Ga naar inhoud

ICSI nov / dec 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even weekje niet hier geschreven, sorry, had even een dipje een erg druk. Ging tijdens wachtweken best goed maar afgelopen woensdag ineens toch erg verdrietig. Gaat nu weer beter, nu weer vooruit kijken naar volgende tp. Vorige week maandag laatste dag bollen een vrijdag brak mijn menstruatie door. Gelukkig paar dagen eerder dan verwacht. Nu weer wachten op eisprong.

@MarinaDeMix, wat fijn zo'n goede oogst. Hopelijk is het voor je donor niet al te zwaar geweest. Wanneer heb je de tp? En hoeveel plaatsen ze er terug?

@Marja, tp al gehad? Na een tp hoef je niet rustig aan te doen. Ik doe tp meestal tijdens werk, gewoon even snel op en neer :)

@hood, gelukkig gaat het weer wat beter. Heb je de uitslag van bloed prikken al?

@Stef87, hou je het wachten nog vol? Succes!

• Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@moeder, fijn dat je de poliepen nu kwijt bent maar wat vreselijk balen dat je tot januari moet wachten. Gelukkig is het al december een vliegt die maand meestal voorbij. Ik denk nog net voor de kerst een tp te hebben maar met een beetje pech is eisprong tijdens feestdagen en moet ik ook een maand overslaan.

@Cyn36, hoe is het met jou? Al getest?

@Femke1979, las het slecht nieuws in een ander draadje. Pfff heftig hoor, sterkte.

@minima, wat geweldig dat je een hartje gezien hebt, een belangrijke mijlpaal! Ik heb nog 2 cryo's van één dag oud.

Geplaatst

Stef bedankt.

Tien, mijn donor heeft het zwaar gehad, omdat ze haar eierstokken weer niet goed konden vinden. Ondanks dat ze medicatie had, had ze toch wel erg last/pijn. Ik word donderdagochtend gebeld of de plaatsing 's middags door gaat. We gaan er twee plaatsen. Als deze niet lukken, mogen we hierna maar 1 diepvries terug laten plaatsen.

Geplaatst

@tien ik moet donderdag testen maar kon het afgelopen 2 wkn niet laten en heb stiekem gedaan. Beide negatief. Nu officieel 5 dgn overtijd maar durf niet meer te testen ondanks dat ik heel erg nieuwsgierig ben.Kan er nog een groot verschil in zitten of ik nu morgen test of donderdag? Weet iemand dat?Verder weet ik niet wat ik moet voelen. Heb wel lichtelijk opvliegers maar geen gevoelige borsten wat de meesten wel hebben. Ben er gewoon bang voor dat het wel negatief is gebleven. Hoe gaat het met jou nu verder na die kut week?

Geplaatst

@Cyn36 Als je al 5 dagen over tijd bent, zou je vandaag ook al positief moeten testen. Gebruik je utrogestan? Dat houdt de menstruatie (meestal) tegen. Maar ik ga voor je duimen dat het gewoon door een zwangerschap is!

Met mij gaat het weer goed. Wat een gek-makend traject is dit toch met dat vreselijke wachten. Helemaal nu mijn cyclus een week langer is dan voorheen.

Geplaatst

De wachtweken zijn echt het ergste vind ik van t hele traject. Ik heb bij mijn verse utrogestan gekregen. Morgen vijfde cryo niet, weten jullie waarom dat is

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Volgens een gynaecoloog die ik eerder had, is en terugplaatsing in een natuurlijke cyclus het beste. In mjn geval krijg ik nu wel utrogestan omdat de tweede helft van mijn cyclus te kort is en ik dus al ongesteld zou worden voordat de emmy in heeft kunnen nestelen.

Geplaatst
@Cyn36 Als je al 5 dagen over tijd bent, zou je vandaag ook al positief moeten testen. Gebruik je utrogestan? Dat houdt de menstruatie (meestal) tegen. Maar ik ga voor je duimen dat het gewoon door een zwangerschap is!Met mij gaat het weer goed. Wat een gek-makend traject is dit toch met dat vreselijke wachten. Helemaal nu mijn cyclus een week langer is dan voorheen.
Vanmorgen een heel klein beetje bloedverlies, maar ze zeggen dat dat ook kan komen van de innesteling. Daarbij heb ik hele lichte krampjes af en toe. Zal wel met proces te maken hebben
Geplaatst

Bah bah,Vanmorgen normaal opgestaan. Begint er halverwege de middag lichtelijk iets bloed te verliezen. Verder vanmiddag 2x naar toilet geweest en weer bloedverlies. Niet zoals ik normaal gewend ben met een menstruatie maar dit is niet normaal. Morgen alsnog een test doen in de ochtend maar ik zie het somber in.BahNou ik had het al voorspeld, maar alles negatief. Zware bloedingen en nu afwachten voor een evaluatie gesprek op 5 jan. Grrrr rot-kerst er tussendoor.

Geplaatst

het zit er in zeg maar! Ziekenhuis wilde er 1 terugplaatsen, maar toen ik zei dat het er twee moesten zijn, bleek dat zij het niet goed hadden. Binnen 5 minuten werd embryo 2 opgetrommeld.

Voor mij was het misschien al 1,5 jaar geleden dat ik een terugplaatsing heb gehad, was daarom verrast dat ik een echo apparaat op mijn buik geplaatst kreeg. Dit gaf me wel een goed gevoel, dat het echt bekeken wordt, waar ze het terugplaatsen. Nu worden er 6 ingevroren en mag ik twee weken wachten!

Geplaatst

Hier ben ik ook weer. Het is bij mij inderdaad mis gegaan. Ondanks de positieve test bleef ik vloeien, steeds meer. Toen ik vorige week dinsdag onder de douche wilde gaan liep het letterlijk langs mijn benen, de hele badkamer onder het bloed.

3 dgn later was de test negatief.

Veel verdriet gehad en teleurgesteld.

Het gaat nu weer beter met me. We hopen in januari weer te starten. Helaas geen cryo's.

Geplaatst

@Marja010 Goede tp gehad vandaag? Succes komende weken.

@Cyn36, bah wat vervelend allemaal. Vanochtend nog getest voor de zekerheid? Waarom pas 5 januari een evaluatie? Dan zul je in december vast geen tp met hebben, balen!

@MarinaDeMix Wat slecht dat ze er bijna maar een teruggeplaatst hadden maar gelukkig toch goed gekomen. Echo apparaat heb ik nooit bij terugplaatsingen gehad.

En maar liefst zes emmies in de vriezer, wow! Jij ook succes met de wachtweken.

Geplaatst

@femke1979 wat erg voor je. Heel veel sterkte toegewenst. 2016 word een beter jaar. Ook voor alle andere meiden waarbij het nog niet is gelukt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst
@Marja010 Goede tp gehad vandaag? Succes komende weken.@Cyn36, bah wat vervelend allemaal. Vanochtend nog getest voor de zekerheid? Waarom pas 5 januari een evaluatie? Dan zul je in december vast geen tp met hebben, balen!@MarinaDeMix Wat slecht dat ze er bijna maar een teruggeplaatst hadden maar gelukkig toch goed gekomen. Echo apparaat heb ik nooit bij terugplaatsingen gehad. En maar liefst zes emmies in de vriezer, wow! Jij ook succes met de wachtweken.
Ja voor de zekerheid nogmaals getest en wederom negatief. Tussen de feestdagen zal er geen nieuwe tp plaatsvinden. Vanaf jan gaan we er weer volop tegenaan. Heb woensdagavond vreselijke krampen en pijnen gehad en het vloeien blijft volop :-( Veel gehuild en erg teleurgesteld maar we blijven positief
Geplaatst

Sorry dames ik ben even afwezig geweest want hier helaas ook veel verdriet... het mocht helaas weer niet niet zo zijn. Nu valt ook de volgende ronde precies in de dooi-stop van het EMC. Pas in januari gaan we weer voor de volgende ronde...

Ik ga mij eventjes terug trekken en mn hoofd op andere zaken zetten.

De frustratie nu is vooral het wachten... vorige tp in aug kwam in september juist positief en ging een paar dagen later mis. Toen hebben we 11 weken moeten wachten voor mijn cyclus weer een normaal patroon aan zou nemen... en dan nu de dooistop werkt dan ook niet mee voor je geduld... maar goed we gaan 2015 afsluiten zonder zwangerschap en hopen dat het in 2016 beter zal worden met onze kinderwens. Ik ga wel kijken om hier een vorm van hulp bij te zoeken want ik ben echt nog steeds verdrietig van alles en hang maar in mn bed en huilbuien in overvloed. Ondanks dat ik weet dat ik positief moet blijven gaat het nu wel invloed krijgen op mn dagelijks leven. Ik kon het ook niet aan om met mn zusje mee te gaan voor haar 2e echo en dat gaat mij wel te ver nu en vind ik zelf dat het tijd is om aan de bel te trekken. Ik wil voor haar blij zijn dat ze na 4 mk toch nu een zwangerschap in is gegaan die tot nu goed verloopt.

Lieve dames, ik wens jullie heel fijn weekend en voor wie het viert een fijne sinterklaas avond. Ik spreek jullie snel weer!

Geplaatst
Sorry dames ik ben even afwezig geweest want hier helaas ook veel verdriet... het mocht helaas weer niet niet zo zijn. Nu valt ook de volgende ronde precies in de dooi-stop van het EMC. Pas in januari gaan we weer voor de volgende ronde... Ik ga mij eventjes terug trekken en mn hoofd op andere zaken zetten. De frustratie nu is vooral het wachten... vorige tp in aug kwam in september juist positief en ging een paar dagen later mis. Toen hebben we 11 weken moeten wachten voor mijn cyclus weer een normaal patroon aan zou nemen... en dan nu de dooistop werkt dan ook niet mee voor je geduld... maar goed we gaan 2015 afsluiten zonder zwangerschap en hopen dat het in 2016 beter zal worden met onze kinderwens. Ik ga wel kijken om hier een vorm van hulp bij te zoeken want ik ben echt nog steeds verdrietig van alles en hang maar in mn bed en huilbuien in overvloed. Ondanks dat ik weet dat ik positief moet blijven gaat het nu wel invloed krijgen op mn dagelijks leven. Ik kon het ook niet aan om met mn zusje mee te gaan voor haar 2e echo en dat gaat mij wel te ver nu en vind ik zelf dat het tijd is om aan de bel te trekken. Ik wil voor haar blij zijn dat ze na 4 mk toch nu een zwangerschap in is gegaan die tot nu goed verloopt.Lieve dames, ik wens jullie heel fijn weekend en voor wie het viert een fijne sinterklaas avond. Ik spreek jullie snel weer!Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Heel veel sterkte komende tijd en we gaan 2016 met positieve energie beginnen dus kunnen we nu nog ff het jaar K*T afsluiten. Laat het maar ff gaan. Het is ook vreselijk frustrerend als je zo graag wilt, maar er geen invloed op hebt. We spreken elkaar in jan wel weer. Gr
Geplaatst

Ik lees alleen maar verdrietige berichten. Zoals ik al eerder zei; 2016 word ons babyboom jaar, positief blijven allemaal ook al gaat dat nu misschien moeilijk met deze dagen.

@stef87 pak je rust en zoek troost. Misschien zien we elkaar in januari dan in EMC.

Fijn weekend.

Geplaatst

Wat een verdriet en ellende momenteel hier. En ook nog overal die verplichte pauzes rond de feestdagen. Wachten moet je al zoveel in dit traject en dan nu ook nog voor niks.

@Stef87 Wat doet goed dat je aan de bel gaat trekken omdat het niet goed gaat. Ik vind je gevoelens heel begrijpelijk, ik heb hetzelfde gevoeld bij de zwangerschappen van mijn zusjes maar ik was niet zo dapper om er iets mee te doen. Gelukkig wisten ze van mijn situatie en begrepen ze het wel. Hopelijk ben jij ook snel zwanger en kunnen jullie er samen van genieten.

@Marja010, dat is helemaal frustrerend. Gelukkig komen de meeste goed uit de vriezer dus hopelijk volgende keer een tp van een topper.

@femke1979 en @Cyn36, hopelijk gaat het weer iets beter.

@MarinaDeMix, geloof dat jij nog onze enige hoop op positief nieuws bent. Maar eerst nog die wachtweken. Wanneer mag je testen?

Geplaatst

Ik denk inderdaad dat ik de enige ben die nog houvast heeft! Ik ga ook niet ongesteld worden, omdat ik progynova slik. Mijn testdatum is 17 december pas, nog 11 nachtjes slapen. Heb alleen last van mijn onderrug. Dat heb ik eigenlijk altijd, nadat ik een eendenbek heb in gehad. :helluup:

Geplaatst

@marinademix hoop dat jij meer geluk hebt. Zou een leuk kerstcadeau zijn voor jullie. Succes met de wachtdagen.

Geplaatst

Indd niet zo'n fijne berichten hier! Het valt ook allemáál niet mee het is zwaarden dan je denkt. Bij mij is het ook onzeker vanaf 9de dag na tp licht roze bloed verlies tot heden. Woensdag mag ik testen. Maar menstruatie zet niet echt door. Vrees dat het door de ustrogestan komt.

Heel veel sterkte dames, en dat 2016 ons jaar mag worden! Dikke knuffel voor iedereen

Geplaatst

Meiden.

HELP!

Ik snap er niets van! Eind oktober had ik een verse tp. Ik werd 2 weken na m'n punctie (dus rond ei sprong) helaas ongesteld.

Toen wachten op m'n volgende ei sprong voor de cryo tp. M'n ei sprong pas op dag 17( das voor mij echt laat). 3 dagen later kreeg ik te horen dat t ontdooien niet gelukt is....

Nu had ik net een beetje helder rood bloed verlies, 8 dagen na m'n ei sprong...

Dat is toch gek zo vroeg?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden