Ga naar inhoud

Wachtbankje april

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Yamilla ja die rustmaand vind ik ook niks als je het fysiek aan kan waarom niet miskraam is nooit fijn heb het ook meegemaakt jammer genoeg. Sterkte ermee en hoop dat je cryo blijft zitten 🙌🏾 Betreft die cryo... ze zeiden bij de tp van maart 2017 dat dat de laatste zou zijn vanuit mijn eerste ivf. En ik dacht al van Huh? Er waren er nog 3 maar misschien niwt goed ontdooid ofzo dus had er zelf ook niet naar gevraagd Maar toen ik de brief van t ziekenhuis kreeg waarop stond hoeveel cryo's je hebt en dergelijke stond dat ik er nog 1 had va de 1e ivf. Vond het al raar omdat mijn arts had gebeld in februari om het na te vragen toen gaven ze aan 3 cryos nog over te hebben. Apart. Ik heb altijd terugplaatsingen gehad in mijn natuurlijke cyclus met enkel alleen de Ovitrelle voor calculeren van de eisprong maar zonder Utrogestan

• Reacties 808
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik heb het geluk gehad dat deze twee zwangerschappen goed zijn gegaan. In 2012 twee miskramen gehad bij 8 en 10 weken dus spannend vond ik het daarna wel. Ik heb nu twee geweldige zoontjes van 2 jaar en van 7 maanden.Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Dat is inderdaad dan spannend geweest, Nou het was t waard want je bent nu 2 jongens rijk😊 In mei voor een 3e kindje leuk om te horen Succes!! Ik hoop stiekem dat m'n laatste cryo blijft zitten zou het speciaal vinden dat er een broertje of een zusje geboren wordt uit hetzelfde nestje zeg maar 😂😂
Geplaatst
Bedankt voor de felicitaties

Ben super blij

Ff een foto delen van ons prachtige moment met onze jurk uitzoeken

42ce8e7954b5023e1b3501cf67308406.jpg85a25239362d4f3b0a104dc5a0525763.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Prachtig! Wat een bijzondere jurken! Gaaf hoor!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Dat is inderdaad dan spannend geweest, Nou het was t waard want je bent nu 2 jongens rijk😊 In mei voor een 3e kindje leuk om te horen Succes!! Ik hoop stiekem dat m'n laatste cryo blijft zitten zou het speciaal vinden dat er een broertje of een zusje geboren wordt uit hetzelfde nestje zeg maar 😂😂

Nou inderdaad! Zelfde nestje, wat klinkt dat leuk. Zou inderdaad wel fijn zijn. Zeker omdat er al een mooi kindje uitgekomen is!

En Tien, fijn dat je nu twee jongens hebt! Het kan dus wel!

Geplaatst
Bedankt voor de felicitaties

Ben super blij

Ff een foto delen van ons prachtige moment met onze jurk uitzoeken

42ce8e7954b5023e1b3501cf67308406.jpg85a25239362d4f3b0a104dc5a0525763.jpg

Wow! Prachtige jurken! Geniet nog even van de voorbereidingen

Geplaatst
Ja verplicht een rustmaand ( protocol ), ook al hebben wij aangegeven meteen door te willen. Heb ook geen last gehad van de punctie en volgens mij zouden de hormonen een heel eind uit je lijf moeten zijn. En voel mij lichamelijk ook goed. Maar ja procedures....Duurt en duurt maar zo...We gaan de natuurlijke cyclus doen in combinatie met de ustrogan. wilde dat zelf graag omdat ik daar een goed gevoel bij heb en helpend is voor de baarmoederwand-dikte.
Ja ik snap t heel goed. Ik vond de verplichte wachtmaand na de punctie ook niet leuk. Maar achteraf na twee weken ongeveer merkte ik dat ik het toch wel prettig vondt om weer langzaamaan mezelf te worden Onder al die bijwerkingen en hormonen in mijn lijf. Ik was zo ziek van die prikken dat ik me daarna weer de oude en fijn voelde in mn lichaam. Het duurt eventjes maar voor je t weet is t voorbij en mag je weer beginnen. Ik las dat ze niet weten waar t aan ligt bij jullie. Dat lijkt me erg frustrerend. Bij ons weten we dat her aan de zaadkwaliteit ligt van mn partner. Hoe voel je je nu?
Geplaatst

Welkom Miranda je hebt ook al een hele weg bewandeld zo te lezen. Wel heel fijn dat je al een wondertje hebt mogen krijgen via je eerste ivf terugplaatsing. Hoe oud is hij/zij nu? 😊 Wanneer mag je nu weer voor een cryo?

Geplaatst

Gefeliciteerd sfa! Super leuke foto. Mooie jurken ook! Succes met de laatste voorbereidingen en vooral veel plezier ❤️

Geplaatst

@sas, ik heb al een rustperiode gehad van 2 maanden voor de ivf, ivm werk buitenland (man) en vakantie. Dus wat mij betreft konden we gewoon door. Dus vooral geirriteerd nu, dat protocol voor onze wens gaat. Verder nog wat verdrietig dat het niet gelukt is, hadden zo,n goede hoop. Maar goed we rapen ons weer bij elkaar en proberen positief te blijven.

Zoals dat steeds gaat; hoop, teleurstelling, pijn en verdriet, herpakken en met positieve kracht weer vooruit.

Heb nu gewoon besloten dat we hetzelf fixen deze maand, zonder ziekenhuis, haha. Dat zou in theorie bij ons gewoon moeten kunnen.

Sas hoe gaat het met jou? Bezig met hormonen? Weet je alweer de volgende terugplaatsing is?

Geplaatst

@ Pino oké ja het is echt een langzaam proces het vergt heel veel geduld.. het liefst heb ik ook dat alles meteen door kan en sneller kan als je het emotioneel aankan. Het blijft toch altijd moeilijk. Snap dat je nog verdrietig bent dat het niet is gelukt. Ik had ook goeie hoop bij mn cryo terugplaatsing van drie weken geleden. Voelde allemaal rare dingen aan mn lijf maar het helaas niks ermee te maken. Je maakt jezelf zo gek 😔 Heel veel sterkte nog en probeer wat leuke dingen te gaan doen en je te even te focussen op je relatie. Komt toch veel druk op te staan in zon traject ❤️ En wie weet lukt het wel spontaan deze maand! Ik heb vandaag mn echo gehad dag 12 van de menstruatie en mn eitje was nu al 14 mm. Ik moet vanaf donderdag ovulatietesten doen en dan vrijdag terugkomen. Dan is mn ei waarschijnlijk rijp en als er dan plek is in het vu mag ik de pregnyl spuiten. Krijg ik volgende week donderdag 4 mei de terugplaatsing van onze 2e cryo. (Derde terugplaatsing) 🙏🍀😊

Geplaatst
@ Pino oké ja het is echt een langzaam proces het vergt heel veel geduld.. het liefst heb ik ook dat alles meteen door kan en sneller kan als je het emotioneel aankan. Het blijft toch altijd moeilijk. Snap dat je nog verdrietig bent dat het niet is gelukt. Ik had ook goeie hoop bij mn cryo terugplaatsing van drie weken geleden. Voelde allemaal rare dingen aan mn lijf maar het helaas niks ermee te maken. Je maakt jezelf zo gek 😔 Heel veel sterkte nog en probeer wat leuke dingen te gaan doen en je te even te focussen op je relatie. Komt toch veel druk op te staan in zon traject ❤️ En wie weet lukt het wel spontaan deze maand! Ik heb vandaag mn echo gehad dag 12 van de menstruatie en mn eitje was nu al 14 mm. Ik moet vanaf donderdag ovulatietesten doen en dan vrijdag terugkomen. Dan is mn ei waarschijnlijk rijp en als er dan plek is in het vu mag ik de pregnyl spuiten. Krijg ik volgende week donderdag 4 mei de terugplaatsing van onze 2e cryo. (Derde terugplaatsing) 🙏🍀😊
hee hee sas ik denk dat wij tegelijk lopen eergisteren was mijn ei ook 14 mm en morgen weer terug voor echo moet ook beginnen met de ovulatietesten.
Geplaatst

Hier hetzelfde ouders en zussen/broer waren op de hoogte. Nu we gestopt zijn voor een aantal maanden houden we de volgende poging voor ons zelf. Voel me telkens zo'n mislukking als het weer mis gaat. De rest heeft allemaal kinderen alleen wij nog niet.

Geplaatst

Sharlee, heel herkenbaar dat gevoel. Natuurlijk wist ik (en weet jij dat waarschijnlijk ook) dat dat onzin is maar het voelt wel zo. Hopelijk volgende keer succes en hoef je je niet meer zo te voelen.

Sfa, wow mooi hoor! En wat een super leuke foto.

Miranda, ja ik vond en vind het ook heel bijzonder dat ze een soort van tweelingbroertjes zijn. Ook een heel gek idee dat het zomaar zo had kunnen zijn dat de oudste de jongste was. Ik hoop dat je laatste cryo ook een plakker is. Achteraf is het alle verdriet, ellende en gedoe meer dan waard. Gek verhaal hoor dat je nog een cryo van de vorige ronde hebt. Gelukkig dat ze 'm toch nog gevonden hebben. Die móet wel geluk brengen.

Johanna, ik had ook nooit vertrouwen in de cryo's. Had al aardig wat mislukte cryo terugplaatsingen gehad. Maar van de laatste drie waren er ineens twee raak.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Geplaatst
Hier hetzelfde ouders en zussen/broer waren op de hoogte. Nu we gestopt zijn voor een aantal maanden houden we de volgende poging voor ons zelf. Voel me telkens zo'n mislukking als het weer mis gaat. De rest heeft allemaal kinderen alleen wij nog niet.

Ja, herkenbaar. Van mijn vrienden en vriendinnen heeft iedereen die kinderen wil al kinderen. In nov was de vriendin van mijn partners broer zwanger (ze heeft helaas een miskraam gehad), maar jeetje, wat heb ik daar om gehuild. Ik voel me zo de laatste, en dat terwijl ik altijd gedacht had voor mn 30ste kinderen te hebben. Ik gun het echt iedereen hoor, dat blijft ook. Maar ook verdrietig voor mezelf soms.

Ach, er is vast een reden dat het nu pas komt. Of niet komt. Ik weet dat alleen nog niet.

Ik hoop heel erg dat het ons allemaal gegund is dames! Tranen drogen en weer door.

Geplaatst
Ja, herkenbaar. Van mijn vrienden en vriendinnen heeft iedereen die kinderen wil al kinderen. In nov was de vriendin van mijn partners broer zwanger (ze heeft helaas een miskraam gehad), maar jeetje, wat heb ik daar om gehuild. Ik voel me zo de laatste, en dat terwijl ik altijd gedacht had voor mn 30ste kinderen te hebben. Ik gun het echt iedereen hoor, dat blijft ook. Maar ook verdrietig voor mezelf soms.

Ach, er is vast een reden dat het nu pas komt. Of niet komt. Ik weet dat alleen nog niet.

Ik hoop heel erg dat het ons allemaal gegund is dames! Tranen drogen en weer door.

We kunnen niet anders dan doorgaan idd maar voelt soms als zo'n uitzichtloos iets

Geplaatst
Welkom Miranda je hebt ook al een hele weg bewandeld zo te lezen. Wel heel fijn dat je al een wondertje hebt mogen krijgen via je eerste ivf terugplaatsing. Hoe oud is hij/zij nu? 😊 Wanneer mag je nu weer voor een cryo?
Hey sas25 dankjewel.. ja idd maar we weten allemaal waarvoor we het doen 😊 Mijn dochtertje is nu 3 en wordt in aug 4 jaar. Ik moet in mei bellen voor cryo tp dus verwacht ergens begin juni de cryo tp. Maar ik moet het ziekenhuis morgen even bellen want de verpleegkundige had t erover dat het EMC in juni over gaat oo een ander computersysteem en dan worden er geen terugplaatsingen gedaan dus ff voor de zekerheid bellen. Ze gaf wel aan dat het nog in mei zou kunnen maar dat weet ik dus niet precies anders is het 2 maanden wachten en daar zou ik wel van gaan balen
Geplaatst
hee hee sas ik denk dat wij tegelijk lopen eergisteren was mijn ei ook 14 mm en morgen weer terug voor echo moet ook beginnen met de ovulatietesten.
Spannend judy! Leuk!! Hoop op een mooie ontdooiing van onze cryo en een goede plakkerrr!! 😊 Hoeveelste terugplaatsing wordt het dan voor jou?
Geplaatst

@ tien wat fijn zeg, geeft me weer wat vertrouwen en moed in de cryootjes. We hebben er nog 5 in de vriezer dus hopelijk is 1tje daarvan ons wondertje 😊🙏

Geplaatst

@ Miranda oh super leuk zeg een meid! Ik werk met kindjes in die leeftijdscategorie super leuk 😊

Ohh ja inderdaad maar gauw even bellen om het na te vragen dan hoop ik dat je in mei nog zou kunnen , want twee maanden wachten is echt klote inderdaad. Dat zou ik ook echt niet leuk vinden en van balen. Nu dus nog even afwachten tot je de cryo terugplaatsing mag krijgen. Veel leuke dingen doen in de tussentijd! 😄

Geplaatst
@ Miranda oh super leuk zeg een meid! Ik werk met kindjes in die leeftijdscategorie super leuk 😊 Ohh ja inderdaad maar gauw even bellen om het na te vragen dan hoop ik dat je in mei nog zou kunnen , want twee maanden wachten is echt klote inderdaad. Dat zou ik ook echt niet leuk vinden en van balen. Nu dus nog even afwachten tot je de cryo terugplaatsing mag krijgen. Veel leuke dingen doen in de tussentijd! 😄
Dankjewel @Sas25. Jij en Judy1990 ook heel veel succes duim dat ze allebei bleker warmpjes erbij blijven zitten 💪🏾@Tien dat geeft inderdaad echt wel vertrouwen in cryo's en ik hoop dat die laatste cryo Dé cryo is en ook lekker blijft plakken ☺️@Sharlee idd heel herkenbaar dat het gevoel van mislukking soms de kop op steek maar dat is zeker Niet zo meiss de druk van iedereen om je heen die wel al kinderen hebben speelt ook een rol maar blijf hoop houden en zeker positief blijven !!! @Johanna82 ja bij mij zijn er veel in mijn omgeving die zwanger zijn of zijn bevallen en dan ben je natuurlijk blij voor ze en je gunt ze het ook van harte maar het gevoel voor jezelf is idd verdrietig zoo dubbel@Pino Dit traject waar we helaas in terecht zijn gekomen vergt zoveel geduld en vooral wat jij zegt na pijn teleurstellingen en het wachten Niets anders op zit dan weer je positieve kracht te herpakken en gaan On to the next Ik hoop voor je dat het deze mnd op een spontane manier raak is ❤️
Geplaatst
Spannend judy! Leuk!! Hoop op een mooie ontdooiing van onze cryo en een goede plakkerrr!! 😊 Hoeveelste terugplaatsing wordt het dan voor jou?
voor mij precies hetzelfde 3de terugplaatsing 2de cryo.Ben benieuwd word weer spannend . zonder de hormonen bevalt me trouwens wel echt super fijn !had jij een gestimuleerrde cyclus of een natuurlijke ?
Geplaatst
voor mij precies hetzelfde 3de terugplaatsing 2de cryo.Ben benieuwd word weer spannend . zonder de hormonen bevalt me trouwens wel echt super fijn !had jij een gestimuleerrde cyclus of een natuurlijke ?
Ahh spannend weer ! Hopelijk goed nieuws voor ons beide! Ja ik doe het ook in natuurlijke cyclus alleen de pregnyl spuit indien ik geen positieve ovulatie test heb. Jij ook? Hopelijk is het gauw zo ver ! 😊🙏
Geplaatst
Ahh spannend weer ! Hopelijk goed nieuws voor ons beide! Ja ik doe het ook in natuurlijke cyclus alleen de pregnyl spuit indien ik geen positieve ovulatie test heb. Jij ook? Hopelijk is het gauw zo ver ! 😊🙏
het sas ik mag morgen de pregnyl spuiten hoef geen ovulatietesten meer te doen .en beginnen met de utrogestaneitje was vandaag 16 mmvolgende week donderdag terugplaatsing ze gaan de cryo woensdag ontdooieniet.
Geplaatst

Judy, doe jij het ook in de naturlijke cyclus met ustrogan? Ik ga dat namelijk (ook) doen, maar geen oginele optie.

Dus mocht je het in de natuurlijke cyclus doen, ben ik wel benieuwd wat de reden is voor gebruik ustogan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden