Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Fijn dat jullie dat niet hebben. Gelukkig is het bij mij steeds van korte duur.

Het is meer het besef, dat we ingehaald worden door tijd. We zijn bijna 4 jaar bezig, waarvan 2 met het ziekenhuis.

Toen ik stopte met de pil waren die meiden helemaal niet bezig met kinderen, hadden sommige huidige partner niet eens.

Ineens zijn we 4 jaar verder , iedereen is zwanger, ik bijna 36. 2 jaar zelf geprobeerd, 9 iui,s / 2 gecanceled iui,s en 3 tp verder van 1e ivf ronde...

Ben van nature ook heel positief, maar het wordt steeds moeilijk om geloof te hebben dat het goedkomt. Soms nemen deze gedachten ineens de overhand, zoals ze berichtje van een zwangerschapsaankondiging.

Vind het superleuk voor mijn dinnetjes en ben oprecht blij voor ze. Maar wil het zelf ook!! Als ik zeker wist dat het goed zou komen, was het heel anders. Maar het tijdspad, de aantal behandeljngen die we al gehad hebben leiden tot niets tot nu toe.

Maar weiger op te geven. En ga ervanuig dag mijn gevoel klopt!!! En zit ons wondertje nu in mijn buik

Ja snap je wel hoor dat het moeilijk is!

Zelf zwanger geworden van icsi 2

Wij kregen gelijk icsi als optie dus verder geen andere behandelingen daar voor gehad.. zou misschien zelf dan ook minder positief zijn of dan misschien wel meer moeite er mee hebben maar goed dat kan ik niet beoordelen want niet meegemaakt

Wel twee icsi behandelingen alleen gedaan en deze ronde is manlief er wel bij met alles punctie en tp cryo tp's was hij er ook bij maar dan heb je geen hormonen zo veel als nu

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 809
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@pino1 ik snap je hellemaal toen we bij icsi 5 belande begon toch langzaam het besef na al die jaren en tp's,afgebroken pogingen etc. dat het misschien wel nooit zou lukken.. iedereen werd zwanger en zelfs ook al was dat in ee behandeling ik kon niet meer sympathiek zijn.. En toen opeens was ons wondertje daar.. zet hem op kanjer!

Geplaatst
@pino1 ik snap je hellemaal toen we bij icsi 5 belande begon toch langzaam het besef na al die jaren en tp's,afgebroken pogingen etc. dat het misschien wel nooit zou lukken.. iedereen werd zwanger en zelfs ook al was dat in ee behandeling ik kon niet meer sympathiek zijn.. En toen opeens was ons wondertje daar.. zet hem op kanjer!

Thanks 😙

Geplaatst

@ Pino & Butterfly (blijkbaar mijn post gemist 😉) Ik moet me as maandag weer melden om 14.30u voor de tp...Ga dan eerst om 13.30u zelf bellen of de tp doorgaat.

Geplaatst
Heel herkenbaar. Het is vreselijk om elke keer weer blij te zijn voor anderen en zelf toch elke keer weer teleurstelling te moeten verwerken. Het is ook nog eens zo moeilijk uit te leggen aan anderen. En je wilt graag delen over hun zwangerschap. Maar dat doet soms ook zo'n verdriet. Met gedachtes als waarom ik niet kom je helaas niet veel verder, er zit een bedoeling achter, al zie je die wellicht nog niet. Die gedachte hielp mij na het huilen weer verder. Ik hoop dat je je het een plek kunt geven. En dat ook jou een kindje gegund is!

Ik heb op een gegeven moment de knop wat meer om kunnen zetten en ben dan maar vooral gaan genieten van hun zwangerschappen en kinderen. Als het toch zo is, dan maar omdenken. Dat heeft me wel geholpen, hoop jou ook. Dikke knuffel, want dit is sowieso echt een rotgevoel!

Knap hoor!! Dat omdenken, heb ik geloof ik nog wat tijd voor nodig ;-).

Ik vermijd het niet en ben oprecht geinteresseerd, maar er van genieten gaat nig wat te ver haha

Thanjs 😙

Geplaatst
@ Pino & Butterfly (blijkbaar mijn post gemist ) Ik moet me as maandag weer melden om 14.30u voor de tp...Ga dan eerst om 13.30u zelf bellen of de tp doorgaat.

Ja die heb ik gemist. Maar yeuhhh!!! 😀🎉 fijn dat alles goed is en de tp gepland staat.

En hopelijk een mooie ontdooiing!! Je had meerdere eitjes toch in vriezer? Dus dat komt wel goed dan.

Geplaatst

Haha uhm je vroeg me wat mijn geloof er over is. Nou ja de kwaliteit is prima. Mijn geloof is vooral dat het vroeg of laat wel gaat lukken en het zou mooi zijn als dat bij deze eskimo is. Ik heb er op zich wel een goed gevoel over.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Fijn dat jullie dat niet hebben. Gelukkig is het bij mij steeds van korte duur.

Het is meer het besef, dat we ingehaald worden door tijd. We zijn bijna 4 jaar bezig, waarvan 2 met het ziekenhuis.

Toen ik stopte met de pil waren die meiden helemaal niet bezig met kinderen, hadden sommige huidige partner niet eens.

Ineens zijn we 4 jaar verder , iedereen is zwanger, ik bijna 36. 2 jaar zelf geprobeerd, 9 iui,s / 2 gecanceled iui,s en 3 tp verder van 1e ivf ronde...

Ben van nature ook heel positief, maar het wordt steeds moeilijk om geloof te hebben dat het goedkomt. Soms nemen deze gedachten ineens de overhand, zoals ze berichtje van een zwangerschapsaankondiging.

Vind het superleuk voor mijn dinnetjes en ben oprecht blij voor ze. Maar wil het zelf ook!! Als ik zeker wist dat het goed zou komen, was het heel anders. Maar het tijdspad, de aantal behandeljngen die we al gehad hebben leiden tot niets tot nu toe.

Maar weiger op te geven. En ga ervanuig dag mijn gevoel klopt!!! En zit ons wondertje nu in mijn buik

Heel begrijpelijk hoor en heel herkenbaar.. Zo kan ik je wel vertellen dat wanneer je dadelijk je kindje in de armen hebt je dat snel genoeg allemaal vergeten bent... Ik heb wel nog heel lang gehad dat wanneer ik naar haar kijk ik het heel bijzonder vind dat ze nu eindelijk in ons leven is 😍

Geplaatst
Ja die heb ik gemist. Maar yeuhhh!!!  fijn dat alles goed is en de tp gepland staat.

En hopelijk een mooie ontdooiing!! Je had meerdere eitjes toch in vriezer? Dus dat komt wel goed dan.

Nee ik heb er maar 1...dus het is deze of het word ivf-2

Geplaatst

Oh had anders onthouden, sorry hoor! schreef eerst wat dingen op om het bij te houden hier, moet ik mss weer gaan doen ;-)

Maar ook dat gaat helemaal goed komen maandag!🍀🍀

Geplaatst
Oh had anders onthouden, sorry hoor! schreef eerst wat dingen op om het bij te houden hier, moet ik mss weer gaan doen ;-)

Maar ook dat gaat helemaal goed komen maandag!

Ik vind het ook lastig om het van iedereen bij te houden, dus sorry is niet nodig hahaha 😃

Misschien moeten we hier ook een lijstje maken zoals ze in topic "zwanger 2017" hebben gedaan?

Geplaatst

Goed idee! Zou dat steeds mee gekopieerd kunnen worsen of zo.

Zal hier vast neerzetten wat ik hier op paier heb, komt eraan

Geplaatst

Stand van zaken:

Butterfly: 24-6 verse tp 2 dagen oude embry, 1 cryo nog

Yvje1977: 3-7 14.30 terugplaatsing cryo, hierna geen cryo,s

Christel81: stop iui, start icsi

Poekie: 28-6 tp 6 daagse hatching blasocyste, ? Cryo,s

Pino: 26-6 tp 5 daagse hatching blastocyste, 4 cryo,s, 1e ivf

Miranda: start augustus nieuwe ivf

Minima: ?

Amf: follikelmeeting 29-6 voor punctie

Yamila: start nieuwe ivf ronde

Eatpraylove: start 29-6

Mari:

Danlon:

Sfa:

Vul het vooral even aan, en als je je naam mist (sorry) zet m erbij!!

Geplaatst

Stand van zaken:

Butterfly: 24-6 verse tp 2 dagen oude embry, 1 cryo nog

Yvje1977: 3-7 14.30 terugplaatsing cryo, hierna geen cryo,s

Christel81: stop iui, start icsi

Poekie: 28-6 tp 6 daagse hatching blasocyste, nog 1 cryo. Officiële testdatum 7-7

Pino: 26-6 tp 5 daagse hatching blastocyste, 4 cryo,s, 1e ivf

Miranda: start augustus nieuwe ivf

Minima: ?

Amf: follikelmeeting 29-6 voor punctie

Yamila: start nieuwe ivf ronde

Eatpraylove: start 29-6

Mari:

Danlon:

Sfa:

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Spannend yvje ik hoop dat je snel op het wachtbankje komt te zitten😚. Poekie wat super meid!! Ook mooie kwaliteit zo te lezen. Zet hem op! Pino mooi lijstje gemaakt 😊 dan blijft het overzichtelijk inderdaad. Hou je positieve gevoel vast meid 🤗. Amf succes morgen! 🙏 Ik snap dat gevoel ook dat anderen zomaar probleemloos zwanger worden en je er zelf zoveel moeite voor moet doen. Ik ben ook blij voor anderen toch moet ik wel eens even slikken. Ik heb wel 2 kinderen uit een eerder huwelijk maar voor hun heb ik 4 miskramen gehad. Toen kon ik mijn kindjes niet behouden en nu raak ik maar niet zwanger. Ik ben dol op mijn 2 kanjers maar de wens voor een 3e kindje met de juiste man is er niet minder om. Ik hoop dat jullie allemaal heel snel zwanger mogen raken en mogen ervaren hoe het is om een wonder in je buik te hebben. Dikke knuffel voor jullie allemaal! ❤😙
Geplaatst

Nieuwe dag, wachtdag 3..🙏

Heerlijk weer buiten, waar ik dadeljjk lekker doorheen mag fietsen, dus mijn dag kan niet op 😂 haha.

Alles is wel anders deze keer, ook mijn man heeft een positieber gevoel. Stelt andere vragen, komt vanochtend even op mijn buik liggrn. Deed hij eerst niet, hij is vrij nuchter zeg maar. Dus hopelijk zegt het iets... hoop zo dat mijn voorgevoel klopt.

Ik voel alleen helemaal niets in mijn ljjf, zelfs die rotmedicijnen niet. Dus ook niet missslijk, buikpijn... gaan er maar vanujt dat dat goed is. :-)

Werkse allemaal vandaag!!! En hoop zo voor iederen dat onze droom uit mag komen. Dat we een leeg gat snel mogen opvullen.

Amf succes vandaag!!

Geplaatst
Nieuwe dag, wachtdag 3..

Heerlijk weer buiten, waar ik dadeljjk lekker doorheen mag fietsen, dus mijn dag kan niet op haha.

Alles is wel anders deze keer, ook mijn man heeft een positieber gevoel. Stelt andere vragen, komt vanochtend even op mijn buik liggrn. Deed hij eerst niet, hij is vrij nuchter zeg maar. Dus hopelijk zegt het iets... hoop zo dat mijn voorgevoel klopt.

Ik voel alleen helemaal niets in mijn ljjf, zelfs die rotmedicijnen niet. Dus ook niet missslijk, buikpijn... gaan er maar vanujt dat dat goed is. :-)

Werkse allemaal vandaag!!! En hoop zo voor iederen dat onze droom uit mag komen. Dat we een leeg gat snel mogen opvullen.

Amf succes vandaag!!

Dat had ik toen ook niet, 1 nacht dikke steken en dacht nu is het voorbij maar denk dat dat toen de innesteling is geweest want was toen echt zwanger!

De wachtweken blijven lastig je wilt graag dingen voelen enz maar hoeft dus niks te betekenen dat maakt het zo lastig

Thx ben benieuwd of ze er klaar voor zijn ik wel

Geplaatst

Mooi lijstje dames..dat maakt het wat overzichtelijker 😊

Pino ik had ook nergens last van gehad toen ik zwanger bleek te zijn van mijn dochter, dus hou die positieve gedachten vast!!

Succes weer vandaag Amf, hopelijk plannen ze vandaag je punctie in. 🍀

Geplaatst

Dag dames vandaag de laatste gonal f gezet morgen de laatste deca spuit en savonds Ovitrelle en dan zondag de punctie!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden