Jump to content

Mama worden

sann-degroot

Recommended Posts

Goedemorgen,

Graag wil ik in contact komen met vrouwen die in dezelfde situatie zitten als ik.

Mijn vriend en ik hebben een kinderwens.

FSH 11

AMH 1.1

Ik ben bijna 29. En bekend is is dat ik in de vervroegde overgang kom. We krijgen IVF waarvan 1 proef die wel meetelt. Als mijn eitjes groeien door de hormonen krijgen we 3 "kansen".

Spannend! Kan niet meer wachten om eraan te beginnen.

Zijn er dames die ongeveer dezelfde waardes als mij hebben en waarvan de IVF geslaagd was? Puur nieuwsgierigheid en daaruit kracht te putten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

spannend! mijn AMH is ook niet erg hoog maar ben ff vergeten hoe hoog😊 ik haal tijdens de icsi zo een 5 eicellen ongeveer.. spannend voor jullie! naar zo dat ik weet zijn er op het moment weinig meiden met lage waardes. succes! weet je al wanneer je mag beginnen en welke medicijnen je gaat krijgen

Ik ben nog zo nieuw in dit onderwerp IVF. Beseffende dat er door verschillende redenen IVF besloten word te geven. Niet zo slim om dan te praten over waardes. Om mijn waardes te onderbouwen, ik kom in de vervroegde overgang(fsh hormoon) Geen regelmatige cyclus. Nu al een tijdje geen cyclus, en dus geen ei sprong en een beperkte ei voorraad (amh hormoon) Onze enige kans is gevestigd op IVF. Nou ben ik benieuwd waarom er door de artsen gekozen is bij jullie voor IVF?

mijn man zijn zwemmers zijn niet goed en maar in enkele aanwezig.. daardoor zit een spontane zwangerschap er eigenlijk niet in.. tijdens het proces zijn mijn waardes geprikt en daaruit bleek dat mijn amh niet erg veel is..nou wist ik dat wel een beetje wand de vrouwen in de fam gaan rond de 40ste de overgang in

Ah jeetje! Maar wel samen al een kindje gekregen? Ik zie een hele lieve foto namelijk

Ik had vandaag zo een dag dat ik in alles wat ik deed dacht aan onze behandeling die gaat starten. Heel moeilijk.. En dit is nog maar het begin! Mijn vriend z'n zwemmers zijn goed! Helaas mijn waardes niet zo :(

onze dochter is inmiddels anderhalf en na 5x icsi hebben we haar mogen krijgen. we zijn alweer een jaar bezig voor een broertje/zusje en hebben 2 pogingen gehad die mislukt zijn en nu nog 3 in de vriezer.. morgen horen wij of het ontdooien goed is gegaan en of we vrijdag een terugplaatsing gaan krijgen

Spannend! Heel spannend. Ik zal duimen

En mooi om te horen dat jullie een dochtertje hebben mogen krijgen.

Overigens las ik dat je vertelde dat je amh ook niet zo hoog lag. En dat bekend was dat je fam in de "vervroegde overgang kwam". Maar je zegt ook dat alles goed was bij jou? Naar mijn weten bij een laag amh heb je een beperkte ei voorraad en kan dat wel degelijk een probleem zijn. Daarvoor mede krijgen wij IVF. Of heb ik t nu goed mis?

Nogmaals spannend! Ik leef met iedereen mee die in dit traject zit.

Ik heb eigenlijk geen idee wat die waarden en afkortingen betekenen en inhouden

Hihi! Amh is je ei voorraad (makkelijk gezegd) en fsh (overgangshormoon) maar een ieder zit hier natuurlijk met andere of dezelfde soort problemen.

Spannend! Heel spannend. Ik zal duimen

En mooi om te horen dat jullie een dochtertje hebben mogen krijgen.

Overigens las ik dat je vertelde dat je amh ook niet zo hoog lag. En dat bekend was dat je fam in de "vervroegde overgang kwam". Maar je zegt ook dat alles goed was bij jou? Naar mijn weten bij een laag amh heb je een beperkte ei voorraad en kan dat wel degelijk een probleem zijn. Daarvoor mede krijgen wij IVF. Of heb ik t nu goed mis?

Nogmaals spannend! Ik leef met iedereen mee die in dit traject zit.

Excuses zie dat het gaat om iemand anders hier in de chat.

@san dat klopt maar mijn amh is niet zo laag als de jouwe:) ik heb ook nog een regelmatige cyclus en mijn bms etc bouwd nog goed op.. dus voor nu is er nog niks mis met mij en ligt het dus vooral aan mijn man ondanks dat mijn amh niet hoog is. betekend wel dat ik met een hoge dosis medicijnen evengoed lang moet doorspuiten tot ze groot genoeg zijn en dus meestal niet verder kom als een max van 5 eiblaasjes

wellicht is het dus geluk bij een ongeluk dat het vooral nu aan mijn man lijkt te liggen..het zou heel goed kunnen dat als zijn zwemmers wel goed waren we evengoed bij het ziekenhuis terecht hadden gekomen voor mij en ivf hadden moeten doen.

Mijn man heeft aantal jaren terug een hersteloperatie gehad, deze was goed gelukt. Maar na 1 miskraam bleef toch een zwangerschap uit. Toen iui traject ingegaan maar niet gelukt, dus doorgegaan naar isci. December mijn eerste verse tp gehad, maar na een korte zwangerschap misgegaan. 1 tp van een cryo en die is niet blijven plakken dus begin april een nieuwe tp van een cryo. Heb een hele regelmatige cyclus en normale eisprong en bms. Dus het ligt inprincipe niet aan mij.. Dus afwachten maar weer! Vanmiddag mijn eerste accupuntuur voor ondersteuning tijdens t traject!

Hoi sann.

Mijn amh waarde was ook redelijk laag. Ik ga ook vervroegd in de overgang. Heb met de maximale dosis( hier in Nederland) 2 tot max 6eitjes weten te halen. Mijn amh begon 6j geleden met 1.1 (ben nu 38) en de laatste meting was in sept 2016 0.7 (DD)Wij zijn na 4ivf behandeling in NL daarom overgestapt naar Düsseldorf 2013. Ik heb daar 450eh gespoten en dhea geslikt. Icsi 5. Nog nooit zo'n goede opbrengst gehad. ( bij mij werkte deze combi enorm goed) 9eitjes 6bevrucht 4toppers van 5dagen oud. Wij hebben een tweeling gekregen en en hebben ondertussen een cryo terug laten plaatsen en ben vandaag 26.4wk zwanger

Hopelijk heb je hier wat aan

Hoi sann.

Mijn amh waarde was ook redelijk laag. Ik ga ook vervroegd in de overgang. Heb met de maximale dosis( hier in Nederland) 2 tot max 6eitjes weten te halen. Mijn amh begon 6j geleden met 1.1 (ben nu 38) en de laatste meting was in sept 2016 0.7 (DD)Wij zijn na 4ivf behandeling in NL daarom overgestapt naar Düsseldorf 2013. Ik heb daar 450eh gespoten en dhea geslikt. Icsi 5. Nog nooit zo'n goede opbrengst gehad. ( bij mij werkte deze combi enorm goed) 9eitjes 6bevrucht 4toppers van 5dagen oud. Wij hebben een tweeling gekregen en en hebben ondertussen een cryo terug laten plaatsen en ben vandaag 26.4wk zwanger

Hopelijk heb je hier wat aan

Wauw! Hi! Wat een verhaal met een mooi afloop. Ik ben zo ontzettend bang dat het niet lukt al ben ik wel positief nog.. (mmm raar?!) ik ben bijna 29 en een amh van 1.1 en een fsh van 13. Was jou fsh waarde toen bekend?

Ik heb idd hele mooie verhalen over Düsseldorf te horen gekregen. Het brengt me tevens zo aan t twijfelen of ik niet gelijk naar Düsseldorf moet?

Heb je enig idee Hoelang een eerste ronde duurt met ivf?

Ik ben oprecht super blij voor jullie. Deze rollercoaster aan emoties wens je niemand toe!

Mijn man heeft aantal jaren terug een hersteloperatie gehad, deze was goed gelukt. Maar na 1 miskraam bleef toch een zwangerschap uit. Toen iui traject ingegaan maar niet gelukt, dus doorgegaan naar isci. December mijn eerste verse tp gehad, maar na een korte zwangerschap misgegaan. 1 tp van een cryo en die is niet blijven plakken dus begin april een nieuwe tp van een cryo. Heb een hele regelmatige cyclus en normale eisprong en bms. Dus het ligt inprincipe niet aan mij.. Dus afwachten maar weer! Vanmiddag mijn eerste accupuntuur voor ondersteuning tijdens t traject!

Heel veel succes

Ik snap wat je bedoelt. Ene keer is je angst groter dan het positieve gevoel. Dat blijft elke x schommel. Ik weet niet meer precies wat mijn fsh was. Dr scholtes is niet zo duidelijk en praat heel snel. Hij vertelde alleen dat het nog zeker te doen was een evt nieuwe icsi mocht cryo niet lukken. Ik weet dat de combi met mijn fsh aangaf dat ik vervroegd in de overgang zou gaan. Zit bij ons in de familie. Weet alleen niet hoe snel het terug kan lopen bij iedereen. DD vond mijn waardes toen geen probleem. En zagen zeker nog kansen

Zelf wou ik eerst in NL proberen. Tevens meer info voor DD. Lang zitten twijfel, maar nu zo blij dat ik wel ben gegaan.

Het ligt eraan of je een lang of kort schema hebt. Ik reageerde het beste op kort! Ik dacht alles bij elkaar vanaf spuiten tot tp zo'n 3wk, maar Voor meer info kun je het beste vragen bij meiden die er nu inzitten. Ben het alweer beetje kwijt

Succes

Mijn fsh waarde zat op de grens geloof ik met 10.0. De gyn van het lokale ziekenhuis heeft oms daarom doorverwezen naar Gent voor IVF. Mede door mindere zaadkwaliteit van man, er was waarschijnlijk sprake van een genetische afwijking. In Gent hebben ze AMH gemeten en die was prima voor mn leeftijd (ik ben 31). Ik weet het niet precies meer maar volgens mij moest ie tussen de 2 en 4 liggen en was het precies 3.0. Dus toch geen vervroegde overgang.

Inmiddels ook bekend dat er geen genetische afwijking bij manlief is. Eerste icsi poging geen tp gehad helaas. In de zoektoch naar de oorzaak zijn we gestuit op een 'zieke eileider' die gisteren is verwijderd. Dat zou heel goed de reden kunnen zijn waarom zwanger worden na alle pogingen nog niet gelukt is. Rond 20 april start mijn nieuwe cyclus en mogen we weer starten voor icsi 2.

Bij ons duurde het stimuleren de eerste ronde wat langer dan normaal. 3 weken de pil. Daarna heb ik 3.5 week hormonen gespoten voordat we de punctie hebben. We zouden precies 4 weken na het starten met spuiten de tp moeten hebben, maar die ging dus niet door. Deze stimulatie was niet ideaal. Normaal gesproken moet het een week korter duren

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

@Poekie,

Hoe voel je je nu? Is de eileideroperatie goed verlopen? Wat fijn dat ze gevonden hebben wat de oorzaak was, maar het lijkt me ook best pittig nieuws!

Gisteren zijn mijn vriend en ik in het ziekenhuis geweest, 2e afspraak voor onze 1e icsi traject. Inderdaad, wat Poekie al zegt, van start tot terugplaatsing is 4 a 5 weken. Dat viel mij alleszins mee moet ik zeggen. Wij hebben de langere versie: eerst ongesteld worden, op de eerste dag van je menstruatie starten met medicatie, dan krijg je na een dag of 11 weer een bloeding en start je met stimulatie van je eitjes. Dan de punctie en bij ons 3 dagen later de terugplaatsing.

In principe starten wij begin april. Ik heb in december een knieoperatie gehad en dat herstel gaat erg traag. Kan zijn dus dat we onze kinderwens weer on hold moeten zetten, omdat ik eerst verder moet herstellen. We hebben dinsdag weer een afspraak met de orthopeed deze keer. Ik hoop heel erg dat we kunnen starten en dat ik het hormoontraject in ieder geval nu kan doen, nu ik toch weinig kan werken. Aan de andere kant moet mijn knie straks wel mij en kind kunnen dragen... weer terug naar de tekentafel zeggen we maar.

Mijn FSH en AMH zijn niet gemeten. Mijn cyclus is regelmatig, ik heb nog eitjes zagen ze op de echo. Mijn vriend produceert weinig zaad, natuurlijk zwanger worden is bij ons maar een hele kleine kans.

Veel succes, Sann!

@Poekie,

Hoe voel je je nu? Is de eileideroperatie goed verlopen? Wat fijn dat ze gevonden hebben wat de oorzaak was, maar het lijkt me ook best pittig nieuws!

Gisteren zijn mijn vriend en ik in het ziekenhuis geweest, 2e afspraak voor onze 1e icsi traject. Inderdaad, wat Poekie al zegt, van start tot terugplaatsing is 4 a 5 weken. Dat viel mij alleszins mee moet ik zeggen. Wij hebben de langere versie: eerst ongesteld worden, op de eerste dag van je menstruatie starten met medicatie, dan krijg je na een dag of 11 weer een bloeding en start je met stimulatie van je eitjes. Dan de punctie en bij ons 3 dagen later de terugplaatsing.

In principe starten wij begin april. Ik heb in december een knieoperatie gehad en dat herstel gaat erg traag. Kan zijn dus dat we onze kinderwens weer on hold moeten zetten, omdat ik eerst verder moet herstellen. We hebben dinsdag weer een afspraak met de orthopeed deze keer. Ik hoop heel erg dat we kunnen starten en dat ik het hormoontraject in ieder geval nu kan doen, nu ik toch weinig kan werken. Aan de andere kant moet mijn knie straks wel mij en kind kunnen dragen... weer terug naar de tekentafel zeggen we maar.

Mijn FSH en AMH zijn niet gemeten. Mijn cyclus is regelmatig, ik heb nog eitjes zagen ze op de echo. Mijn vriend produceert weinig zaad, natuurlijk zwanger worden is bij ons maar een hele kleine kans.

Veel succes, Sann!

Wat spannend ook voor jullie Johanna☘️☘️☘️

Ik heb amper nog een ongesteldheid. De laatste was eind december erg licht. Vorig jaar januari nog heel heftig. Maar het lichaam is iets raars.. De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Gisteren was t 4 dagen nadat het nieuws naar buiten kwam.. Elke dag lachde ik alles weg en vocht tegen de negatieve gedachtes.. Maar gisteren had ik even een breekpunt.. Ik vind het allemaal zo spannend..

Ook voor jou heel veel succes

Mijn fsh waarde zat op de grens geloof ik met 10.0. De gyn van het lokale ziekenhuis heeft oms daarom doorverwezen naar Gent voor IVF. Mede door mindere zaadkwaliteit van man, er was waarschijnlijk sprake van een genetische afwijking. In Gent hebben ze AMH gemeten en die was prima voor mn leeftijd (ik ben 31). Ik weet het niet precies meer maar volgens mij moest ie tussen de 2 en 4 liggen en was het precies 3.0. Dus toch geen vervroegde overgang.

Inmiddels ook bekend dat er geen genetische afwijking bij manlief is. Eerste icsi poging geen tp gehad helaas. In de zoektoch naar de oorzaak zijn we gestuit op een 'zieke eileider' die gisteren is verwijderd. Dat zou heel goed de reden kunnen zijn waarom zwanger worden na alle pogingen nog niet gelukt is. Rond 20 april start mijn nieuwe cyclus en mogen we weer starten voor icsi 2.

Bij ons duurde het stimuleren de eerste ronde wat langer dan normaal. 3 weken de pil. Daarna heb ik 3.5 week hormonen gespoten voordat we de punctie hebben. We zouden precies 4 weken na het starten met spuiten de tp moeten hebben, maar die ging dus niet door. Deze stimulatie was niet ideaal. Normaal gesproken moet het een week korter duren

Ahh Poekie! Hoe voel je je nu? Ook heftig zeg. We hopen maar dat we allen straks goed nieuws mogen ontvangen ☘️

Wat spannend ook voor jullie Johanna☘️☘️☘️

Ik heb amper nog een ongesteldheid. De laatste was eind december erg licht. Vorig jaar januari nog heel heftig. Maar het lichaam is iets raars.. De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Gisteren was t 4 dagen nadat het nieuws naar buiten kwam.. Elke dag lachde ik alles weg en vocht tegen de negatieve gedachtes.. Maar gisteren had ik even een breekpunt.. Ik vind het allemaal zo spannend..

Ook voor jou heel veel succes

Ja, herkenbaar. Sterke dagen en huilmomenten. Het is ook niet niks! Ik heb goede hoop dat het voor ons allemaal goed gaat komen. Genieten van het leven, zonde om alles stil te leggen. Met af en toe ook een dag dat het niet gaat. Hopelijk hebben we allemaal met een jaartje een gezond kindje in de armen

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Ahh Poekie! Hoe voel je je nu? Ook heftig zeg. We hopen maar dat we allen straks goed nieuws mogen ontvangen ☘️

Ik voel me nu goed. Ben nog wel herstellend van de laparoscopie en dat brengt wat ongemakken met zich mee, maar ik heb er goede hoop op dat de tweede ronde een stuk beter gaat verlopen.