Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
ik hak ze door midden😂😂 heb er ook moeite mee
Haha welke hak jij door de midden? 😄
  • Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik gebruik losse vitamines. Leg ze achter op mn tong. Slok water en hoofd naar voren buigen, dan slik je makkelijker. Geen multivitamine voor mij.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Ik gebruik losse vitamines. Leg ze achter op mn tong. Slok water en hoofd naar voren buigen, dan slik je makkelijker. Geen multivitamine voor mij.

Voor mij ook niet. Reageer heel gevoelig op bepaalde vitamines. En als je gevarieerd eet kom je ook heel ver. Eet nu dus ook weer fruit

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst

ik gebruik ook losse vitamines van de tuinen maar de mamavit ernaast als aanvulling.. maar daar stop ik straks mee met 10 weken omdat de extra foliumzuur dan niet nodig meer is die erin zit en er verschillende dingen dan nadelig kunnen zijn hiervan.

Geplaatst

Ik heb multi gebruikt van de Etos voor zwanger zijn wel groot ik vond het ook walgelijk kokhalzen erbij

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ja mijn verloskundige heeft gezegd vanaf 12 weken stoppen met foliumzuur en daarna mama vitamines speciaal voor zwangere vrouwen. Dus vandaar dat k graag wil weten welke niet zo groot zijn haha 😜

Geplaatst

Grappig dat verloskundige daar zo in verschillen. Andere zeggen ook dat het niet zoveel uitmaakt of je het wel of niet neemt. Maar volgens mij zijn ze allemaal erg grootm

Geplaatst

tot 10 weken foliumzuur juist wel vanwege aangetoonde afwijkingen. erna word het afgeraden omdat er weer m verhoogde obestitas door komt..en nog meer ellendige dingen. En andere zeggen weer dat het geen kwaad kan. ikzelf prik toch elke 6 weken mijn waardes dus zie vanzelf of het goed is

Geplaatst

Heb bij mijn dochtertje even geslikt. Maar reageer erg erop. Beetje jammer weer. Gewoon gevarieerd gegeten en is gelukkig gezond.

Geplaatst
tot 10 weken foliumzuur juist wel vanwege aangetoonde afwijkingen. erna word het afgeraden omdat er weer m verhoogde obestitas door komt..en nog meer ellendige dingen. En andere zeggen weer dat het geen kwaad kan. ikzelf prik toch elke 6 weken mijn waardes dus zie vanzelf of het goed is

Ik slik hierom dus losse vitamines en waarvan ik verwacht een tekort aan te hebben of krijgen. Dat een keer laten meten is zeker geen gek idee. Ik slik mn strip foliumzuur op. Met ijzer en calcium ben ik vast begonnen. Met uiteraard okk vit c extra ter opname bevordering.

Geplaatst

ja hoor zal niet zo een vaart lopen als je gewoon gezond bezig bent.. als het je zieker maakt als dat het je goed doet is het natuurlijk afwegen:)

Geplaatst
ja hoor zal niet zo een vaart lopen als je gewoon gezond bezig bent.. als het je zieker maakt als dat het je goed doet is het natuurlijk afwegen:)

Precies

Geplaatst
Ik slik hierom dus losse vitamines en waarvan ik verwacht een tekort aan te hebben of krijgen. Dat een keer laten meten is zeker geen gek idee. Ik slik mn strip foliumzuur op. Met ijzer en calcium ben ik vast begonnen. Met uiteraard okk vit c extra ter opname bevordering.

Dat is een een goeie om losse te slikken. Welke slik je allemaal??

Geplaatst

@johanna slim! ik probeer nu wat extra te nemen zodat ik in elk geval in de weken dat alles word aangemaakt geen tekorten heb. straks meet ik gewoon weer af aan de hand van het bloedonerzoek..in mijn geval beter wat extra wand reserves zijn er niet

Geplaatst

Ok. Ik ben dus lactose intolerant. In heel veel multivitamines zit melk als vulmiddel en veel suiker. Dat wil ik niet.

Dus ik slik nu foliumzuur met vit d van davitamon. Daar zit een dagtelling bij in de strip en het zijn zuigtabletjes. Zit wel mannitol in als zoetstof.

Verder calcium, want dat krijg ik per dag niet voldoende binnen via voeding, vanwege weinig zuivel. Daar zit ook vit d3 bij. 600 mg per dag. Van holland &barrett.

Verder ben ik erg moe geweest tot ik ijzer bij ging slikken, nu gaat het beter. Nog steeds moe, maar minder. Ijzer 14 mg en vit c voor de opname 60 mg. Ook van holland en barrett.

Ik ga af op wat mijn lijf aangeeft. Ik ben al jaren bezig met voeding en de uitwerking ervan op mijn lijf. Ik weet dus dat als ik wel 8 uur in bed lig en niet supervermoeiende dingen doe voor mij: ik meer ijzer nodig heb.

Elk lijf werkt anders. Ik zou zelf nooit multivitamines slikken omdat ik het liever afpas op wat mijn lijf echt nodig heeft.

Ik zou het dan eerder een keer goed laten doormeten en dan nemen wat je nodig hebt. Maar goed, ieder zijn manier natuurlijk!

Geplaatst

Johanna ik snap je helemaal. Ik reageer sterk op vitamine C. Merk dat een multivitamine erg slaat op mijn psyche.

Ijzer durf ik niet zomaar te slikken niet eerder als ik weet hoe het met mijn hb waarde zit.

Calcium is wel een goed idee. K neem ook te weinig zuivel. Lust geen melk en het enige wat ik eet is kaas. Ik slik al vit. D op aanraden van de vk

Geplaatst
Johanna ik snap je helemaal. Ik reageer sterk op vitamine C. Merk dat een multivitamine erg slaat op mijn psyche.

Ijzer durf ik niet zomaar te slikken niet eerder als ik weet hoe het met mijn hb waarde zit.

Calcium is wel een goed idee. K neem ook te weinig zuivel. Lust geen melk en het enige wat ik eet is kaas. Ik slik al vit. D op aanraden van de vk

Vitamine d heb je ook nodig voor de opname van foliumzuur.

Uiteindelijk zou alles in je voeding gewoon er moeten zijn natuurlijk. Maar omdat ik nu zo weinig kan eten, en ik niet wil dat de baby calcium gaat onttrekken aan mijn botten pak ik die extra op. Normaal eet ik 1x per 2 weken rood vlees om te zorgen dat mn ijzer zeker op peil blijft, maar dat kan nu niet. En ik ben normaal bloeddonor, dus mijn hb word dan 3x per jaar gemeten en zit bijna altijd boven de 8. Maar ben nu zo moe, ik denk dat mn lijf wat extra's kan gebruiken in de weken dat je de placenta aanmaakt en van 5 naar 6 liter bloed gaat. Als ik bloed heb gegeven ben ik op dezelfde manier moe. Nu ik ruim een week ijzer slik, voel ik me beter.

Ik moet alleen meer drinken nog merk ik.

Geplaatst

En ipv een vitamine c tablet werkt 2 kiwi's per dag natuurlijk ook voor je vitamine c ;)

In de periode dat je kindje zenuwen aanmaakt is vitamine c extra nodig. Ik denk dat ik daarom zoveel trek heb in fruit.

Geplaatst
En ipv een vitamine c tablet werkt 2 kiwi's per dag natuurlijk ook voor je vitamine c ;)

In de periode dat je kindje zenuwen aanmaakt is vitamine c extra nodig. Ik denk dat ik daarom zoveel trek heb in fruit.

Ik kan dus ook niet tegen kiwi's. Vind ze ook totaal niet lekker. Denk een natuurlijke weerstand. Beetje jammer weer. Want ze zijn super gezond. Ik eet nu dan maar sinaasappels

Geplaatst
Hoe was t bij de vk Wilhelmina? 

Was allemaal goed! Hartje heel duidelijk te horen, hoefde geeneens te zoeken!

Heb alleen kans op resus factor dus extra bloed prikken!

Geplaatst

Enige wat ik slik is de multivitamine van Davitamon mama compleet met omega 3 en visolie.

mag je naar mijn weten hele zwangerschap slikken. Zijn wel groot maar heel glad, heb er normaal nl ook moeite mee.

Eet behalve 1 keer pw kip, helemaal geen vlees. Bloed uitslag was goed. Ijzer ook. Dus dan hoef ik er toch niks bij te pakken?!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden