Ga naar inhoud

Wachtbankje april

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ohh spannend judy! Ja ik moet vrijdag pas terug komen ivm met Koningsdag. Weet bijna zeker dat ik dan vrijdag de pregnyl moet zetten in de avond dan zal mn eitje wel 18 zijn ofzo. En dan donderdag de terugplaatsing 🙏 Moest je van de arts utrogestan gebruiken erbij of eigen beslissing? Zijn jouw cryo's op dag 5 ingevroren dat je dan donderdag de tp heb. Omdat je een dag eerder pregnyl mag spuiten.

• Reacties 808
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Judy, doe jij het ook in de naturlijke cyclus met ustrogan? Ik ga dat namelijk (ook) doen, maar geen oginele optie. Dus mocht je het in de natuurlijke cyclus doen, ben ik wel benieuwd wat de reden is voor gebruik ustogan.
bij ons gebruiken ze standaart utrogestan omdat dat de innesteling bevorderd.dus ik heb geen idee denk dat het per ziekenhuis verschilt .
Geplaatst
Ohh spannend judy! Ja ik moet vrijdag pas terug komen ivm met Koningsdag. Weet bijna zeker dat ik dan vrijdag de pregnyl moet zetten in de avond dan zal mn eitje wel 18 zijn ofzo. En dan donderdag de terugplaatsing 🙏 Moest je van de arts utrogestan gebruiken erbij of eigen beslissing? Zijn jouw cryo's op dag 5 ingevroren dat je dan donderdag de tp heb. Omdat je een dag eerder pregnyl mag spuiten.
mijn arts heeft gezegd dat ik de utrogestan moet gebruiken vanaf morgen en dan tot tien weken van de zwangerschap of de testdatum als hij negatief is . Doen ze bij ons standaart .mijn cryos zijn op dag 4 ingevroren en worden een extra dag doorgegroeid bij het ontdooien woensdag ochtend eruit en donderdagmiddag pas een tp dus dan kont het denk ik op hetzelfde neer ook 6 dagen na de spuit ik moet morgenavond pas de spuit zetten rond 7 uur .gek he dat het toch wel verschilt per ziekenhuis dat maakt me soms ook zenuwachtig. ook net medicatie je hoort ook dames die bijvoorbeeld kinderaspirine slikken op advies of de utrogestan veel korter moeten gebruiken .wat spannend dan lopen we straks exact gelijk met testen na hoeveel dagen mag jij testen bij een cryo tp
Geplaatst

Oké ja dat proces is inderdaad wel hetzelfde. Als bij mij. 6 dagen na de spuit terugplaatsing en een dag eerder ontdooiing om te kijken of die doordeelt. Utrogestan hoef ik niet te gebruiken omdat je lichaam in een natuurlijke cyclus zelf progesteron aanmaakt en tijdens de hormooninjecties bij een verse tp is dit onvoldoende op gang gekomen dus dan moest ik t wel gebruiken. Maarja je hoort inderdaad zulke verschillende verhalen. Ik ga het dit keer ook gewoon doen volgens het boekje en anders misschien ook wel utro gebruiken en aspirine. Geen idee nog. Maar het gaat bij ons beide lukken dit keer! 3 x is scheepsrecht 🙏❤️ Ik mag bij een verse tp en bij cryo tp op dag 13 langs komen om bloed te prikken hun hebben geen onderscheid daarin gemaakt , en bij jou? Ik werd vorige keer op dag 9 al ongesteld. Dus moet eerst de 10 dagen zien door te komen dan is het al een goed voorteken denk ik🙈😍

Geplaatst
Oké ja dat proces is inderdaad wel hetzelfde. Als bij mij. 6 dagen na de spuit terugplaatsing en een dag eerder ontdooiing om te kijken of die doordeelt. Utrogestan hoef ik niet te gebruiken omdat je lichaam in een natuurlijke cyclus zelf progesteron aanmaakt en tijdens de hormooninjecties bij een verse tp is dit onvoldoende op gang gekomen dus dan moest ik t wel gebruiken. Maarja je hoort inderdaad zulke verschillende verhalen. Ik ga het dit keer ook gewoon doen volgens het boekje en anders misschien ook wel utro gebruiken en aspirine. Geen idee nog. Maar het gaat bij ons beide lukken dit keer! 3 x is scheepsrecht 🙏❤️ Ik mag bij een verse tp en bij cryo tp op dag 13 langs komen om bloed te prikken hun hebben geen onderscheid daarin gemaakt , en bij jou? Ik werd vorige keer op dag 9 al ongesteld. Dus moet eerst de 10 dagen zien door te komen dan is het al een goed voorteken denk ik🙈😍
denk ook dat de utrogestan niet nodig is hoor maar kan allicht geen kwaad bij mij mocht ik met een verse tp na 17 dagen pas testen thuis en bij een cryo 12 dagen ook thuis .bij ind doen ze helaas geen bloedtesten en indd 3 keer i's scheepsrecht !en samen komen we de dagen wel weer door
Geplaatst

Judy, arts gaf idd aan dat het bij een natuurlijke cyclus niet nodig is omdat je lichaam het voldoende zelf aan zou moeen maken. Maar wil het idd toch gebruiken omdat het helpend kan zijn voor de baarmoederdikte en dus de innesteling. Daar is waar het bij ons toch steeds fout lijkt te gaan. Gebruik het dus waarschijnlijk voor tussen mijn oren, maar schaadt het niet baat het niet.

Inderdaad typisch dat het soms verschilt per ziekenhuis. Een vriendin doorloopt hetzelfde traject en lopen ongeveer gelijkt, maar kunnen elkaar af en toe niet volgen omdat de ziekenhuizen het net iets anders aanpakken.

Over de kinderasprines heb ik van de week een stuk gelezen dat dit onzin is; http://www.rikaonline.nl/aspirine-goed-of-niet-goed-voor-innesteling/

Judy en saskia succes, hopelijk een mooie terugplaatsing en dat het maar heerlijk mag blijven zitten!

Geplaatst
denk ook dat de utrogestan niet nodig is hoor maar kan allicht geen kwaad bij mij mocht ik met een verse tp na 17 dagen pas testen thuis en bij een cryo 12 dagen ook thuis .bij ind doen ze helaas geen bloedtesten en indd 3 keer i's scheepsrecht !en samen komen we de dagen wel weer door
Oké ja spannend hoor! Hopelijk is het gauw zo ver en inderdaad lekker veel kletsen samen en dingen delen dan komen we de dagen wel door. Ben sinds een week begonnen met kleuren in een boek, dat zorgt ook wel voor ontspanning en afleiding. Zo probeer ik maar de eerste tien dagen iig door te komen hihi 😊🙏
Geplaatst

Goeie avond dames

Sas25 en Judy1999 Spannend allemaal Succes allebei !!! Dit keer gaat het lukken positief blijven en lekker zorgen voor voldoende afleiding tijdens de wachtweken Spannend❤️

Geplaatst

@Pino

Ik heb het ook bij mijn arts gevraagd om de Utrogestan te gebruiken bij cryo terugplaatsingen maar kreeg hetzelfde antwoord enkel bij verse tp en normaal is dat niet nodig bij een terugplaatsing in je natuurlijke cyclus. Je zou denken dat je wel een keus mag hebben hierin, als t goed is voor de innesteling Waarom niet dan ook bij een cryo gek Mrja artsen weten ook wel of t idd echt nodig zou moeten zijn dus vertrouw ernaar op dat t goed is cryo to zonder utro

Geplaatst

Ik mag de ustrogan gewoon gebruiken in de natuurlijke cyclus. Dus ga ik ook doen, kan geen kwaad. Kan wellicht iets helpen, mss net dat beetje wat nodig is.

Garaties, hebben we helaas niet.

Geniet allemaal van koningsdag morgen!

Geplaatst
Ik mag de ustrogan gewoon gebruiken in de natuurlijke cyclus. Dus ga ik ook doen, kan geen kwaad. Kan wellicht iets helpen, mss net dat beetje wat nodig is.

Garaties, hebben we helaas niet.

Geniet allemaal van koningsdag morgen!

Juist ja.. ik zou dat ook gewoon doen hoor, het kan ook geen kwaad.

Het zou juist kunnen helpen indien nodig.

Jij ook geniet ze❤️

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
@Pino

Ik heb het ook bij mijn arts gevraagd om de Utrogestan te gebruiken bij cryo terugplaatsingen maar kreeg hetzelfde antwoord enkel bij verse tp en normaal is dat niet nodig bij een terugplaatsing in je natuurlijke cyclus. Je zou denken dat je wel een keus mag hebben hierin, als t goed is voor de innesteling Waarom niet dan ook bij een cryo gek Mrja artsen weten ook wel of t idd echt nodig zou moeten zijn dus vertrouw ernaar op dat t goed is cryo to zonder utro

Klopt , je krijgt het ook alleen voorgeschreven bij verse tp of in niet natuurlijke cryo tp.

Bij natuurlijk niet.

En bij een verse tot de testdag.

Terwijl in BE en Duitsland je het tot 12weken moet gebruiken.

In NL alleen in kunstmatige cyclus soms tot 12 weken.

Ze zeggen dat het niet nodig is.

Maar dat verschilt per persoon.

Het lijkt erop dan men bezuinigd daarmee he

Geplaatst
Goeie avond dames Sas25 en Judy1999 Spannend allemaal Succes allebei !!! Dit keer gaat het lukken positief blijven en lekker zorgen voor voldoende afleiding tijdens de wachtweken Spannend❤️
Dankjewel Miranda lief van je! 😘
Geplaatst
Ik mag de ustrogan gewoon gebruiken in de natuurlijke cyclus. Dus ga ik ook doen, kan geen kwaad. Kan wellicht iets helpen, mss net dat beetje wat nodig is.Garaties, hebben we helaas niet.Geniet allemaal van koningsdag morgen!
Ikohw dat is fijn .. ik zal het ook mog eens aangeven bij de eerstvolgende tp Fijne Koningsdag
Geplaatst
Ik mag de ustrogan gewoon gebruiken in de natuurlijke cyclus. Dus ga ik ook doen, kan geen kwaad. Kan wellicht iets helpen, mss net dat beetje wat nodig is.Garaties, hebben we helaas niet.Geniet allemaal van koningsdag morgen!
Fijn dat het bij jou wel mag. Bij mij in t ziekenhuis (Tilburg) vinden ze het in natuurlijke cyclus niet nodig en krijg je het niet.Fijne Koningsdag!
Geplaatst

We walk together ❤️🙏 We gaan er voor! Hopelijk dit jaar iedereen een positieve test 🍀😊

Geplaatst
@amf het roze vegen is begonnen maar ik had ook niet anders verwacht;) op naar de laatste cryo

toch jammer hopelijk de volgende een plakker ga je gelijk door?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden