Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dus hij nestelt bij jou vandaag misschien al in? En hoe heet het dan wat ik terug geplaatst heb gekregen? En tel je vanaf de punctie eigenlijk of vanaf de tp. In jouw stukje lees ik over de blastocyst maar dat had ik niet natuurlijk . Hoe oud is de mijne nu dan? Ik begreep van eslief dat ik t Di woe of donderdag kon verwachten?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

• Reacties 809
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Dus hij nestelt bij jou vandaag misschien al in? En hoe heet het dan wat ik terug geplaatst heb gekregen? En tel je vanaf de punctie eigenlijk of vanaf de tp. In jouw stukje lees ik over de blastocyst maar dat had ik niet natuurlijk . Hoe oud is de mijne nu dan? Ik begreep van eslief dat ik t Di woe of donderdag kon verwachten? Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Jij had een 4 cellige embryo. Hij verdubbeld ongeveer elke dag. Dus de derde dag moet hij het liefst 8 cellig zijn, dan 16,32,64, een blastocyst is niet meer te tellen maar bestaat dan ongeveer uit 125 cellen. Wachtdagen tel je vanaf de terugplaatsing. De eerste dag na de tp is wachtdag 1. Een 5 daagse embryo tel je vanaf de punctie. Op dag 4 ingevroren en dag 5 of 6 teruggeplaatst, zo oud is de embryo dan. Een blastocyste die aan het hatchen is(uit zijn schil) kan inderdaad vandaag of morgen al gaan innestelen.
Geplaatst

Dit is een hele duidelijke uitleg dank je wel. Dan kan ik t vanaf woensdag verwachten in mijn geval. Sas had jij ook net na de tp ongesteldheid krampen richting liezen soms.?voel echt mijn baarmoeder krampen. Echt pas daarna ma die tp is dat wel goed. Last van de punctie heb ik helemaal niet gehad erna het kwam echt na die tp. Ben gewoon bang bloed te krijgen zo voelt t

Geplaatst

Wow klinkt goed Pino een hatching blastocyste! Dat dit m maar moge worden! Ik duim voor jullie meiden en hoop woensdag bij jullie te komen.

Vandaag nog ff paniek omdat we nog een toestemmingsformulier moesten inleveren om onze embryo te ontdooien... waren we vergeten... nu maar via de mail gedaan en hopen dat ze die morgen lezen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Wow klinkt goed Pino een hatching blastocyste! Dat dit m maar moge worden! Ik duim voor jullie meiden en hoop woensdag bij jullie te komen.

Vandaag nog ff paniek omdat we nog een toestemmingsformulier moesten inleveren om onze embryo te ontdooien... waren we vergeten... nu maar via de mail gedaan en hopen dat ze die morgen lezen...

Thanks!! Hoop het ook zo!!🍀🍀

Hopelijk kom je er woensdag bij.

Mss morge ook ff ziekenhuis bellen.

Ving toevallig telefoongeprek op aan de balie, dat ging ook over het toestemmingsformulier die niet ontvangen was en daardoor kon de tp niet doorgaan als die niet voor een bepaalde tjd binnen was.

Dus zal zeker wel tjjdig zijn nu. Maar zou ff bellen dat je zeker weet dat ze je mail hebben gehad en of dat oke is zo.

Geplaatst

Ja klopt. Er is telefonisch alleen niet zo makkelijk tussen te komen. Laat morgen manlief wel proberen. Mij lukt het niet om onder werktijd te bellen.

Geplaatst

1 ding blijf ik toch apart vinden . Normaal reist de eicel (bevrucht) dagen door de eicel om dan pas aan tekomen in de bm. Nu word hij er in 1 x in gegooit heeft die dan niet de neiging om te gaan reizen zeg maar

Geplaatst

Je hoort indd wel dat de kans op een bzz hoger is bij ivf indd omdat het dan nog kan gaan (reizen)

Maar de embryo is meestal ook al een aantal dagen oud als hij word teruggeplaatst en dan dus ook al redelijk snel toe om in te nestelen.

Bij ons plaatsen ze een verse terug na 3 dagen en een cryo op dag 6 als hij als hatching blastocyste meestal is .

Geplaatst

Ja mijn vraag is dus niet zo raar ik zat me dat net echt af te vragen ( denk diep op dingen door soms beetje te 😆) maar in het ziekenhuis waar ik loop al op dag 2... ik denk snapt het embryo dan wel wat hij moet doen ?

Geplaatst

Ja het blijft toch lastig elk ziekenhuis heeft zo zijn eigen werkwijze en daar ook zijn eigen argumenten voor vind dat ook lastig dat ze niet 1 lijn trekken.

Mocht je hier nou echt geen goed gevoel bij hebben het vroege terugplaatsen kun je altijd overwegen je behandeling bij een ander ziekenhuis voort te zetten.

Maar wie weet komt het helemaal niet zover en word dit jullie wondertje .ik duim met je mee

Geplaatst

@ Pino Wauw dat klinkt erg hoopvol 😍 Hopelijk blijft dit kindje bij jullie!! 🍀

Geplaatst
Dit is een hele duidelijke uitleg dank je wel. Dan kan ik t vanaf woensdag verwachten in mijn geval. Sas had jij ook net na de tp ongesteldheid krampen richting liezen soms.?voel echt mijn baarmoeder krampen. Echt pas daarna ma die tp is dat wel goed. Last van de punctie heb ik helemaal niet gehad erna het kwam echt na die tp. Ben gewoon bang bloed te krijgen zo voelt tVerstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Ja heb ik altijd gehad na de terugplaatsingen. Misschien wel omdat er van alles gebeurt van binnen, utrogestan bijwerkingen of omdat er in je baarmoeder is gewroet met slangetjes en alles. Geen idee maar heb t altijd gehad de keren dat t niet gelukt was en de keer dat t wel gelukt is.
Geplaatst
Ja heb ik altijd gehad na de terugplaatsingen. Misschien wel omdat er van alles gebeurt van binnen, utrogestan bijwerkingen of omdat er in je baarmoeder is gewroet met slangetjes en alles. Geen idee maar heb t altijd gehad de keren dat t niet gelukt was en de keer dat t wel gelukt is.

Ja ik maak me best zorgen want ik voel echt krampende baarmoederpijn, echt of ik elk moment ongesteld kan worden. En af en toe wat steken in mijn eierstokken en liezen.

Ik voel me helemaal niet ziek ofzo maar echt of ik nu of vanacht ongesteld word, en dat vind ik eng.. net of het niet gelukt en die buik denkt zo alles er lekker uit gooien...tis echt continu niet een uurtje ofzo maar echt de hele dag inclusief lage rugpijn. Ik google wel en lees zowel nega als positieve verhalen hierover, ben gewoon bang dat ik in de 1e ww al ongesteld ga worden. Voor de tp had ik niks en was mijn buik heel rustig na de punctie....

Geplaatst
komt echt puur door de bollen helaas.. ik heb dit altijd door de bollen.. in een natuurlijke cyclus met cryo veel minder

Eslief, Oh jij had dat dus ook en dat kwam dan door de pillen, zat er net al naar te google maar kwam meer op darmproblemen uit, die heb ik ook heb vanacht bezweet op de wc gezeten hele heftige darmkrampen. Maar dit waar ik t nu over heb is echt menstruatiekramp en rugkramp.

Maar zegt dus niks over dat mijn lichaam het eruit aan t werken is ( want zo voelt het wel.)

Had jij deze laatste x nou natuurlijke cyclus of? ( waar je nu zwanger van bent zeg maar )Ik ben wel beetje gerustgesteld nu, had je het de hele 2 wachtweken dan kan ik er rekening mee houden en me minder gek maken.

Kijk ik neem alle pijnen en kwaaltjes van de meds voor lief, echt interesseert me niks. maar maak me gewoon zorgen..

Geplaatst

nee ik had geen natuurlijke cyclus en had het ook deze keer.. was dan ook overtuigd dat ik vrij snel ongesteld zou worden..ik gebruik de bollen nu nog en heb het nu nog steeds..heel irritant.. normaal heb ik het ook tot ik stop met de bollen dus echt de 2 weken. En vergeet niet dat je je nu bewust bent van elk dingetje wat er nu gebeurd in je buik.. nu ongesteld worden is ook zeer onwaarschijnlijk.sommige worden door de bollen heen ongi maar meestal dan ook pas na 12 dage na punctie op zijn vroegst

Geplaatst
nee ik had geen natuurlijke cyclus en had het ook deze keer.. was dan ook overtuigd dat ik vrij snel ongesteld zou worden..ik gebruik de bollen nu nog en heb het nu nog steeds..heel irritant.. normaal heb ik het ook tot ik stop met de bollen dus echt de 2 weken. En vergeet niet dat je je nu bewust bent van elk dingetje wat er nu gebeurd in je buik.. nu ongesteld worden is ook zeer onwaarschijnlijk.sommige worden door de bollen heen ongi maar meestal dan ook pas na 12 dage na punctie op zijn vroegst

Ok dan komt het echt door de bollen want ik begon er mee na de punctie en na 2 dagen begonnen deze klachten paar uurtjes na de tp.

Heel irritant idd want je maakt je dan gewoon zorgen de pijn boeit me niet meer de gedachtes en de gevoelens erachter is waar het om gaat,

Ik weet het dat ik me nu bewust ben van alles,maar deze ongesteldheidskrampen kan je niet om heen zeg maar, dit is echt wat ik normaal voel de dag voor mijn ongesteldheid en de 1e dag.

De arts zei tegen mij dat als je tegen de testdatum zat wat bruinverlies kon krijgen of rose maar als dat niet doorzetten dat gewoon normaal kon zijn en je dus zwanger kon zijn...

Maar dan schrik je je ook kapot natuurlijk...

Ik ga zo weer de bollen erin knallen hahah :)

Geplaatst

door de extra doorbloeding kan je ook rood bloedverlies krijgen na inbrengen van die bollen omdat je wat raakt.. het heeft even nodig voor je last van de bollen heb en meestal is dat na 2 dagen ongeveer.. ik heb dat dan al voor de tp en heb dan ook altijd veel last van de tp omdat ik al veel krampen heb.

Geplaatst
Ja ik maak me best zorgen want ik voel echt krampende baarmoederpijn, echt of ik elk moment ongesteld kan worden. En af en toe wat steken in mijn eierstokken en liezen.Ik voel me helemaal niet ziek ofzo maar echt of ik nu of vanacht ongesteld word, en dat vind ik eng.. net of het niet gelukt en die buik denkt zo alles er lekker uit gooien...tis echt continu niet een uurtje ofzo maar echt de hele dag inclusief lage rugpijn. Ik google wel en lees zowel nega als positieve verhalen hierover, ben gewoon bang dat ik in de 1e ww al ongesteld ga worden. Voor de tp had ik niks en was mijn buik heel rustig na de punctie....
Ja het hoort erbij. Veel hebben hier last van inderdaad. Ik heb het nu zelfs gehad tot week 7 van mn zwangerschap continu bijna en nu ook nog af en toe. Het is een naar gevoel maar t kan zoveel dingen betekenen. Probeer er niet aan te denken en heb vertrouwen in je lijf. Er gebeurt tenminste iets! Hopelijk met positief resultaat en anders weer opmaken voor de volgende ronde. Waarschijnlijk maak je het iedere x weer anders mee. Maar die krampen heb ik altijd wel gehad in ieder geval.
Geplaatst

Moeilijk he dat wachten. Voel ik iets, is dat goed, voel niks oh dan zal er wel niets gebeurs zijn etc.

Haha. Ik had na de verse tp (na de punctie) veel meer last van de krampen etc, denk okk nog naweeen van de punctie. Vorige ronde en nu, eigenlijk bijna geen last. Dus wat sat betreft valt er niets over te zeggen.

Maar de bollen, de punctie en spanning kunnen voor genoeg buikpijn zorgen.

Het enigste was je kan doen, is goed voor jezelf zorgen en wachten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden