Jump to content

Utrogestan stoppen bij roze verlies?

Recommended Posts

Posted

Beste meiden,

Woensdag 4/2 heb ik de 2e iui gehad.

Deze ronde ben ik op eigen initiatief ( na 3 mk en een vroeggeboorte met 18 weken) begonnen met utro, 3x 200 mg.

nu heb ik vandaag wat roze verlies. Ook verder niet echt het gevoel dat het raak is, maar daar heb ik me eerder in vergist.

vanmorgen getest en die was niet positief, maar zit ook pas 3 dagen voor 'nod'. Normaal heb ik een LF van 14 dagen. Bij de vorige iui begon mijn lijf de boel al af te stoten op het moment dat ik een positieve test had, durf daarom nog niet zo goed met de utro te stoppen. Aan de andere kant vind ik het ook onzin om het te blijven gebruiken als het voor 'niks' is.

wat zouden jullie doen?

Posted

Hoi Madeleine,

Ik zou ze gewoon nog een paar dagen gebruiken en dan weer een testje doen, het kan nl geen kwaad. Wat verdrietig dat je al vaker miskramen heb moeten meemaken en zelfs een vroeggeboorte. Heb je daarvoor al aanvullende onderzoeken voor gehad? Bv over immuun- of stollingsafwijkingen?

Sterkte voor de komende dagen en ik hoop dat het de positieve kant op gaat!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Posted

Dank je voor je reactie.

Ik ben die vermoeidheid zo zat, maar ik bijt nog even door ;). Dan gewoon woensdag ( 14 dagen na IUI) testen en stoppen als die ook negatief is?

Pff ja. De vroeggeboorte hoort er niet helemaal bij, ik had toen een fikse infectie in de placenta met gbs. Waarschijnlijk via een blaasontsteking daar gekomen.

In nl alle onderzoeken voor herhaalde Mk gehad, komt niks uit. In mei gaan we voor het eerst naar dr de s in Gent. Ik heb namelijk zelf wel sterk het idee dat er meer speelt. Ook omdat ik niet heel makkelijk zwanger wordt. We zijn inmiddels vanaf 1-1-2011 'bezig'. Nu dus met IUI omdat ik nu helemaal miet meer spontaan zwanger wordt.

Jij hebt zelf ook al heel wat achter je kiezen zeg. Momenteel nog in een behandeling?

Posted

Ja, ik denk dat je er dan wel vanuit kan gaan dat je niet zwanger bent. Goed dat je naar Gent gaat, ik hoor daar altijd veel positieve reacties over. Je hebt toch het idee dat ze in het buitenland meer met je meedenken om tot een oplossing te komen.

Momenteel ben ik bezig met mijn eerste IUI, ja, ik doe het andersom... ;-) eerst 7x IVF/ICSI en dan IUI om af te bouwen.... We proberen het gewoon. Bij ons is er nooit iets gevonden, behalve mijn leeftijd dan (41, bijna 42)

Vanavond pregnyl en dinsdag de inseminatie, ben benieuwd!

Liefs,

Noes

Posted

Ja precies. Ik heb zelf sterk het vermoeden dat het eitje te vroeg gesprongen is, dus dat het toch niet raak is.

D gyns hier in nl zijn gewoon over het algemeen erg star en beperkt in hun gedachten en behandelingen. In Gent schijnt dat totaal anders te zijn, we gaan het zien.

Jemig zeg, dat het dan gewoon allemaal niet lukt bij jullie. Wat vreselijk!

Ik duim heel hard dat de IUI gewoon het blijkt t doen!!

Posted

Lieve noes!!! Ik blijf volop duimen voor jullie! Het blijft toch enorm spannend! Ik gun het jullie zo

Madeleine als het je lukt zou ik volhouden tot het tegendeel bewezen is of niet en blijf je voorlopig nog effe doorgaan

02-08-2014 Femen Duuk geboren.

Posted

Mir, dank je wel! 😘. Hier zit wat minder druk op. Ik heb ook niet het idee dat dit m gaat worden, maar niet geschoten is altijd mis....😉.

Gaat alles goed met D.uukje?

Liefs,

Noes

Posted

Klopt. Maar toch.. Je weet maar nooit!

Met D.uuk alles goed. Erg vrolijk mannetje. Dank je wel voor vragen.

Je vlindertjes liggen bij alle spulletjes van F.em op een speciaal plekje

Posted

Ik ga inderdaad nog maar even door. Vanmorgen getest en een licht tuur streepje. Hopelijk wordt die donkerder de komende dagen!

@remmir: wat vreselijk dat je een kindje verloren bent :(. Klopt het dat het een tweeling was? Lees ik dat goed? Ongelofelijk...

@noes: Idd niet geschoten is zeker mis! Duim voor je!!

Posted

Madeleine, dat klinkt al een stuk beter! Dan zou het misschien innestelingsbloed kunnen zijn? Zet het niet verder door? Spannend, ik hoop echt dat het voor je doorzet!!

Ik heb morgenochtend de inseminatie.

Mir, fijn dat het zo goed met hem gaat! Al blijft het gemis van Fem er natuurlijk ook, je lieve vlindertje!

Liefs,

Noes

Posted

Oh, ik zie nu dat je een fotootje hebt bijgevoegd. Heb je wel eens de kruidvat 2 v 5 euro geprobeerd? Die geven al resultaat bij ong 11hcg.

Posted

Ik weet het niet goed. Helemaal geen bloedverlies meer gehad, maar test is ook nog lang niet positief te noemen. Er staat wel een heel licht streepje, maar zie dat ie op de foto niet te zien is. Kwaliteit gaat te veel achteruit door het uploaden. Afwachten maar.

KV plas ik altijd streepjes op helaas... Maar kan het wel weer eens proberen morgen.

Ik heb eigenlijk gewoon het gevoel dat het niet gelukt is deze keer.

Succes morgen met de inseminatie!

Posted

Madeleine hoe gaat het nu? Spannend. Verstandig dat je door bent gegaan! Het klopt een tweeling!

@noes Het gemis is nog behoorlijk aanwezig. Mis haar erg, maar dat zal vanzelf minder worden.

Spannend morgen toch wel weer. Met het potje zaad tussen de benen de auto in om vervolgens ander half uur later zelf aan de beurt te zijn.

Succes morgen!!

Posted

Gaat goed, niks geen last meer. Maar ook niet het gevoel dat het raak is. Morgenochtend maar weer testen.

Zie ie dat je tweeling nog maar pas geboren is? Het is nog zo vers allemaal, tuurlijk mis je haar enorm! Wij zijn onze Sam in december 2013 kwijt geraakt maar ook dat doet nog elke dag pijn. Zo'n gezond en sterk mannetje, hij heeft nog tot 1.5 uur na de geboorte geleefd. Die had nooit van ons afgepakt mogen worden :(.

Waaraan is f.em overleden? Weten ze dat? Of praat je er liever niet over?

Posted

Jeetje Madeleine jullie ook al zo'n zware situatie gehad! Wat erg van jullie zoontje! Weet je waarom hij overleden is? En net wat je zegt.. Dat het van je afgepakt is heb ik ook erg sterk. Zoveel moeite voor gedaan. Jaren mmm en dan is het gelukt en raken we haar kwijt. Het was te mooi om waar te zijn maar jee wat was ze gewild.. Mijn hart doet nog erg pijn.

Ze had vocht rond om haar longetje en ze zou na de geboorte geholpen worden om het te veel aan vocht weg te halen, maar helaas is het in een week tijd door haar hele lichaam gegaan. Dit had radboud ook niet verwacht. Dus kregen wij te horen dat ze zou komen te overlijden. Dat heeft nog even geduurd. Zo sterk was ze. Ze is een dag voor de bevalling overleden. Obductie heeft niets opgeleverd. Ze was verder kern gezond. Blijft een raadsel.

Maar oooohhh wat zijn wij nog gezegend met onze zoon. Dankbaar en mega trots.

Posted

Noes alles goed gegaan? Heb je verder nog medicijnen moeten gebruiken of alleen pregnyl? Ik hoop voor jou geen medicijnen want dan heb je ook niet die rot bollen!

Posted

Hoi, zit nu in het ziekenhuis te wachten, vriendlief mocht 2 uur eerder. Ze hebben zeker 2 uur nodig om er een magisch mengsel van te maken. In de tussentijd maar even een bakkie koffie met taartje gedaan, wat een verjaardag! Haha!0

Posted

Hoi, zit nu in het ziekenhuis te wachten, vriendlief mocht 2 uur eerder. Ze hebben zeker 2 uur nodig om er een magisch mengsel van te maken. In de tussentijd maar even een bakkie koffie met taartje gedaan, wat een verjaardag! Haha!0

Posted

....zo, weer klaar. Ik heb 1 potje menopur per dag gebruikt en pregnyl. Er was maar 1 groter ei te zien en ik hoef geen bollen ofzo te gebruiken. Hmm, misschien toch een of twee per dag met een kinderaspirientje erbij voor de zekerheid? Wel een ontspannen traject dat iui!

Mir, dat begrijp ik heel goed dat het heel oneerlijk voelt en een heel groot gemis! Het is nog maar zo kort geleden en dan nog alle stress erbij van de vroeggeboorte en of Duukje het wel zou redden. Dikke knuffel voor jou!

Madeleine, nog steeds spannend dus! Heb je vandaag alweer getest?

Liefs,

Noes

Posted

Noes gefeliciteerd! Heeft manlief geen heerlijk chocoladetaartje voor je gemaakt??

Kinderasprine zou ik ook doen! Betere doorbloeding kan geen kwaad! Bolletjes zou ook kunnen.. Mag je nog een aantal pogingen doen? Uiteraard hoop je dat niet, maar ondertussen sta je hier anders in denk ik en stippel je het plan verder door. Miss iets voor de volgende( evt )poging? Hoe zag je bms eruit?

Ja een stuk minder beladen he.. Je volgorde is ook net anders om

Lief dank je!

Posted

Goed te lezen dat je het achter de rug hebt Noes!!

Asparine gebruik ik zelf niet, maar kan niet veel kwaad volgens mij. Ik gebruik de utro dus wel, ik zou het gewoon doen als ik jou was. baat het niet, schaadt het niet.

@Remmir: Ja ik had een gigantische GBS infectie in de placenta. Waarschijnlijk door een niet goed behandelde blaasontsteking die ik ergens rond week 10 gehad heb. Had vanaf toen al harde buiken en buikpijn, vanaf 13 weken zat ik thuis. In die week kwam er uit een kweek dat er GBS in mijn blaas zat, maar volgens mijn ha hoefde ik geen ab daarvoor. Dat had dus wel gemoeten helaas... In week 18 kreeg ik ontsluitingsweeen, en belandde in het zh. Na 3 dagen werd ik zelf erg ziek en moest ons mannetje komen. Na een hel van een bevalling met weeen stormen, een fluxus en een OK erachteraan is Sam geboren.

Het is vreselijk dat zoiets moois, en een wezentje wat zo dichtbij jullie allebei staat gewoon weggerukt wordt. Zou niet mogen gebeuren, maar helaas weten wij wel beter.

Wat een vreselijk verhaal van jullie meisje. Jemig hoe kan het toch zo fout gaan... Het feit dat de artsen ook niet weten hoe of wat geeft je dan helemaal zo'n machteloos gevoel. Goed te lezen dat jullie zo ontzettend trots zijn op Duuk, maar hij vervangt haar niet. Zij zal altijd voortleven in jullie, en ook in hem voor je gevoel denk ik of niet?

Vanmorgen getest met kv en een licht 2e streepje, maar wel heel licht. Als ie morgen niet donkerder is halveer ik de utro, als ie donderdag dan nog zo is stop ik donderdag. Moet een beetje zuinig zijn met de utro want het is rete duur helaas.

Posted

Ach toch.. Wat een dikke domper. Het leek toch eerst de goede kant op te gaan. Sterkte.. De wens is zo groot he.

Heftig zeg dat door een foute inschatting jullie Sam zijn verloren. Dat maakt het ook frustrerend omdat het miss goed had kunnen gaan door een ab kuur. Lastig om dat los te laten lijkt mij. En dan ook nog een pittige bevalling.. Pff heftig hoor.

F.em is zijn beschermengeltje en ze zal altijd zijn mooie zusje blijven

Posted

Oh, wat balen Madeleine!! Altijd weer zo'n teleurstelling, helemaal als de test eerst een heel licht streepje laat zien, sterkte!

Het is trouwens dan maar goed dat je geen ivf hebt als je de utro al duur vind, dat is nl nog een van de goedkopere onderdelen..... 😉En hopelijk hoef je er ook niet aan. ( dan wordt het wel vergoed trouwens de 1e 3 keer) nou, sterkte meid!! Hopelijk meer geluk bij de volgende ronde!!

Posted

Ach ja het went zullen we maar zeggen ;)

tja ivf hoop ik niet nodig te hebben nee. Maar het wel een financiële aderlating allemaal. Ik doe ook acupunctuur, kost ook klauwen met geld. Ik krijg het niet voorgeschreven he, dus moet er op een andere manier aankomen dan jullie ;). Via internet kost het gewoon 85 euro voor 21 stuks 200 mg. Niet grappigMaar heb nu iemand gevonden uit het buitenland die het voor me mee wil nemen ( goede kennis van m'n broer).

Daarbij we gaan over 2 weken naar Düsseldorf, naar dr. P. voor de immuun tests. Kost ook weer genoeg.

Hoe is met jouw IUI gegaan noes??