Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@tien en @pino ik heb een verse icsi poging achter de rug. Wel de korte procedure. Kun je dan ook te laat terugplaatsen? Ik gebruik 3 x 2 bollen per dag en heb vorige week 5000 eh pregnyl gespoten.

Weet iemand waarom het de ene keer 5000 is en ook wel 10000 eh pregnyl?

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@tien en @pino ik heb een verse icsi poging achter de rug. Wel de korte procedure. Kun je dan ook te laat terugplaatsen? Ik gebruik 3 x 2 bollen per dag en heb vorige week 5000 eh pregnyl gespoten. Weet iemand waarom het de ene keer 5000 is en ook wel 10000 eh pregnyl?
volgends mij krijg je alleen voor de punctie 10.000en bij een cryo 5000.
Geplaatst
volgends mij krijg je alleen voor de punctie 10.000en bij een cryo 5000.

Ik had bij de punctie ook 5000.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Miranda fijn dat je een goed echo hebt gehad. Hoeveel heb je er in de vriezer? ik duim voor je dat er eentje goed uit de vriezer komt.

Pino en Tien, ik kom gezellig naast jullie op het wachtbankje zitten. Net terug en de terugplaatsing is goed gegaan. Nu wel wat krampjes in en rondom buik/rug.

@christel, ik dacht ook dat er standaard drie ivf pogingen vergoed worden uit de basis verzekering. Dit kan een verzekeraar niet zelf aanpassen. Ze kunnen wel de aanvullende verzekeringen zelf bepalen. Zo zit ik bij UMC en krijg je hier poging vier en vijf ook vergoed.

Goed om te lezen dat je een mooie tp hebt gehad!! Succes op het wachtbankje 🍀🍀🍀

Geplaatst
@tien en @pino ik heb een verse icsi poging achter de rug. Wel de korte procedure. Kun je dan ook te laat terugplaatsen? Ik gebruik 3 x 2 bollen per dag en heb vorige week 5000 eh pregnyl gespoten.

Weet iemand waarom het de ene keer 5000 is en ook wel 10000 eh pregnyl?

Ik gebruikte geen pregnyl, maar gonal f, dus geen idee.

Bij de gonal f is het ook per persoon verschillend. Heeft te maken of je zelf goed eitjes aanmaakt of niet. Bij mij is het de 2e week opgehoogd omdat de decapetyl iets te goed zijn werk deed en alles stil legde.

Te laat terugplaatsen, lijkt mij haasg niet. Je baarmoederwand gaat pas in dikte afnemen op het moment dat je gaat menstrueren.

Geplaatst

@ Miranda succes met de ovitrelle zetten! Weet je al wanneer je de tp kan verwachten? Duim ook voor jou meid! 😘

Geplaatst

@ minima heb er 6 cryoos in de vriezer zitten.. hopelijk heb ik ze niet nodig 😉

@ Pino ja alles was gelukkig goed idd is altijd ff afwachten wat je te horen krijgt maar de terugplaatsing staat aanstaande dinsdag gepland heb vandaag Ovitrelle gezet

Geplaatst
@ Miranda succes met de ovitrelle zetten! Weet je al wanneer je de tp kan verwachten? Duim ook voor jou meid! 😘
Sas de terugplaatsing staat aankomend dinsdag gepland mits goed ontdooid natuurlijk dus nog ff dan schuif ik aan op t bankje 😂
Geplaatst

Dames ik lees vaak dat jullie weten wat voor type of in welke status je embryo verkeer...ik vraag meestal of t een mooie is of niet en dan geven ze op een plaatje aan welke er terug geplaatst is bijvoorbeeld morula of blastocyste ...Maar hoor ook over fragmentatie hoe weten jullie dit en aan wie vraag je het ? En lees ook vaak dat je de dagen van hoe oud je embryo is eraf moet trekken Dan kan wanneer je het vroegst kan testen???

Geplaatst
Dames ik lees vaak dat jullie weten wat voor type of in welke status je embryo verkeer...ik vraag meestal of t een mooie is of niet en dan geven ze op een plaatje aan welke er terug geplaatst is bijvoorbeeld morula of blastocyste ...Maar hoor ook over fragmentatie hoe weten jullie dit en aan wie vraag je het ? En lees ook vaak dat je de dagen van hoe oud je embryo is eraf moet trekken Dan kan wanneer je het vroegst kan testen???

Spannend Miranda13 voor jou de aankomende dagen. In Nederland vroeg ik het altijd aan de laborante. In het umc zat zij er altijd bij (en haalde de embryo op). 14 dagen na de punctie kun je positief testen, dus heb je een cryo van 3 dagen dan kun je 11 dagen later positief testen.

We zullen je plekje op het bankje vast warm maken...

Geplaatst
Sas de terugplaatsing staat aankomend dinsdag gepland mits goed ontdooid natuurlijk dus nog ff dan schuif ik aan op t bankje 😂
spannend ik ga je volgen
Geplaatst
Spannend Miranda13 voor jou de aankomende dagen. In Nederland vroeg ik het altijd aan de laborante. In het umc zat zij er altijd bij (en haalde de embryo op). 14 dagen na de punctie kun je positief testen, dus heb je een cryo van 3 dagen dan kun je 11 dagen later positief testen. We zullen je plekje op het bankje vast warm maken...
Jaaa lief maak m idd alvast warm kom eraaan😂🙌🏾 spannend idd... voor ons allemaal 🤗 Ja bij mij zit idd de echoscopist de laborante en de ivf arts die de embryo terugplaatst.. dus zou t aan haar kunnen vragen welke stadia de embryo verkeert en of t eventueel fragmentatie had Etcc.. dat ga ik dan zeker doen ...meestal hoor ik alleen t is een topper maar tot nu toe zijn die toppers niet blijven plakken dus vandaar😕Maar heb t nu begrepen je haalt de dagen van hoe oud je embryo is en dan weet je dat je eventueel op die en die dag een positieve test zou kunnne hebben
Geplaatst
Sas de terugplaatsing staat aankomend dinsdag gepland mits goed ontdooid natuurlijk dus nog ff dan schuif ik aan op t bankje 

Wat fijn dat het eindelijk zover is...Laat het maar snel dinsdag zijn 😃🍀

Geplaatst
Fragmentatie ziet eruit als zwarte spikkels en vlekjes en ook met name buiten t embryo heen of erop. De gedeelde cellen zijn dan niet mooi egaal en symmetrisch.
Geplaatst

ik ben zwanger geraakt van een embryo met fragmentatie..bij ons word dat verteld bij de terugplaatsing.. fragementatie is eigenlijk vaak een cel die is stuk gegaan en daardoor losse stukje heeft..dit zegt weer niks over de kwaliteit van de embryo..de meeste mensen testen voor het eerst licht positief 10 dagen na punctie..bij een cryo trek je dan dus de dagen eraf die hij oud is en dan is het vaak zo dat je na een week kan vroegtesten..het beste is natuurlijk om te wachten maar zelf kan ik dat niet:)

Geplaatst
ik ben zwanger geraakt van een embryo met fragmentatie..bij ons word dat verteld bij de terugplaatsing.. fragementatie is eigenlijk vaak een cel die is stuk gegaan en daardoor losse stukje heeft..dit zegt weer niks over de kwaliteit van de embryo..de meeste mensen testen voor het eerst licht positief 10 dagen na punctie..bij een cryo trek je dan dus de dagen eraf die hij oud is en dan is het vaak zo dat je na een week kan vroegtesten..het beste is natuurlijk om te wachten maar zelf kan ik dat niet:)
Was het ook een doorgaande zwangerschap Eslief?? Dus mijn cryo is 4 dagen oud dus ik zou dan als voorbeeld op Wachtdag 10 na tp al kunnen testen ... ik denk dat ik gewoon afwachtende houding ga aannemen
Geplaatst

ja was een doorgaande zwangerschap en dat na alle geweldige emmy's zonder fragmentatie.. ja 10 dagen na tp zou dan oficieel 14 dagen na pubctie zijn en dus eigenlijk je ongie dag en zou je al wat moeten zien. het beste is altijd wat langer te wachten zodat je een duidelijk resultaat hebt maar zelf ben ik niet zo goed in wachten😂

Geplaatst
ja was een doorgaande zwangerschap en dat na alle geweldige emmy's zonder fragmentatie.. ja 10 dagen na tp zou dan oficieel 14 dagen na pubctie zijn en dus eigenlijk je ongie dag en zou je al wat moeten zien. het beste is altijd wat langer te wachten zodat je een duidelijk resultaat hebt maar zelf ben ik niet zo goed in wachten😂
Ik zit vandaag ook 10 dagen na terugplaatsing en ben sinds dag 7 aan het testen en wordt wel steeds donkerder. Hoop dat dit goed zit had ook een terugplaatsing van een perfecte 8 cellig embryo van a kwaliteit.Vanwege de menstruatiepijn had ik vandaag weer een test gedaan maar nu wacht ik officieel nog 3 dagen dan mag ikhet ziekenhuis bellen. Ik zou wel vandaag of morgen Onnie moeten worden
Geplaatst
Was het ook een doorgaande zwangerschap Eslief?? Dus mijn cryo is 4 dagen oud dus ik zou dan als voorbeeld op Wachtdag 10 na tp al kunnen testen ... ik denk dat ik gewoon afwachtende houding ga aannemen
Ik heb ook getest vandaag dag 10 na terugplaatsing en dot os het resultaat Zie bijlage
Geplaatst
Ik zit vandaag ook 10 dagen na terugplaatsing en ben sinds dag 7 aan het testen en wordt wel steeds donkerder. Hoop dat dit goed zit had ook een terugplaatsing van een perfecte 8 cellig embryo van a kwaliteit.Vanwege de menstruatiepijn had ik vandaag weer een test gedaan maar nu wacht ik officieel nog 3 dagen dan mag ikhet ziekenhuis bellen. Ik zou wel vandaag of morgen Onnie moeten worden

Wat fijn zeg! Voorzichtig gefeliciteerd alvast! Een streepje is een streepje hoor! Zo begon het bij mij ook en nu ben ik 6 weken zwanger. Dus dat ziet er zeker goed uit!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden