Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo dames even mijn verhaal over ons icsi gebeuren.

Ik zit ni al ruim een jaar in de mm icsi, vorig jaar maart hebben ik een cryo terugplaatsing gehad en zwanger maar in week 5 miskraam helaas. gewoon Ik heb mijn lijf even rust gegeven want was behoorlijk van slag na de zomervakantie van2016 was ik terug van vakantie en besloten om weer te beginnen ze zeiden dat ik eerst veel moest afvallen want heb overgewicht, ik zei dat het bij me andere isci pogingen nooit is opgedragen om te doen enfin ik volgde hun advies op en begon te lijnen met succes want paar maanden later was ik al 18 kilo kwijt en zat lekker in me vel dat was mooi we konden starten, het was inmiddels al eind januari, gestart met lange schema, nou dec spoot ik en daarna gonal 150 maar tot hun verbazing en die van mij hadden ik. Jet zoveel folikkels ik had er maar 4..... 3 grote en 1 kleine normaal maaktte ik er stuk of 8 of 9 maar goed ze groeiden ook niet gelijk op de een was 18 mde andere 22 de andere 25 mm dus ze waren in dubio of ik niet gewoon beter iui kon doen want drie dagen later zagen ze dat er maar twee goede waren en ze zagen dat mijn baarmoederslijmvlies aan de dikke kant was continue dat vonden ze raar en stelde voor om een hysterscopie te laten doen of alles wel ok is en tegelijk maar ook een cyste leeg laten prikken ook goed zei ik dus ze wilde de poging niet gebruiken en iui escape dus doen ik was oversondert en heb toen maar ja gezegd, uit de de onderzoeken is niks raars naar voren gekomen en iui heb ik gedaan maar helaas niet zwanger mijn man heeft weinig goede zaadcellen en heel weinig minder als 3 miljoen bij opwerken dus heel weinig en traag, tweede poging besloten ze om gonal te verhogen naar 225 ie en ook dit keer was er maar 1 goede folikkel en ik was weer overdondert en de gyn ook ze zei wil je een iui doen ik heb gezegd dat ik dat niet wilde doen want de kans was heeeeeel klein ik wilde gewoon doorpakken en weer en aar oplossingen zoeken samen met de gyn ze stelde voor om te gaan overleggen met het team na een week belde ze me en zei dat we de gonal gingen verhogen tot het maximum van 300 ie en korte schema gingen doen ik vroeg we niet menopur kunnen doen iov gonal en ze zei dat hetzelfde was en geen enkel verschil was ik vond het maar raar ik lees toch echt veel positieve verhalen erover maar goed ze weet het blijkbaar beter en had een afspraak om alles door te nemen met haar ze ging ook een echo doen en zag dat mijn eileider een beetje kronkelig was en dat er vocht inzat ????! Ik denk nou waarom is dat nooit gezien terwijl ik zoiets altijd op de echo al zag maar eigenlijk. Iks heb gezegd ik denk zij weten wel wat ze zien en als er wat fout is zeggen ze. T wel na de inwendige echo zei de gyn dat we nu gaan starten met korte schema dus verhoginge maar 300 gonal en geen menopur (geen verschil) 😞 En mocht ik dit keer maar een of twee goede folikkels hebben dat ze gewoon icsi gingen toepassen dus een poging wagen zo gezegd zo gedaan stimuleren ging goed wel wat hoodpijn en misselijk hoort erbij nou ik had dus maar 1 goede folikkel dat was echt een domper hoe kan dit nou? Dacht ik de gyn pakte door en zei we gaan m gewoon doen en ik moest ook aan de antibiotica voor die eileider die zou dus kunne lekker in baarmoeder waardoor het innestelen niet goed zou gaan vond het allemaal bizar maar goed zo gezegd zo gedaan dag voor de puntie begonnen aan die antibiotica en ik werd me toch zo misselijk en had ongelooflijke rommelende buik me darme mn sloegen op hol het was oorlog daarbinnen!!!! Ik heb het op de dag vn de ounctie ook verteld en zei dat het miss spanning was ik kon het niet bevatten dat mochten ze wat terugplaatsen dat het volhoud in me buike met zo n gerommel en misselijkheid, nou vrijdag punctie maandag terugplaatsing de embryo had zich gedeeld tot een vijfcellige zag er goed uit in de eerste paar dagen had ik een menstruatiegevoel maar bleef uit ik moest ook aan de utrogestan dat kan je ook behoorlijk gek maken iik begon te testen met 5 e dag hartsikke vroeg natuurlijk maar kon niet wachten en elke keer negatief elke dag teste ik maar niks soms dacht ik een streep te zie. Maar dat was gewoon verbeelding tweede week had ik krampen onnies bleef uit vond het raar met de cryo en met me andere twee dochters testte ik al bij dag 11 positief dus echt raar in mijn ogen dit nou dag 14 weer getest weer nagatief die dag moest ik ook boed prikken maar helaas biet zwanger en menstruatie is op dag 15 doorgekomen nu heb ik de gyn gesproken een soort van nagesprek aan de tel ze zei ja we moeten kijken of niet die eileider moeten verwijderen miss komt het daardoor en ik denk dat je eicelvoorraad leeg aan t worden is en dat het eigenlijk geen nut heeft om aan icsi of iets te beginnen!!!!😣😣😣ً Ik wist niet wat ik hoorde aan de tel hoe kunnen ze iemand zo aan de tel vertellen wat er miss aan de hand zou kunnen zijn en waarom niet eerder verteld ik weet nu niet wat ik moet doen dames ben te einde raad ik weet ook niet hoe die vergoedingen in elkaar zit heb twee dochters met icsi gekregen bij de eerste keren raak en nundeze derde poging is mislukt heb ik nog recht op pogingen? En wat vinden jullie van alternatieve geneeswijze en vitamines en dergelijke. Ik weet echt niet wat ik moet dien ik heb nu een afspraak in sept staan om hierover te praten maar weet echt niet wat ik moet zeggen ze wilde me gewoon afkappen in het gesprek en de boel de boel laten maar stond erol voor een afspraak. Help me

Posted

Wat een verhaal meid welk zh zit je??

Je begint weer opnieuw met pogingen als je zwanger bent geweest dus dan is het weer icsi 1

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted
Hallo dames even mijn verhaal over ons icsi gebeuren.

Ik zit ni al ruim een jaar in de mm icsi, vorig jaar maart hebben ik een cryo terugplaatsing gehad en zwanger maar in week 5 miskraam helaas. gewoon Ik heb mijn lijf even rust gegeven want was behoorlijk van slag na de zomervakantie van2016 was ik terug van vakantie en besloten om weer te beginnen ze zeiden dat ik eerst veel moest afvallen want heb overgewicht, ik zei dat het bij me andere isci pogingen nooit is opgedragen om te doen enfin ik volgde hun advies op en begon te lijnen met succes want paar maanden later was ik al 18 kilo kwijt en zat lekker in me vel dat was mooi we konden starten, het was inmiddels al eind januari, gestart met lange schema, nou dec spoot ik en daarna gonal 150 maar tot hun verbazing en die van mij hadden ik. Jet zoveel folikkels ik had er maar 4..... 3 grote en 1 kleine normaal maaktte ik er stuk of 8 of 9 maar goed ze groeiden ook niet gelijk op de een was 18 mde andere 22 de andere 25 mm dus ze waren in dubio of ik niet gewoon beter iui kon doen want drie dagen later zagen ze dat er maar twee goede waren en ze zagen dat mijn baarmoederslijmvlies aan de dikke kant was continue dat vonden ze raar en stelde voor om een hysterscopie te laten doen of alles wel ok is en tegelijk maar ook een cyste leeg laten prikken ook goed zei ik dus ze wilde de poging niet gebruiken en iui escape dus doen ik was oversondert en heb toen maar ja gezegd, uit de de onderzoeken is niks raars naar voren gekomen en iui heb ik gedaan maar helaas niet zwanger mijn man heeft weinig goede zaadcellen en heel weinig minder als 3 miljoen bij opwerken dus heel weinig en traag, tweede poging besloten ze om gonal te verhogen naar 225 ie en ook dit keer was er maar 1 goede folikkel en ik was weer overdondert en de gyn ook ze zei wil je een iui doen ik heb gezegd dat ik dat niet wilde doen want de kans was heeeeeel klein ik wilde gewoon doorpakken en weer en aar oplossingen zoeken samen met de gyn ze stelde voor om te gaan overleggen met het team na een week belde ze me en zei dat we de gonal gingen verhogen tot het maximum van 300 ie en korte schema gingen doen ik vroeg we niet menopur kunnen doen iov gonal en ze zei dat hetzelfde was en geen enkel verschil was ik vond het maar raar ik lees toch echt veel positieve verhalen erover maar goed ze weet het blijkbaar beter en had een afspraak om alles door te nemen met haar ze ging ook een echo doen en zag dat mijn eileider een beetje kronkelig was en dat er vocht inzat ????! Ik denk nou waarom is dat nooit gezien terwijl ik zoiets altijd op de echo al zag maar eigenlijk. Iks heb gezegd ik denk zij weten wel wat ze zien en als er wat fout is zeggen ze. T wel na de inwendige echo zei de gyn dat we nu gaan starten met korte schema dus verhoginge maar 300 gonal en geen menopur (geen verschil)  En mocht ik dit keer maar een of twee goede folikkels hebben dat ze gewoon icsi gingen toepassen dus een poging wagen zo gezegd zo gedaan stimuleren ging goed wel wat hoodpijn en misselijk hoort erbij nou ik had dus maar 1 goede folikkel dat was echt een domper hoe kan dit nou? Dacht ik de gyn pakte door en zei we gaan m gewoon doen en ik moest ook aan de antibiotica voor die eileider die zou dus kunne lekker in baarmoeder waardoor het innestelen niet goed zou gaan vond het allemaal bizar maar goed zo gezegd zo gedaan dag voor de puntie begonnen aan die antibiotica en ik werd me toch zo misselijk en had ongelooflijke rommelende buik me darme mn sloegen op hol het was oorlog daarbinnen!!!! Ik heb het op de dag vn de ounctie ook verteld en zei dat het miss spanning was ik kon het niet bevatten dat mochten ze wat terugplaatsen dat het volhoud in me buike met zo n gerommel en misselijkheid, nou vrijdag punctie maandag terugplaatsing de embryo had zich gedeeld tot een vijfcellige zag er goed uit in de eerste paar dagen had ik een menstruatiegevoel maar bleef uit ik moest ook aan de utrogestan dat kan je ook behoorlijk gek maken iik begon te testen met 5 e dag hartsikke vroeg natuurlijk maar kon niet wachten en elke keer negatief elke dag teste ik maar niks soms dacht ik een streep te zie. Maar dat was gewoon verbeelding tweede week had ik krampen onnies bleef uit vond het raar met de cryo en met me andere twee dochters testte ik al bij dag 11 positief dus echt raar in mijn ogen dit nou dag 14 weer getest weer nagatief die dag moest ik ook boed prikken maar helaas biet zwanger en menstruatie is op dag 15 doorgekomen nu heb ik de gyn gesproken een soort van nagesprek aan de tel ze zei ja we moeten kijken of niet die eileider moeten verwijderen miss komt het daardoor en ik denk dat je eicelvoorraad leeg aan t worden is en dat het eigenlijk geen nut heeft om aan icsi of iets te beginnen!!!!ً Ik wist niet wat ik hoorde aan de tel hoe kunnen ze iemand zo aan de tel vertellen wat er miss aan de hand zou kunnen zijn en waarom niet eerder verteld ik weet nu niet wat ik moet doen dames ben te einde raad ik weet ook niet hoe die vergoedingen in elkaar zit heb twee dochters met icsi gekregen bij de eerste keren raak en nundeze derde poging is mislukt heb ik nog recht op pogingen? En wat vinden jullie van alternatieve geneeswijze en vitamines en dergelijke. Ik weet echt niet wat ik moet dien ik heb nu een afspraak in sept staan om hierover te praten maar weet echt niet wat ik moet zeggen ze wilde me gewoon afkappen in het gesprek en de boel de boel laten maar stond erol voor een afspraak. Help me

Als je eileider gekronkelt is, dus op een worst/darm lijkt dan heb je idd vocht in je eileider. Het vocht wat daar in zit is vaak toxisch en kan de embryo killen en wegspoelen.

Zulke eileiders verwijderen ze meestal , antibiotica werkt vaak niet afdoende,

Het heeft ook een naam Hydrosalphinx. Ik zal de eileiders laten verwijderen en je vervolg ivf/icsi elders gaan doen.

Je eileider hoor je niet op de echo te kunnen zien eierstokken wel maar eileider hoor niet zichtbaar te zien . Ald de eileider dus op de echo oplicht is deze dus vergroot en dat hoort niet

• 2 weeks later...
Posted

Wat een verhaal.

Misschien kan je voor een second opinion bij een andere ziekenhuis. De inzichten van artsen zijn soms net wat anders in de verschillende centra.

Sterkte en succes ermee