Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Johanna gefeliciteerd ! Wanneer moet je naar het ziekenhuis voor die benauwdheid waar kan dat aan liggen van die overstimulatie nog ?

Eslief ik zal ook voor jouw duimen op een positieve test .❤

Judy ik heb een vraagje voor jou/aan jou . Ik las dat jij (net als mij ( geen eileiders meer hebt,maar toch een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad... Na de ivf Hoe kan dit en waar zat het embryo dan als ik vragen mag.

Ik was vandaag geweest voor mijn de uitleg van de prikken en de prikinstructies en schema .

Ik ga 27 mei starten met decapeptyl. ( tot en met 30 mei is dat samen met de pil) daarna zonder. Dan krijg ik 8 juni de echo waarin ze gaan kijken of alles in orde is van binnen ( cyste enz) indien ja dan moet ik het tweede middel gaan spuiten ik meen de menopur ) en zo verder dan. Punctie word verw8 in week 25.

Ik heb kog wel een vraag aan jullie . Vorige x toen de bloed testen gedaan werden enzovoort hebben ze nog een echo gedaan waarop mijn linker eierstok niet in beeld kwam alleen de rechter . Hebben jullie dit ook wel eens gehad ? Ik vroeg of dat dan geen kwaad kon met de punctie Enzo waarop er werf gezegd dat ze dan zwaarder werden en gingen hangen waardoor ze toch makkelijker in beeld kwamen.

Ik hoop het.

Mijn rechter eierstok kwam wel in beeld en daarop kon ze voor zover 6 ei blaasjes zien ( slik nu de pil dus misschien daarom zo weinig of is dat normaal .?

Nou ik ga dus ook beginnen en vind het heeeel spannend

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Ik zat tegen overstimulatie aan inderdaad. Ze hebben extra bloedwaarden getest en nog een uitwendige en inwendige echo gemaakt voor vocht controle en ze heeft naar mijn longen geluisterd. Alles zag er goed uit. Mijn gewicht blijft nu stabiel. Gelukkig! Voor nu geen overstimulatie! ☀

Spannend! Bijna starten dus! Bij de ene vrouw is de batch eitjes wat groter dan bij de ander. Heeft o.a. met leeftijd te maken. Maar goed, wij hadden 18 eitjes, ik heb behoorlijk wat klachten gehad en vervolgens 5 bevrucht. Het zegt allemaal niet zoveel. Ik hoop dat je weinig klachten krijgt en er soepel doorheen fietst! Jij ook, Pino!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
geeft niet hoor het was toen een hele klap omdat ik al helemaal om mijn roze wolk zat het was mijn eerste terugplaatsing en gelijk zwanger .en toen ineens met spoed ingenomen in het ziekenhuis en zat het helemaal mis . daarna ook nog chemo gehad omdat na de operatie nog cellen waren achtergebleven waren. heb het een plekje kunnen geven en nu weer opnieuw zwanger gelukkig ! alleen geeft nu alles wel een beetje extra spanning .

Ja! Poeh! Heftig zeg! Ik hoop dat het nu goed blijft gaanvoor je!

Geplaatst

Ja amf dan lopen wij idd beetje gelijk op leuk☺

Jeetje Judy wat een verhaal maar wel ontzettend fijn dat je weet zwanger bent ik snap dat nu wel wat extra spanning geeft. Maar het komt vast goed echt waar☺

Johanna wat zijn batch eitjes?

Geplaatst

Johanna fijn trouwens dat alles goed was . Ben je nog erg benauwd nu? Kon ze de benauwdheid verklaren? Wanneer krijg je een echo is dat met 6 weken?

Geplaatst
Ja amf dan lopen wij idd beetje gelijk op leuk☺

Jeetje Judy wat een verhaal maar wel ontzettend fijn dat je weet zwanger bent ik snap dat nu wel wat extra spanning geeft. Maar het komt vast goed echt waar☺

Johanna wat zijn batch eitjes?

Oh sorry! Per maand maak je een aantal eitjes aan in beide eileiders. Eentje daarvan rijpt normaal. Nu rijpen ze hopelijk allemaal. In het zh noemde iemand al die eitjes van 1 maand een batch.

Geplaatst
Johanna fijn trouwens dat alles goed was . Ben je nog erg benauwd nu? Kon ze de benauwdheid verklaren? Wanneer krijg je een echo is dat met 6 weken?

Nee. Niet verklaard. Maar goed, we zien het wel. Misschien hormonen? De echo wordt in de week van 19 juni. Dan ben ik 7 - 8 weken zwanger. We gaan 2 weekjes weg. ;)

Geplaatst

@butterfly bij mij komt links ook heel slecht in beeld.. zoeken zoeken zoeken.. ook nog tijdens de echo's om ze te meten..maar als de eiblaasjes groter zijn vinden ze hem zo dus komt goed:)

@johanna neee helaas heb ik de voortekenen van de ongie dus vermoed dat het fout boel is.. heb me er inmiddels zelfs alweer bij neergelegd..

tnx meiden voor het duimen maar ik ga er vanuit dat ik van de wb val..precies dr ongesteldheif kwaaltjes en krampen.. ik weet eigenlijk wel waar dat op uit gaat draaien..ik gooi er morgen een test tegenaan en als die wit is kap ik met de bollen

Geplaatst

Oké jij hebt dat dus ook eslief. Gelukkig dat ik niet de enige ben ik dacht wat zal dat nu weer zijn.

Vind het wel heel erg voor je dat je je zo voelt nu. Dat je denkt dat het niet gelukt is. Ik hoop toch dat de test jou iets anders gaat vertellen morgen . Heel veel succes .

Geplaatst

lief van je;) het schijnt trouwens heel veel te gebeuren dat de linker eierstok wat verstopt zit. soms duwen ze even op mijn buik en verschijt hij in beeld. dit is overigens bij mij de eierstok die de meeste eitjes produceert

Geplaatst
@butterfly bij mij komt links ook heel slecht in beeld.. zoeken zoeken zoeken.. ook nog tijdens de echo's om ze te meten..maar als de eiblaasjes groter zijn vinden ze hem zo dus komt goed:)

@johanna neee helaas heb ik de voortekenen van de ongie dus vermoed dat het fout boel is.. heb me er inmiddels zelfs alweer bij neergelegd..

tnx meiden voor het duimen maar ik ga er vanuit dat ik van de wb val..precies dr ongesteldheif kwaaltjes en krampen.. ik weet eigenlijk wel waar dat op uit gaat draaien..ik gooi er morgen een test tegenaan en als die wit is kap ik met de bollen

Gets! Ik hoop dat je ernaast zit. Ik heb nu nog steeds krampen. Alsof ik ongesteld moet worden. Ondanks de hcg waarde van vandaag. Nu gestopt met utrogestan. Nu heel benieuwd of dat nog wat verandert.

Sterkte meis, ik duim toch heel hard voor je

Geplaatst

Hoi meiden , het gaat hier zo hard dat ik helemaal de kluts kwijt ben haha..volgens mij ben ik de enige hier die nog niet zwanger is toch?

Ik ben vandaag op 6dp5dt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Hah yamila, dat zou je bijna denken he. ;-)

Voor jou begint het dus ook spannend te worden 🍀🍀

@buttefly, bij mijn echo,s moesten ze ook altijd flink duwen om iets te zien. Dus werd al voorbereid dat die wel ging vervelen bij de punctie. Maar ze konden er uiteindelijk heel goed bij, geen centje pijn. Dus komt wel goed.

Geplaatst

Oh jij hebt dat dus ook pino. Ik ben weer helemaal gerust gesteld ☺.

Hoe is het met jou nu ?

Eslief succes vandaag toi toi toi

Geplaatst
Gets! Ik hoop dat je ernaast zit. Ik heb nu nog steeds krampen. Alsof ik ongesteld moet worden. Ondanks de hcg waarde van vandaag. Nu gestopt met utrogestan. Nu heel benieuwd of dat nog wat verandert.

Sterkte meis, ik duim toch heel hard voor je

Niet zomaar stoppen met de Ustrogan of is dat ook het beleid in jullie ziekenhuis? Ik moest toen doorgaan tot de eerste 7 weken echo, daarna mocht ik stoppen. Blijf vertrouwen hebben Johanna 🍀

Geplaatst

Mijn schoonzus zei laatst nog tegen me dat zij ook het idee had ongesteld te gaan worden, maar ze bleek toch zwanger...dus hoop dat je test vandaag wat anders zichtbaar maakt 🍀🍀

Geplaatst

Hoe deden jullie dat in de weken dat je de hormonen prikte. Nam je dan rust en even afstand van sociale contacten of ging je leven gewoon het zelfde Door ? Ben ik benieuwd naar. En zo ook tijdens de wachtweken

Geplaatst
Niet zomaar stoppen met de Ustrogan of is dat ook het beleid in jullie ziekenhuis? Ik moest toen doorgaan tot de eerste 7 weken echo, daarna mocht ik stoppen. Blijf vertrouwen hebben Johanna 🍀

Ik ben al zwanger en de assistente zei gisteren dat ik mocht stoppen met de utrogestan. Dus ik neem aan dat ze weet waar ze het over hebben :)

Hoe was dat bij jullie dan dames? Moeten jullie nog ustrogestan gebruiken nu?

Geplaatst
Ik ben al zwanger en de assistente zei gisteren dat ik mocht stoppen met de utrogestan. Dus ik neem aan dat ze weet waar ze het over hebben :) Hoe was dat bij jullie dan dames? Moeten jullie nog ustrogestan gebruiken nu?Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
bij de natuurlijke cyclus niet maar de gestimuleerde moest ik tot de 10e week van de zwangerschap gebruiken .
Geplaatst
Hoe deden jullie dat in de weken dat je de hormonen prikte. Nam je dan rust en even afstand van sociale contacten of ging je leven gewoon het zelfde Door ? Ben ik benieuwd naar. En zo ook tijdens de wachtweken

Ik heb veel afleiding gezocht, gewoon lekker mn dingen gedaan. Ten minste zoveel mogelijk want ik ben behoorlijk ziek geweest met veel rust nemen. Dus dan kwamen vrienden effe een uurtje hier of ik ging zelf weer wat vroeger naar huis. Prikken heb ik mijn vriend elke avond laten doen, tussen 22 en 23 uur. 1 avond hadden we een bruiloft en hebben we de spuiten gekoeld in de auto gelegd en hebben we op het toilet gespoten. Heel romantisch, haha

Geplaatst

Je leven gaat gewoon door wel kun je last hebben van de bijwerkingen maar dat had ik niet gelukkig na de punctie dagje rustig aan gedaan en in de wachtweken afleiding zoeken al ben je er dan wel veel mee bezig je kan niks doen en moet vertrouwen hebben in je lichaam vond de wachtweken erg zwaar

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

wat betreft wel/ geen utro blijven gebruiken als je zwanger bent:

progesteron wordt aangemaakt door het geel lichaam wat overblijft na de eisprong. Als je geen eisprong hebt gehad omdat je een terugplaatsing hebt gehad in een gestimuleerde cyclus, dan maakt je lichaam dus zelf geen progesteron aan. Je moet dan utrogestan blijven gebruiken totdat de placenta zover gevormd is dat die het over kan nemen ( 12 weken).

Na een verse terugplaatsing is er blijkbaar genoeg aanmaak. Al wordt de utrogestan overal verschillend afgebouwd.

Hier verdrietig. Nog niet echt ongesteld, maar al wel de derde dag bruinverlies.

Het kan nog, maar het lijkt waarschijnlijker dat ik gewoon ongesteld ga worden.

Ik begin een beetje te denken dat bij die enorme lichting eitjes en voorraad embryo's onze kanjer niet zit... nog 5 in de vriezer. Waarvan 1 goede, de rest redelijk of slecht.

En wat ik nog vragen wilde: Johanna...jij schreef ergens dat je utrogestan slikte? Klopt dat? Dat had ik nog niet eerder gezien namelijk. Of gebuikte je ze toch vaginaal? Ivm je tolerantie leek me dat ook prettiger. dat gebeurt in ieder geval meestal wel. Iets om te onthouden als jullie voor wonder 2, 3, 4... gaan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden