Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Nou, dat zonder overleg idd! Dat vind ik dus echt niet ok. Bel ons dan. Informeer ons. "We hebben veel ervaring je moet ons maar vertrouwen". Ja. Maar jij beslist nu over mijn embryo's, dat is niet wat er in de overeenkomst staat. Wij beslissen daar over. Bij het vu niet dus. Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk[/quoteooh wat erg Johanna zou daar verschrikkelijk kwaad om worden .nemen ze gewoon 1 emmy af vind dat egt heel raar .laat ze ze dan allebei terugplaatsen .maar wel fijn dat je nog 3 cryo's hebt ! liefs
  • Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
nee ik heb he'm vervroegd ben dan pas 5.5 week.maar heb eerder een bbz gehad dus heb hem daarom al zo vroeg en dan met 6.5 week weer om te kijken of het hartje klopt .als alles goed gaat tot die tijd .

Spannend joh! Lijkt me ook slopend al die hordes. Ben je zwanger zit je toch nog een paar weken in spanning. Hoop zo dat het goed gaat voor je!!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

jeetje johanna dat is zeker niet netjes! ik zou daar ook zeker niet mee acoord gegaan zijn..beter apart invriezen en als ze het dan niet doen pech gehad..ze vriezen alleen in waar ze een kans in zien dus dat is stom zeg..ik zou dit zeker ter spraken brengen de volgende keer dat je dat niet meer wil..hier word alles apart ingevroren ook als ze iets minder zijn

Geplaatst
Nou, dat zonder overleg idd! Dat vind ik dus echt niet ok. Bel ons dan. Informeer ons. "We hebben veel ervaring je moet ons maar vertrouwen". Ja. Maar jij beslist nu over mijn embryo's, dat is niet wat er in de overeenkomst staat. Wij beslissen daar over. Bij het vu niet dus. Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk[/quoteooh wat erg Johanna zou daar verschrikkelijk kwaad om worden .nemen ze gewoon 1 emmy af vind dat egt heel raar .laat ze ze dan allebei terugplaatsen .maar wel fijn dat je nog 3 cryo's hebt ! liefs

Ja, @Judy en @Miranda zo zit ik er dus ook in. Reken maar dat ik een rel ga schoppen als ze er twee goed ontdooien. Kom op zeg! Zonder overleg dit zo doen vind ik al niet ok. En dan voor kiezen dat je een emmy weggooit al helemaal niet. Slechte kwaliteit ok. Maar dit kan echt niet! Maar goef, ik ben nu gewoon e en boos. Dat zakt vast wel weer. En ik hoop het niet nodig te hebben. En als er straks 1 wel en 1 niet goed ontdooit, ben ik hartstikke blij voor de extra kans. Zo is het ook maar weer.

Geplaatst

Heeft een van jullie ervaring met het verhuizen van je cryos's naar een ander ziekenhuis en daar de terugplaatsingen laten vervolgen? Wij overwegen dit omdat we niet willen dat er cryo's samen worden ontdooit en niet beiden teruggeplaatst, oftewel dat een van onze cryo's die het prima doet wordt weggegooid omdat het ziekenhuis beleid voert waar wij niet van op de hoogte waren en ook nergens terug kunnen lezen. Als we daarvoor naar België of Duitsland moeten: prima! Doen we dat.

Geplaatst

Nou ja, dat dus, @Eslief. En we krijgen nu ineens een rekening van 60 euro (per jaar) voor het bewaren van de cryo's. Dat kan, betaal ik graag, maar vind het vreemd dat we dat niet van tevoren hebben gehoord. Ik heb ook geen bewaarovereenkomst gezien waar dit soort zaken in staan. Wij hebben alleen een A4 getekend met wat we willen met de cryo's als we ze zelf niet meer gebruiken. Dus ik ben heel benieuwd naar hun antwoord. Ik heb de bewaarovereenkomst opgevraagd.

Geplaatst
Nou ja, dat dus, @Eslief. En we krijgen nu ineens een rekening van 60 euro (per jaar) voor het bewaren van de cryo's. Dat kan, betaal ik graag, maar vind het vreemd dat we dat niet van tevoren hebben gehoord. Ik heb ook geen bewaarovereenkomst gezien waar dit soort zaken in staan. Wij hebben alleen een A4 getekend met wat we willen met de cryo's als we ze zelf niet meer gebruiken. Dus ik ben heel benieuwd naar hun antwoord. Ik heb de bewaarovereenkomst opgevraagd.

Oja klopt, dat je dat moet betalen. Staat bij ons wel in het contract , maar nog geen rekening gezien.

Verhuizen cryo,s?? Geen ervaring mee. Maar denk persoonlijk niet dat ze dat doen. En is natuurlijk ook wel een risico.

Mss eerst even je boosheid laten zakken, voordat je deze keuzes maakt. Maar snap je boosheid zeker.

Geplaatst

wij krijgen geen rekening voor het bewaren van de cryos.. het verhuizen heeft geen zin omdat ze al in de rietjes zitten..volgens mij kunnen ze ze nu niet meer apart ontdooien en zul je het hiermee moeten doen helaas..ik zou zeker kenbaar maken dat je dit in het vervolg niet wil. ik kan me ook erg kwaad maken over dit soort dingem die zonder overleg gebeuren. het overvehuizen kan natuurlijk maar dan krijg je meestal wel weer hele nieuwe intake etc. ook kom je dan meestal eerst op de wachtlijst.. ik zou dit laten bezinken en duidelijk je wensen laten weten..

Geplaatst
Sas wat geweldig!! Super gefeliciteerd met je zwangerschap!! Kun je het al een beetje geloven??
Dankjewel! 😊💋 vandaag verteld op mn week heb een hecht team van 5 jonge vrouwen en ze leven allemaal erg mee. Ze waren heeel blij en in tranen ontroerd voor ons. Dus was super leuk. Ik begin het nu steeds meer te geloven vanochtend nog een test gedaan want ik heb er 7 liggen hahaa vind zonde om ze weg te gooien ofzo. Heb ze toch al gekocht haha! Maar ik zit nu al wel de hele tijd over mn buikje te wrijven en naar mn borsten te kijken of ik al wat zie veranderen. Ze doen wel heel erg zeer. Wordt steeds gevoeliger. Maar mij hoor je zeker niet klagen🙈☺️ Hoe is t met jou nu? 😘 Ik denk dat de arts nu niet weer gaat beslissen om terug te gaan naar iui. En anders kun je natuurlijk altijd je wensen aangeven dat je graag door wil naar de volgende stap! Iig succes bij jullie beslissing en het afwachten lieverd. Houd moed!!! 🍀
Geplaatst
We hebben goed nieuws uit het vu. Er zijn 4 embryo's ingevroren in 3 rietjes. Dat betekent dat we hierna nog 3 kansen hebben, mits het goed ontdooit dan. Ze doen een embryo in een apart rietje als hij van goede kwaliteit is. Bij rietje 3 zitten er 2, die zijn dus van iets mindere kwaliteit denk ik dan? Maar dat is beter dus dan nog 1 over. Wel blij mee! Zeker omdat mn borsten sinds vanochtend niet gevoelig meer zijn... Slecht voorteken op wd 10 na punctie. We wachten af tot vrijdag en willen dan een testje doen mss. Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Wauw wat een fijn nieuws Johanna!! Zijn ze dan allemaal ingevroren? Of hoeveel waren er ook alweer over na de tp? Ik duim dat deze gewoon lekker blijf zitten!! 🍀
Geplaatst
wij krijgen geen rekening voor het bewaren van de cryos.. het verhuizen heeft geen zin omdat ze al in de rietjes zitten..volgens mij kunnen ze ze nu niet meer apart ontdooien en zul je het hiermee moeten doen helaas..ik zou zeker kenbaar maken dat je dit in het vervolg niet wil. ik kan me ook erg kwaad maken over dit soort dingem die zonder overleg gebeuren. het overvehuizen kan natuurlijk maar dan krijg je meestal wel weer hele nieuwe intake etc. ook kom je dan meestal eerst op de wachtlijst.. ik zou dit laten bezinken en duidelijk je wensen laten weten..

Overhuizen zou ik doen om te zorgen dat ik beide cryos krijg, ipv dat ze er 1 weggooien. Ik snap dat het rietje het rietje nu is.

Geplaatst
Wauw wat een fijn nieuws Johanna!! Zijn ze dan allemaal ingevroren? Of hoeveel waren er ook alweer over na de tp? Ik duim dat deze gewoon lekker blijf zitten!! 🍀

We hadden 18 eitjes, 4 onrijpe. 7 zijn bevrucht en 5 dus goed genoeg. 1 heb ik nu in mn buik. En 4 dus in 3 rietjes ingevroren...

Geplaatst
hallo allemaal .ik heb netot gebeld met het zh en heb volgende week dinsdag de eerste echo. super spannend ..
Wauw zo snel al! Fantastisch ! Laat je even weten wat je uitgerekende datum is dan zal ik ook op die datum uitgerekend zijn hihihi🙈❤️Liefss
Geplaatst
Dankjewel! 😊💋 vandaag verteld op mn week heb een hecht team van 5 jonge vrouwen en ze leven allemaal erg mee. Ze waren heeel blij en in tranen ontroerd voor ons. Dus was super leuk. Ik begin het nu steeds meer te geloven vanochtend nog een test gedaan want ik heb er 7 liggen hahaa vind zonde om ze weg te gooien ofzo. Heb ze toch al gekocht haha! Maar ik zit nu al wel de hele tijd over mn buikje te wrijven en naar mn borsten te kijken of ik al wat zie veranderen. Ze doen wel heel erg zeer. Wordt steeds gevoeliger. Maar mij hoor je zeker niet klagen🙈☺️ Hoe is t met jou nu? 😘 Ik denk dat de arts nu niet weer gaat beslissen om terug te gaan naar iui. En anders kun je natuurlijk altijd je wensen aangeven dat je graag door wil naar de volgende stap! Iig succes bij jullie beslissing en het afwachten lieverd. Houd moed!!! 🍀

Superfijn lieverd!

Geplaatst
We hadden 18 eitjes, 4 onrijpe. 7 zijn bevrucht en 5 dus goed genoeg. 1 heb ik nu in mn buik. En 4 dus in 3 rietjes ingevroren...Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
O ja! Nou wat fijn dat je toch nog wat bonuskansen hebt! Maar ik las net je verhaal over het derde rietje en dat is inderdaad niet zo netjes. En ik zou het ook echt niet leuk vinden maar ik heb wel is gelezen dat ze ze dan toch allebei terugplaatsen mocht het wel beide ontdooien dat ze nooit 1 weggooien. Maar dat is dus niet zo in Nederland? In t vu tenminste. Echt wel een klote situatie. Maar goed hoop dat heb je boosheid een beetje aan de kant kunt zetten dat zou je embryootje ook heel fijn vinden als je wat rustig en kalm bent. Duimen dat die is gaan plakken! ☺️💋
Geplaatst

@ poekie wat ontzettend vervelend dat je er een slecht gevoel over hebt. Maar je bent toch nog niet ongesteld geworden? Wie weet heeft je gevoel t fout en heb je wel een tweede streepje op de test. Heel veel succes in ieder geval duim voor je. 🍀

@missblueeye jij hebt ook goed volgehouden en gewacht met testen! Goed zoo misschien wordt jouw wachtten ook beloond! 🤞🏻

Geplaatst
O ja! Nou wat fijn dat je toch nog wat bonuskansen hebt! Maar ik las net je verhaal over het derde rietje en dat is inderdaad niet zo netjes. En ik zou het ook echt niet leuk vinden maar ik heb wel is gelezen dat ze ze dan toch allebei terugplaatsen mocht het wel beide ontdooien dat ze nooit 1 weggooien. Maar dat is dus niet zo in Nederland? In t vu tenminste. Echt wel een klote situatie. Maar goed hoop dat heb je boosheid een beetje aan de kant kunt zetten dat zou je embryootje ook heel fijn vinden als je wat rustig en kalm bent. Duimen dat die is gaan plakken! ☺️💋

Ja, dat is ook zo! Ik ben al minder boos hoor. Maar ik blijf het niet ok vinden. We gaan hier zeker nog wel over in gesprek.

Geniet lekker van je zwangerschap!!

Geplaatst
Ja, dat is ook zo! Ik ben al minder boos hoor. Maar ik blijf het niet ok vinden. We gaan hier zeker nog wel over in gesprek. Geniet lekker van je zwangerschap!!Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Ja dat moeten jullie zeker doen! Het is niet niks deze hele behandeling wat je hebt moeten doorstaan en de embryo's zijn zo kostbaar💕 Hoop dat je ze niet nodig hebt meis. Dankjewel lief van je ❤️
Geplaatst

@johanna beiden terugplaatsen krijg je niet voor elkaar omdat het niet mag in nl.. maar wellicht wel als het 2 slechte zijn die niet goed gedeeld zijn als ze eruit komen.. succes

Geplaatst
@johanna beiden terugplaatsen krijg je niet voor elkaar omdat het niet mag in nl.. maar wellicht wel als het 2 slechte zijn die niet goed gedeeld zijn als ze eruit komen.. succes

Daarom. Eerst eens horen wat ze te zeggen hebben. En anders gaan we kijken hoe we ze in Duitsland of België kunnen krijgen. Ik ben zo ziek geweest van feze poging, dat ik me afvraag of het (medisch) verantwoord is nog een poging te doen. Dus dit zouden best onze enige kansen kunnen zijn.

Geplaatst

ja oververhuizen naar buitenland is uitteraard een optie daar doen ze het volgens mij wel..in nl alleen als ze er slecht uitkomen wel eens maar vaak ook niet. dat is echt iets wat je zelf moet beslissen.helaas word dan vaak niet alles vergoed...je zou ook kunnen bespreken dat je dat rietje als laatst wil gebruiken..1 rietje verplaatsen lijkt me dan makkelijker en wellicht heb je die nieteens nodig

Geplaatst
ja oververhuizen naar buitenland is uitteraard een optie daar doen ze het volgens mij wel..in nl alleen als ze er slecht uitkomen wel eens maar vaak ook niet. dat is echt iets wat je zelf moet beslissen.helaas word dan vaak niet alles vergoed...je zou ook kunnen bespreken dat je dat rietje als laatst wil gebruiken..1 rietje verplaatsen lijkt me dan makkelijker en wellicht heb je die nieteens nodig

Laten we het hopen! maar ik snap wat je zegt.

Geplaatst
Ik ben blij dat ik ongesteld ben gewordrn ;-). Zat in de wachtmaand na de 1e ivf. Dus blij dat we weer verder kunnen. Iets eerder dan verwacht (want wij liepen ongeveer gelijk). Jij kan ook weer bijna weer bijna verder na je ongi
klinkt stom maar fijn dat het is doorgebroken dan kun je teminste verder :) hoeveelste terugplaatsing gaat dit voor jou worden dan ? liefs
Geplaatst
Tsja hoe is het... ik ben er al wel over uit dat het niet gelukt is. Morgen doen we een test maar ik weet al wel wat eruit gaat komen. Het is niet anders, onze tijd komt nog wel. Eerst een rustmaand en dan waarschijnlijk verder.Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
hee wat *** dat je er geen goed gevoel bij hebt .maar dat hoeft niet alles te zeggen he meis .hoop zo dat je er naast zit .dat je morgen gewoon twee dikke strepen krijgt xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden