Ga naar inhoud

Wachtbankje januari 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Volgens mij is er nog geen wachtbankje februari 2017, dus ik meld me hier.

Morgen terugplaatsing van een cryo. Nr 1 was niet goed ontdooid, nr 2 gelukkig wel.

De terugplaasting is in mijn natuurlijke cyclus, dus niet al te veel bezoekjes aan de afdeling. Maar het houdt me wel weer enorm bezig.

• Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Volgens mij is er nog geen wachtbankje februari 2017, dus ik meld me hier.Morgen terugplaatsing van een cryo. Nr 1 was niet goed ontdooid, nr 2 gelukkig wel.De terugplaasting is in mijn natuurlijke cyclus, dus niet al te veel bezoekjes aan de afdeling. Maar het houdt me wel weer enorm bezig.
Succes morgen Maaike. Is dit je eerste cryo uit poging 1 ?
Geplaatst

*schuift een stukje op en maakt een plekje vrij* spannend maaike wat fijn dat nummer 2 wel goed ontdooid is.. ik vind dat afwachten met de cryo ook best ff lastig.. gevoel dat je er niks aan kan doen..succes..

Geplaatst
Volgens mij is er nog geen wachtbankje februari 2017, dus ik meld me hier.Morgen terugplaatsing van een cryo. Nr 1 was niet goed ontdooid, nr 2 gelukkig wel.De terugplaasting is in mijn natuurlijke cyclus, dus niet al te veel bezoekjes aan de afdeling. Maar het houdt me wel weer enorm bezig.
Heey maaike, die hoop ik te mogen openen, maar dat kan jij natuurlijk ook doen. Ik heb morgen de echo en hoop dat ik 3 feb punctie heb. Dan 3dgn later 6 feb hopelijk tp en dan plof ik ook op het bankje van februari... SPANNEND allemaal
Geplaatst
Ik zit heel erg te twijfelen of ik moet testen morgen... dan is het dus wachtdag 10. Vindt het zo spannend allemaal...In onze folder van het ziekenhuis staat: Twaalf dagen na de terugplaatsing komt u op de afdeling fertiliteit voor een zwangerschapstest in het bloed (ook wanneer u al bloedverlies heeft, dit sluit nl een zwangerschap niet uit). Dus ik ga woensdag maar, komt ook beter uit met m'n werk kan ik eerder naar huis om voor de uitslag te bellen. Als het dan geen goed nieuws is dan hoef ik niet verdrietig op m'n werk te zitten..

Ik zou nog wachten als ik jou was. Ik heb die fout gemaakt om eerder te gaan testen, dan kan je beter niet weten op dat moment dat je test negatief is. Het niet weten is altijd beter dan hopen dat hij nog positief kan worden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ik stuurde gisteren een berichtje naar mijn manager dat de terugplaatsing was mislukt. Dus vanochtend kreeg ik een berichtje terug waarin stond dat ik me moet blijven focussen op positieve dingen.

Ik heb hem dus helemaal vervloekt aangezien ik ff geen positief dingetje zie.

Gaat mijn telefoon en is het de ivf kliniek. Krijg ik te horen dat ik direct door mag voor een cryo terugplaatsing. Ik mag vandaag mijn medicijnen ophalen.

Nou dat ik het nog mag meemaken dat mijn Endometriose en cystes een keer in mijn voordeel werken.

Moet mijn manager vaker doen zulke berichtjes sturen

Geplaatst
Ik stuurde gisteren een berichtje naar mijn manager dat de terugplaatsing was mislukt. Dus vanochtend kreeg ik een berichtje terug waarin stond dat ik me moet blijven focussen op positieve dingen.Ik heb hem dus helemaal vervloekt aangezien ik ff geen positief dingetje zie. Gaat mijn telefoon en is het de ivf kliniek. Krijg ik te horen dat ik direct door mag voor een cryo terugplaatsing. Ik mag vandaag mijn medicijnen ophalen.Nou dat ik het nog mag meemaken dat mijn Endometriose en cystes een keer in mijn voordeel werken. Moet mijn manager vaker doen zulke berichtjes sturen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ow wauw Karin, wat fijn! Wat is het traject bij een cryo tp? Wat moet je dan doen? Hoor het graag van je😚
Geplaatst
Ik zou nog wachten als ik jou was. Ik heb die fout gemaakt om eerder te gaan testen, dan kan je beter niet weten op dat moment dat je test negatief is. Het niet weten is altijd beter dan hopen dat hij nog positief kan worden. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik was van plan om te gaan testen vanochtend. Blijkbaar werd ik meteen gestraft want vannacht alleen maar gespuugd en diarree, heb het norovirus te pakken. Zo vreselijk dit, ik heb 10 uur lang alleen maar gespuugd en diarree gehad. Voel me echt verrot. Dus heb niet getest..
Geplaatst
Ow wauw Karin, wat fijn! Wat is het traject bij een cryo tp? Wat moet je dan doen? Hoor het graag van je😚
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat gaat bij een cryo.
Geplaatst
Ik was van plan om te gaan testen vanochtend. Blijkbaar werd ik meteen gestraft want vannacht alleen maar gespuugd en diarree, heb het norovirus te pakken. Zo vreselijk dit, ik heb 10 uur lang alleen maar gespuugd en diarree gehad. Voel me echt verrot. Dus heb niet getest..
He getsie😖 Beterschap meis.Ik hoop dat ie mij bespaart blijft, maar het heerst gruwlijk. Lekker onder de wol en niet meer vandaan komen. Behalve natuurlijk als je naar het toilet moet, anders word het ook maar een stinkende bende😷🤒
Geplaatst

He gets sas,

Hoop dat je je snel beter voelt:((

Wanneer mag je ook alweer officeel testen?

Groetjes Esther

Geplaatst

Owww jeetje dat is vervelend. Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Maar van de positieve kant val je wel lekker af

Geplaatst
Ow wauw Karin, wat fijn! Wat is het traject bij een cryo tp? Wat moet je dan doen? Hoor het graag van je

Ik krijg de terugplaatsing in een kunstmatige cyclus. Ik moet 15 dagen een pilletje slikken genaamd Progynova. Ik moet vandaag starten met 1 tablet en dan opvoeren naar 4 tabletten. Dan heb ik op dag 15 een echo (dat is voor mij 12 februari) en dan moet ik naast die progynova weer beginnen met Utrogestan. En dan heb ik dag 19 of 20 van de cyclus de terugplaatsing (dat is voor mij 16 of 17 februari).

Na de terugplaatsen heb je de 2 helse wachtweken weer en dan mag ik dag 32 een zwangerschapstest doen (2 maart).

Als de test negatief is dan moet ik contact opnemen, gaan ze een bloedtest doen en als die ook negatief is gaan we een nieuw behandelschema maken.

Als de test positief is moet ik nog zeker doorgaan met de medicatie tot week 12 van de zwangerschap.

Ik mag niet stoppen met de progynova en Utrogestan totdat ze dat aangeven.

Zodra ik stop dan gaat het mis en komt mijn menstruatie opgang of krijg ik een miskraam.

Geplaatst
He gets sas,Hoop dat je je snel beter voelt:(( Wanneer mag je ook alweer officeel testen?Groetjes EstherVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dankjewel meiden. 😞 Voel me echt beroerd. Ik mag woensdag bloed prikken. Nog twee dagen.
Geplaatst

He ladies,

Wow wat lijkt er veel gebeurd!

@karin: wat goed zeg! Heel fijn nieuws voor je! Zijn de medicijnen die je moet gebruiken vervelend qua bijwerkingen?

@sas: veel beterschap!! Klinkt heel ellendig :( nog 2 dagen. Ik zou persoonlijk ook wachten met testen. Maar dat komt omdat ze dat duidelijk aangegeven bij mij in het ziekenhuis.

@ Maaike: heel veel sterkte met de wachtweken!

@hopefulnes: spannend morgen de echo! Vast veel mooie eitjes te zien!

@eslief: Trek jij het wachten nog een beetje?

ik zit nu op wachtdag 4.. Hoop steeds iets te voelen, maar voel eigenlijk niets. Vanmorgen dacht ik misselijk te zijn, maar volgens mij was ik het mezelf aan het aanpraten. Vermoeiend ..

Geplaatst
He ladies,Wow wat lijkt er veel gebeurd!@karin: wat goed zeg! Heel fijn nieuws voor je! Zijn de medicijnen die je moet gebruiken vervelend qua bijwerkingen?@sas: veel beterschap!! Klinkt heel ellendig :( nog 2 dagen. Ik zou persoonlijk ook wachten met testen. Maar dat komt omdat ze dat duidelijk aangegeven bij mij in het ziekenhuis.@ Maaike: heel veel sterkte met de wachtweken! @hopefulnes: spannend morgen de echo! Vast veel mooie eitjes te zien!@eslief: Trek jij het wachten nog een beetje?ik zit nu op wachtdag 4.. Hoop steeds iets te voelen, maar voel eigenlijk niets. Vanmorgen dacht ik misselijk te zijn, maar volgens mij was ik het mezelf aan het aanpraten. Vermoeiend ..
Dankje Lara, hoop dat ik me gauw weer de oude voel. Ja nog twee dagen.... spannend... jij op wachtdag 4, heb je ook geen steken gevoeld of iets? Spannend he het kan alle kanten op. Zo zenuwslopend. Is dit jouw eerste terugplaatsing?
Geplaatst
He ladies,

Wow wat lijkt er veel gebeurd!

@karin: wat goed zeg! Heel fijn nieuws voor je! Zijn de medicijnen die je moet gebruiken vervelend qua bijwerkingen?

@sas: veel beterschap!! Klinkt heel ellendig :( nog 2 dagen. Ik zou persoonlijk ook wachten met testen. Maar dat komt omdat ze dat duidelijk aangegeven bij mij in het ziekenhuis.

@ Maaike: heel veel sterkte met de wachtweken!

@hopefulnes: spannend morgen de echo! Vast veel mooie eitjes te zien!

@eslief: Trek jij het wachten nog een beetje?

ik zit nu op wachtdag 4.. Hoop steeds iets te voelen, maar voel eigenlijk niets. Vanmorgen dacht ik misselijk te zijn, maar volgens mij was ik het mezelf aan het aanpraten. Vermoeiend ..

Hoi Lara,

Ja je moet idd uitkijken met zulke dingen denken want als je zit te wachten praat je jezelf allemaal kwaaltjes aan.

Ik heb zojuist mijn eerste pilletje genomen dus even afwachten wat het met me doet.

Ik heb het ff opgezocht wat het met je kan doen.

Progynova = Opbouw van en ontwikkeling van baarmoederslijmvlies

Zelden treden op:

- verhoogd risico op trombose (bloedstolling)

- misselijkheid en braken

- hoofdpijn

- gespannen borsten

- doorbraakbloedingen

- vasthouden van vocht

- buikpijn

- stemmingsveranderingen​

Utrogestan (vaginale capsules) = Bootst werking van progesteron na. Zorgt voor verdere ontwikkeling van het baarmoederslijmvlies

- vaginale afscheiding

- slaperigheid

- misselijkheid en braken

- pijnlijke gespannen borsten

- hoofdpijn

- stemmingsveranderingen​

Geplaatst
Ik krijg de terugplaatsing in een kunstmatige cyclus. Ik moet 15 dagen een pilletje slikken genaamd Progynova. Ik moet vandaag starten met 1 tablet en dan opvoeren naar 4 tabletten. Dan heb ik op dag 15 een echo (dat is voor mij 12 februari) en dan moet ik naast die progynova weer beginnen met Utrogestan. En dan heb ik dag 19 of 20 van de cyclus de terugplaatsing (dat is voor mij 16 of 17 februari). Na de terugplaatsen heb je de 2 helse wachtweken weer en dan mag ik dag 32 een zwangerschapstest doen (2 maart).Als de test negatief is dan moet ik contact opnemen, gaan ze een bloedtest doen en als die ook negatief is gaan we een nieuw behandelschema maken.Als de test positief is moet ik nog zeker doorgaan met de medicatie tot week 12 van de zwangerschap.Ik mag niet stoppen met de progynova en Utrogestan totdat ze dat aangeven.Zodra ik stop dan gaat het mis en komt mijn menstruatie opgang of krijg ik een miskraam. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat bijzonder dat dat allemaal kan zo. Wel fijn dat je niet hoeft te spuiten. Ik hoop dat deze cryo mag blijven plakken...
Geplaatst
Ik krijg de terugplaatsing in een kunstmatige cyclus. Ik moet 15 dagen een pilletje slikken genaamd Progynova. Ik moet vandaag starten met 1 tablet en dan opvoeren naar 4 tabletten. Dan heb ik op dag 15 een echo (dat is voor mij 12 februari) en dan moet ik naast die progynova weer beginnen met Utrogestan. En dan heb ik dag 19 of 20 van de cyclus de terugplaatsing (dat is voor mij 16 of 17 februari).

Na de terugplaatsen heb je de 2 helse wachtweken weer en dan mag ik dag 32 een zwangerschapstest doen (2 maart).

Als de test negatief is dan moet ik contact opnemen, gaan ze een bloedtest doen en als die ook negatief is gaan we een nieuw behandelschema maken.

Als de test positief is moet ik nog zeker doorgaan met de medicatie tot week 12 van de zwangerschap.

Ik mag niet stoppen met de progynova en Utrogestan totdat ze dat aangeven.

Zodra ik stop dan gaat het mis en komt mijn menstruatie opgang of krijg ik een miskraam.

Ik ben het even kwijt.....had je al een kunstmatige cyclus of is dat nieuw voor je? Heb er zelf geen ervaring mee. Fijn dat het zo snel kan!!

Geplaatst

Embryo zit en ik heb bedacht dat hij dat zo'n 8 1/2 maand gaat blijven doen.

Zojuist een wachtbankje voor februari geopend.

Komen jullie me snel vergezellen Eslief en Hopefullness en alle anderen?

Jij had je terugplaatsing afgelopen zondag toch, Eslief?

Dan gaan we volgens mij gelijk op. Vandaag op mijn dag 3 een dag 3 embryo teruggekregen die gisteren is ontdooid, dus volgens mij moet ie nu dag 4 zijn.

Dan loopt hij dus een dagje voor op mijn cyclus. Dat was met mijn dochter ook zo, dus dat is wel een fijn gevoel.

Geplaatst
Dankje Lara, hoop dat ik me gauw weer de oude voel. Ja nog twee dagen.... spannend... jij op wachtdag 4, heb je ook geen steken gevoeld of iets? Spannend he het kan alle kanten op. Zo zenuwslopend. Is dit jouw eerste terugplaatsing?

Soms voel ik wel een steekje, maar weet niet of het anders is dan anders. Misschien zijn m'n eierstokken nog geïrriteerd van de punctie. Is inderdaad m'n eerste terugplaatsing!

Geplaatst
ik had de tp van een 3 dagen oude emmy vrijdag:) voor mij dus wd 3 nu.. zondag ga ik voor het eerst testen

Moet jij ook naar het ziekenhuis voor een bloedtest?

Geplaatst

@lara nee bij ons doen ze dat niet en mag je oficieel 16 dagen na punctie testen.

@maaike ik weet wanneer bij mij de testen op lopen door zwangerschap en weet dus ook dat 12 dagen na punctie ik wel wat zou moeten zien als het gelukt is..blijft ie dan spierwit weet ik eigenlijk genoeg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden