Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@sas ik had er geen last van hoor kan er heel goed mee omgaan;) maar weet dat sommige dames het lastig vinden al gunnen ze het jullie natuurlijk als geen ander! zwangerschap blijft een lastig puntje als je in het traject zit hoe die ook gekomen is.
Ja snap ik helemaal. Ik voelde me ook zo. En kan het nu nog steeds niet echt bevatten dat ik dit keer het geluk mag voelen. Hoop dat dit ook jouw plakkertje wordt meis 🙏❤️
  • Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Johanna!! Gefeliciteerd!!!! Joehoeeeee🎉🎉🎉🎉💕

@eslief hoe is het met je? Sorry ik hou het niet meer bij wordt zoveel geschreven.

en zo leuk om te lezen voor de zwangere dames. Geef mij hoop☺️

Geplaatst

@ivydrew gaat goed wd 7 voor mij van een 4 daagse cryo die compactie was.. dus spannend week donderdag mijn niet ongi dag:) de bedoeling is morgen een testje te wagen. en hoe gaat het met jouw? ben het ook even kwijt

Geplaatst

Hier ook geen last van maar overzicht is dan wel ver te zoeken... dus beter even in ander topic

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Nou, gebeld. Hcg waarde 307! Dus de assistente was ook helemaal blij, leuk! Omdat ik sinds do al benauwd ben, moet ik toch voor controle komen. Ben benieuwd!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
wouwww wat goed johanna prachtig! gefeliciteerd

Dankjewel! Nu dus "echt" zwanger

Ik duim voor jullie dames! Morgen testen, Eslief, dan duim ik nog even extra! Zou mooi zijn!

Geplaatst
Nou, gebeld. Hcg waarde 307! Dus de assistente was ook helemaal blij, leuk! Omdat ik sinds do al benauwd ben, moet ik toch voor controle komen. Ben benieuwd!Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
super das weer even een geruststelling :)
Geplaatst
Nou, gebeld. Hcg waarde 307! Dus de assistente was ook helemaal blij, leuk! Omdat ik sinds do al benauwd ben, moet ik toch voor controle komen. Ben benieuwd!

Helemaal top!!😃

Geplaatst

Aangezien de lh testen negatief bleven vandaag geweest voor follikelmeting. Gelukkig was hij nog niet gesprongen. Nu 21 mm dus verwachting dat hij morgen springt. En dan donderdag de terugplaatsing als hij goed ontdooit! Ik heb gekozen voor assisted hatching al hoorde ik dat dat inmiddels weer 'uit de mode' is, nut nooit bewezen. Omdat ik twijfel over mijn luteale fase heb ik ook maar ja gezegd op de vraag of ik utrogestan wilde. Wat een luxe dat in ons ziekenhuis die keuzes gegeven worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Geplaatst
Aangezien de lh testen negatief bleven vandaag geweest voor follikelmeting. Gelukkig was hij nog niet gesprongen. Nu 21 mm dus verwachting dat hij morgen springt. En dan donderdag de terugplaatsing als hij goed ontdooit! Ik heb gekozen voor assisted hatching al hoorde ik dat dat inmiddels weer 'uit de mode' is, nut nooit bewezen. Omdat ik twijfel over mijn luteale fase heb ik ook maar ja gezegd op de vraag of ik utrogestan wilde. Wat een luxe dat in ons ziekenhuis die keuzes gegeven worden.Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
inderdaad fijn dat er nee word gedacht en dat je keuzes hebt .in de meeste ziekenhuizen is dit vaak niet het geval .hopelijk ontdooid hij goed en heb je over den paar daagjes een mooie Emmy in je buikje
Geplaatst
Aangezien de lh testen negatief bleven vandaag geweest voor follikelmeting. Gelukkig was hij nog niet gesprongen. Nu 21 mm dus verwachting dat hij morgen springt. En dan donderdag de terugplaatsing als hij goed ontdooit! Ik heb gekozen voor assisted hatching al hoorde ik dat dat inmiddels weer 'uit de mode' is, nut nooit bewezen. Omdat ik twijfel over mijn luteale fase heb ik ook maar ja gezegd op de vraag of ik utrogestan wilde. Wat een luxe dat in ons ziekenhuis die keuzes gegeven worden.

Spannend...fingers crossed voor donderdag 🍀🍀🍀

Geplaatst

Klinkt allemaal super!! Ga duimen dat de cryo goed ontdooit 🍀

Geplaatst

N

Spannend! Ik heb morgen 1e echo, dus hopelijk geen gekke dingen.

Maar uiteindelijk is het belangrijkste toch de baarmoederwanddikte? Donderdag is al een snelle tp als morgen het eitje nog moeg springen. Bij ons is 4/5 dagen na de eisprong de tp, omdat de cryo 5 dagdn oud is. Hoe oud is jouw cryo?

Wat is assisted hatching?

Hopelijk een goede ontdooing en een plakkertje

Ik ga om dezelfde reden als jij ook ustrogan gebruikem.

Maar goed eerst hopen dat de baarmoederwand mooi dik aan het worden is en eigroei is. Raar want er is normaal eigenlijk niets mis. Maad na 1,5 ziekenhuis zonder resultaat, vetrouw ik mijn eigen lichaam niet meer. :-(

Geplaatst

Nou Tien en Pino, duimen, duimen dus voor jullie! En Eslief, ik hoop echt zo dat je morgen een 2e streepje krijgt!

Geplaatst
Spannend! Ik heb morgen 1e echo, dus hopelijk geen gekke dingen.

Maar uiteindelijk is het belangrijkste toch de baarmoederwanddikte? Donderdag is al een snelle tp als morgen het eitje nog moeg springen. Bij ons is 4/5 dagen na de eisprong de tp, omdat de cryo 5 dagdn oud is. Hoe oud is jouw cryo?

Wat is assisted hatching?

Hopelijk een goede ontdooing en een plakkertje

Ik ga om dezelfde reden als jij ook ustrogan gebruikem.

Maar goed eerst hopen dat de baarmoederwand mooi dik aan het worden is en eigroei is. Raar want er is normaal eigenlijk niets mis. Maad na 1,5 ziekenhuis zonder resultaat, vetrouw ik mijn eigen lichaam niet meer. :-(

Ja, vertrouwen in je lijf... Lastig is dat om vast te houden. Zet hem op! Ook voor jou komt het

Geplaatst

Johanna gefeliciteerd ! Wanneer moet je naar het ziekenhuis voor die benauwdheid waar kan dat aan liggen van die overstimulatie nog ?

Eslief ik zal ook voor jouw duimen op een positieve test .❤

Judy ik heb een vraagje voor jou/aan jou . Ik las dat jij (net als mij ( geen eileiders meer hebt,maar toch een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad... Na de ivf Hoe kan dit en waar zat het embryo dan als ik vragen mag.

Ik was vandaag geweest voor mijn de uitleg van de prikken en de prikinstructies en schema .

Ik ga 27 mei starten met decapeptyl. ( tot en met 30 mei is dat samen met de pil) daarna zonder. Dan krijg ik 8 juni de echo waarin ze gaan kijken of alles in orde is van binnen ( cyste enz) indien ja dan moet ik het tweede middel gaan spuiten ik meen de menopur ) en zo verder dan. Punctie word verw8 in week 25.

Ik heb kog wel een vraag aan jullie . Vorige x toen de bloed testen gedaan werden enzovoort hebben ze nog een echo gedaan waarop mijn linker eierstok niet in beeld kwam alleen de rechter . Hebben jullie dit ook wel eens gehad ? Ik vroeg of dat dan geen kwaad kon met de punctie Enzo waarop er werf gezegd dat ze dan zwaarder werden en gingen hangen waardoor ze toch makkelijker in beeld kwamen.

Ik hoop het.

Mijn rechter eierstok kwam wel in beeld en daarop kon ze voor zover 6 ei blaasjes zien ( slik nu de pil dus misschien daarom zo weinig of is dat normaal .?

Nou ik ga dus ook beginnen en vind het heeeel spannend

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst
Johanna gefeliciteerd ! Wanneer moet je naar het ziekenhuis voor die benauwdheid waar kan dat aan liggen van die overstimulatie nog ?Eslief ik zal ook voor jouw duimen op een positieve test .❤Judy ik heb een vraagje voor jou/aan jou . Ik las dat jij (net als mij ( geen eileiders meer hebt,maar toch een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad... Na de ivf Hoe kan dit en waar zat het embryo dan als ik vragen mag.Ik was vandaag geweest voor mijn de uitleg van de prikken en de prikinstructies en schema .Ik ga 27 mei starten met decapeptyl. ( tot en met 30 mei is dat samen met de pil) daarna zonder. Dan krijg ik 8 juni de echo waarin ze gaan kijken of alles in orde is van binnen ( cyste enz) indien ja dan moet ik het tweede middel gaan spuiten ik meen de menopur ) en zo verder dan. Punctie word verw8 in week 25.Ik heb kog wel een vraag aan jullie . Vorige x toen de bloed testen gedaan werden enzovoort hebben ze nog een echo gedaan waarop mijn linker eierstok niet in beeld kwam alleen de rechter . Hebben jullie dit ook wel eens gehad ? Ik vroeg of dat dan geen kwaad kon met de punctie Enzo waarop er werf gezegd dat ze dan zwaarder werden en gingen hangen waardoor ze toch makkelijker in beeld kwamen. Ik hoop het.Mijn rechter eierstok kwam wel in beeld en daarop kon ze voor zover 6 ei blaasjes zien ( slik nu de pil dus misschien daarom zo weinig of is dat normaal .?Nou ik ga dus ook beginnen en vind het heeeel spannend ☺Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
jaaa ze zeiden dat dat bijna onmogelijk was als je geen eileiders hebt juist ook 1 van de reden dat ze ze weghalen .maar er schijnt altijd een kleine opening te zitten waar het weg kan .bij mij zat de bbz op de plek waar mijn eileiders hadden gezeten . egt bizar .de arts kon het bijna niet geloven maar helaas toch gebeurt .
Geplaatst

Voor jou begint dus ook weer een spannende fase, pino! Mijn bms was gelukkig ook heel goed, bijna 12 mm. Geloof inderdaad dat dat belangrijk is. Mijn cryo is dag 1, 2-cellig, ingevroren dus vandaar de snelle tp. Bij assisted hatching worden kleine hapjes genomen uit de schil genomen met het idee dat het dan beter innestelt. Succes morgen, hopelijk een goede echo!

Geplaatst
Johanna gefeliciteerd ! Wanneer moet je naar het ziekenhuis voor die benauwdheid waar kan dat aan liggen van die overstimulatie nog ?

Eslief ik zal ook voor jouw duimen op een positieve test .

Judy ik heb een vraagje voor jou/aan jou . Ik las dat jij (net als mij ( geen eileiders meer hebt,maar toch een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad... Na de ivf Hoe kan dit en waar zat het embryo dan als ik vragen mag.

Ik was vandaag geweest voor mijn de uitleg van de prikken en de prikinstructies en schema .

Ik ga 27 mei starten met decapeptyl. ( tot en met 30 mei is dat samen met de pil) daarna zonder. Dan krijg ik 8 juni de echo waarin ze gaan kijken of alles in orde is van binnen ( cyste enz) indien ja dan moet ik het tweede middel gaan spuiten ik meen de menopur ) en zo verder dan. Punctie word verw8 in week 25.

Ik heb kog wel een vraag aan jullie . Vorige x toen de bloed testen gedaan werden enzovoort hebben ze nog een echo gedaan waarop mijn linker eierstok niet in beeld kwam alleen de rechter . Hebben jullie dit ook wel eens gehad ? Ik vroeg of dat dan geen kwaad kon met de punctie Enzo waarop er werf gezegd dat ze dan zwaarder werden en gingen hangen waardoor ze toch makkelijker in beeld kwamen.

Ik hoop het.

Mijn rechter eierstok kwam wel in beeld en daarop kon ze voor zover 6 ei blaasjes zien ( slik nu de pil dus misschien daarom zo weinig of is dat normaal .?

Nou ik ga dus ook beginnen en vind het heeeel spannend

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Lopen wij straks beetje gelijk op ik start 3 juni met deca en 6 juni stoppen met de pil en dan 13 juni echo

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Ach echt heel erg. Ik vroeg het mij af toen ik het las. Hoop dat je het niet vervelend vond Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
geeft niet hoor het was toen een hele klap omdat ik al helemaal om mijn roze wolk zat het was mijn eerste terugplaatsing en gelijk zwanger .en toen ineens met spoed ingenomen in het ziekenhuis en zat het helemaal mis . daarna ook nog chemo gehad omdat na de operatie nog cellen waren achtergebleven waren. heb het een plekje kunnen geven en nu weer opnieuw zwanger gelukkig ! alleen geeft nu alles wel een beetje extra spanning .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden