Ga naar inhoud

Wat nu?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ok meen je.. interessant! Dat wist ik niet.

Ik weet wel dat je lichaam meer kan en weet dan dat jezelf in de gaten hebt. Toen we wisten dat ons meisje zou overlijden zei het Z-H al dat mijn lichaam wel weet dat er nog een gezond kindje in de buik zat en de bevalling niet van start zou gaan vanwege haar overlijden. Dat is toch ook weer mooi van de natuur.

Dank je wel voor je compliment. Er is ook een heel proces aan vooraf gegaan voor we het überhaupt nog gingen proberen.

Maaike79 ik hoop dat met de juiste medicijnen je wel een blijvende zwangerschap kunt houden/krijgen. Ze kunnen op dat gebied best veel!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Normaal zou de dokter tussen 12 en 13 bellen maar ze belde net al.... De waarde in mijn bloed is zo hoog dat het haast niet kan missen dat ik nog zwanger ben dus ik probeer voorzichtig optimistisch te zijn..... normaal zou ik 5 dec moeten voor een echo maar die is vervroegd naar volgende week, het is wel krap maar.... we gaan kijken of er wat te zien is!!! ZO blijft het dus nog steeds spannend! Bedankt voor de lieve berichtjes!

Geplaatst

Wat fijn! Nog even volhouden en probeer er toch van te genieten. Het lijf van een vrouw blijft een mysterie

Geplaatst

Gek.... Ik ben eigenlijk blij maar durf het eigeblijk ook weer niet te zijn.. maar gelukkig hoef ik dat soort gevoelens hier niet uit te leggen want dan klinkt bij jullie allemaal wel bekend!

Geplaatst

Jeetje Ar87 dat klinkt al zoveel gunstiger!! Ik hoop het echt voor jou. Hoever ben je met de echo volgende week?

Geplaatst

Ja wat een bizarre wending voor jou zeg.. ik snap je gevoel.. pff Rn dan nu nog weer geduld hebben

Geplaatst

Heel herkenbaar, je gevoel ;)

Eerst maar weer dat bewijs van n mooie echo en dan kijk je weer verder....zo leef je van echo naar echo, naar controle.... heel de zwangerschap ;)

Mijn ervaring is; als je moeder wordt, leer je angst kennen.

Verstuurd vanaf mijn GT-S7580 met Tapatalk

Geplaatst
Jeetje Ar87 dat klinkt al zoveel gunstiger!! Ik hoop het echt voor jou. Hoever ben je met de echo volgende week?

terugplaatsing zou dan 4 weken terug zijn zo uit mijn hoofd dus dan ben ik "volgens het boekje" net 7 weken zwanger

dus we zijn benieuwd of er wat te zien is

Geplaatst

Toch weer twijfelen.... Net weer wat bloedverlies!!! Stel je voor dat het toch mis gaat? Dan ben ik eerst ontzettend verdrietig geweest omdat het mis ging toen voorzichtig optimistisch dat het goed zou komen en dan nu zou ik weer ontzettend verdrietig zijn..... Een echte mindf*ck!

Geplaatst

oow ar87 zo vervelend. mijn zus (niet via ivf) is ook pril zwanger wij al helemaal blij dat we samen zwanger zijn bloed ze nu ook al aantal dagen :( ze heeft maandag een echo (en zou dan 7 weken moeten zijn)

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Geplaatst

O bah Ar87! Maar geef nog niet op! zolang je niet ook kramp hebt ( en geloof me... die zijn heftig bij een miskraam) is er een hele grote kans dat het gewoon goed gaat. Een flink percentage van de gezonde zwangerschappen heeft in het begin wat bloedverlies.

Geplaatst

Ow bah wat onzeker. Ik heb toen niet bijzonder veel kramp gehad, bij m'n miskraam, maar wel heel extreem gevloeid, een aantal uur lang ieder half uur een compleet vol kraamverband zeg maar (toen ben ik alsnog gecuriteert) maar zolang het vloeien dus niet extreem wordt, je geen kraampjes of samentrekkingen bij je baar moeder voelt.... dan kam het gewoon echt erbij horen dat je steeds wat bloed verliest. Hopelijk wordt je snel met een echo gerustgesteld.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Ar87...ik zat nog te denken; bij mijn "uitgerekend"topic van onze dochter waren er ook een aantal zwangeren die in het begin steeds vloeiden. Een aantal had contact gezocht met een verloskundigenpraktijk en die waren een stuk scheutiger met echo's dan de fertiliteitsafdelingen. Misschien heb je daar wat aan. Ik snap dat ze je niet te vroeg een echo willen laten doen, misschien zal er nog geen hartactiviteit zijn. Maar aan de grootte van het vruchtzakje kunnen ze wel zien of je op schema ligt.

Geplaatst
Ar87...ik zat nog te denken; bij mijn "uitgerekend"topic van onze dochter waren er ook een aantal zwangeren die in het begin steeds vloeiden. Een aantal had contact gezocht met een verloskundigenpraktijk en die waren een stuk scheutiger met echo's dan de fertiliteitsafdelingen. Misschien heb je daar wat aan. Ik snap dat ze je niet te vroeg een echo willen laten doen, misschien zal er nog geen hartactiviteit zijn. Maar aan de grootte van het vruchtzakje kunnen ze wel zien of je op schema ligt.
Super lief dank je! Maar ik kan morgen al terecht bij de fertiliteit, dus het is nu afwachten :-)
Geplaatst

hoi ar87, ik vertelde vorige week dat mijn zus bloedingen had. ze heeft net de echo gehad en alles was goed! hoeft dus niks te betekenen:)

Geplaatst

lieve allemaal,

net terug van de echo.... en het ziet er niet goed uit :-(

het embryo'tje ziet eruit als 6 weken inplaats van de 7 weken die hij is....

volgende week moeten we weer terug voor een echo....

weer zo verschrikkelijk verdrietig.... de dokter ziet er niet veel kans in maar ik wil de hoop gewoon nog even vasthouden :-(

iemand ervaring met te kleine embryo's aan het begin van de zwangerschap??

groetjes

Geplaatst

Hoe berekenen ze eigenlijk het terugplaatsen van een cryo kwa weken? Want volgens hun ben ik nu 7 weken maar de terugplaatsing is nu 4 weken geledenHoeveel weken doen ze er dan wel niet bij?

Geplaatst
bij je terugplaatsing ben je gek genoeg al iets meer dan 2 weken! Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Daarom vind ik het nog steeds raar, net gebeld en volgens het vrouwtje bij de fertiliteit ben ik ook 6 weken..... scheeld wel een hele week kwa groei!
Geplaatst

ja ik weet het ook niet?? andere dames hebben hele berekeningen daarvoor ik ben daar niet zo goed in even wacjten tot hun reageren haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden