Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oké. . Je zou juist dingen dat ze even rust hebben gehad Door dat er tijdens het pil gebruik geen eisprong op treedt. ..

Het is natuurlijk van te voren moeilijk in te schatten hoe iemand op de hormonen gaat reageren ... Dus misschien starten ze standaard de eerste keer met het lange protocol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@ sas25 Johanna82 en Juddy1990 magicwoman en missblueeyes Hoe gaat het met de pregnant ladies ?? Binnenkort echo voor jullie allemaal of t hartje klopt enzovoorts Spannend Ik ga ervanuit dat alles goed is en dat jullie een mooie echo hebben ❤️
Hoi Miranda het gaat goed met mij. Vrijdag 7 weekjes heb volgende week woensdag mn eerste echo. Merk dat ik t nu wel een beetje lastig vindt om te wachten op de echo. Ook omdat een vriendin van mij nu al 2 echo's heeft gehad in 7 weken tijd. Maar ik ga ervanuit dat alles goed is en we volgende week een mooie mini baby zien met hartactiviteit. Heb er een goed gevoel over ❤️ Je kunt ons allemaal volgen in t zwangere topic😊 Hoop dat het ook gauw raak is voor jou meis! Vindt het knap dat je zo betrokken bent en op de hoogte bent van iedereen 😘
Geplaatst

Yamila, wat een teleurstelling. Ik hoop op een succesvolle volgende ronde voor je.

Pino, broed ze, hopelijk en plakkertje!

Minima, is de pijn vandaag al wat minder? Puncties zijn niet tof :(

Fijn dat er in ieder geval vier in de vriezer zitten en na woensdag misschien nog meer. Hopelijk morgen een succesvolle terugplaatsing. Ik heb maar 2 keer 2 bollen dit keer. Daardoor wel minder bijwerkingen!

Miranda, succes morgen bij de echo. Hopelijk niks geks te zien.

Ik zit nu op 7 dpo. Eerste week is wel goed gegaan. Druk gehad met kamperen, vrienden, familie en barbecues dus weinig tijd om er te veel bij stil te staan. Tweede week vind ik altijd lastiger omdat je dan dingen kan voelen. Vandaag uurtje of twee wat krampen in mijn baarmoeder. Kan positief zijn. Kan ook negatief zijn. Nog even geduld hebben...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Geplaatst
Yamila, wat een teleurstelling. Ik hoop op een succesvolle volgende ronde voor je.Pino, broed ze, hopelijk en plakkertje!Minima, is de pijn vandaag al wat minder? Puncties zijn niet tof :(Fijn dat er in ieder geval vier in de vriezer zitten en na woensdag misschien nog meer. Hopelijk morgen een succesvolle terugplaatsing. Ik heb maar 2 keer 2 bollen dit keer. Daardoor wel minder bijwerkingen!Miranda, succes morgen bij de echo. Hopelijk niks geks te zien.Ik zit nu op 7 dpo. Eerste week is wel goed gegaan. Druk gehad met kamperen, vrienden, familie en barbecues dus weinig tijd om er te veel bij stil te staan. Tweede week vind ik altijd lastiger omdat je dan dingen kan voelen. Vandaag uurtje of twee wat krampen in mijn baarmoeder. Kan positief zijn. Kan ook negatief zijn. Nog even geduld hebben...Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
oog spannend zeg wanneer ga je een testje wagen ?
Geplaatst

Spannend tien!! Hopelijk over een paar dagen positief bericht.🍀.

2e week is altijd veel spannender, dan wordt duidelijk of het gelukt is of niet.

Ben ff kwijt, wanneer had jij tp, van wat voor een embryo en wanneer mag je testen?

Ik dacht dat je donderdag de tp had gehad van een 2 dagen oude embryo, dat zou dan idd dag 7 zijn. Maar iedereen telt anders. 😉

Geplaatst
@miranda, thanks, hopelijk kan jij morgen je tp plannrn en kom je snel gezellig naast mij zitten op het bankje.@christel, voel mij oke. Ben niet zo heel optimistisch. Vorige weekend weer een aankondiging van een vriendjn die zwanger is, dat is de 7e is 3 maanden tijd. En bij mijn andere vriendjnnetje (nr8) is meteen de 1e ivfpoging gelukt. Allemaal superleuk en superfijn, gun niemand dat en zeker fijn als meteen de ivf lukt. Daar door je heg toch voor. Maar voor mijn zelfvertrouwen is het niet echt goed. Waarom zij wel, en ik niet, wat is er mis met mij etc. Dat soort gedachten.Daarnaast zeg ik steeds dat het 3e eitje het gaat worden, dus dat zou de volgende zijn.En dan staat ook nog heek mijn hoofd vol bulten, soort krentenbaard lijkt het, dus zie er ook nig niet uit, haha. Huisarts gaf aan dat dit ws komt doordat de hele hormoonhuishouding in de war is geschopt. Dus al met al laat ik het maar allemaal even gebeuren en wachten we af.Oja en dan sta ik net bij de apotheek om zalf te halen voor mijn gezicht. Met lage hormonen etc ivmmogelijke zwangerschap. Zegt de apotherassisente, klopt het dat allemaal zo laag moet zijn? U bent zeker zwanger....��Ben helemaal geen zeurder, maar ff lekker zeiken mag af en toe even, lucht op ;-)Wanneer heb jij 1echo, waarin je eigroei kan zien?@tien suces morgen!!
Ach pino! Tuurlijk lekker ff spuien is zeker goed voor je. Je kunt niet altijd maar vrolijk zijn. Het is allemaal niet niks wat er met je gebeurd en als er dan veel mensen om je heen zwanger zijn is het des te moeilijker. Ik snap je gedachten hoor. Een keer goed janken vind ik ook nog wel eens helpen. Hele dikke knuffel meid 🤗🤗🤗
Geplaatst
butterfly tegen mij werd gezegd dat als je eerst de pil slikt dit toch iets doet met je eierstokken. Ze zijn hierdoor wat gevoeliger ook voor de hormonen die hierna komen. Voor low responders kan dit misschien wel goed zijn maar voor mij is dit juist niet goed omdat ik al zo snel/ heftig reageer op de medicijnen en ik juist wat minder eitjes moet hebben. Je zult nooit zeker weten of het lange protocol alleen maar beter is voor het ziekenhuis, ik denk het zelf niet maar het zal wellicht meespelen. Mijn gyn in Nederland zei ook ja het lange protocol is voor ons beter te plannen, verder was er volgens haar niet zoveel verschil. Maar zoveel artsen zoveel meningen.
Minima ik heb die vraag ook gesteld aan de gynaecoloog mochten we wel ivf moeten doen. Ze zei dat ze er vaak een beter resultaat bij krijgen en inderdaad dat het makkelijker te plannen is. Korte schema deden ze vaak wanneer er een hoge kans was op trombose of dergelijke problemen.
Geplaatst
@ christel81 Ja spannend ook zeg .. ik hoop dat t deze maand goed gaat en dat t lukt dan hoef je niet te beginnen aan je eerste IVF behandeling dus ik ga duimen dat het niet zover komt Succes 🙏🏾@ Johanna thx ja hoop idd dat alles OK is en geen rare fratsen zijn weet je wel Hahah maar komt vast wel goed.@ minima ik had bij allebij de puncties het korte schema dus op Cyclusdag 1 Triiptofem wat bij ons voorheen decapeptyl was en op Cyclusdag 3 spoot ik de Gonal F 150 IE erbij voor de stimulatie tot Cyclusdag 12 en op Cyclusdag 13 spoot ik de Ovitrelle en had meestal dan 2 dagen later de punctie en dan meestal 3 dagen later de verse tp zeg maar
Dankjewel miranda 😙 we zullen het zien wat er gebeurd. Ik hoop voor jou een mooi plakkertje dadelijk 🙏🙏🙏 Minima wij doen inderdaad iui. Voor het eerst met hormonen. De vorige 3 iui waren in eigen cyclus. Mijn vriend heeft helaas niet zo veel zaadcellen. De eerste 2 keer was het niet genoeg eigenlijk voor iui. De 3e keer wel. Dus beetje twijfelachtig allemaal. Ik had eigenlijk nog een vraagje voor allemaal. Ik ben verzekerd bij vgz ik had vandaag ergens gelezen dat via vgz je maar 2 pogingen ivf vergoed krijgt als je onder de leeftijd van 38 jaar zit? Zit je er boven dan krijg je er 3. Iemand hier ervaring mee? En is het dan verstandig om over te stappen in december?
Geplaatst

Inderdaad donderdag de terugplaatsing gehad van een twee dagen oud embryo. Ik ga niet eerder testen omdat ik weet dat de kans dat het misgaat voor je nod vrij groot is. Persoonlijk weet ik dat dan liever niet. Bovendien vind ik de verlengde wachtweken nóg erger en die zijn dan wat korter.

Christel, volgens mij zijn alle verzekeraars verplicht minimaal 3 pogingen te vergoeden, onafhankelijk van leeftijd. Zo was het in ieder geval een paar jaar geleden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Geplaatst

@minima, succes met de terugplaatsing vandaag!!!🍀 Kom je gezellig naast mij zitten op het bankje

@miranda, succes vandaag met de echo.

Volgens mij is het altijd 3ivf pogingem idd. Maar als je twijfelt kan je bellen met het vgz.

Ik zit bij iiz (tak van vgz) en dat is gewokn 3x. Het verschilt soms wel per verzekering hoeveel iui,s je mag. Meestal 6. Bij mij zat er geen max aan, dus tjjdens het wachten richting ivf en extra gedaan.

Ik heb zelf nog niet nagedacht over wanneer te testen. Eerst maar deze week doorkomen. En ben lekker met pinksterweekend weg met de vriendengroep. En daarna zien we wel weer verder. Theoritisch zou dat volgende week woensdag moeten kunnen.

@tien, heb je een voorgevoel of het gelukt is?

Geplaatst

Ik ga een beetje heen en weer tussen hoopvol en de overtuiging dat het mislukt. Aangezien ik dit keer weer bollen gebruik weet ik dat ik niet op symptomen of kan gaan.

Lekker dat je een weekendje weg met vrienden gaat, dan gaat de tijd wat sneller. Ik ga vrijdag uitgebreid lunchen in een goed restaurant met mijn man. We hebben niet zo vaak oppas dus gaan er een gezellige middag van maken.

Geplaatst

Hi dames

Ben vanmorgen voor de echo geweest en m'n ei stond op springen zei de arts 😂 Dat kan kloppen want had al last aan de linkerkant. Maar vanavond de Ovitrelle spuiten en ik wordt vanmiddag gebeld wanneer de tp ingepland wordt.

@ Pino .. spannend altijd die wachtweken Komt goed heb er vertrouwen in ❤️ Maar ik begrijp je gedachtes en gevoelens hoor ..heb daar zelf ook mee te maken op moment ook 7 zwanger in de omgeving en dat is natuurlijk best confronterend terwijl jezelf dan ook bezig bent om zwanger te worden... het kijkt dan opeens iedereen zwanger is en overal waar je komt is er wel wat en de vragen of opmerkingen wanneer komt de tweede 😒 Dus af en toe zeiken een potje janken en jezelf zielig vinden mag hoor dat helpt weleens om alles ff eruit te laten anders krop je t allemaal op en we moeten al zoveel doorstaan dus mag best hoor toegeven aan je emoties 😘 Hopelijk een plakker dit keer🙌🏾

@ tien die 2e wachtweken is altijd Zooo moeilijk derin of eronder meestal pfff Drna nog de volgende 12 weken en wij maar wachten en wachten Positief blijven en hopelijk dat t lekker raak is 🙏🏾

@ sas25 goed om te horen dat alles nog goed gaat 🤗 Ik ga ervanuit dat je echo volgende week goed is joh niet teveel zorgen maken Spannend begrijp je wel hoor vooral als andere al echo's hebben gehad en jij nog moet wachten

@ butterfly ja een lange schema is vaak beter om te plannen idd maar ik heb zelf een kort schema omdat ik veel eitjes produceer en er bij ons voorderest geen problemen zijn behalve het feit dat ik beide eikeiders niet meer heb voorderest bms altijd goed en een cyclus die regelmatig is waarbij je de klok gelijk kan zetten bij wijze van 😂

Geplaatst

Miranda fijn dat je een goed echo hebt gehad. Hoeveel heb je er in de vriezer? ik duim voor je dat er eentje goed uit de vriezer komt.

Pino en Tien, ik kom gezellig naast jullie op het wachtbankje zitten. Net terug en de terugplaatsing is goed gegaan. Nu wel wat krampjes in en rondom buik/rug.

@christel, ik dacht ook dat er standaard drie ivf pogingen vergoed worden uit de basis verzekering. Dit kan een verzekeraar niet zelf aanpassen. Ze kunnen wel de aanvullende verzekeringen zelf bepalen. Zo zit ik bij UMC en krijg je hier poging vier en vijf ook vergoed.

Geplaatst

Gezellig zo met zijn 3tjea op het bankje ;-)

Fijn minima dat het goed is gegaan!!! Hoeveel dagem oud is jouw embryo en welke kwaliteit?

Hopelijk bljjft het lekker zitten<span style=😙">

Miranda, weet je ak wanneer je aanschuift?

Allemaal bedankt voor de lieve woorden <span style=😙">

Geplaatst
Gezellig zo met zijn 3tjea op het bankje ;-)

Fijn minima dat het goed is gegaan!!! Hoeveel dagem oud is jouw embryo en welke kwaliteit?

Hopelijk bljjft het lekker zitten<span style=😙">

Miranda, weet je ak wanneer je aanschuift?

Allemaal bedankt voor de lieve woorden <span style=😙">

Ja! Fijn meis! Duim voor jullie dames!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Ik ga een beetje heen en weer tussen hoopvol en de overtuiging dat het mislukt. Aangezien ik dit keer weer bollen gebruik weet ik dat ik niet op symptomen of kan gaan.

Lekker dat je een weekendje weg met vrienden gaat, dan gaat de tijd wat sneller. Ik ga vrijdag uitgebreid lunchen in een goed restaurant met mijn man. We hebben niet zo vaak oppas dus gaan er een gezellige middag van maken.

Klinkt goed lekker lunchen. Af en toe tijd samen is heerlijk en belangrijk.

Voelde idd vorige rinde (verse tp) door alle rotzooi heel beel in mijn lijf. Geruik nu wel usttogan, maar daar merk ik eigenlijk ook niets van. Voel mij eigenlijk heel gewoon...

Het is ook pas wachtdag 2. Kreeg nog een tio van de acculunturist, om de baarmoeded lekker warm te houden. Ook al denk je dt het buiten al warm genoeg is.

Je man moet lekker lepeltje lepelfje tegen je aan komen liggen en je handen aan de ondedkant van de je buik houden zo,n 15 min.

Die warmte zorgt voor een goede doorbloeding in de baadmoeder.

Ach ja baat het niet schaadt het niet en het is wel lekker knus :-)

Geplaatst

@pino81 ja dat heb ik ook van mijn accupuncturist gehoord. Houd je voeten ook goed warm want hierdoor blijft baarmoeder ook warm. Loop lekker op sokken nu.

Doen jullie verder nog dingen om de innesteling te bevorderen? Ik drink witte dovenetelthee (op aanraden van de natuurgeneeskundige en ook slik ik Alka druppels om lichaam te ontzuren. Haar theorie in een verzuurd lichaam kan sowieso niets nestelen. Geen idee of dit allemaal effect heeft maar ach soms vind ik het prettig om iets extra's te kunnen doen. Dat is dan nog iets waar we invloed op uit kunnen oefenen.

@tien het is zeker goed om samen leuke dingen te blijven doen. Ik heb wel gemerkt dat je relatie tegen een stootje moet kunnen in dit traject. Dan is samen tijd doorbrengen heel prettig.

Van de drie embryos in de embryoscoop zijn er twee doorgegroeid tot een blastocyste dus helemaal goed voor dag drie, de andere is vanmorgen gestopt met delen, liep gister al iets achter. We hebben er eentje laten terugplaatsen die andere is in de vriezer gedaan waar er nu dus vijf inzitten. Een blasto en vier eendaagse.

Geplaatst
@pino81 ja dat heb ik ook van mijn accupuncturist gehoord. Houd je voeten ook goed warm want hierdoor blijft baarmoeder ook warm. Loop lekker op sokken nu.

Doen jullie verder nog dingen om de innesteling te bevorderen? Ik drink witte dovenetelthee (op aanraden van de natuurgeneeskundige en ook slik ik Alka druppels om lichaam te ontzuren. Haar theorie in een verzuurd lichaam kan sowieso niets nestelen. Geen idee of dit allemaal effect heeft maar ach soms vind ik het prettig om iets extra's te kunnen doen. Dat is dan nog iets waar we invloed op uit kunnen oefenen.

@tien het is zeker goed om samen leuke dingen te blijven doen. Ik heb wel gemerkt dat je relatie tegen een stootje moet kunnen in dit traject. Dan is samen tijd doorbrengen heel prettig.

Van de drie embryos in de embryoscoop zijn er twee doorgegroeid tot een blastocyste dus helemaal goed voor dag drie, de andere is vanmorgen gestopt met delen, liep gister al iets achter. We hebben er eentje laten terugplaatsen die andere is in de vriezer gedaan waar er nu dus vijf inzitten. Een blasto en vier eendaagse.

Wouw!! Dan heb je een echte topper in je buik. Moet goedkomen 🍀. En fijm dat je er nog goede in de diepvries hebt, maar hopelijk heb je die niet nodig.🍀

Ik eet gezond, verder heb ik een lading vitamines, drink granataalappelsap(tip vd verpleegkundige), drinken rozenbottel thee, vermijd ijs en ijskoude dranken. Idd al is het maar voor het idee dat jezelf ook iets kunt doen.

Daarnaast heb ik een paar chinese massages gehad, waarbij onder andere mijn buik helemaal losgemasseerd is en diverse drukpunten zijn gestimuleerd.

Draag nu 2 magneetjes, op voet en pols. Die een meditriaan opent, die de zwangerschap stimuleert... in hey kader baat het niet schaadt het niet, haha.

En ben vorige maand gestart met yoga. Wat ontstessen kan ook geen kwaad ;-)

Geplaatst

Who Pino jij bent ook goed bezig met alle dingen er om heen. Ik heb eerder ook granaatappelsap gedronken. Welke neem jij? Nou bij jou zal het in ieder geval niet liggen aan alles wat je ervoor gedaan /gelaten hebt. Wanneer is jou testdag? Ben je een vroeg tester?

Het geeft inderdaad een rustig gevoel als je weet dat je nog iets in de vriezer hebt. Heb jij nog wat liggen?

Geplaatst

Ik heb ook acupunctuur gedaan voor de hormonen tm een dag of 5 voor de tp. Toen was mijn lijf teveel ontregeld. Ze legde me ook ondrr een warmtelamp zo fijn! Houd nu ook mijn voeten, rig en buik warm. Ook als ik slaap. Jaa lekker lepelen! :)

Verder geen venkel en zoethout, geen koffie of zwarte thee, vit c, d en foliumzuur. Ik eet ook wat meer groente en vis. Bijv. Met de lunch een broccolisoep en minder brood. En ik drink veel gemberthee. Goed voor ontgiften, spijsvertering (en tegem misselijkheid). En minder suiker. Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik dat ook voor dit traject al veel deed :)

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Who Pino jij bent ook goed bezig met alle dingen er om heen. Ik heb eerder ook granaatappelsap gedronken. Welke neem jij? Nou bij jou zal het in ieder geval niet liggen aan alles wat je ervoor gedaan /gelaten hebt. Wanneer is jou testdag? Ben je een vroeg tester?

Het geeft inderdaad een rustig gecvoel als je weet dat je nog iets in de vriezer hebt. Heb jij nog wat liggen?

Haha nee doe er genoeg voor, maar tot nu toe zonder succes. Dus ja of het echt helpt??

Ik heb de granaatappelsap van healthy, er zullen vast wel betere zijn, maar deze kan ik gewoon bij de jumbo halen.

Ik heb er nu nig 5 in de diepvries. Dus kunnen nog ff vooruit. Maar hopelijk hebben we ze niet nodig.🍀

12 dagen na tp mag ik testen. Dat is volgense weeek zaterdag.

Maar zal denk ik volgende woensdag worden ;-). Dat is dan 2 weken na mijn eisprong en zit dan op wachtdag 9 plus de aantal dagen oude cryo van 5 dagen.

Tenzij ik ongesteld ben geworden natuurlijk. Maar hoop zo, dat het eindelijk eens raak is.

Geplaatst

@pino81 jij bent ook al even bezig dus? Ach kun je in ieder geval nooit zeggen daarna dat het eraan lag dat je er niets voor deed. Baat het niet schaad het niet.

Ja die granaatappelsap had ik eerder ook. Was ook nog wel prima te drinken.

Ik heb vandaag wel veel last van mijn buik en rug. Denk wel eens kan je ook te laat een terugplaatsing hebben? Of een te korte luteale fase voor een terugplaatsing. Ik heb namelijk wel vaker rug en buikpijn na de terugplaatsing (voelt als ongesteldheid)

Geplaatst
@pino81 jij bent ook al even bezig dus? Ach kun je in ieder geval nooit zeggen daarna dat het eraan lag dat je er niets voor deed. Baat het niet schaad het niet.

Ja die granaatappelsap had ik eerder ook. Was ook nog wel prima te drinken.

Ik heb vandaag wel veel last van mijn buik en rug. Denk wel eens kan je ook te laat een terugplaatsing hebben? Of een te korte luteale fase voor een terugplaatsing. Ik heb namelijk wel vaker rug en buikpijn na de terugplaatsing (voelt als ongesteldheid)

Ja we gaan al even mee 😢.

Geen idee of je te laat kan zijn, goede vraag. ik gebruik ustrogan in de natuurlijke cyclus om die baarmoederwsnd dik genoeg te houden. Maar nu al ongesteld worden is wel heel vroeg.

Heb jij het in de natuurlijke of onnatuurlijke cyclus gedasn.

Tja symptomen, kunnen alleen maar afwachten wat en of het iets betekend

Geplaatst

Te laat terugplaatsen kan wel maar dat gebeurd eigenlijk nooit volgens mij. Met behulp van pregnyl of vergelijkbaar kunnen ze de eisprong precies timen en weten ze dus wanneer de terugplaatsing moet plaatsvinden. Wanneer er twijfel is over de lengte van de luteale fase krijg je utrogestan om te zorgen dat je niet ongesteld wordt voor de innesteling.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden