Jump to content

Na 4 maanden lucrin gestart met decapeptyl

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal,

Ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum en hoop ervaringen met jullie uit te kunnen wisselen.

Afgelopen maart is er bij mij endometriose geconstateerd en direct werd er op tafel gelegd dat de kans op een natuurlijke zwangerschap erg klein is. Zeker omdat we ook al een aantal jaar probeerde zwanger te worden. De boodschap was nog niet helemaal geland of er werd al overgestapt op de mogelijkheid van het IVF traject. Vóórdat we daarmee mochten starten, was er eerst een operatie nodig. Direct na de operatie begonnen met Lucrin. Hebben jullie ook van die heftige bijwerkingen gehad?

Vandaag zijn we dan écht gestart met het IVF-traject en vanavond was de eerste injectie met Decapeptyl een feit. Ik vond het persoonlijk een venijnig prikje, terwijl ik het toch ook wel een en ander gewend ben met de Lucrin. Ik heb de komende twee weken in mijn agenda volledig doorgenomen, om zo tot een tijd te komen waarop ik alle dagen kan 'ongestoord' kan prikken. Ik voel er namelijk weinig voor om dit op mijn werk te doen, maar begrijp ook dat sommige van jullie die keuze niet hebben.

Woensdag start ik ook met Menopur. Zijn er meer van jullie die dit in combinatie met de Decapeptyl gebruiken? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes,

Juul

Posted

Welkom

Ik zit ook nog niet zolang op het forum

Kon ook op de normale manier geen kinderen meer krijgen zijden de artsen na operatie toch zwanger geraakt en ons zoontje verloren 2 jaar terug

Since mei dit jaar begonnen met ivf en 1 week terug 2 de terugplaatsing gehad

Het prikken vond ik ook niet echt prettig maar de vloeistof die zig verspreide vond ik het ergste

Ik had deca en gonal prikken

Goeie/fijne behandeling gewenst

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

Hoi Juul

Ik heb het zelfde hormoon gehad in mijn 3 de ivf behandeling. En wij zijn twee keer zwanger geraakt met dit hormoon helaas de eerst in een mk maar nu zwanger van een cryo al bijna 16 weken onder weg.

Posted

Hoi Liantje,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hoe zijn jouw ervaringen met menopur? Had je ook decapeptyl erbij? Ik heb zelf behoorlijk wat last van bijwerkingen.

Hoe voel jij je nu?

Posted

Hoi Juul

Ik kreeg met de derde behandeling menopur beviel me heel goed mijn eitjes waren van betere kwaliteit. Eerste en de tweede had ik gonal f veel eitjes nooit is er 1 blijven plakken en de cryos waren ook nooit goed. Van de meno ben ik twee keer zwanger geraakt en de tweede keer is er een blijvende zwangerschap ontstaan.

Van de deca had ik ook erge bijwerkingen bij mij werd het wel minder toen de stimulatie er hij spoot.

Hier gaat het nu heel goed geniet er dubbel van waarschijnlijk blijft het bij deze ene.

Posted

Hoi Liantje,

Dank je wel voor je uitgebreide reactie. Goed om te horen dat de menopur bij jou flink effect heeft. Hoop dat dit bij mij ook is.

Spuit vanavond voor de 4e keer de menopur. De deca voelt bij mij wat branderig. De meno valt wel mee. Maandag heb ik de eerste controle om te zien hoe de eitjes zich ontwikkelen. Ben benieuwd!

Het is bij ons pas de 1e poging. Hopen dat het lukt!

Posted

Heel spannend.

Ik heb bij de menopur ook langer gestimuleerd dan met de gonal f ging wat langzamer was er heel bezorgt over maar nu achter af heel blij. Beter rustig aan dan dan snel.

• 2 weeks later...
Posted

Hoi allemaal,

Ik ben zojuist lid geworden van dit forum. Ik heb niemand in mijn omgeving die ervaring heeft met het IVF traject, dus ik hoop via jullie meer te weten te komen.

Ook heb ik via de bedrijfsarts de tip gekregen om in contact te komen met vrouwen die hetzelfde of iets soortgelijks meemaken.

Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen.

In het kort mijn verhaal:

In juni ben ik na weken van pijn en huisarts bezoekjes, bloedprikken etc uiteindelijk bij de gynaecoloog beland. De eerste assistent arts gynaecoloog stuurde me weer naar huis, omdat ze niets kon vinden. Na een nacht met helse pijn de volgende dag via radiologie bij een 2de assistent arts gynaecoloog beland. Deze dame wist wel het probleem te vinden. De pijn was afkomstig van een cyste van ruim 11 cm bij mijn rechte eierstok. Wel knap dat de eerste dit heeft kunnen "missen". Ook op mijn linker eierstok zat een cyste, maar die was 5 cm. Ik kreeg ook te horen dat ik in een erge vorm van Endometriose heb. Langzaam vielen er veel puzzelstukjes in elkaar. Ik kreeg hetzelfde verhaal te horen als Juul. Natuurlijke zwangerschap werd afgeraden en IVF is onze enige mogelijkheid om onze kinderwens te laten vervullen. 8 juli heb ik een operatie gehad en daar ben ik nog steeds herstellende van.

Vorige week hebben we het intake gesprek gehad voor de IVF behandeling en na een inwendig onderzoek kreeg ik te horen dat de cystes weer terug zijn

Mijn gynaecoloog heeft mijn case intern besproken in het team en is er besloten dat ik toch mijn eerste Lucrin injectie mocht komen halen. Afgelopen donderdag heb ik hem gekregen, dus ik ben nog aan het wennen aan al die nare bijwerkingen. Ik heb expres de bijsluiter niet gelezen en ik ga de bijwerkingen maar gewoon ervaren wanneer ze komen. Ik denk maar zo, het is voor een goed doel.

Posted

Jeetje, wat balen met die cystes KvG! Ik weet uit ervaring dat Lucrin je verlichting kan bieden. Ik heb het 4 maanden gebruikt.

Hoe lang mag je het gaan gebruiken?

De bijwerkingen heb ik als vervelend ervaren, maar ze zijn ook weer verschillend per persoon.

Hoe voel je je op het moment? Nog veel last van de operatie? Ik ben ook een tijdje onderweg geweest qua herstel.

Ook ik ben nog niet zo lang actief op het forum, maar ik merk wel dat het prettig is om ervaringen te lezen, te delen en te vernemen.

Posted

Het was inderdaad een klap dat de cystes weer terug zijn.

De gynaecoloog hoopt dat de cystes kleiner worden door de Lucrin. Dus daar hoop ik dan maar op.

Ik heb op dit moment nog bloedarmoede en dat weerhoud mij om normaal te kunnen functioneren. Gelukkig gaat mijn werk er goed mee om en krijg ik alle vrijheid om goed te kunnen revalideren en om dit traject in te kunnen gaan.

Op dit moment is de planning 3 mnd. De tweede prik is op 28 oktober en de derde op 28 november. Tussendoor op 8 november krijg ik een water echo om te kijken of mijn baarmoeder goed is.

Dat gaat een spannende dag worden, want dan pas krijg ik te horen of we verder gaan met het IVF traject.

De Endometriose heeft veel kapot gemaakt van binnen. En heeft er ook voor gezorgd ik niet veel eitjes meer in voorraad heb. Dus ik heb niet veel kansen.

Heb jij veel nadelige effecten door de Endometriose?

Posted

Het is een periode die te overzien is. Maar wel heel spannend met die echo op 8 november. Ik hoop op een goede uitslag!

Ik heb door de endometriose veel pijn gehad voor ik met de Lucrin startte. Na de 4 maanden Lucrin zijn we gelijk doorgegaan met de ivf behandeling.

Ik heb nooit geweten dat ik endometriose had/heb, maar het schijnt al jaaaaaaaaren aan de gang te zijn. Begin dit jaar werd ik gek van alle klachten rondom m'n menstruatie. Bij de gynaecoloog kwam vrijwel direct deze diagnose. Ik schrok me te pletter toen ze zei dat dit ook de reden is dat wij na 3 jaar nog steeds geen zwangerschap hebben gehad.

Op dit moment merk ik dat de hormonen de endometriose ook wel weer aanwakkeren. Maar vanochtend gezien dat er ook weer eitjes groeien en dat is fijn!!

Posted

Oh dat is positief nieuws dat de eitjes groeien. Dat zal je wel veel energie en hoop geven.

Ik hoop dat ik op 8 november goed nieuws krijg. Sinds juni (toen ik de diagnose kreeg) alleen slecht nieuws voor mijn kiezen gekregen.

Het ziekenhuis in Delft/Voorburg waar ik onder behandeling ben heeft hele strenge eisen/regels voor IVF. Je BMI mag niet hoger zijn dan 32 en je partner of jezelf mogen niet roken. Nou mijn vriend rookt als een ketter en die is per direct gestopt en ik moest 10 kg afvallen. Dus we hebben beide wel een knop om moeten zetten. Hij is al 5 weken gestopt en ik ben in 11 weken 14 kg afgevallen.

Het is inderdaad een grote schrok als je te horen krijgt dat he Endometriose hebt. Het gaf bij mij een verklaring voor een hoop klachten. Ik heb ook al jaren last van erge menstruaties, maar mijn huisarts heeft altijd vol gehouden dat het erbij hoort en dat de ene vrouw het erger heeft dan de andere. En als het weer een paar keer wegbleef dan lag het aan stress. Ik ben ook zo boos geweest op mezelf hoe ik daar zo klakkeloos mee akkoord ben gegaan. Terwijl je diep in je hart weet dat het niet klopt.

Zoals ik al aangaf zijn er veel puzzelstukjes in elkaar gevallen.

Het is een verklaring waarom onze kinderwens nog steeds niet vervuld is. Ik ben namelijk ook al jaren bezig om zwanger te worden. Een aantal jaar geleden een miskraam gehad.

Heb jij ook last gehad van cystes en verklevingen? Ben jij er ook aan geholpen?

Posted

Gelukkig geen last van cystes, wel verklevingen. In mei ben ik eraan geopereerd en een paar dagen daarna gestart met Lucrin. Ga je zelf spuiten?

Ben met m'n klachten nooit naar de huisarts geweest, tot begin dit jaar. Maar de puzzelstukjes zoals je ze noemt, vielen met de diagnose zeker in elkaar.

Het afvallen klinkt me bekend in de oren. Ik ben, ruim voor de diagnose, 25 kg afgevallen. Roken doen we beide niet. Ik heb astma, dus roken is erg onverstandig Hoe ben je zoveel afgevallen? Veel moeten laten?

Posted

Hoi dames

Ik lees over jullie endometriose ik heb het ook in een erge stadium maar het gekke er van is heb nooit klachten gehad die wel zou moeten hebben volgens mijn fertiliteit arts. En de huisarts praat me daar maar niet van in 2013 had ik mijn eerste miskraam en daarna kreeg ik last van mijn menstruatie 2 wk vol op vloeien en heftig ook kon echt werkelijk de deur niet uit telkens stuurde me huisarts me weg en op het laatst wou hij me aan de pil drukken was ik het natuurlijk niet mee eens. Mijn nicht is huisarts en op har advies ben ik over gestapt naar een ander en zij heeft door gepakt heel fijn.

Na 8 maand hebben we een kijk operatie gehad en daar kwam endo uit. Meteen gestart met ivf. Ik maakte ondanks de endo veel eitjes aan bleven nooit plakken en de gene in de vriezer waren nooit goed voor een terugplaatsing. Derde behandeling een ander hormoon gebruikt en ik kreeg om het zo te zeggen super eitjes verse tp helaas een miskraam uitgelopen en in een juni hebben we er twee terug gekregen van matig en slechte kwaliteit en toch is mijn wonder meisje 17 weken aan het groeien. Ik had de hoop opgeven en was begonnen met het proberen te verwerken dat ik nooit een wens mama zal worden. Mijn advies geef niet op

Posted

@liantje: ik las idd bij een andere post dat het je gelukt is om zwanger te worden. Gefeliciteerd. Kan me voorstellen dat je erg blij bent.

Mijn vriend heeft zijn testen gehad en die waren positief. Zijn zwemmers zullen nooit de olympische spelen winnen , maar ze zijn goed genoeg. Maar hij is nu gestopt met roken en ik hoop dat dit ook zo blijft.

@juul: wow 25 kg afgevallen. Wat knap. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Mijn doel nu is 30 kg eraf.

Ik werk 40-50 uur in de week (voornamelijk zittend werk) en rij iedere dag van Rotterdam naar Amsterdam en dat is gemiddeld per dag 4 uur in de auto (incl files). Ik had dus niet veel beweging. Ik ben na de operatie veel gaan wandelen en ik heb een tracker om mijn pols die mijn passen bij houdt. Ook ben ik goed naar mijn voeding gaan kijken. Had altijd wel het gevoel dat ik vrij gezond at, maar als je de calorieën gaat bekijken schrik je je rot. Ik hou nu dus bij wat ik eet in de app van mijn tracker en dan kan ik zien hoeveel calorieën ik nog mag. Doordat mijn vriend en ik veel werken en ook veel van huis zijn aten we regelmatig pasta omdat dat lekker makkelijk en snel is. Nou daar zijn we mee gestopt. We vervangen de spaghetti en lasagne bladen nu met courgette. Echt onwijs lekker en gezond. Als je echt in voedsel gaat verdiepen gaat er een wereld voor je open maar de helft van de supermarkt moet je laten staan .

Ik nam op mijn werk meestal 1 blikje cola aan het einde van de dag om energie te krijgen. Blijkt nu dat ik die suikers nodig had om door te kunnen gaan. Nu weet ik dat de moeheid komt van de bloedarmoede die is geconstateerd tijdens dit hele traject. Dus sinds ik natuurlijke ijzertabletten aan het slikken ben voel ik me wel al iets beter en heb ik die cola niet meer nodig.

Ik heb echt mijn hele leven omgegooid. Ik ben al 8 jaar bezig met deze kinderwens ook tussendoor zijn we regelmatig gestopt want ik had soms een half jaar geen menstruatie dus dat waren momenten dat ik het naast me neer legde en ging focussen op andere zaken. Vooral mijn werk. Doordat het op kindervlak niet wilde lukken en ik van bijv de huisarts en mijn moeder te horen kreeg dat ik er teveel mee bezig was en dat het daardoor niet lukte, ben ik me gaan focussen op een carrière maken.

Het is voor mij dan ook heel raar dat ik mezelf nu bovenaan zet. Daar moet ik toch wel even aan wennen.

Op je vraag of ik zelf ga spuiten dat zal wel moeten na de Lucrin. Op dit moment leef ik een beetje van stapje naar stapje binnen dit traject. Dus over mezelf spuiten wil ik nog niet echt over nadenken, lijkt me toch wel heel eng.

Elke keer krijg ik weer een klap te verwerken. Vannacht heb ik toch een hele heftige menstruatie gekregen. Daardoor weinig geslapen omdat dit ervoor kan zorgen dat mijn cystes weer verder vol gaan lopen. Volgens het ziekenhuis is dit een bijwerking van de Lucrin en komt dit bij veel vrouwen na de eerste injectie eenmalig voor. Hebben jullie dat ook gehad?

Posted

30kg is een pittig doel, maar niet onhaalbaar hoor. Je bent er notabene al 10 op weg :-) Ikzelf heb de 25kg gerealiseerd door het omgooien van mijn eetpatroon en door 3x per week te fitnessen. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik op dit moment de 3x niet haal, maar ik verwacht van mezelf dat ik minimaal 1x per week in de sportschool ben om actief te trainen. Zo'n calorie app werkt goed evenals een stappenteller. Ik heb zelf de I-watch gekocht, werkt ook heel motiverend!

Die heftige menstruatie/bloeding na de 1e Lucrin is voor mij erg herkenbaar! Je lijf wil, met hulp van de Lucrin, af van al het slijmvlies wat nog was opgebouwd. Ik wist niet wat er gebeurde....ben nog in het ziekenhuis geweest, temeer omdat het bij mij 1,5 week na de operatie was. Bij mij werd aangegeven dat de meeste vrouwen er geen last van hebben, maar wanneer je er wel last van hebt dit ook direct heel heftig is.

Hoop dat je niet teveel pijn hebt op het moment!

Posted

Vandaag is de pijn gelukkig weer acceptabel maar gisteren zijn er wel wat pijnstillers aan te pas gekomen.

Hoe gaat het met jou? Heb je andere bijwerkingen erbij gekregen na de Lucrin of hebben die andere medicijnen dezelfde bijwerkingen?

Hoe lang heb jij erover gedaan om 25 kg eraf te krijgen? Wow 25 kg is echt knap. Heb veel respect voor je.

Posted

Ik had met name last van de Lucrin en nu met de huidige injecties merk ik ook wel weer pijn die niet alleen voortkomt uit de groei van de eitjes, maar ik de groei van de endometriose. Toch is het nog niet zo erg als voorheen. Hoewel ik van mezelf weet dat ik m'n pijngrens steeds verleg.

De 25kg waren er binnen 5 maanden af. Door de Lucrin wel weer een paar kilo terug, maar ik merk dat gelukkig niet aan m'n kleding

• 1 month later...
Posted

Hoi Juul,

Gaat redelijk er is nog een hoop onzeker en dat is slopend. Hoe gaat het bij jou?

Ik heb 2 weken geleden een waterechoscopie gehad en ze zag iets in mijn baarmoeder. Aanstaande vrijdag krijg ik een hysteroscopie. Ze gaat dan kijken wat het precies is. Het kan adenomyose zijn of een poliep of myoom. Als het een poliep of myoom is en het is operatief te verwijderen dan wordt het een nieuwe operatie. Als het adenomyose is dan kan er op dit moment niets aan gedaan worden. Volgende week maandag (28ste) krijg ik mijn 3de Lucrin injectie. En als ik die operatie nodig heb krijg ik nog een 4de injectie. Als een operatie niet nodig is ga ik echt het IVF traject in. Ze is aan het proberen mijn uitgangssituatie minder slecht te maken.