Ga naar inhoud

ICSI nov / dec 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ash, niet om wat je wel of niet kunt eten maar om de spanning en stress! Ik heb vorig jaar een cryo tp gehad in december, de testdag was op de eerste kerstdag! Deze was negatief, verschrikkelijke kerst gehad toen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@janneke84 dat lijkt me ook pijnlijk ja. Zou ik ook niet willen meemaken. Ik tel nu rustig af tot half januari, tot mijn periode weer begint en ik weer mag bellen naar het ziekenhuis.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

Ben trouwens nog steeds ongesteld. Al 6 dagen nu. Normaal ben ik het 4 max 5 dagen. Dit is ook niet leuk.

Geplaatst

Goed voor je lijf ff rust! Ik heb toen gezegd nooit weer een tp in die periode... Dat viel me toen heel erg zwaar...

Geplaatst

@Ash Blijkbaar gooit je lichaam zelf het nodige weg en duurt het daarom langer... maar indd eerst je lijf weer ff de rust geven die het nodig heeft!

Dat lijkt me zeker niet leuk @Janneke84

Snap dat de feestdagen voor je gevoel geen feest meer was...

Geplaatst

Emmy on board!! 10 cellige terug geplaatst gekregen. Wel eerst goed overleg gehad omdat ik veel pijn heb. Maar voor alsnog geen overstimulatie gelukkig! Er waren trouwens 13 eicellen bevrucht.. Nu afwachten

Geplaatst

@hood gefeliciteerd! 13 bevruchte eicellen nog wel. Hoe heb je zoveel eicellen gekregen? Heb je Gonal geprikt?

Geplaatst

Met heel veel pijn en moeite! Haha nee ik heb pcos dus waren 26 eiblaasjes aangeprikt 21 eicellen gevonden en 13 bevrucht.. En heb gonal f gespoten 150eenheden.!

Geplaatst

@Hood wat goed gefeliciteerd! Nu de volgende fase in en spannend allemaal hoor!

@ash beter dat het opgehouden is... nu lekker komende tijd jezelf laten vertroetelen en je lichaam rust geven!!

Geplaatst

@hood moest heel even opzoeken van pcos is. Ik kende het namelijk niet. Ieder geval veel succes aankomende weekjes.

@stef87 ja inderdaad, ga nu lekker een break nemen. Mezelf oppakken en verder gaan.

Geplaatst

Hier alles heel rustig jammer genoeg... Vorige week zijn onder narcose de poliepen verwijderd uit mijn baarmoeder. Poliklinisch kon het niet omdat ze te groot waren.

Nu moeten we wachten tot waarschijnlijk eind januari voordat we weer kunnen beginnen.

Geplaatst

Hi meiden.

Ik sluit me ook even in deze topic aan.

In september beginnen met icsi...

Vorige maand verse TP gehad deze is helaas mislukt.

Nu wachten op m'n eisprong en dan word er een cryo ontdooit. Spannend!!!

Geplaatst

@Stef87 ik loop ook in het EMC! Spannend voor jou. Is er een cryo terug geplaatst of een verse?

@cyn36 vreselijk he al die symptonen, als je nu weet dat het door de zwangerschap komt neem je alles voor lief! Maar die onzekerheid !!

Geplaatst

Aah dat lijkt nog zo ver weg moeder! Maar fijn dat ze ze toch zo hebben kunnen verwijderen!

Marja hopelijk heb je snel je eisprong dan kan jij kleine emmy ontdooit worden heel spannend!

Ik heb gelukkig een stuk minder pijn! Wel veel vocht in mijn eierstokken en buikholte dus lig al bijna 1 week op de bank.. Maandag weer bloedprikken kijken of de waardens niet nog meer zijn gestegen! Hopelijk word 2016 het jaar dat wij allemaal mama mogen gaan heten!

Geplaatst

Vraagje meiden, is het nou verstandig om de dag en de dag na de tp rustig aan te doen, of gaan jullie de dag er na weer aan het werk?

Geplaatst

Marja, ze zeggen dat je dan gewoon alles mag doen, je kan hem niet verliezen. Hij kleeft als het ware vast. Ik mag helaas niets anders doen als op de bank.

Marinademix aah wat een goed nieuws super spannend allemaal! Wel echt een super mooi gebaar als je dat wil of kan doen voor een ander! Succes bijde

Geplaatst

@marja010 leuk dat je aansluit in gesprek! Spannend hoor en dat wordt een hoop geduld hebben komende tijd! Wanneer verwacht je je eiersprong?

Ik heb 22 nov mn 3e tp gehad uit de vriezer even zo gezegd. Ik heb er alleen geen goed gevoel bij al vanaf het eerste moment blijft er iets in me zeggen dat het deze x ook niet mag slagen... stom he maar ik ga mn gevoel niet tegen spreken. Gisteren en vandaag veel oud bloed verloren... kan nog 2 kanten op... ik moet nog even 2 nachtjes wachten om te testen maar tis moeilijk om ze niet alvast te proberen hahaha ben wel razend nieuwsierig!

Ik ben wel tevreden over het EMC. ondanks de verschillende artsen heb ik tot nu toe nog geen 1 gehad die me tegen stond of geen klik. Ze zijn allemaal wel erg meelevend en luisteren goed naar ons bij onze verhalen en vragen! Ervaar jij dat ook zo?

Groetjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden