Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2017🍀🙌

Aanbevolen Berichten

• Reacties 892
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames, ik ben weer bij de echo fm geweest, broek uit benen spreiden..je kent het wel..

1 follikel van 18,

1 van 16 een kleine van 12mm en van 8mm.

Hopen dat ze nog mee groeien en anders 2.

Ik moet nog tot zaterdag blijven stimuleren en zaterdagavond Ovitrelle.

Zondag geen meds.

Punctie maandag, tp woensdag.

Ik ben toch doorgegaan met de punctie omdat ik niet weet hoeveel follikels ik ooit ga aanmaken aangezien ik de vorige keer maar 1 follikel had en was gecanceld.

Mn arts zei dat ik er 2 mocht terugplaatsen maar ze was ff in de war en dacht dat ik in mijn 3de ivf zat, maar zit nog in mn 2de.

Ik ga deze poging wagen, je hebt er op zich maar 1 nodig, en als het niet lukt dan weet ik voortaan hoe ik moet stimuleren en testen op AMH, en DHEA pillen nemen.

Mn gonal f is op, dat is zonde, want zoals jullie zien is de 12mm maandag snel gegroeit naar 18mm, de 10 naar 16 en de 8 naar 12, en er kwam eentje bij van 8mm! (3mm per dag)

Geplaatst
Hoi dames, ik ben weer bij de echo fm geweest, broek uit benen spreiden..je kent het wel..

1 follikel van 18,

Zondag geen meds.

Ik ben toch doorgegaan met de punctie omdat ik niet weet hoeveel follikels ik ooit ga aanmaken aangezien ik de vorige keer maar 1 follikel had en was gecanceld.

Mn arts zei dat ik er 2 mocht terugplaatsen maar ze was ff in de war en dacht dat ik in mijn 3de ivf zat, maar zit nog in mn 2de.

Ik ga deze poging wagen, je hebt er op zich maar 1 nodig, en als het niet lukt dan weet ik voortaan hoe ik moet stimuleren en testen op AMH, en DHEA pillen nemen.

Mn gonal f is op, dat is zonde, want zoals jullie zien is de 12mm maandag snel gegroeit naar 18mm, de 10 naar 16 en de 8 naar 12, en er kwam eentje bij van 8mm! (3mm per dag)

Hey! Dat is goed nieuws en slecht nieuws dat het op is. De gonalf zal zn werk vandaag nog wel een beetje doen denk ik. Wat was je gemiddelde groei tussen echo 1-2( toen je het er niet bij deed)?

En weet je van je vorige traject nog hoeveel verschil Mn het was van laatste echo en punctie ? Ovitrelle laat het ook nog groeien hè.. 🤞🤞🤞🤞

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Hey! Dat is goed nieuws en slecht nieuws dat het op is. De gonalf zal zn werk vandaag nog wel een beetje doen denk ik. Wat was je gemiddelde groei tussen echo 1-2( toen je het er niet bij deed)?

En weet je van je vorige traject nog hoeveel verschil Mn het was van laatste echo en punctie ? Ovitrelle laat het ook nog groeien hè.. 🤞🤞🤞🤞

Echo1 was er 1 van 11mm

1 was 8mm

1 was te klein om te meten.

Echo2 werd 1 van 12mm

1 van 10mm

1 van 8mm

Echo3 (met gonal)

18mm

16mm

12mm

8mm

Geplaatst
Echo1 was er 1 van 11mm

1 was 8mm

1 was te klein om te meten.

Echo2 werd 1 van 12mm

1 van 10mm

1 van 8mm

Echo3 (met gonal)

18mm

16mm

12mm

8mm

Jeetje! Wat een verschil zeg!

Geplaatst

Bibi schema

🦋Menace: 7 sept tp 25 sept td

🦋Poekie: 19 sept tp29 sept td

🦋Sharlee: 19 sept ins3 okt td

🦋EatPrayLove: sept tp

Vpk1988: 22 sept punctie, 25 sept tp

Yamila: 8 sept start meno,

25 sept punctie, 27 sept tp

Yvje1977: 14 sept start deca,

27 sept gonalf,

4 okt 1e echo fm

Evi.H: 16 sept start deca,

29 sept gonalf,

8 okt 1e echo fm

Pino81: 9 sept start pil,

22 sept start deca,

6 okt echo & start gonalf,

13 okt 1e echo fm

Lalautje: 19 sept start pil, 17 okt intake gesprek

Miranda13: rustmaand

Butterfly: 3 nov start deca, ..nov start meno, 15 nov 1e echo fm

Christel81: rustmaand

Amf: rustmaand

Melody30: zwangerTd 2 sept

Ar87 1 sept td

Willeke20 13 sept td

Kims 15 sept td

Geplaatst

1 follikel van 18,

Zondag geen meds.

Mooi dat ze zo gegroeid zijn!🤞🏻

Geplaatst

@willeke hoe is het met jou? Geniet je er van of toch ook nog wat onzeker?

Geplaatst
@willeke hoe is het met jou? Geniet je er van of toch ook nog wat onzeker?

Nou vind het nog wel spannend hoor. 2-10 de eerste echo en dan heb ik echt zekerheid

Geplaatst

1 follikel van 18,

Zondag geen meds.

Goed nieuws meid!! Kun je niet via iemand nog aan Gonal-f komen?

Geplaatst

@Willeke spannend deze dagen naar de eerste echo toe..

Krijg je een echo in het ziekenhuis of mag je gewoon naar de verloskundige?

@Yvje ik heb het net opgehaald in Sneek bij een hele lieve vrouwtje die zelf ook nog bezig is met ivf en had nog 1 gonal f pen over waar 300eh in zat. Super lief had ze het voor me ingepakt in Cadeaupapier enzo.

❤️

Geplaatst
@Willeke spannend deze dagen naar de eerste echo toe..

Krijg je een echo in het ziekenhuis of mag je gewoon naar de verloskundige?

@Yvje ik heb het net opgehaald in Sneek bij een hele lieve vrouwtje die zelf ook nog bezig is met ivf en had nog 1 gonal f pen over waar 300eh in zat. Super lief had ze het voor me ingepakt in Cadeaupapier enzo.

❤️

Ow was vandaag ook in sneek mag ik vragen waar je woont?

Geplaatst
Ow was vandaag ook in sneek mag ik vragen waar je woont?

Ik woon zelf in omg Rotterdam, maar verblijf een tijdje in Leeuwarden ivm ivf

Geplaatst

Hoi lieve dames

Hier een update van mij

Vandaag uitslag gehad van de mri en daar is uit gekomen dat ik een hernia heb

We hebben besloten om nu even niet voor een cryo te gaan helaas baalde wel flink omdat je graag door wilt en me hart wat anders zegt dan me verstand, maar weet ook dat het beter is om het niet te gaan doen

Wanneer we wel verder gaan geen idee nog ik moet. 3 okt naar de neuroloog dat eerst maar eens zien wat die gaat zeggen

Geplaatst
Ik woon zelf in omg Rotterdam, maar verblijf een tijdje in Leeuwarden ivm ivf

Ah Oke

Fijn dat je bog gonal f heb kunnen krijgen van iemand!

Geplaatst
Hoi lieve dames

Hier een update van mij

Vandaag uitslag gehad van de mri en daar is uit gekomen dat ik een hernia heb

We hebben besloten om nu even niet voor een cryo te gaan helaas baalde wel flink omdat je graag door wilt en me hart wat anders zegt dan me verstand, maar weet ook dat het beter is om het niet te gaan doen

Wanneer we wel verder gaan geen idee nog ik moet. 3 okt naar de neuroloog dat eerst maar eens zien wat die gaat zeggen

Oh meid.. niet leuk zon uitslag..☹️

Beterschap en 3 okt is er bijna.

Wanneer het kan en je er klaar voor bent zit de cryo op je te wachten..nu eerst je gezondheid

Geplaatst

@ Yamila wat lief van haar 😃 het gaat je vast helpen 🍀🍀

@Amf wat ontzettend klote meid 🙁 maar wel verstandig om eerst voor jezelf te zorgen...Hoop dat de neuroloog wat voor je kan betekenen 🍀🍀

Geplaatst
Oh meid.. niet leuk zon uitslag..☹️

Beterschap en 3 okt is er bijna.

Wanneer het kan en je er klaar voor bent zit de cryo op je te wachten..nu eerst je gezondheid

Ja dat is nu belangrijker op dit moment al was het even slikken

Geplaatst
@ Yamila wat lief van haar het gaat je vast helpen

@Amf wat ontzettend klote meid maar wel verstandig om eerst voor jezelf te zorgen...Hoop dat de neuroloog wat voor je kan betekenen

Ik hoop het ook ik ga het zien en horen 3 okt

Geplaatst

Zo zit er even helemaal doorheen....

Het hele traject wat al jaren ons leven over neemt en geen dingen kunt plannen ivm ziekenhuisplanning en niet weet wat de uitkomst gaat zijn.

De babybooming, die gaat beginnen in onze vriendengroep. De eerste zal komende dagen gaan bevallen en dan gaan er een heel aantal volgen in korte tijd. Hoe houd ik mij staande, wil niet hun geluk misgunnen en wil al helemaal geen negatieve energie ten kosten van ons trajct.

Wilde eigenlijk nog wat afvallen, want ben door de hormonen best wel wat aankomen. Maar de emoties blijven letterlijk als een blok aan mij kleven.

Volgende maand word ik 36, pffff echt zo niet de leeftijd die ik gewenst had...

Voel mij al weken,leeg,moe en op sommige dagen letterlijk ziek met darminfectie, migraine etc. En slaap een gat in de dag.

Het forum... waar ik steun vind, maar ook de positieve testen voorbij zie komen van anderen... en ik blijf hier maar ronddobberen...

Bang voor de toekomst.....

Na 2 jaar hulp gezocht, alles is goed, start iui. Nouh, als er niets mis is, moet het met een beetje hulp wel gaan lukken. 9 iui,s verder, niks! Start ivf, de arts vraagt zich af waarom wij ivf doen omdat alles goed is. 1 verse tp en 6 cryo.s blijven na punctie over. 4 tp,s verder en 3 embryo,s die het niet overleefd hebben, niks!!! En nu alweer bezig met ronde 2.

'Fijn' dat ik morgen kan starten met de decapeptyl omdag we dan weer ergens naar toe werken.

Maar moe, verdrietig, boos en soms uitgestreden.

Nu... weer opzoek naar mijn positiviteit, want weiger op te geven!!

Geplaatst

Het hele traject wat al jaren ons leven over neemt en geen dingen kunt plannen ivm ziekenhuisplanning en niet weet wat de uitkomst gaat zijn.

De babybooming, die gaat beginnen in onze vriendengroep. De eerste zal komende dagen gaan bevallen en dan gaan er een heel aantal volgen in korte tijd. Hoe houd ik mij staande, wil niet hun geluk misgunnen en wil al helemaal geen negatieve energie ten kosten van ons trajct.

Wilde eigenlijk nog wat afvallen, want ben door de hormonen best wel wat aankomen. Maar de emoties blijven letterlijk als een blok aan mij kleven.

Voel mij al weken,leeg,moe en op sommige dagen letterlijk ziek met darminfectie, migraine etc. En slaap een gat in de dag.

Het forum... waar ik steun vind, maar ook de positieve testen voorbij zie komen van anderen... en ik blijf hier maar ronddobberen...

Na 2 jaar hulp gezocht, alles is goed, start iui. Nouh, als er niets mis is, moet het met een beetje hulp wel gaan lukken. 9 iui,s verder, niks! Start ivf, de arts vraagt zich af waarom wij ivf doen omdat alles goed is. 1 verse tp en 6 cryo.s blijven na punctie over. 4 tp,s verder en 3 embryo,s die het niet overleefd hebben, niks!!! En nu alweer bezig met ronde 2.

'Fijn' dat ik morgen kan starten met de decapeptyl omdag we dan weer ergens naar toe werken.

Ahhh meid toch...Zo begrijpelijk en helaas is er niks wat iemand nog kan zeggen waardoor jij je beter gaat voelen...alleen die positieve test en jullie mooie kindje in jullie armen kan dit nog goed maken...en geloof me...wanneer die droom uitkomt dan ben je dat hele traject snel genoeg vergeten en genieten jullie voor 400% omdat jullie weten hoe NIET vanzelf sprekend het is....

Voor nu een hele dikke knuffel en welkom op het decapeptylbankje

Geplaatst

He pino,

Een herkenbaar gevoel, een traject met vallen en opstaan. Toch noem je zoveer factoren die he ook best wat vertrouwen mogen geven: het aantal terugplaatsingen na de eerste poging en het feit dat ze geen reden kunnen vinden waarom het niet lukt.

Het loopt niet zoals je gepland had en dat is natuurlijk super kut, maar als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Ik vind het traject zelf zo schommelen... eerst goed nieuws (in ons geval 11 eicellen bevrucht na de punctie) en vlak er achteraan kutnieuws (we plaatsen er eentje terug, maar er kan niks in de vriezer... poging drie is dus al bijna klaar). Dat maakt het heel lastig vind ik. Toch proberen een hoofd op te houden hoor, het gaat uiteindelijk vast lukken!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
He pino,

Een herkenbaar gevoel, een traject met vallen en opstaan. Toch noem je zoveer factoren die he ook best wat vertrouwen mogen geven: het aantal terugplaatsingen na de eerste poging en het feit dat ze geen reden kunnen vinden waarom het niet lukt.

Het loopt niet zoals je gepland had en dat is natuurlijk super kut, maar als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Ik vind het traject zelf zo schommelen... eerst goed nieuws (in ons geval 11 eicellen bevrucht na de punctie) en vlak er achteraan kutnieuws (we plaatsen er eentje terug, maar er kan niks in de vriezer... poging drie is dus al bijna klaar). Dat maakt het heel lastig vind ik. Toch proberen een hoofd op te houden hoor, het gaat uiteindelijk vast lukken!

Ja zekers het gaat met vallen en opstaan, met positiviteit em het gevoel dat het nooit meer goed gaat komen.

Van kracht naar complete machteloosheid.

Maar juist ook de onzekerheid en boosheid waarom lukt het niet als alles goed is.

Grrr.... heb geleerd de emoties er te latem zijn en zoals ik komt die positieve kracht vanzelf wel weer terug.

Maarruuhhhh wat zeg jij nu? Heb jij deze ronde geen cryo,s meer jn de diepvries? Dat had ik nog niet meegekregen. Dat is ook wel vreemd zeg, nu maar exyra hard duimen dat deze lekker blijft zitten.🍀

Thanks poekie en yvje voor de lieve woorden 😙

Geplaatst
Ja zekers het gaat met vallen en opstaan, met positiviteit em het gevoel dat het nooit meer goed gaat komen.

Van kracht naar complete machteloosheid.

Maar juist ook de onzekerheid en boosheid waarom lukt het niet als alles goed is.

Grrr.... heb geleerd de emoties er te latem zijn en zoals ik komt die positieve kracht vanzelf wel weer terug.

Maarruuhhhh wat zeg jij nu? Heb jij deze ronde geen cryo,s meer jn de diepvries? Dat had ik nog niet meegekregen. Dat is ook wel vreemd zeg, nu maar exyra hard duimen dat deze lekker blijft zitten.

Thanks poekie en yvje voor de lieve woorden

Ik had het ook nog niet gemeld ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden