Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@ amf.Nou... maandje rust...

echo op dag 13, positieve lh test op dag 14, echo op dag 16 ( vandaag): ei is gesprongen.

Bloedprikken op dag 13, 19, 21 en 23. En een telefonisch consult een week na de laatste keer bloedprikken.

Maar inderdaad een maandje rust qua hoop en teleurstelling en positief "moeten zijn". Al kan ik de hoop op een spontane zwangerschap ook niet helemaal parkeren. Het ei van de maand is dan ook wel benut.

Als terugplaatsen in natuurlijke cyclus gewoon de beste optie lijkt, gaan we er halverwege april weer voor. Ik word de 15e 38jaar. Ik ben benieuwd of we er dan twee mogen laten plaatsen... willen we wel.

Als het beter blijkt om in een kunstmatige cyclus terug te plaatsen, moet je starten met progynova op de 1e cyclusdag en daarvoor is het telefonische consult te laat, dus dan wordt het een extra maandje wachten. ( zei ze luchtig....)

Voor zover ik weet, mag je er alleen twee laten terugplaatsen als je op het moment van de punctie 38 jaar of ouder was of als het van de derde punctie is. Ik hoopte vorig jaar ook er twee te mogen terugplaatsen maar kreeg dit toen te horen. Achteraf wel blij dat ik het niet gedaan heb. Tweeling zwangerschappen brengen veel meer risico met zich mee en mijn lijf is sowieso al niet gemaakt voor zwangerschap/bevallen aldus de verloskundige :). Kans op zwangerschap is ook niet groter in vergelijking met twee terugplaatsingen na elkaar. Ik ga voor je (en voor alle andere dames hier) duimen dat jullie ook snel succes hebben!

Zal me gelijk nog even kort voorstellen want ik hoop me binnenkort weer bij jullie te voegen. Mijn naam is Tineke en we zijn bijna vijf jaar bezig geweest voor onze eerste zoon. Uiteindelijk zwanger van hem geraakt na iets van 6x iui en 8 terugplaatsingen (2 punctie). Toen hij 9 maanden was hebben we twee keer een cryo uit de zelfde icsi poging laten terugplaatsen. De tweede keer was tot onze grote verbazing al raak en in september ben ik bevallen van een tweede prachtige zoon.

We willen altijd graag drie of vier kinderen maar hebben die droom al verschillende keren moeten bijstellen. Vanwege mijn leeftijd (ik ben een paar maanden geleden 40 geworden) zit het er sowieso niet in maar na het hele traject staan we er ook heel anders in dan vooraf. Elk kind is een wonder en een 'cadeau', niet iets wat je kiest. Aangezien de zwangerschap voor mijn steeds erg zwaar is, moet ik zeggen dat ik er wel tegenop zie. Mijn man ook omdat veel dan op hem neer komt. Ook voor de kinderen is het niet zo'n leuke periode al kan ik dat ook wel weer relativeren met de gedachte dat ze er daarna veel plezier aan hebben. Maar goed, geeft dus genoeg reden om er goed over na te denken. We hebben nog 1 cryo in de vriezer en hebben besloten die in ieder geval terug te laten plaatsen. De borstvoeding heb ik net afgebouwd en ik verwacht vandaag of morgen mijn eisprong. Morgen maar eens bellen voor de intake. Hopelijk kan ik snel terecht.

• Reacties 508
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Voor zover ik weet, mag je er alleen twee laten terugplaatsen als je op het moment van de punctie 38 jaar of ouder was of als het van de derde punctie is. Ik hoopte vorig jaar ook er twee te mogen terugplaatsen maar kreeg dit toen te horen. Achteraf wel blij dat ik het niet gedaan heb. Tweeling zwangerschappen brengen veel meer risico met zich mee en mijn lijf is sowieso al niet gemaakt voor zwangerschap/bevallen aldus de verloskundige :). Kans op zwangerschap is ook niet groter in vergelijking met twee terugplaatsingen na elkaar. Ik ga voor je (en voor alle andere dames hier) duimen dat jullie ook snel succes hebben!

Zal me gelijk nog even kort voorstellen want ik hoop me binnenkort weer bij jullie te voegen. Mijn naam is Tineke en we zijn bijna vijf jaar bezig geweest voor onze eerste zoon. Uiteindelijk zwanger van hem geraakt na iets van 6x iui en 8 terugplaatsingen (2 punctie). Toen hij 9 maanden was hebben we twee keer een cryo uit de zelfde icsi poging laten terugplaatsen. De tweede keer was tot onze grote verbazing al raak en in september ben ik bevallen van een tweede prachtige zoon.

We willen altijd graag drie of vier kinderen maar hebben die droom al verschillende keren moeten bijstellen. Vanwege mijn leeftijd (ik ben een paar maanden geleden 40 geworden) zit het er sowieso niet in maar na het hele traject staan we er ook heel anders in dan vooraf. Elk kind is een wonder en een 'cadeau', niet iets wat je kiest. Aangezien de zwangerschap voor mijn steeds erg zwaar is, moet ik zeggen dat ik er wel tegenop zie. Mijn man ook omdat veel dan op hem neer komt. Ook voor de kinderen is het niet zo'n leuke periode al kan ik dat ook wel weer relativeren met de gedachte dat ze er daarna veel plezier aan hebben. Maar goed, geeft dus genoeg reden om er goed over na te denken. We hebben nog 1 cryo in de vriezer en hebben besloten die in ieder geval terug te laten plaatsen. De borstvoeding heb ik net afgebouwd en ik verwacht vandaag of morgen mijn eisprong. Morgen maar eens bellen voor de intake. Hopelijk kan ik snel terecht.

Zo je hebt ook al een flink traject achter de rug zeg! Ik hoop voor jullie dat het bij de cryo die je hebt 'gewoon' raak is! Veel succes!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

Dames miss hele rare vraag

Maar hebben jullie wel sex met behandelingen?

Wij plannen het nu 1 x per maand

3 dagen voor de terugplaatsing en daarna niet meer

Na een miskraam natuurlijk geen zin

Maar beginnen nu wel een beetje gefrustreerd te raken

Weet waarom we het niet doen maar ja ben ook maar een mens

Dus vroeg me af of ik te voorzichtig ben of dat jullie het ook zo doen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Dames miss hele rare vraag

Maar hebben jullie wel sex met behandelingen?

Wij plannen het nu 1 x per maand

3 dagen voor de terugplaatsing en daarna niet meer

Na een miskraam natuurlijk geen zin

Maar beginnen nu wel een beetje gefrustreerd te raken

Weet waarom we het niet doen maar ja ben ook maar een mens

Dus vroeg me af of ik te voorzichtig ben of dat jullie het ook zo doen

Vind het geen rare vraag. Ik ben natuurlijk pas bij de eerste ronde maar in de twee wachtweken durfde ik niks te doen. We hebben uiteindelijk 1 x sex gehad en ik dacht toen gelijk straks hebben we het verpest. Dus daarna wou ik niet meer. En ik denk in de eerst volgende 2 wachtweken dat ik dan helemaal niks ga doen. Ik ben echt super bang dat door de sex miss het vruchtje niet blijf plakken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Geplaatst

@sfa nee ik heb totaal geen zin.. het is soms een moetje omdat het dan gevoelsmatig niet hellemaal niks wil doen.. omdat de cryos niet altijd netjes ontdooien deze kans niet voorbij laten gaan maar zin nee..de hormonen helpen hier niet mee.. tijdens de wachtweken zo en zo niet.. straks hopt hij mijn emmy los😂😂

Geplaatst
Dames miss hele rare vraagMaar hebben jullie wel sex met behandelingen?Wij plannen het nu 1 x per maand3 dagen voor de terugplaatsing en daarna niet meer Na een miskraam natuurlijk geen zinMaar beginnen nu wel een beetje gefrustreerd te raken Weet waarom we het niet doen maar ja ben ook maar een mens Dus vroeg me af of ik te voorzichtig ben of dat jullie het ook zo doenVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ook hier hetzelfde tijdens deen wachtweken derde ik ook niet en ga dat nu weer niet doen. ze zeggen dat het niet uitmaakt maat gewoon voor mijn eigen gevoel doe ik het niet .
Geplaatst

Ja precies zo voelt het hier ook

Maar aan de andere kant begint echt zoon broer zus relatie te worden

Me vriend is super geïrriteerd begrijp ik ook wel

Ik wil super graag nu alleen ben bang dat ik dan de sex de schuld ga geven als het miss gaat en nooit weer wil

Geplaatst

Lees net op mamaenzo/ivf dat je een week na tp weer sex mag hebben maar wel 7 dagen moet wachen omdat door een orgasme de baarmoeder samentrekt en dat een nadelige invloed kan hebben op de innesteling maar dat dit nooit wetenschappelijk bewezen is

Geplaatst

nee als het eenmaal hcg af gaat geven zit hij goed vast:) als hij jet probeerd te nestellen kunnen de trillingen van een orgasme hem los trillen word gezegd en dat klinkt aannemelijk dus ik neem het zekere voor het onzekere

Geplaatst

Hoi dames, de 31 ste is mijn testdatum, maar op welke dag zou ik een lichte positieve test kunnen krijgen met een vroege test?

Ik heb een 2daagse verse embryo tp gehad.

Geplaatst

@yamila de meeste mensen beginnen een opkleurende test te krijgen 10 dagen na punctie:) ze gebruiken hiervoor dan kruidvat 2 voor 5 euro.. bij mij ook altijd de eerste duidelijkheid op die dag

Geplaatst
@yamila de meeste mensen beginnen een opkleurende test te krijgen 10 dagen na punctie:) ze gebruiken hiervoor dan kruidvat 2 voor 5 euro.. bij mij ook altijd de eerste duidelijkheid op die dag
ik heb nu een cryo terugplaatsing blastocyste van 5 dagen oud na hoeveel dagen zou je dan kunnen testen denk je ? bij de verse terugplaatsing getest na 10 dagen en die was positief maar dat was een verse van 3 dagen oud . zou ik dan nu al eerder kunnen testen?
Geplaatst

ja dat zou eigenlijk betekenen dat je 5/6 dagen erna al zou kunnen vroegtesten. het beste is natuurlijk wachten maar zelf kan ik dit niet;)

Geplaatst
ja dat zou eigenlijk betekenen dat je 5/6 dagen erna al zou kunnen vroegtesten. het beste is natuurlijk wachten maar zelf kan ik dit niet;)
ooh zoo spannend dat zou dan zondag zijn .denk dat ik het ook niet kan laten . welke test zijn het gevoeligste die van kruidvat ?
Geplaatst

Eerste poging netjes gewacht tot 14 dagen tweede poging twee dagen eerder getest

En met cryo tp hoefde ik niet eerder te testen met dag 9 bloed

Geplaatst

Mmm nu ik er over nadenk weet niet meer zeker of ik eerste poging heb gewacht werd dwars door de bollen ongesteld dat wel pff lang geleden al en verdrongen hahaha

Geplaatst

hahaha @amf ik test altijd vroeg.. geeft me controlle en zo kan ik er beter mee om gaan..dat is ook prima..

@judy1990 de kruidvat 2 voor 5 euro meet al vanaf 5 hcg en meeste andere vanaf 25/30.. aangezien het verdubbeld in 24 uur ongeveer kan je de meeste testen dus pas positief zien een dag of 4 later

Geplaatst

Kreeg nu wel meer de neiging om eerder te gaan testen maar helaas hoefde dat niet zondag

Geplaatst

Ja ik hoop het we gaan het zien

Wanneer heb jij de tp? Vrijdag?

Geplaatst
hahaha @amf ik test altijd vroeg.. geeft me controlle en zo kan ik er beter mee om gaan..dat is ook prima..@judy1990 de kruidvat 2 voor 5 euro mee al vanaf 5 hcg en meeste andere vanaf 25/30.. aangezien het verdubbeld in 24 uur ongeveer kan je de meeste testen dus pas positief zien een dag of 4 later
ooh wauw das indd een heel verschil heb die ook in huis .vorige keer hier ook positief mee getest te vroeg alleen bleek een bbz dus had toen ook nog heel weinig hcg. Ben nu ook extra bang dat hef niet lukt of weer mis gaat .wanneer heb jij je terugplaatsing ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden