Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai dames,

Wat een mooie foto, Judy! Ik ga mijn partner eens lief aankijken of hij ook wat blote buik foto's wil nemen :)

Ben nu 28+2 weken zwanger. Kortademig ben ik al maanden, maar ik ga nog 2x per week naar de fysio voor herstel van mijn knie en dans nog 1x per week salsa met mn partner. Die oefeningen worden nu wel vlot minder en zwaarder, begin nu wel wat last van mn onderrug te krijgen. Vooral als ik opsta. Slapen, tja. Ik was een avondmens, maar ben nu elke avond om 22 uur moe en slaap tot max 6 uur. Afgelopen weken wat pittige werkweken gehad. Tm 14 nov nog topdrukte, daarna rustiger gelukkig. Ik neem ook geen nieuwe opdrachten meer aan. Kamer is grotendeels af. Gordijnen nog ophangen, muurtekening zijn we mee bezig. Alle meubels zijn er nu en ik kan pas na 7 dec alles wassen etc. omdat onze deuren boven nog vervangen gaan worden. Daar zie ik nog wel even tegen op. Schoonmaken gaat nu al lastig...

Ik kijk ook uit naar meer rust. Ben nu toch wel sneller moe en moet meer aan mezelf denken. Ben trouwens pas 6 kg aangekomen! Ik had verwacht met al het eten en snoepen dat dat wel meer zou zijn. Hoewel eten met maagzuur toch minder lekker is...

Ondertussen zijn we verloofd en geregistreerd partners hihi heerlijke dag gehad. Trouwen komt ergens komende jaren nog een keer. Het begint nu pas echt tot me door te dringen dat ik binnenkort een bevalling mee maak en een kindje in ons leven komt!

Het zwanger zijn, de beweging in mijn buik: vind het geweldig! We genieten volop, ook al is mijn veters strikken lastiger haha.

Goed om te horen dat het ondanks alle klachten ook goed met jullie gaat!

32e8f6e8aedc029c332f84a3b04665fb.jpg

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

• 3 weken later...
  • Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey dames

Hoe gaat het met alle zwangere??? Inmiddels ben ik 32 weken. En ik ga a.s. donderdag met verlof. Ik begin het een beetje zat te raken. Leuke kleding past niet meer. Kan mijn schoenen en sokken amper aan doen en ik mis sushi en rosbief. De kleine meid maakt het goed. Veel echo's gehad en ze ligt goed op groei. De beentjes zijn bovengemiddeld lang. Maar dat is geen verrassing met mijn man en mij en een grote zus met ook lange benen al.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Geplaatst

Ik heb afgelopen vrijdag een bellypaint gehad van mijn moeder. Heb ik bij mijn andere dochtertje ook gedaan. Mijn moeder is kunstenares maar schildert voornamelijk op doek. Rechts is die van mijn oudste en links die van nu.fa8cc648c0671303356a2767075898a6.jpg

Geplaatst
Ik heb afgelopen vrijdag een bellypaint gehad van mijn moeder. Heb ik bij mijn andere dochtertje ook gedaan. Mijn moeder is kunstenares maar schildert voornamelijk op doek. Rechts is die van mijn oudste en links die van nu.fa8cc648c0671303356a2767075898a6.jpg

Wat gaaf zeg! Allebei mooi geworden :)

Geplaatst

Ik ga 15 dec met verlof. Veel staan en lopen en met materialen slepen is gewoon wat veel geworden. Paar weken nog de admin bijwerken, wat tekstwerk en website dingetjes en dan lekker tutten met het babyspul. Vandaag een babydeken genaaid van dikke fleeceachtige katoen. Kon die niet vinden in okergeel, dus nu zelf gemaakt. Zo ongeveer alles is in huis en we zijn nu lekker op weg met wassen, de kinderkamer etc.

Ik merk dat ik wat meer moet zitten, onderrug begint wat te zeuren en mijn buik is vaak erg stevig. Verder niets te klagen :) al herken ik wel dat aankleden en schoenen steeds meer een uitdaging worden, haha. Hoe is het verder nu met iedereen?

Geplaatst

c81c2ff9a8aa4970ecbe4e15ea6b4c70.jpg

Hier alweer een maandje oud, Pff wat vliegt de tijd . Ze doet het heel goed en met mij gaat ook alles goed. Was al heel snel weer op de been en weinig last meer gehad. De foto is van de fotoshoot die we pas hebben gehad. Helemaal verliefd. Nog eventjes en jullie mogen ook jullie wondertje in jullie armen sluiten. Leef met jullie mee!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
c81c2ff9a8aa4970ecbe4e15ea6b4c70.jpgHier alweer een maandje oud, Pff wat vliegt de tijd . Ze doet het heel goed en met mij gaat ook alles goed. Was al heel snel weer op de been en weinig last meer gehad. De foto is van de fotoshoot die we pas hebben gehad. Helemaal verliefd. Nog eventjes en jullie mogen ook jullie wondertje in jullie armen sluiten. Leef met jullie mee!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat een plaatje!! Prachtig 😍Goed om te horen dat het zo goed gaat, echt genieten dus!Ben nu 36 weken dus gaat ook de goede kant op 😅
Geplaatst
Ik ga 15 dec met verlof. Veel staan en lopen en met materialen slepen is gewoon wat veel geworden. Paar weken nog de admin bijwerken, wat tekstwerk en website dingetjes en dan lekker tutten met het babyspul. Vandaag een babydeken genaaid van dikke fleeceachtige katoen. Kon die niet vinden in okergeel, dus nu zelf gemaakt. Zo ongeveer alles is in huis en we zijn nu lekker op weg met wassen, de kinderkamer etc. Ik merk dat ik wat meer moet zitten, onderrug begint wat te zeuren en mijn buik is vaak erg stevig. Verder niets te klagen :) al herken ik wel dat aankleden en schoenen steeds meer een uitdaging worden, haha. Hoe is het verder nu met iedereen?Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Schiet ook al lekker op! En crea bea hoor!!Hier bijna alles op orde.. kinderwagen is er nog niet en laatste spullen aan t wassen. Heb tot afgelopen week gesport, maar stop er nu echt mee.Enige kwaal die ik heb is jeuk. En kan je vertellen, dat is echt verschrikkelijk. Dus als iemand nog tips heeft!!Voor de rest gaat t goed, aftellen! 🤗
Geplaatst
Ik heb afgelopen vrijdag een bellypaint gehad van mijn moeder. Heb ik bij mijn andere dochtertje ook gedaan. Mijn moeder is kunstenares maar schildert voornamelijk op doek. Rechts is die van mijn oudste en links die van nu.fa8cc648c0671303356a2767075898a6.jpgVerstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Gaaf hoor!!
Geplaatst

Goede middag dames😉

Hier ook alweer 32 weekjes het schiet al aardig op

En idd het probleem schoenen en sokken aantrekken herken ik haha

En ons mannetje is de hele dag druk aan het bewegen haha..

En als alles goed gaat zoals u ben ik van plan om gewoon Tot

1ste week januari te blijven werken ..

Maar ohhhh die babywinkels zijn nu wel erg aantrekkelijk met kleertjes en schoentjes haha kast is gewoon te klein😁

Geplaatst

Oooh wat een schatje Christel ♡♡

Dames wat fijn dat het nu zo lekker op schiet he !?

Ik ben nu 32.5 alles is klaar babykamer kleertjes gewassen en de vluchtiger paraat.

Vorige week verrast door een mega babyshower ben echt stinkend verwend

En aankomend weekend mijn zwangerschaps shoot .

Ik ben al even thuis door mijn bekkenklachten en heb het nu echt heel pittig ook thuis dus ben echt aan het aftellen heel eerlijk zou ik het echt niet erg vinden als se met 37 weken komt .

De naam zijn we ook eindelijk uit !

Geplaatst

Ik ben nu lekker mey verlof sinds gisteren. Nog even wat tijd doorbrengen met mijn dochtertje voor ik de aandaht straks moet verdelen beetje laatste dingen doen. En dan mag ze wel komen in het nieuwe jaar.

• 4 weken later...
Geplaatst
hoe gaat het met alle dames? De uitgerekende datums komen wel alleen heel dichtbij nu.
Goed! Vandaag echo gehad voor de ligging. Ingedaald, 3100 gram geschat nu met 35+5 weken. Ik ben benieuwd! Kindje groeit super, mijn buik ook ineens! Al ben ik tot nu toe pas 10 kg aangekomen.

Hoe is het met jullie? En met jouzelf, Shannah?

Geplaatst
Goed! Vandaag echo gehad voor de ligging. Ingedaald, 3100 gram geschat nu met 35+5 weken. Ik ben benieuwd! Kindje groeit super, mijn buik ook ineens! Al ben ik tot nu toe pas 10 kg aangekomen.

Hoe is het met jullie? En met jouzelf, Shannah?

Klinkt goed joh! Bijzonder dat je alweer zo ver bent. Fijn zeg!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

3221a1b44e2a5b2342b652449b2d1a7b.jpg hier gaat alles heel goed! Wat vliegt de tijd zeg, alweer 9,5 week. Dinsdag eerste prikjes, Pff wordt moeilijk voor mama .

Geplaatst
Klinkt goed joh! Bijzonder dat je alweer zo ver bent. Fijn zeg!

Hoe is het nu met jou, Poekie? En ja het is zeker bijzonder.

Geplaatst
3221a1b44e2a5b2342b652449b2d1a7b.jpg hier gaat alles heel goed! Wat vliegt de tijd zeg, alweer 9,5 week. Dinsdag eerste prikjes, Pff wordt moeilijk voor mama .

Aah! Wat een schatje

Geplaatst
Hoe is het nu met jou, Poekie? En ja het is zeker bijzonder.

Het lijkt nog maar pas geleden dat we samen ongeveer de tp hadden dat biedt hoop. Misschien dat het bij mij ook lekker snel gaat. De maand december ging iig lekker snel. Laatste week even wat meer aan het kwakkelen, maar dat is denk ik ook omdat ik nu vakantie heb. Verder gaat alles gelukkig voorspoedig. Weinig kwalen of klachten dus dat is fijn. En jij? Trek je het allemaal nog?

Geplaatst
Het lijkt nog maar pas geleden dat we samen ongeveer de tp hadden dat biedt hoop. Misschien dat het bij mij ook lekker snel gaat. De maand december ging iig lekker snel. Laatste week even wat meer aan het kwakkelen, maar dat is denk ik ook omdat ik nu vakantie heb. Verder gaat alles gelukkig voorspoedig. Weinig kwalen of klachten dus dat is fijn. En jij? Trek je het allemaal nog?

Ik moest effe bijlezen hoor! Ik zit heel eerlijk gezegd niet heel veel meer op het forum ;)

So far so good bij jou dus? 11 januari alweer de 20 weken echo, heel gaaf! Ja, we liepen bijna gelijk idd. Ik heb er altijd vertrouwen in gehad dat het voor jou ook goed ging komen. Fijn dat het ook snel is gelukt! Heb je de nipt gedaan? En wil je het geslacht weten?

Hier prima zwangerschap gehad, mn maag is wat minder geweest, eerst misselijk later maagzuur. Het begint nu wel wat zwaarder te worden met lopen, staan etc. Maar goed, dat hoort erbij. Het normale. Ik heb wat dat betreft mazzel gehad, hoop jij ook! Zo blij voor je!

Geplaatst

Hier inmiddels 37 weken .

Kleintje word met de geboorte op 3200 gram geschat .ben benieuwd .begint nu ook te kriebelen .ze kan nu elk moment komen zo spannend bed op klossen bed zeil erin .

Box staat klaar wij zijn klaar :)

Geplaatst
Hier inmiddels 37 weken .

Kleintje word met de geboorte op 3200 gram geschat .ben benieuwd .begint nu ook te kriebelen .ze kan nu elk moment komen zo spannend bed op klossen bed zeil erin .

Box staat klaar wij zijn klaar :)

Spannend! Heb toevallig vandaag ook klossen gehaald en bedzeil. De bevaltas staat nu klaar in de auto, mocht het nodig zijn.

Hoe voel je je? Nog steeds veel last van je bekken of is dat beter nu je met verlof bent?

Geplaatst
Ik moest effe bijlezen hoor! Ik zit heel eerlijk gezegd niet heel veel meer op het forum ;)

So far so good bij jou dus? 11 januari alweer de 20 weken echo, heel gaaf! Ja, we liepen bijna gelijk idd. Ik heb er altijd vertrouwen in gehad dat het voor jou ook goed ging komen. Fijn dat het ook snel is gelukt! Heb je de nipt gedaan? En wil je het geslacht weten?

Hier prima zwangerschap gehad, mn maag is wat minder geweest, eerst misselijk later maagzuur. Het begint nu wel wat zwaarder te worden met lopen, staan etc. Maar goed, dat hoort erbij. Het normale. Ik heb wat dat betreft mazzel gehad, hoop jij ook! Zo blij voor je!

Haha ja zeker so far so good. NIPT hebben we inderdaad gedaan, die was prima. Ook weten we al dat het een jongetje wordt. Heel erg leuk! Nu zijn we lekker op dreef met ideeën voor de babykamer, die worden steeds concreter dus kunnen we denk ik binnenkort ook gaan schilderen. Daar heb ik veel zin in joh!

Ja ik heb zelf ook altijd wel vertrouwen gehad dat het goed zou komen, hoewel ik in deze tp zeer weinig vertrouwen had. Ach... zo zie je maar weer... je gevoel zegt vrij weinig

Wat fijn dat je zwangerschap zo goed is gegaan. Maagzuur is volgens mij een hele bekende. De laatste weken lijken me ook zwaar maar gelukkig ben je met verlof en kun je rustig aan doen. Half december ging je met verlof he? Is ook een soort mijlpaal volgens mij, haha met verlof gaan.ik ven heel benieuwd naar je kleine straks!

Geplaatst
Haha ja zeker so far so good. NIPT hebben we inderdaad gedaan, die was prima. Ook weten we al dat het een jongetje wordt. Heel erg leuk! Nu zijn we lekker op dreef met ideeën voor de babykamer, die worden steeds concreter dus kunnen we denk ik binnenkort ook gaan schilderen. Daar heb ik veel zin in joh!

Ja ik heb zelf ook altijd wel vertrouwen gehad dat het goed zou komen, hoewel ik in deze tp zeer weinig vertrouwen had. Ach... zo zie je maar weer... je gevoel zegt vrij weinig

Wat fijn dat je zwangerschap zo goed is gegaan. Maagzuur is volgens mij een hele bekende. De laatste weken lijken me ook zwaar maar gelukkig ben je met verlof en kun je rustig aan doen. Half december ging je met verlof he? Is ook een soort mijlpaal volgens mij, haha met verlof gaan.ik ven heel benieuwd naar je kleine straks!

Ja, ben sinds vrijdag de 21ste met verlof. Had toch nog wat meer werk dan ik dacht. Wat leuk dat jullie al begonnen zijn met de kinderkamer! Lang leve pinterest voor ideeën :) en een jongen dus! Bijna alle dames die ik ken (van groepjes op fb) en in januari gaan bevallen krijgen een meisje. Is juni een jongensmaand? Of is het bij jullie meer gemengd?

Fijn dat de nipt uitslag goed was. Toch weer een opluchting. Elke stap blijft er weer 1. De 20 weken echo vond ik ook best spannend. Maar ook vooral zo gaaf om alle onderdelen van je baby al te zien! Je kunt al zoveel bekijken. Als ik het vergeet tegen die tijd: alvast veel plezier!!

Geplaatst

Hey Johanna kan je zo ook je bed in duiken met die klossen hahaHier zijn de rug en bekkenklachten helaas alleen maar toegenomen met de tijd. Loop echt op me tandvlees terwijl ik zo graag van alles wil doen. Van mij mag ze komen hoor ! .Nou na oud en nieuw dan .Voel jij je lichamelijk goed? Alles compleet ?Hier gelukkig uiteindelijk maar 11 kilo erbij .best blij mee .moet er tich weer af.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden