Jump to content

klemmetje op de eileiders

Recommended Posts

Posted

Hallo Allemaal,

Ik zal me even kort voorstellen, ik ben Evi en ben 29 jaar. Ik heb mijn eileiders vol vocht zitten en kan dus niet op een natuurlijke manier zwanger raken.

Ik ben vorig jaar november begonnen met mijn eerste ivf behandeling. bij deze behandeling heb ik 1 verse en 2 cryo terugplaatsingen gehad maar helaas zonder resultaat.

Nu heb ik gister een evaluatie gesprek gehad en daar is uit gekomen dat zo doormiddel van een operatie klemmetjes op mijn eileiders gaan plaatsen zodat er geen vocht meer uit kan druppen.

zo zou de slagingskans op de volgende ivf behandeling groter zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Graag hoor ik jullie ervaringen

X Evi

Posted
Hallo Allemaal,Ik zal me even kort voorstellen, ik ben Evi en ben 29 jaar. Ik heb mijn eileiders vol vocht zitten en kan dus niet op een natuurlijke manier zwanger raken.Ik ben vorig jaar november begonnen met mijn eerste ivf behandeling. bij deze behandeling heb ik 1 verse en 2 cryo terugplaatsingen gehad maar helaas zonder resultaat.Nu heb ik gister een evaluatie gesprek gehad en daar is uit gekomen dat zo doormiddel van een operatie klemmetjes op mijn eileiders gaan plaatsen zodat er geen vocht meer uit kan druppen.zo zou de slagingskans op de volgende ivf behandeling groter zijn.Heeft iemand hier ervaring mee? Graag hoor ik jullie ervaringenX Evi
hey evi welkom . ik heb precies hetzelfde als jij ook ik heb vocht in mijn eileiders bij mij zijn ze beide verwijderd om de reden die jij aangeeft .ik ben 27 jaar en vorig jaar oktober heb ik daarna mijn eerste ivf pogingoed gehad 1 verse terugplaatsing en was hier direct zwanger van . helaas geëindigd in een buiten baarmoederlijke zwangerschap.nu 21 april eerste cryo terugplaatsing gehad en nu weer zwanger vandaag 4 weken en 1 dag ! ik durf niet met 100 procent zekerheid te zeggen dat het komt door de verwijdering van mijn elders maar denk dat het zeker goed heeft gedaan . liefs en heel veel succes!
Posted

Hoi Evy. Ook bij mij hebben ze een eileider verwijderd. Ik ben nog herstellend van de operatie maar in de volgende cyclus ga ik weer beginnen met de volgende Icsi behandeling.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Posted
hey evi welkom . ik heb precies hetzelfde als jij ook ik heb vocht in mijn eileiders bij mij zijn ze beide verwijderd om de reden die jij aangeeft .ik ben 27 jaar en vorig jaar oktober heb ik daarna mijn eerste ivf pogingoed gehad 1 verse terugplaatsing en was hier direct zwanger van . helaas geëindigd in een buiten baarmoederlijke zwangerschap.nu 21 april eerste cryo terugplaatsing gehad en nu weer zwanger vandaag 4 weken en 1 dag ! ik durf niet met 100 procent zekerheid te zeggen dat het komt door de verwijdering van mijn elders maar denk dat het zeker goed heeft gedaan . liefs en heel veel succes!

Ooooh wat fijn!! gefeliciteerd met je zwangerschap!! bij mij worden ze volgens mij niet verwijderd maar komen klemmetjes op.. weet niet of dat het zelfde is?

Posted
Hoi Evy. Ook bij mij hebben ze een eileider verwijderd. Ik ben nog herstellend van de operatie maar in de volgende cyclus ga ik weer beginnen met de volgende Icsi behandeling.

spannend he ! hopen dat je snel weer mag beginnen.. ik mag na de operatie ook weer beginnen..

Posted

Hoi! Ja ik ben blij als ik weer kan beginnen maar nu even herstellen vind ik ook niet erg.

Klemmetjes erop zetten is bij mijn weten niet hetzelfde als volledig verwijderen. Ik heb me laten vertellen dat ze in Belgie niet anders doen dan verwijderen.

Posted
Hoi! Ja ik ben blij als ik weer kan beginnen maar nu even herstellen vind ik ook niet erg.

Klemmetjes erop zetten is bij mijn weten niet hetzelfde als volledig verwijderen. Ik heb me laten vertellen dat ze in Belgie niet anders doen dan verwijderen.

Oke zal eens na vragen, moet er volgende week heen voor onderzoekjes enz. heb je je in belgie laten opereren?

heb je last gehad van de operatie?

vorig jaar heb ik een kijk operatie gehad en die viel me reuze mee

Posted
Oke zal eens na vragen, moet er volgende week heen voor onderzoekjes enz. heb je je in belgie laten opereren?

heb je last gehad van de operatie?

vorig jaar heb ik een kijk operatie gehad en die viel me reuze mee

Ik heb me inderdaad in België laten opereren. Daar doen wij ook het hele traject dus was dit voor ons logisch. Ik heb niet heel veel last van de operatie maar toch valt het me tegen hoe lang het duurt voor ik weer hersteld genoeg ben om weer overal de draad op te pakken. Dat had ik vooral zelf onderschat 😆

Posted

Nog meer ervaringen hiermee?

en weet iemand het verschil tussen klemmetjes of er helemaal uithalen van de eileiders?

X

• 2 weeks later...
Posted
Nog meer ervaringen hiermee? en weet iemand het verschil tussen klemmetjes of er helemaal uithalen van de eileiders?X
Hi Evi, Hier hetzelfde ik 28 jaar en ook mijn beide eileiders zaten gevuld met vocht. Naar mijn weten is de slagingskans met ivf groter als de eileiders verwijderd zijn dan met klemmetjes erop. Het is een heftig besluit maar in goed overleg met mijn arts heb ik beide eileders laten verwijderen (afgelopen januari) en zit ik op dit moment in het ivf traject. Groetjes!Olivia
Posted

Hai Olivia.. Ik heb ondertussen al een gesprek gehad en heb in juni de operatie. Ze kijken te plekke of het eruit word gehaald of geklemd. Heb je last van de operatie gehad? En was je snel hersteld? Is het je eerste ivf nu dan of .. ? Komen er weer spannende dagen voor je aan!

Hi Evi, Hier hetzelfde ik 28 jaar en ook mijn beide eileiders zaten gevuld met vocht. Naar mijn weten is de slagingskans met ivf groter als de eileiders verwijderd zijn dan met klemmetjes erop. Het is een heftig besluit maar in goed overleg met mijn arts heb ik beide eileders laten verwijderen (afgelopen januari) en zit ik op dit moment in het ivf traject. Groetjes!Olivia
  • 1 month later...
Posted

nou ik ben inmiddels geopereerd en beide eileiders zijn verwijderd. begin juli ga ik weer beginnen met de spuiten. er komt dus weer een spannende tijd aan..

zijn er nog meer meiden die in juli beginnen met ivf?

Posted
nou ik ben inmiddels geopereerd en beide eileiders zijn verwijderd. begin juli ga ik weer beginnen met de spuiten. er komt dus weer een spannende tijd aan..

zijn er nog meer meiden die in juli beginnen met ivf?

Heb je er veel last van gehad? Fijn dat die horde genomen is en dat je verder kunt! Ik start niet in juli, maar krijg binnenkort wel een terugplaatsing.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Posted

nee ik heb er eigenlijk geen last van gehad.. ben indd blij dat ik nu verder kan.. ow terugplaatsing alweer! dat is spannend.. hoop voor je dat ie blijft zitten!!

Posted
nee ik heb er eigenlijk geen last van gehad.. ben indd blij dat ik nu verder kan.. ow terugplaatsing alweer! dat is spannend.. hoop voor je dat ie blijft zitten!!

Ik ook!! Jij veel succes met je eerste (toch?) Ivf poging! Hopelijk gelijk raak!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Posted

Hi Evi H welkom

Ik heb ook het zelfde Toen ik 28 was zijn beide eileiders verwijderd omdat ik in beide eileiders een buitebaarmoedlijke zwangerschap had Heel heftig 2 x acute operaties gehad maar in dat zelfde jaar begonnen aan mijn eerste IVF behandeling en die verse tp was meteen raak daaruit is mijn dochtertje geboren Dus ik ben wel van mening dat als je verder geen complicaties hebt of aandoeningen dat t zwanger raken zonder wel makkelijker gaat althans de arts geeft aan dat vrouwen zonder eileiders toch in een gunstige doelgroep zit betreft ivf behandelingen want je mist enkel het transport naar de baarmoeder maar er zijn uiteraard uitzonderingen Maar vaak hebben vrouwen ook onder andere andere aandoeningen waarom ze ivf moeten doen. Ik ben nu inmiddels 5 cryoos verder en nog niet zwanger voor een broertje of zusje Dus zi kan t iok gaan Maar ik wens je voor nu veel succes met de behandeling en hoop dat t bij jouw iok meteen raak gaat zijn lieverd 🙌🏾🙏🏾❤️

Posted
Hi Evi H welkom

Ik heb ook het zelfde Toen ik 28 was zijn beide eileiders verwijderd omdat ik in beide eileiders een buitebaarmoedlijke zwangerschap had Heel heftig 2 x acute operaties gehad maar in dat zelfde jaar begonnen aan mijn eerste IVF behandeling en die verse tp was meteen raak daaruit is mijn dochtertje geboren Dus ik ben wel van mening dat als je verder geen complicaties hebt of aandoeningen dat t zwanger raken zonder wel makkelijker gaat althans de arts geeft aan dat vrouwen zonder eileiders toch in een gunstige doelgroep zit betreft ivf behandelingen want je mist enkel het transport naar de baarmoeder maar er zijn uiteraard uitzonderingen Maar vaak hebben vrouwen ook onder andere andere aandoeningen waarom ze ivf moeten doen. Ik ben nu inmiddels 5 cryoos verder en nog niet zwanger voor een broertje of zusje Dus zi kan t iok gaan Maar ik wens je voor nu veel succes met de behandeling en hoop dat t bij jouw iok meteen raak gaat zijn lieverd ❤️

Hej Miranda,

Dankje wel! geeft me wel hoop om te lezen. hoop dat het jouw ook nog een keer gaat lukken voor een broertje of zusje!

• 2 weeks later...
Posted

Hier ook een geen eileiders meer en alle terugplaatsingen zwanger geraakt. Dus ben ook van mening dat zonder eileiders betere kansen geeft.

De eerste twee to alleen helaas niet goed gegaan nu 11 weekjes zwanger van to 3 hopelijk gaat het ook zo bij jou maar heb goede hoop .

Posted

Ik lees mee. Heb 2 weken geleden een operatie gehad omdat ik een bbz had, waarbij mijn eileider en embryo verwijderd zijn. Ik heb geen eileiders meer, maar hoe ik uit jullie verhalen lees, klopt het dus dat er een grotere kans is op een zwangerschap zonder eileiders?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Posted
Ik lees mee. Heb 2 weken geleden een operatie gehad omdat ik een bbz had, waarbij mijn eileider en embryo verwijderd zijn. Ik heb geen eileiders meer, maar hoe ik uit jullie verhalen lees, klopt het dus dat er een grotere kans is op een zwangerschap zonder eileiders?

Hej! Dat word wel gezegd ja.. ik hoop het! Ga volgende week beginnen met de eerste spuit.. wanneer ga jij (weer) beginnen?

X

Posted
Hej! Dat word wel gezegd ja.. ik hoop het! Ga volgende week beginnen met de eerste spuit.. wanneer ga jij (weer) beginnen?

X

Ik heb 21 juli een controle afspraak vanwege de operatie die ik heb gehad. Wil wel daarna beginnen met mijn 2e IVF poging.

Heel veel succes volgende week! 😘

Posted
Ik heb 21 juli een controle afspraak vanwege de operatie die ik heb gehad. Wil wel daarna beginnen met mijn 2e IVF poging.

Heel veel succes volgende week! 😘

Dankje wel! Wat gek ik ben ook 2 weken geleden geopereerd.. maar nog geen controle afspraak gehad.. hoop dat jij ook snel mag beginnen!

Posted
Dankje wel! Wat gek ik ben ook 2 weken geleden geopereerd.. maar nog geen controle afspraak gehad.. hoop dat jij ook snel mag beginnen!

Ik ben 15 juni geopereerd. Jij 17 juni? In welk ziekenhuis word je behandelt?