Jump to content

Recommended Posts

Posted

Helaas meiden, weer geen cryo voor mij. Kreeg gisteren de brief in de bus.

Poging 2 is voorbij. :bye2:

Laatste vergoedde poging is in zicht... we zijn al aan het sparen voor t eventuele vervolg want wij gaan zelf ook wel 2-3 behandelingen bekostigen..ik ga mijn wondertje niet van de regels van de verzekering laten afhangen.

We gaan dus daarom helaas ook niet op vakantie naar t buitenland dit jaar ....dwz we gaan wel een weekje naar mijn moeder in Drenthe op haar woonboerderij logeren ( da's ook vakantie hoor! ) . Ik heb 4 hele weken bouw vak vakantie.

Vakantiegeld zetten we dus opzij.

Maar we hopen natuurlijk op '3 keer is scheepsrecht'!!!! Tuurlijk.....

Ik neem 4 maanden pauze en begin half augustus :clock:weer.

Ik probeer ff wat afstand te nemen van het hele IVF gebeuren voor zover dat mogenlijk is dan. vergeten en of wegstoppen gaat niet. Ik zal best af en toe nog ff komen lezen...

De komende 4 maanden ga ik erg mijn best doen om wat af te vallen ...en blijf mijn mega gezonde pad volgen.

Ondertussen mijn best doen mijzelf niet gek te laten maken deze zomer van alle spelende kindertjes op straat, verse gezinnetjes, zwangere buiken en kinderwagens . Soms doet het gewoon zeer. Winters zie je er uberhaubt al minder van he ...

Gelukkig doet het geen pijn de kids van vriendinnen om mij heen te hebben. Dat kan ik nog net scheiden. Van vreemden is het pijnlijker op de 1 of andere manier.

Meiden, ik ben best wel gesloopt. Ben ook bang dat het vertouwen in IVF wegblijft ..daar moet ik ook hard aan gaan werken. Maar hoe doe je dat? Zal het eens gaan aankaarten bij de gyn, en anders eens aan mijn beste vriendin vragen..die is psychologe misschien weet ze goede raad? Ik schakel gewoon een proffessional in hihihi

Voor alle meiden:

alle goeds de komende zomer!!! dat er maar veel zwanger zullen raken. Voor de zwangere meiden: geniet met volle teugen van jullie wondertje ...

Ik hoop nog steeds dat ook mij het is gegund uitieindelijk.

liefs lentezon

Posted

Hoi meissie, Het is allemaal wat he. Ik leef met je mee hoor. Je hebt groot gelijk, dat je even een time-out neemt. Misschien wel goed om even wat meer afstand te nemen. Wat goed dat jullie na de derde poging eventueel toch door willen gaan. Tegen zo'n wondertje kan inderdaad geen vakantie tegenop, dus ik kan me voorstellen dat je dat er graag voor over hebt. Dat je er nu even doorheen zit is hartsikke logisch. Ga proberen het een beetje los te laten en straks lekker van je vakantie te genieten en wie weet is de derde keer wel scheepsrecht, toch! Ik blijf voor je duimen!Niet bij de pakken neer gaan zitten (goh, wat makkelijk zeggen he), en in augustus gewoon weer uitgerust aan de derde poging beginnen. Veel liefs, Monique

Posted

hoi lentezon,

wat ontzettend jammer dat er geen cryo voor jullie in zit.

Nu dus een pauze. Moeilijk om even afstand te nemen lijkt me. Ik hoop dat je toch van de zomer kan genieten, van de vakantie etc. Moeilijk he, wachten is niet zo erg, als je maar wist dat je wens vervuld wordt, maar jammer genoeg is die garantie er niet. Echt heel moeilijk en helemaal geen kwaad idee om iets met gesprekken te doen. Het is echt een zwaar proces mentaal en ik zelf had na 2 jaar hulp ingeroepen. (ik las later ook dat die periode vaak een kritische is wat dat betreft) ik heb een soort therapie gehad (niet heel heftig hoor) en zo'n training/cursus gedaan (je hebt er verschillende van, zijn soms een beetje omstreden), maar heeft mij beiden goed geholpen.

Maar misschien is lekker van de zon genieten voor jou ook goed, ik wilde het alleen vertellen zodat je niet het gevoel hebt dat zoiets heel raar is... (of ik ben raar haha)

Meis, heel veel sterkte in je pauze en op naar een super derde poging.

FIjn idee dat je daarna nog mogelijkheden hebt, maar ik duim voor 3x scheepsrecht.

lis

Posted

Hey meid, wat onzettend balen dat er ok dit keer weer geen cryo is....Nu dus even een IVF stop, en idd....afstand nemen lijkt mij ook heel moeilijk maar begrijp dat je dat echt even nodig hebt. Mega van je dat je zelf ook nog wat pogingen gaat betalen, want idd....als het aan de verzekering ligt komen we nergens.....ik hoop dat je jezelf weer een beetje terug kunt vinden in je rustpauze...geniet van de zon, de natuur, je hub en jezelf (natuurlijk) en laad jezelf weer helemaal op....jouw wondertje komt wel! Ik ga overigens met je mee de rustfase in.....voorlopig ook een stop van 3 maanden.....

Sterkte!

Liefs, San

Posted

hee Lentezon, oooo wat jammer dat er geen cryootje meer is voor jullie. Goed dat je een time-out neemt. Probeer ook echt een beetje tot rust te komen. En wat het vertrouwen betreft: 'gewone' vrouwen raken meestal ook niet binnen twee maanden zwanger. Heb er nog steeds alle vertrouwen in dat het goed komt.

liefs Micky

Posted

Hee Lentezon,

Het is jou ook zo gegund...

Wat een teleurstelling weer voor je/jullie dat je geen cryo hebt... probeer toch nog hoop en moed te blijven houden, ik weet dat dat soms moeilijk is, zeker nu je weer deze teleurstelling moet verwerken....

Even er 4 maanden tussenuit, goed voor je zelf zorgen zodat je uitgerust straks kunt beginnen aan je 3e poging, het lijkt me een heel goed plan.. al die hormonen in je lijf, toch in behoorlijke korte tijd, kan volgens mij toch ook niet echt goed zijn....

Hopelijk horen we toch af en toe wat van je, hoe het je allemaal vergaat..

Meid veel sterkte,

liefs kim

ps misschien kan je eens informeren bij unive verzekering, die schijnt 5 pogingen te vergoeden..

Posted

Hey Lentezon...

Meisje toch...wat is dit ongelofelijk balen voor jullie....

Had gehoopt dat het er deze keer ook voor jullie in zou zitten...maar helaas...

Nu dus ff een tussenstop voor jullie van een paar mnd...je hebt helemaal gelijk...je weet zelf wel wat het beste voor je is...

Begrijpelijk dat je even wat meer afstand neemt hier....t,is ook best confronterend ...er zijn er momenteel hier best veel zwanger...jij had daar ook bij willen horen, en terecht!!!!...

Ik hoop dat je in augustus de draad weer op kunt pakken, en dat het dan bij die poging wel zal lukken.....

Ik wens je enorm veel succes en sterkte toe...

En als je hier toch tussendoor je hart wilt luchten....kom maar op hoor meid!!!

Voor nu een dikke knuffel voor jou, en hou je taai...

Liefs Liesbeth

Posted

Hey Lentezon,

Balen van die cryo!

Dapper dat je er effe tussen uit gaat. En eh, effe hulp in roepen als het allemaal zwaar wordt is helemaal niet raar hoor! Is juist heeeeeeel verstandig!!!

Pas goed op jezelf, en heb een goeie time-out (hoe jammer het natuurlijk ook is dat ie er komen moest!)

Sterkte!!!

Groetjessssssssssssssssss

Guest estrhalita
Posted

Jeetje wat balen dat er geen cryo's zijn en ik kan me voorstellen dat je even afstand wilt nemen. Een psych is misschien niet eens zo'n gek idee. Meis ik wens je een hele fijne zomer toe en ga heel hard voor je duimen dat het in poging 3 gewoon lukt. Geef de moed niet op.

Dikke kus

Posted

Lieve Lentezon,

Wat een tegenvaller weer. Ik had het ook zo leuk gevonden als je gewoon lekker bij de zwangeren was gekomen, maar helaas we kunnen niets doen. En dat is het meest klote, vind ik iedere keer bij dit hele proces. Die enorme onmacht. En ook waar gaat het heen inderdaad, komt het nog goed? Komt het wel goed? En hoe dan? En dan ineens is het misschien zover.... Je weet het helaas niet. Maar hou hoop!!!!!!

En hoe hou je hoop? Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik dacht ik schrijf het toch maar. Een regel is als bv. je een zin in je hoofd hebt, bv. zoals ik had: 'Het gaat vast toch nooit meer lukken..' (Om maar eens een 'leuke' te noemen... not) hem uit te dagen. Je vraagt dan aan jezelf, is dat 100% waar? En meestal moet je dan zeggen, nee geen 100%. (En als het wel 100% waar is, als bv. Misschien word ik wel nooit moeder. Kan je je afvragen, is het een helpende gedachte? Nee, dan dumpen!) Daarna ga je op zoek naar wat voor gevoel die negatieve zin je geeft... Verdriet ofzo. En dan ga je kijken, hoe zou ik me willen voelen? Vertrouwen bijvoorbeeld. En dan kan je gaan proberen helpende zinnen te zoeken. Bijvoorbeeld: Ik weet niet hoe de volgende poging gaat lopen, maar ik hoop er het beste van. of... Misschien komt het de volgende keer gewoon wel goed... Etc.... Afijn. Ik weet niet of ik duidelijk ben. Dit noemen ze werken met G-schema's of RET. Je kan er van alles over vinden op het internet. Misschien helpt het je net als het mij heeft geholpen iets meer vertrouwen weer te krijgen.

Heel veel goeds toegewenst voor de komende tijd, je hebt nog kansen, er is nog van alles mogelijk. Ga inderdaad heel lekker uitrusten, en huil vanuit je tenen alles eruit. Maar probeer te blijven weten dat het nog niet voorbij is. En inderdaad lekker gezond eten, lijnen, geen alcohol, niet roken, het helpt allemaal. Afijn, ik hoop dat je snel weer die stralende zon bent vol met levenskracht en dat het de volgende keer in 1x goed komt!

liefs, niki

Posted

Lieve meiden,

Hartstikke bedankt voor de lieve, fijne, en slimme berichtjes , dat doet mij goed.

Mijn vechtlust komt alweer wat omhoog...

We hebben vanaf nu nog 3 volle pogingen, waarbij per keer 2 eitjes worden geplaatst..dus ja nog 6 kansen zo kun je het zien en we hebben er al drie gehad.

Hoeveel pech kan een mens hebben of op zijn pad krijgen??

Laat het ons niet zijn, ik heb namelijk mijn portie al ruim gehad in het leven...echt ik ben er bovenop gekomen allemaal, en ieder huis heeft zijn kruis maar echt, er zijn grenzen . Het is tijd dat het mij eens mee gaat zitten, terwijl mijn leven gekenmerkt wordt door 'geluk bij ongeluk 'hebben...

Dus ja laat het geluk dan zijn een tweeling /( of 1 kindje ook goed ) bij het ongeluk: onvruchtbaar!!!!!!!

Ik zal dus proberen positief te blijven door positief te denken, negatieve gedachten komen gewoon puur door angst, ook wel logsich.

Maar daar wil ik nu eventjes niet meer bij stil staan. batterij opladen, al voel ik me soms natuurlijk wel verdrietig en leeg maar ach: mijn tijd komt nog! ? .

Ik ga er gewoon weer voor strakjes!

helemaal fit, uitgerust en ontspannen de 3e IVF in. denk gelijk na mijn vakantie...

Meiden alvast een lekker weekend he!

liefs lentezon ( begint weer te schijnen...)

Posted

Hoi Lentezon,

Ik denk dat het verstandig is dat je even een time out neemt. Even tot jezelf komen en dan straks fris er weer tegenaan.

Geniet van je vakantie!

Groetjes,

Yvonne

Posted

He Lentezon,

Ik voel met je mee.

Laat alles maar ff lekker tot rust komen.

Een timo-out is ff goed. Alles laten bezinken, leuke dingen doen en ook af en toe alles er uit janken.

Dan kan je over een tijdje weer met frisse moed en positiviteit aan de volgende poging beginnen.

Hoop dat je droom ooit uit mag gaan komen!

Veel liefs,

Arianne

XXX

Posted

Hoi Lentezon,

Ik heb een tijdje hier niet geschreven, maar lees wel af en toe mee, vooral ook het wachtbankje en alle positieve zwangerschappen.

Ik ben na mijn te hoge fsh terecht gekomen bij een ned. arts in duitsland, daar hebben we een nieuwe poging ondergaan, en had 3 eitjes waarvan 1 bevrucht, netjes 6-cellig al na 2 dagen en ass. hatching erbij ( maken ze de eicelschil aan 1 kant wat dunner dmv laser).

Helaas het is niet gelukt, tijdens mijn wachtweken wilde ik eigenlijk ook wel meeschrijven, maar dacht als ik er maar niet teveel mee bezig ben dan komt het goed!

En ooit komt het goed voor ons, dat weet ik gewoon, ik heb ook zo iets van, op een gegeven moment is het genoeg alsmaar slecht nieuws , nu eens tijd voor iets positiefs in ons leven! Het houd natuurlijk een keertje op, hopelijk!

Meid hou je taai, ik heb ook even een rustpauze en dan op naar de 3e poging!

Veel liefs Daan.

Posted

He Daan,

Heb je inderdaad al een tijd niet 'gezien' hier!

Jammer dat je 2e poging niet gelukt is!

En inderdaad, het tij van ongeluk moet zich toch een keer keren.

Neem ook ff lekker rust. Ik denk dat een 'rustig lijf' beter werkt als een 'lijf in stress'.

Ik duim mee voor je 3e poging!

Liefs

Posted

hoi lentezon

tja het is allemaal niet makkelijk en zeker niet om alle kindertjes en zwangere te zien van de zomer , ik snap het hou je taai meid onze dag de jouwe en mijne komt zeker en een effe een pauze is wel effe goed.

kan je lichaam even bij tanken en ben je zelf ook even je hormoon huis houding aan het terug krijgen dan kan je zeker weten het weer beter aan .geniet nou lekker van je auto ga lekker naar het strand uit waaien en neem een wijntje tijdens je pauze, en die vakantie heb je lekker in drenthe heerlijk lekker rustig daar andere mensen geniet .

meiss ik zal je wel missen maar zeker in augustus mailen we weer!!!

een hele dikke kus voor jou en je mannetje

artiko

Posted

Mogge !

hey artiko...wat balen ook voor jou van afgelopen donderdag....

misschien is het bij ons een kwestie van geduld gewoon, mijn vriend blijft ook maar roepen dat hij bv ook niet in 1 avond verwekt is ..hihi

Sterkte met deze klap en grote teleurstelling....

Meid ik blijf hier zeker nog wat bijlezen zo af en toe , maar probeer echt ff te ont ivf-en , ff niet zowat 24-7 er mee bezig zijn , hopelijk opladen !

Alle andere meiden:

nogmaals bedankt voor all support!

Strakjes hopelijk weer een sterke en positieve lentezon online!

liefs van mij