kan jij ook binnenkort er mee starten..

Vervelend zeg hoe dat bij jou gegaan is.. gelukkig dat ze komende keer wel met echos je gaan controleren.

Ik moet zeggen dat ik na mijn mislukte ivf poging ook lang heb moeten wachten op mijn ongi, volgens mij was dat 36 dagen. Nu heb ik meestal wel een wat onregelmatige menstruatie..

Succes!

Kim..

Bedankt voor je reactie.

Ik heb inmiddels vanmorgen het ziekenhuis maar weer gebeld om te vragen hoe en wat, maar zolang ik geen zwangerschaps test heb gedaan doen ze niets voor me.

Afijn, dus net een test gekocht en die straks maar doen.

Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die een lange cyclus erna heeft.

We willen heel erg graag een cryo poging gaan doen..

Heb je extra medicijnen gehad voor je cryo poging? Pregnyl??

Groetjes van Maatje

Hey meiden,

Heb de test gisteravond gelijk gedaan en natuurlijk negatief.

Ik ben een half uur later ook goed ongi geworden met hevige buikpijnen en al..

Straks maar even het ziekenhuis bellen hoe nu verder.

In ieder geval 1 positief ding: Over 2 weken als het goed is een cryo TP!

Eigenlijk best gek dat lichaam van ons.

Met de 1e tp deed ik in de ochtend een test en werd ik gelijk erna ongesteld en gisteren ook.

Net of je lichaam het weet....

Hey maatje, daar istie dan.....hehe.....wel raar idd dat je altijd net na een test ongi wordt...ik heb dat ook altijd!!? Heel vaag ja, net of je lichaam wacht tot je de test doet......Nou meid, je kan uit gaan kijken naar een cryo tp!! Een voorzichtige joepie dus...hihi....

Alvast een fijn weekend!

Liefs, San

Ik heb idd wel pregnyl moeten spuiten om mijn eigen eisprong te timen om zo nauwkeurig de tp te plannen. Meestal is dat dan 4 dagen na je eisprong.

Nu met deze 2e cryo poging heb ik sinds gisteren ook weer moeten starten met de progestan bolletjes... vorige keer werd ik al ongi 9 dagen na de cryo tp en dat vond de gyn toch ook wel wat te vroeg...

Voor mij nog 2 dagen en dan heb ik hopelijk 1 of 2 mooie cryootjes in me zitten!!

Nou gelukkig weet je nu iig dat je kan starten met je poging!!!!

Groetjes kim

hoihoi

ik zit ook in de wacht voor cryo TP

vorige cylus was mijn eitje gesprongen voordat het moest ;-)

nu moest ik weer wachten op ongi

en die is woensdag gekomen

dus moet weer beginnen met clomid ( voor eisprong stimulans...........nou dat werkte de vorige cylus dus beregoed...........)

maar he Maatje1980....... hebben ze bij jou de embies aparte ingevroren?

???

bij ons zijn er 3 ingevroren maar dus alle in een rietje

dus als ze gaan ontdooien dan alle 3 in een keer

ik heb dus ook de wens uitgesproken dat ik nu dan tp wil van 2

(er van uit gaande dan dat alles goed gaat met ontdooien !)

suc6 allemaal

Hoi meiden,

is alweer een hele tijd geleden dat ik heb geschreven. Ik heb een ICSI-poging ondergaan. 25 februari punctie, 28 februari tp, 12 maart helaas ongesteld geworden. Op dag 29 weer ongesteld geworden, dat was 9 april. Wij gaan nu ook voor een cryo-tp. 18 april 1e echo. Ik denk dat de tp rond de 26 april wordt.

Ik moet ook pregnyl spuiten om de ovulatie te timen. Over progestan-bolletjes heb ik nog niks gehoord, hoop dat het ook zonder al die hormonen kan.

Maar weer proberen goede hoop proberen te hebben. Ik vind dat wel moeilijk, het viel me zwaar tegen, de teleurstelling dat het mislukte. Ook al weet je dat dat er in zit. Je kan je niet op dat gevoel voorbereiden. Maar mijn arts zei dat ze zeker goede hoop heeft voor ons en dat over het algemeen de aanhouder wint! Soms helaas met 1 of meerdere teleurstellingen, maar wie vol houdt....Dus, we geven zeker niet op en gaan er gewoon weer voor!

Ik wens iedereen veel succes!

Groetjes,

Anne

He meiden!

Ik zit ook te wachten op een cryo tp. Werd 14 dagen na de tp van de 1e ICSI poging ongi. Zit nu te wachten op de volgende ongesteldheid. Zou elk moment moeten komen. Morgen hebben we het evaluatiegesprek en krijgen we hopelijk ook te horen wanneer we kunnen gaan voor onze eerste cryo tp (we hebben 2 pogingen).

Kim, hoe ging het vandaag?? tp goed gegaan? Hoop dat er 1 of 2 mooie cryo's zijn teruggeplaatst!

Anne, Maatje, vorige keer ongeveer gelijk op en nu weer voor de cryo's. Spannend!

groetjes,

Marieke

hey Anne

we lopen gelijk op

ik heb ook 18 april eerste echo :-)

nou ja heb er vorige week eentje gehad en moet nu clomid slikken en dan vrijdag 18 april gaan ze kijken hoe het met de folikels is gesteld.

en dan hopelijk dus de prik voor eisprong en dan hopelijk goede ontdooiing van de cryooos.

oh man weer zo spannend

ik weet ook wel dat dit gewoon helemaal mis kan gaan he

maar ik weet ook dat ik dan gelijk door wil voor poging 2,

en dus weer prikken enzo

ja en dan hopen dat de aanhouder wint

ik ga heel erg hopen deze keer

ook voor jou en voor iedereen hier

Marieke: de tp ging gisteren gelukkig erg goed, de cryootjes waren allebei goed ontdooit, en ze zagen er mooi uit. Ze waren inmiddels ook alweer verder doorgedeeld : de een was een morula en de ander al een blastocyste.

We hebben ze allebei terug laten plaatsen, dit was ook zo afgesproken...

Het is nu echt wel superspannend hoor, probeer er niet te veel aan te denken, maar dat is toch errug moeilijk..

Bij onze eerste cryo tp vorige maand, waren de cryoos niet goed ontdooit, de kwaliteit was toen erg slecht, ze hebben ze toen wel teruggeplaatst, maar de verwachting was toen wel een heel stuk kleiner...toch was ik ook wel erg teleurgesteld dat het toen niet lukte... op de een of andere manier heb je toch altijd wel hoop...

Voor alle meiden die wachten op hun cryo tp heel veel succes!!!

Klinkt goed, Kim!!! :clap2:

Het blijft natuurlijk spannend of ze goed ontdooien en daarna weer gaan delen. Blij voor je!!! De duimen draaien overuren. Heel veel succes op de wachtbank de komende tijd!

Vandaag evaluatiegesprek gehad. Bij de volgende ongesteldheid mag ik bellen en dan hopelijk op dag 9 terug komen voor de uitgangsecho! Maar, gezien de drukte en onderbezetting kan het zomaar zijn dat we te horen krijgen dat we een maand moeten wachten..... Ik hoef geen hormonen of andere middelen te slikken, spuiten of inbrengen. Op de pregnyl na. Toch wel weer een groot voordeel van een cryo tp ;-)

Anne, Lila, heel veel suc6!!!!

:bye:

Marieke

Hey dames!

Hoe gaat het hier??

Nog een paar dagen en dan is het zondag en krijgen we onze eerste echo voor een mogelijke cryo tp..

San... hoe gaat het met je?

Kim...Spannend voor je allemaal! Ik ga duimen voor je dat het helemaal goed gaat komen voor je..

Lila...Ik heb eigenlijk geen idee of ze apart zijn ingevroren. Das een goeie en ik zal het zondag even navragen in het ziekenhuis. Anders denk ik dat wij thuis toch maar even moeten gaan bespreken of we toch niet een dubbele tp kunnen krijgen..

Anne... Idd een tijdje geleden dat ik je hier heb gezien..

Weet je al wat meer over je cryo poging?

Marieke...Hoe is je evaluatie gesprek gegaan?

@ Maatje - evaluatiegesprek ging beetje rommelig...assistente ipv de arts en ze kon niet echt veel nieuws vertellen. Wel heeft ze duidelijk uitgelegd hoe het nu verder gaat met de cryos, en daar was ik natuurlijk ook het meest benieuwd naar!

Zit nu ook op een soort wachtbankje... de ongi-wachtbank ;-) Maar ik begrijp al dat de ongi iets langer op zich kan laten wachten na een icsi behandeling dan normaal.... wat moeten we veel wachten.... eerst op de ongi... dan op de echo's.... dan of de cryos goed ontdooid zijn.... dan op de tp.... dan de 2 echte wachtweken... :waiting:

ga maar weer eens wachten...;-)

Mariek...Mijn cyclus is normaal gesproken tussen de 28 en 30 dagen en de eerste ongi na mijn TP duurde 34 dagen.

Het is dus goed mogelijk dat het wat langer duurt dan normaal.

Weet niet op welke dag je nu ondertussen zit?

Het is idd heel erg veel wachten! Niet normaal meer.. maar ja, we wachten hier gelukkig met z'n allen en dat scheelt ook.

Lekker veel bij kletsen en elkaar op de hoogte houden.

Ik ga ook nog even door met wachten, nog 4 daagjes en dan mijn eerste echo...

Hey Maatje, hier gaat alles goed hoor. Drukke, hectische week achter de rug, dus wat minder op het net geweest....vanmorgen weer naar mijn eigen gyn geweest. Ik krijg binnen 3 weken een oproep voor een hysteroscopie (hoop dat ik het goed schrijf) ben benieuwd wat daaruit komt maar ik verwacht er niets van....heb al zoveel onderzoeken gehad, en er is nog nooit iets te zien geweest in m'n baarmoeder...maar goed....t is wel fijn om zeker te weten dat er echt niets zit voordat we aan een 3e poging gaan beginnen....kan nu ook alles even laten rusten, relativeren en opladen....

Hoe gaat het met je cryo poging? Morgen weer een echo...spannend zeg! Ben alvast m'n duimen aan het warmdraaien!!

Liefs, San

San, blij om te lezen dat alles goed met je gaat, ik miste je al hier...:toppie::toppie:

Jeetje, is niet niets zo'n hysteroscopie. Heb het ff gegoogled... welke verdoving krijg je??

Ik hoop dat alles goed gaat met de mogelijke Cryo tp.. is nu helemaal spannend. Ik ben a.s. zondag jarig en hoop dat er dan toch wel 1 of 2 eskimootjes teruggeplaatst zijn...

Op naar de echo van morgen ochtend...

Hallo allemaal,

vandaag voor 2e echo geweest ivm tp cryo. Ik zou morgen om 22 uur pregnyl mogen spuiten, alleen weten ze nog niet zeker of er maandag in het VU plek is, er schijnen een hoop aanmeldingen te zijn. Morgen hoor ik meer.

Ik zit nog te twijfelen of ik 1 of 2 moet terugplaatsen (als er al 2 ontdooien, dat moeten we natuurlijk eerst afwachten). Hoor van verschillende kanten dat zwangerschap van een tweeling aanzienlijk meer risico's met zich mee brengt. Hopeljk ontdooit er gewoon maar 1, dan hoef je daar niet eens over na te denken, en hoef je ook niet mogelijk 1 of 2 embryo's weg te doen. Oh, wat moeten we toch over een hoop nadenken, wordt er moe van...

Nou, we hopen er maar weer het beste van. Ik heb trouwens een nieuw topic gestart over acupunctuur. Als ik hier eerder van had gehoord had ik dat misschien wel gedaan. Nu zou het voor een eventuele volgende poging zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Dan wil ik er graag alles over horen!!! (zie ook topic).

Liefs,

Anne

Hoi meiden,

Hoe is het allemaal bij jullie?

* Anne, hopelijk mag je vandaag de pregnyl zetten voor de cryo tp! Moeilijk idd he, van 1of 2 terugplaatsen. Wij hebben er voor 2 gekozen ongeacht hoe ze zouden ontdooien. Nu dus allebei goed. Maar we konden het niet over ons hart verkrijgen om er dan maar 1 'weg' te doen... Veel succes. Ik heb trouwens bij je topic over acupunctuur ook wat geschreven..

* Maatje, veel succes met je echo vanochtend, hopelijk is je ei groot genoeg en kan je tp gepland worden..

* Sann, binnenkort je hysteroscopie, spannend weer. Gebeurt dat onder narcose?

* Mariek, succes met wachten op je ongi!

Ik ben ook nog steeds aan het wachten haha , op de wachtbank!!!

Wachten totdat ik niet ongi wordt... het wordt nu wel erg spannend... heb echt geen idee, kan nog beide kanten opgaan...

Hoi Hoi...

Kim, wanneer is je testdag???

Wordt wel heel erg spannend voor je, ik hoop dat het helemaal goed gaat komen en dat je snel een posi test zult gaan krijgen..

Anne, Wij zijn ook aan het twijfelen of we er 1 of 2 terug gaan plaatsen. Ik zelf zou er dan, als alles goed is, 2 terug willen hebben, maar mijn mannetje is er nog niet helemaal uit. Als er maar in ieder geval 1 mogelijk is zijn we al blij! Veel sterkte!

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Hey meiden,

Maatje, da's al een superei aan het worden, hihi! Zou idd wel gaaf zijn als je op je verjaardag 2 van die prachtige eskimootjes in je buik hebt zitten!

Kim, zeker spannend nu zeg, wanneer mag je testen?

Wat betreft de hysteroscopie, ik krijg gewoon plaatselijke verdoving in de baarmoederhals. Heb ook een recept gekregen voor Naproxen. Ik moet 1 tablet de ochtend van het onderzoek nemen, en 1 tablet een uur voor het onderzoek. Het is minder heftig dan een punctie hoor, dus ik ben er niet echt bang voor. Ik wordt opgenomen op de afdeling dagverpleging, dus mag gewoon aan het einde van de dag weer naar huis. Die opname is nodig omdat het onderzoek in de Poli OK plaatsvind. Ach....t zal best allemaal goed gaan.....Ik hoop dat het zo snel mogelijk is, dan hebben we iig zekerheid!

Liefs, San

he meiden!

Anne, hoop voor je dat er plek is in het VU en dat je vanavond de Pregnyl mag zetten!

Maatje, hoe was de echo vanochtend? Al bekend wanneer de tp kan plaatsvinden? Zou geweldig verjaardagscadeautje zijn...!

Kim, duimen draaien overuren! Houd je het nog een beetje vol op de wachtbank? Ik ben afgelopen woensdag ongi geworden. netjes op dag 31. nu is het wachten op de eerste echo (zaterdag).

Sandra, fijn dat je gewoon na de behandeling weer naar huis mag. Toch het lekkerst om gewoon 's avonds in je eigen bed te liggen... hoop dat je snel aan de beurt bent. Heel veel succes alvast!

En ja... 1 of 2.. het blijft een lastige beslissing... 2 is in dit geval niet altijd beter dan 1, maar de kansen zijn wel weer beter, maar de risico's weer hoger... arghh... moeilijk. Op dit moment zijn wij overtuigd dat we 2 willen laten terugplaatsen. Mits er 2 goed ontdooien natuurlijk en we die kans krijgen. Maar met 1 zijn we ook al heel blij!

Hoi Dames,

Nou, vanmorgen weer een echo gehad en hij is in 2 dagen tijd van de 13 naar de 16,4 gegaan.

Omdat ze hem deze keer niet willen missen moet ik morgen om 7.45 weer een echo laten maken.

De arts verwacht dat ik morgen pregnyl kan prikken en dat ik dan, 4 dagen later, op zondag de TP zal kunnen hebben.

Is wel grappig aangezien ik zondag jarig ben.

Ben benieuwd of ik 1 cadeautje ga krijgen of misschien wel 2....

Hoe gaat het met jullie?

Lees dit net bij een ander onderwerp... wat een prachtig verjaardagscadeautje! Heel veel succes, meid!