Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Lieve allemaal,Dit is inmiddels al de zoveelste keer dat ik hier op dit stuk van het forum ben, maar helaas 2 keer een miskraam,Vandaag precies 8 weken zwanger! Maar vanochtend helemaal niet goed en net of ik flauw ging vallen en vooruit dat kan je bent nou eenmaal zwanger maar.... Er kwam ook aardig wat bloedverlies bij, familie opgetrommeld, ziekenhuis gebeld en kon in een half uur terecht dus werd luxe naar het zh gereden en had een echo ( nog steeds buikpijn) ze ging kijken en tot m'n verbazing???? Hij leeft nog en het ziet er tot nu toe goed uit, jullie begrijpen vast mijn verbazing. Ben nu iets meer opgelucht maar ook toch angstig omdat zij en ik niet weten waar het bloed vandaan komt..... Het blijft spannend.......Heel veel geluk aan alle zwangeren!!!Liefs
Misschien juist duizelig door t bloedverlies? Is dat nu wel gestopt?

Manman die 2 weken wachten of t gelukt is lijkt ver... Maar die 8 weken erna kan soms noh heftiger zijn he..

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Jeetje... Wat schrikken... Precies 6 weken?

Het is nog heel klein he.. Daardoor kan t zijn dat er nog geen hartactiviteit te zien is.. Bij mn zoon zagen ze het pas bij 6+4 en met veel moeite...wat een stress die weken he... Dikke knuffel

6 weken en 1 dag zonder bijtelling van de aantal dagen die de cryo was dus gewoon momentvan terugplaatsing. Ze was verbaasd. Want ze vond het vruchtzakje heel mooi rond en begreep er niet veel van ze zei het lijk wel alsof je iets minder ver zwanger bent maar we zien het volgende week

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
6 weken en 1 dag zonder bijtelling van de aantal dagen die de cryo was dus gewoon momentvan terugplaatsing. Ze was verbaasd. Want ze vond het vruchtzakje heel mooi rond en begreep er niet veel van ze zei het lijk wel alsof je iets minder ver zwanger bent maar we zien het volgende week

Spannend joh... Sterkte deze week en ik blijf duimen!!

Geplaatst
Misschien juist duizelig door t bloedverlies? Is dat nu wel gestopt?Manman die 2 weken wachten of t gelukt is lijkt ver... Maar die 8 weken erna kan soms noh heftiger zijn he.. Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk
Idd!!! Ik was eigenlijk al duizelig en misselijk voordat ik bloedverlies had, ik ga gewoon proberen vandaag zowieso rustig aan te doen. Dat de baby er nu goed uit ziet wil niet zeggen dat dat zo blijft natuurlijk... Helaas
Geplaatst
Idd!!! Ik was eigenlijk al duizelig en misselijk voordat ik bloedverlies had, ik ga gewoon proberen vandaag zowieso rustig aan te doen. Dat de baby er nu goed uit ziet wil niet zeggen dat dat zo blijft natuurlijk... Helaas
Plat gaan kreeg ik advies toen ik klein beetje bloedde... Denk goed om jezelf. Dat is het belangrijkste... Ben je nu wel verder dan de vorige keren toen t mis ging? Ik wil altijd over die grens zijn(bij mij 14wk)

Geplaatst
Vreselijk die darmen he... Bij mij zaten ze nogal verstopt.. Dus even lijnzaad genomen...nu borrelt t steeds... Ik lijk overigens al hoogzwanger Dankje! Ben best wel gespannen... Hoop nu toch duidelijk 2hartjes te horen en zien...@wilhelmina hoe ging jouw echo vandaag? Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk
Wat super 2 duidelijke hartjes! Spannend allemaal hoor!!Echo was leuk. Kids waren ook mee en riepen, neusje lijkt op mij!!Mondje op mij enzzz. Heel grappig! Was voor 27+3 een flinke dame al 😬
Geplaatst
Lieve allemaal,Dit is inmiddels al de zoveelste keer dat ik hier op dit stuk van het forum ben, maar helaas 2 keer een miskraam,Vandaag precies 8 weken zwanger! Maar vanochtend helemaal niet goed en net of ik flauw ging vallen en vooruit dat kan je bent nou eenmaal zwanger maar.... Er kwam ook aardig wat bloedverlies bij, familie opgetrommeld, ziekenhuis gebeld en kon in een half uur terecht dus werd luxe naar het zh gereden en had een echo ( nog steeds buikpijn) ze ging kijken en tot m'n verbazing???? Hij leeft nog en het ziet er tot nu toe goed uit, jullie begrijpen vast mijn verbazing. Ben nu iets meer opgelucht maar ook toch angstig omdat zij en ik niet weten waar het bloed vandaan komt..... Het blijft spannend.......Heel veel geluk aan alle zwangeren!!!Liefs
Jeetje jij wordt echt extra op de proef gesteld.. Bij mij is t ook al 2 keer eerder mis gegaan (zonder aantoonbare reden) en nu toch echt 27+4 zwanger van een meisje! Dus houdt moed!! Sterkte 🍀
Geplaatst

De kans dat je gewoon nog erg vroeg bent is ook aanwezig. Vanwege vakantie kon ik pas met 8 + 3 mn eerste echo laten maken. Bij ons in hrt zh doen ze dat niet voor 7 weken om deze stress te voorkomen.

Duim voor je dat het toch levend mag blijven zitteb!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Plat gaan kreeg ik advies toen ik klein beetje bloedde... Denk goed om jezelf. Dat is het belangrijkste... Ben je nu wel verder dan de vorige keren toen t mis ging? Ik wil altijd over die grens zijn(bij mij 14wk)Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk
Vorige keren was het 6 en 7 dus ben nu wel wat verder... Maar helemaal plat gaan is er niet helemaal bij :-( heb nog een kleine van 2 lopen... Ook wel wat stress gehad afgelopen week, hond overleden etc.. Dus het word me allemaal even te veel soms
Geplaatst
Vorige keren was het 6 en 7 dus ben nu wel wat verder... Maar helemaal plat gaan is er niet helemaal bij :-( heb nog een kleine van 2 lopen... Ook wel wat stress gehad afgelopen week, hond overleden etc.. Dus het word me allemaal even te veel soms
Ahh maar in ieder geval een geruststelling dat je wat verder bent toch?

Ik ken t, heb zoon van 16mnd..rusten is er niet bij.. Maar ga liggen als de kleine ligt hoor...

Manman je krijgt het wel voor je kiezen zeg!! Dikke digiknuffel

Geplaatst
Jeetje... Wat schrikken... Precies 6 weken?

Het is nog heel klein he.. Daardoor kan t zijn dat er nog geen hartactiviteit te zien is.. Bij mn zoon zagen ze het pas bij 6+4 en met veel moeite...wat een stress die weken he... Dikke knuffel

@ar87 wat een vervelend bericht bij iets wat je juist even moest geruststellen.

Maar het feit dat het een mooi vruchtzakje is is ook goed nieuws en het is nog wel erg vroeg.

Bij ons doen ze geen echo's voor 7/8 weken omdat het dan dus inderdaad soms moeilijk is om al wat te zien.

Hopelijk volgende week wel gewoon goed nieuws!! Sterkte.. heftig weekje ook voor je zeg.

Geplaatst
De kans dat je gewoon nog erg vroeg bent is ook aanwezig. Vanwege vakantie kon ik pas met 8 + 3 mn eerste echo laten maken. Bij ons in hrt zh doen ze dat niet voor 7 weken om deze stress te voorkomen.

Duim voor je dat het toch levend mag blijven zitteb!

Kan dat denk je ondanks de berekening ban terugplaatsing? Want ze zei dat hij erg mooi rond was en dat het erop lijkt dat ik gewoon minder ver ben maar kans bestaat ook dat t mis gaat ik heb helemaal gewn buikpijn bloeding of iets in die richting

Geplaatst
Kan dat denk je ondanks de berekening ban terugplaatsing? Want ze zei dat hij erg mooi rond was en dat het erop lijkt dat ik gewoon minder ver ben maar kans bestaat ook dat t mis gaat ik heb helemaal gewn buikpijn bloeding of iets in die richting

Nou, soms heeft een eitje wat langer nodig om echt goed in te nestelen en op stoom te komen qua groei. Die eerste weken zojn wat dat betreft onvoorspelbaarder dan week 7 tm 16 qua groei. Ik ben natuurlijk geen arts en ik wil je geen valse hoop geven. Maar voor zorgen en stress is het ook nog zeker geen tijd.

Ik had bloedverlies op vakantie en moest toen nog een week wachten voor de echo. Pfff duurde megalang dus ik voel met je mee! Op dit moment is het beste wat je kunt doen voor jezelf en je kindje rust nemen, jezelf afleiden goed eten, veel lachen en positieve energie naar je baarmoeder sturen. Mijn vriend en ik hebben ook echt een paar keer samen er bij stilgestaan, dat we dit echt graag willen, het kindje heel welkom is, etc.

Ik geloof dat uiteindelijk gebeurt wat moet gebeuren. Heel veel sterkte lieve Amalia!

Geplaatst

@kims ja ben superblij dat ik met 6,5 en 8,5 week al echo's heb gehad. Ontzettend fijn om te zien dat alles goed gaat daar binnen. Probeer om de 2/3 weken een foto te maken met dezelfde outfit. Nou das schrikken. Van een platte buik naar buikje bij 8,5 week en mijn borsten dat wordt nog wat. Ja na de bevalling gaan we weer lekker koolhydraatarm/beperkt eten om die kilo's er af te krijgen . Hoe gaat het met jou? Heb je nog veel klachten?

Geplaatst
Kan dat denk je ondanks de berekening ban terugplaatsing? Want ze zei dat hij erg mooi rond was en dat het erop lijkt dat ik gewoon minder ver ben maar kans bestaat ook dat t mis gaat ik heb helemaal gewn buikpijn bloeding of iets in die richtingVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is een schrikken Amalia , hoop dat alles oké is volgende week! Mijn vriendin haar vruchtzakje was ook kleiner dan gedacht in het begin en ook zelfs bloedverlies gehad. Maar uiteindelijk helemaal bijgegroeid en gezond. Nu is ze 13 weken zwanger alweer. Duim dat t voor jou ook goed zit. 🤞🏻
Geplaatst
Dat is een schrikken Amalia , hoop dat alles oké is volgende week! Mijn vriendin haar vruchtzakje was ook kleiner dan gedacht in het begin en ook zelfs bloedverlies gehad. Maar uiteindelijk helemaal bijgegroeid en gezond. Nu is ze 13 weken zwanger alweer. Duim dat t voor jou ook goed zit. 🤞🏻

Ik hoop dat dit het ook inderdaad is want ze vroeg me heb je geen buikpijn ik zei nee toen zei ze hij is ook zo mooi rond die vruchtzakje het lijkt er gewoon op dat je iets minder ver bent maar ik zie t dinsdag dan mag ik terug heel spannend hoop dat er dan verschil is te zien was eindelijk zo blij en de clearblue digitale testen lopen ook mooi op die staan nu op 3+ dus ik hoop t

Geplaatst

Zo vandaag had ik letterlijk even de schrik van mijn leven.

Ik was per ongeluk tegen schrikdraad aan gaan staan en kreeg een schok!

Daarna gelijk even gezocht naar of dat kwaad kon...

Gelukkig stond er eigenlijk overal dat het eigenlijk geen kwaad kan maar heb toch wel ffies de schrik te pakken...

Geplaatst

Inge! woh wat een buik! die kun je inderdaad niet meer verbergen.

Je hebt meer buik dan ik, met al weer bijna 19 weken.

Ik hoop dat je geweldige en hartverwarmende reacties krijgt, je hebt de 12 weken gehad!

Danlon: super dat ze het allebei zo goed doen!

Amalia: houd de moed er maar flink in!

Kims: suf he, zo ongerust van iets waar je anders niet eens over na zou denken.

Ar87: ook al zo spannend, maar voor nu dus gewoon goed!

Hier gaat het goed. Blijf erg hangen in een verkoudheid, die duren in een zwangerschap wel vaker erg lang weet ik nog...

Ook eindelijk van mijn vaginale schimmelinfectie af... wat een ellende...

Geplaatst

853ce51f3bbecba57da9477901725d7d.jpg

Dames geniet maar goed van jullie groeiende buikjes voor je het weet zijn ze een half jaar en zitten bij je op de bank

Geplaatst

lieve allemaal,

vandaag toch weer gebeld dat ik graag een echo wilde en kon terecht.

baby maakt het nog steeds goed en het bloedverlies etc is WAARSCHIJNLIJK een hematoom

dus nu is het afwachten of het bloedverlies stopt of toch nog doorgaat.......

iemand ervaring hiermee?

liefs

Geplaatst

Haai Ladys ik ben vandaag weer geweest voor een echo na afgelopen donderdag en het vruchtzakje was niet gegroeid maar hetzelfde gebleven. Ze gaat ervan uit dat het niet goed is. Ik kon een keuze maken om pillen te nemen om het op te wekken de miskraam of afwachten. En ik heb gekozen voor het laatste omdat ik helemaal geen pijn of bloedingen heb. Ik zal nog 1 week wachten kijken wat me lichaam doet. Ben wel erg teleurgesteld

Geplaatst
Hij blijft op 5 weken hangen terwijl ik al 7 weken zwanger hoor te zijn door ivf

Jakkiebah... Dikke knuffel.. Snap dat je niet gelijk die pillen neemt... Heel veel sterkte

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden