Ga naar inhoud

Opnieuw onderzoeken en rustpauze


Sannvb

Aanbevolen Berichten

Voor mij de eerst komende maanden geen 3e poging....vandaag weer bij de IVF arts geweest en die wil nu eerst een baarmoederonderzoek om te kijken of er misschien toch een vleesboom oid zit die een innesteling in de weg zou kunnen zitten.....had je dat niet eerder kunnen doen, denk ik dan (nu zijn er al 2 pogingen geweest) maar goed, we weten de uitslag nog niet natuurlijk....Begin volgende week dus bij m'n eigen gyn een afspraak maken voor het onderzoek en afwachten wat daar uitkomt. Verder heb ik nu een rustpauze 'opgelegd' gekregen van 3 maanden....het leek de IVF arts een goed idee om mijn lichaam wat rust te gunnen en dan weer helemaal op te laden voor de 3e poging.....eigenlijk heeftie wel gelijk, maar hart en hoofd zitten nog niet echt op 1 lijn zeg maar......ach, dat komt waarschijnlijk vanzelf... Nu pas 23 juli weer een afspraak bij de IVF arts....dan zijn de zomervakanties in volle gang, dus is er natuurlijk geen IVF spreekuur....k denk dat we dus na de zomervakantie de 3e poging gaan starten......maar ja, laten we eerst het onderzoek maar afwachten....

 

 

 

Liefs, San

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sanne!

 

 

 

ik snap er niets van, ik dacht vanochtend hier al een heel verhaal getypt te hebben voor je??? Misschien in een andere topic.. ?

 

 

 

Iniedergeval hoop ik dat ze geen gekke dingen bij je aantreffen. Idd hadden ze wel eerder mogen doen die onderzoeken.

 

En kwa 'pauze'moeten hoduen: we snappen elkaar. je wil verder, maar de 3e poging wil je natuurlijk extra zuinig op zijn .

 

 

 

Dan maar verplicht rust he.... al zal het niet echt rust zijn maar misschien dat we er niet meer hele dagen mee bezig zijn, en ff ontgiften van de meds en de cyclus weer normaal.

 

 

 

Hopelijk ook meer vertrouwen...

 

 

 

Ff de trein stoppen ....net als bij jou zijn die 2 pogingen omgevlogen...

 

 

 

laat het voor ons echt drie maal is scheepsrecht zijn!

 

liefs lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

He San,

 

 

 

Wat vervelend dat je nu niet verder kan, maar eigenlijk wel een beetje raar ja dat ze niet eerder (voor de icsi pogingen) dit onderzoek hebben gedaan?

 

Krijg je dan een scopie van je baarmoeder?

 

Nou ja, hopelijk kan het onderzoek snel ingepland worden...

 

 

 

Komende maanden voor jou dus ff rust, en kan je nar de zomer met goede moed verder aan je 3e poging, logisch hoor dat hoofd en hart nog niet op dezelfde lijn zitten....

 

 

 

liefs kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja, dat is idd ook het eerste wat wij zeiden. Maar ze hebben het standaard baarmoederonderzoek gedaan en daarbij wees niets op een eventuele vleesboom oid. Omdat ik nog zo jong (24) ben vinden ze het belangrijk om alle andere factoren die een eventuele innesteling in de weg zitten, uit te sluiten. Daarom nu dus die scopie....

 

 

 

Ergens ben ik ook wel blij met de rustpauze maar hart en hoofd zijn het nog steeds niet eens.....Aan de ene kant kan nu kan mijn lijf weer een beetje bijkomen....heb sinds de 1e punctie wel veel meer pijn tijdens m'n ongi dan voorheen....misschien trekt dat in die periode ook weer bij..... Aan de andere kant voelt iedere maand als een soort gemiste kans....

 

 

 

Ach, we hebben van de zomer dan ook weer wat extra tijd om ons helemaal in de adoptie te verdiepen zodat we iig weten wat ons op dat gebied allemaal te wachten staat....

 

We gaan deze zomer lekker een weekje naar vrienden, heerlijk bijkletsen, niks doen en bijkomen....

 

 

 

Blijf wel hier schrijven en lezen hoor! Heb gemerkt dat ik het echt nodig heb...

 

 

 

Liefs, San

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden