Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
wat betreft wel/ geen utro blijven gebruiken als je zwanger bent:

progesteron wordt aangemaakt door het geel lichaam wat overblijft na de eisprong. Als je geen eisprong hebt gehad omdat je een terugplaatsing hebt gehad in een gestimuleerde cyclus, dan maakt je lichaam dus zelf geen progesteron aan. Je moet dan utrogestan blijven gebruiken totdat de placenta zover gevormd is dat die het over kan nemen ( 12 weken).

Na een verse terugplaatsing is er blijkbaar genoeg aanmaak. Al wordt de utrogestan overal verschillend afgebouwd.

Hier verdrietig. Nog niet echt ongesteld, maar al wel de derde dag bruinverlies.

Het kan nog, maar het lijkt waarschijnlijker dat ik gewoon ongesteld ga worden.

Ik begin een beetje te denken dat bij die enorme lichting eitjes en voorraad embryo's onze kanjer niet zit... nog 5 in de vriezer. Waarvan 1 goede, de rest redelijk of slecht.

En wat ik nog vragen wilde: Johanna...jij schreef ergens dat je utrogestan slikte? Klopt dat? Dat had ik nog niet eerder gezien namelijk. Of gebuikte je ze toch vaginaal? Ivm je tolerantie leek me dat ook prettiger. dat gebeurt in ieder geval meestal wel. Iets om te onthouden als jullie voor wonder 2, 3, 4... gaan

Ja, sorry. Ik gebruikte ze ook vaginaal. Het utrogestan gebruik is net zo'n verschil van inzicht als tp op dag 3 of 5. Verschillende zh, verschillende protocollen. Ik hen besloten gewoon de arts te volgen. Dus als zij nu aangeven geen utrogestan meer, dan stop ik er nu ook mee.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey dames vanmorgen mocht ik voor de eerste echo 5 + 4 ben ik nu .

en gelukkig zag alles er goed uit .op de juiste plek mooi in de baarmoeder in dik slijmvlies .er was een vruchtzak te zien met zelfs al een ini mini bebe erin.

voor het hartje was het helaas nog net te vroeg volgende week donderdag weer een echo met dan hopelijk een mooi kloppend hartje :)

Geplaatst

@johanna ook ik moet stoppen zodra ik zwanger ben.

geen test gedaan omdat mijn man vanochtend een auto ongeluk heeft gehad..gelukkig geen menselijke schade op wat kneusingen na.. onze auto wel de bumper en moterkap eraf.. best schrikken. de krampen zetten al door dus eigenlijk is een test ook niet nodig en verwacht ik in de loop van de dag/nacht ongesteld te worden.

@maaike ah nee toch:( ik duim nog even door

Geplaatst

@Maaike wat naar dat je bruinvrrlirs hebt .wie weet is het gewoon wat oud bloed .zo lang het nog niet doorzet is er nog hoop !

@johanna bedenk me net dat de progesteron in de alleen bij cryos is bij de verse mocht ik ook al na de testdag stoppen .

bleek toen wel zwanger en was nog even doorgegaan op eigen initiatief .

@esluef is er al nieuws aan het front?

Geplaatst
@johanna ook ik moet stoppen zodra ik zwanger ben.geen test gedaan omdat mijn man vanochtend een auto ongeluk heeft gehad..gelukkig geen menselijke schade op wat kneusingen na.. onze auto wel de bumper en moterkap eraf.. best schrikken. de krampen zetten al door dus eigenlijk is een test ook niet nodig en verwacht ik in de loop van de dag/nacht ongesteld te worden. @maaike ah nee toch:( ik duim nog even door
oo ik lees nu net je bericht .wat zal je geschrokken zijn!hopelijk valt het mee .en wat betreft je test .wie weet blijft het bij wat kraampjes .hopelijk zit je ernaast
Geplaatst
@johanna ook ik moet stoppen zodra ik zwanger ben.

geen test gedaan omdat mijn man vanochtend een auto ongeluk heeft gehad..gelukkig geen menselijke schade op wat kneusingen na.. onze auto wel de bumper en moterkap eraf.. best schrikken. de krampen zetten al door dus eigenlijk is een test ook niet nodig en verwacht ik in de loop van de dag/nacht ongesteld te worden.

@maaike ah nee toch:( ik duim nog even door

Oh nee! Sterkte! Hoop dat jullie het vlot kunnen afhandelen allemaal. En wat balen dat de krampen aanhouden... Ik blijf duimen voor je hoor!

@Maaike: ik hoop dat je snel helderheid hebt. Dat of je ongi doorzet of liever nog toch zwanger blijkt. Heb je een test gedaan?

Geplaatst

O jeetje dat is ff schrikken sterkte!

Hopelijk zet het niet door en ben je gewoon zwanger blijf nog voor je duimen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
lief van je;) het schijnt trouwens heel veel te gebeuren dat de linker eierstok wat verstopt zit. soms duwen ze even op mijn buik en verschijt hij in beeld. dit is overigens bij mij de eierstok die de meeste eitjes produceert

Ja dat is bij mij ook! Moet best hard duwen anders zie je m niet!

Geplaatst
Ja dat is bij mij ook! Moet best hard duwen anders zie je m niet!
bij mij kunnen ze hem ook nooit vinden is ook behoorlijk pijnlijk de linkerkant
Geplaatst
Hoe deden jullie dat in de weken dat je de hormonen prikte. Nam je dan rust en even afstand van sociale contacten of ging je leven gewoon het zelfde Door ? Ben ik benieuwd naar. En zo ook tijdens de wachtweken

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gewoon doorgegaan zeg maar! Op een paar dagen plat na de punctie na. Zat tegen overstimulatie aan, dus dat moest.

Voor de rest heb ik een heel druk sociaal leven en eet meestal keer of 3 per week buiten de deur. Dus vaak spuiten op t toilet gezet 🙈

Geplaatst

Vanochtend echo gehad. Ben ik even blij dat ik al op dag 9 wilde komen. Heb 2 grote eitjes (in natuurlijke cyclus) van bijna 21mm. 😲. Dus vanavond ovitrellle en start ustrogan. En dan maandag de terugplaatsing.

Gelukkig dus alles goed :-)

Geplaatst

@maaike :-(. Klinkt niet goed. Bij mij begon het ook met bruine afscheiding, maar door de ustrogan duurde het 2 dagen voordat het echt doorbrak. Hoop zo dag het voor jou iets anders betekent

@eslief, gelukkig alles goed met je man. Morgenvroeg testen? 🍀

@butterfly, ik heb gewoon gewerkt en mijn dingen gedaan. Gedurende dit traject is het sowieso naaf je lijf luisteren en een stap terug doen. Tijdens de hormonen was ik vooral moe. Dus soms eerder naar huis, uurtje slaprn en weer verder werken. Doe waar jij je goed bij voelt en wat je lijf nodig heeft.

Dag van de punctie verplichte rust en dag van tp doe ik ook rustig aan. Had dag van de tp tenniscompetitie. Dat werd mij toch echt afgeraden, haha

@johanna, bij ins het zidkenhuis moet je de ustrogan ook bkijven gebruiken als je zwanger bent tot 10 weken.

@judy fijn dat alles goed is

Geplaatst
Oh jij hebt dat dus ook pino. Ik ben weer helemaal gerust gesteld ☺.

Hoe is het met jou nu ?

Eslief succes vandaag toi toi toi

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Haha, ja vanochtend moest er ook weer flink geduwd worden. Maar niets om je zorgen over te maken.

Vanochtend echo gehad. Ben ik even blij dat ik al op dag 9 wilde komen. Heb 2 grote eitjes (in natuurlijke cyclus) van bijna 21mm. . Dus vanavond ovitrellle en start ustrogan. En dan maandag de terugplaatsing.

Geplaatst
helaas ik val van de wachtbank..maar dat wist ik al wel. succes meiden die er nog op zitten! ik duim voor jullie

Ahh nee 😢, ongesteld geworden en/ of negatieve test?

Sterkte!!

Geplaatst
Vanochtend echo gehad. Ben ik even blij dat ik al op dag 9 wilde komen. Heb 2 grote eitjes (in natuurlijke cyclus) van bijna 21mm. 😲. Dus vanavond ovitrellle en start ustrogan. En dan maandag de terugplaatsing.

Top!! Wat fijn dat je zelf vroeg bent gegaan! En komende dagen dus weer duimen voor de ontdooiing!

Geplaatst
helaas ik val van de wachtbank..maar dat wist ik al wel. succes meiden die er nog op zitten! ik duim voor jullie

He klote! Dus een nieuwe ronde in? Wat gaan jullie doen? In NL of toch Düsseldorf? Sterkte meis! Ik had het je zooo gegund!

Geplaatst

deze poging gaan we nog in nl doen we hebben een intake in augustus bij dd. zodra ik ongesteld ben hoop ik eigenlink direct te beginnen..

Geplaatst
deze poging gaan we nog in nl doen we hebben een intake in augustus bij dd. zodra ik ongesteld ben hoop ik eigenlink direct te beginnen..

Pfff. Balen meid. Na al die rondes weet je zelf het beste wat voor je werkt. Hoop dat je voldoende tijd neemt ook om te herstellen, emotioneel en lichamelijk. Hoop dat je toch ook kunt genieten van de zomerdagen. Dikke knuffel!

Geplaatst

oh ja hoor heb even een dipje gehad vorrige maand maar mezelf alweer herpakt.. ik kan het traject heel goed hebben..die punctie zie ik wat tegenop maar goed heb hem al 7x gedaan dus die 8ste komt ook wel goed;)

Geplaatst

@eslief, Superjammer zeg :-(. Ben even kwijt, was dit een verse of cryotp? En heb je nig eitjes jn de vriezer?

@johanna, thanks. Als de eertse niet goed ontdooid, pakken ze de volgende. Heb er gelukkig 6. Maar idd toch wel weer spannend of dat allemaal goed gaat.

Maar eerst lekker van het hemelvaartsweekend in zeeland en de zon genieten.

We waren er al vanuit gegaan, dat we op en neer moesten rjjden naar het ziekenhuis, maar gelukkig niet :-)

Geplaatst
oh ja hoor heb even een dipje gehad vorrige maand maar mezelf alweer herpakt.. ik kan het traject heel goed hebben..die punctie zie ik wat tegenop maar goed heb hem al 7x gedaan dus die 8ste komt ook wel goed;)

Wat jammer eslief

Mag je gelijk door?? Niet verplichte rustmaand of weer een gesprek? Dat moest ik wel baalde daar ontzettend van

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
spierwitte test 2 dagen voor nod..krampen en slijm verlies dus ik weet genoeg.

Jeetje Eslief wat een kl*te dag voor je..gelukkig is je man oké.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden