Ga naar inhoud

ICSI januari/februari 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
precies 8 is netjes en ik ben blij:) ik doe lekker rustig aan en hopelijk hoor ik morgen dat er mooe bevruchting heeft plaatsgevonden..ik haal er graag vrijdag weer 1 op:) hoe gaat het met jouw?
Ja wel goed. Vanmorgen wel opgestaan met een flinke hoofdpijn... ik hoop dat het een "toevallige" hoofdpijn was en geen bijwerkings hoofdpijn. Maar pcm hielp niets. Ik moest naar de fysio en ze zag direct dat ik niet fit was. Ik vertelde dat ik hoofdpijn had en dat pcm niks deed. Ze wilde met mij een oefening doen en ik moest aangeven of mijn hoofdpijn erger of minder werd. Nou het werkte echt! De hoofdpijn trok langzaam weg. Nu heeft ze me hem geleerd zodat ik hem bij mezelf kan doen. En ik heb de hele dag al nergens geen last meer van ☺ ik ben zo blij, ik kan dr wel kussen.Verder realiseer ik me dat ik vandaag over 1 week weet hoeveel follikels te zien zijn en hoe groot ze zijn... ik heb er zoveel zin in, maar hoop dat ik niet van een koude kermis terug kom... dat het me heel erg tegenvalt... maar goed ik ga er positief heen en hoop op et beste☺Ik ben zoo nieuwgierig naar jouw telefoontje van morgen! Heb je een tijd indicatie?
  • Reacties 330
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

spannend je die eerste echo! maar onthou dat het een vertekend beeld kan geven! soms zitten er bij de eerste echo een paar terwijl bij de volgende echo er zo wat meer zitten. wij worden tussen 12 en 1 uur gebelt. wat fijn de hoofdpijn! ik heb door de hormonen continu hoofdpijn. nu nog veel last van de punctie normaal niet

Geplaatst
spannend je die eerste echo! maar onthou dat het een vertekend beeld kan geven! soms zitten er bij de eerste echo een paar terwijl bij de volgende echo er zo wat meer zitten. wij worden tussen 12 en 1 uur gebelt. wat fijn de hoofdpijn! ik heb door de hormonen continu hoofdpijn. nu nog veel last van de punctie normaal niet
Dan kom ik morgen rond die tijd ff hier heen om hopelijk het geweldige nieuws te vernemen 😉. Jeetje wat balen, ik hoop dat de nachtrust je dan wonderen doet... je mag ook nu alleen maar pcm of niet?
Geplaatst

ik heb diclofinac gekregen voor vanacht er werd al verwacht dat ik veel napijn zou hebben..normaal prikken ze ze zo aan maar dat lukt nu dus niet..als hij wilde prikken schoot mijn eierstok weg.. een zuster moest dus duwen om hem op zijn plek te houden en dan kom hij worden aangeprikt..viel echt ff tegen...maar goed we hebben het overleefd en zometeen duikel ik lekker mijn bedje in als ik de bollen geplaatst heb

Geplaatst
en natuurlijk kom ik het gelijk melden morgen;)
Haha erg fijn, ben zo benieuwd en ik gun je natuurlijk alles😊Ow ja nu moeten die bollen erin... ik denk/verwacht dat ik daar het sterkste op ga reageren... maar goed we wachten het af... eerst jouw bericht afwachten😉Weltrusten alvast en ik hoop dat je je morgen stukken beter voelt.
Geplaatst

ik heb ook veel last van de bollen..hoofdpijn misselijk en dat ze der half weer uitkomen is ook niet bepaald smakelijk..maar het is voor een goed doel:) vind de tp altijd zo rot als je weet dat het daar beneden een yoghurt bende is😂

Geplaatst
ik heb ook veel last van de bollen..hoofdpijn misselijk en dat ze der half weer uitkomen is ook niet bepaald smakelijk..maar het is voor een goed doel:) vind de tp altijd zo rot als je weet dat het daar beneden een yoghurt bende is😂
Ja dat lijkt me ook niks... mag je je zelf niet even opfrissen dan? Al is het maar ff met chilly of lactacyd doekjes...Ik heb wel het idee dat mijn buik nu "gevoelig" is. Voelt een beetje raar als ik met mn buik tegen de wasbak sta of tegen het aanrecht leun.... ik blijf hopen op een mooie uitkomst de 31ste....
Geplaatst

spannend dat zijn wel de eerste tekenen van groeiende eiblaasjes:) je brengt de bollen 3x per dag in en het is net yogurt wat er weer uitkomt..ze zijn het gewend denk ik dan maar..maar als ik daar dan ligt denk ik altijd o jeetje😂

Geplaatst
van de 8 eitjes bleken er 7 goed genoeg voor icsi..van die 7 zijn er 4 mooi gaan delen

Heej wat een fijn bericht!!

Goed om te horen. Hoe is het nu met je?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Ja dat lijkt me ook niks... mag je je zelf niet even opfrissen dan? Al is het maar ff met chilly of lactacyd doekjes...Ik heb wel het idee dat mijn buik nu "gevoelig" is. Voelt een beetje raar als ik met mn buik tegen de wasbak sta of tegen het aanrecht leun.... ik blijf hopen op een mooie uitkomst de 31ste....

Heb ook een zere buik hoor.

Beetje ongi pijn, tenminste zo voelt t. Te lang zitten is ook niet fijn. En bem best zenuwachtig aan het worden voor vrijdag. Kijken of de ophoging van de hormonen zijn werk heeft gedaan

Geplaatst

bij ons vriezen ze alles in en dan zien ze achteraf wel of ze het weer gaan doen dus denk wel dat er 3 de vriezer in gaan;) ik heb nog heel veel pijn zo erg nog nooit gehad.. tis eigenlijk zo erg dat ik niet weet of ik dit nogmaals zou doen. maar goed we doen nu lekker rustig aan meer kan ik niet doen

Geplaatst
bij ons vriezen ze alles in en dan zien ze achteraf wel of ze het weer gaan doen dus denk wel dat er 3 de vriezer in gaan;) ik heb nog heel veel pijn zo erg nog nooit gehad.. tis eigenlijk zo erg dat ik niet weet of ik dit nogmaals zou doen. maar goed we doen nu lekker rustig aan meer kan ik niet doen
Heeeyyy, wat een goed nieuws! Wat fijn!Nou je hebt er idd veel voor over moeten hebben maar hopelijk blijft deze plakken en word het een prachtig kindje😍Wanneer is tp?
Geplaatst

Eslief loopt dokter rutten er nog??

Spannend dan de wachtweken in

Geplaatst

amf heb ik niet meer gezien..ik had cohlen en blankenstein..maar de zusters doen tegenwoordig de echo's ook..zullen wel doorgeleerd hebben

Geplaatst

Ja klopt hoor zij deed bij mij de tp ze was zo goed en fijn hoop dat ze er nog rond loopt

Geplaatst

owh wat grappig:) ik vind ze allemaal lief en aardig.. ik heb kuchenbecker als gyn echt zo een fijne man..eigenlijk allemaal wel:) ze hebben nu een dagboekje in de wachtkamer liggen waar je wat in kan schrijven.. super leuk

Geplaatst
ja rutten loopt nog rond ze heeft vandaag bij ons de tp gedaan:) idd een fijne vrouw

Embryo aan boord! Succes in de wachtweken eslief!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden