Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2017🍀🙌

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ja maar ik ben er dus bang voor pino.. het is heel apart ze zeggen dat ik moet rusten en het liefst niet uit bed

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wanneer was je posi test ? En wanneer moest je van ziekenhuis testen en wanneer heb je die bloeding gehad ? Ik duim met jou mee mop! 🤞

• Reacties 892
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ja maar ik ben er dus bang voor pino.. het is heel apart ze zeggen dat ik moet rusten en het liefst niet uit bed

Pffff meis, wat een spanning. Test je eindelijk positief geeft je lichaam signalen waar je weinig hoop uit put. Toch wil het niet alles zeggen. Ik zou de komende dagen even de testjes in de gaten hiuden. Toen het bij mij mis ging, zei de cb test op een gegeven moment niet zwanger 😢. Verdrietig maar wel duidelijk.

maar ga voor je duimen dat het bij jou goed blijft gaan 🍀

Geplaatst
Ja maar ik ben er dus bang voor pino.. het is heel apart ze zeggen dat ik moet rusten en het liefst niet uit bedVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat moeilijk eatpraylove. Neem je rust en hou het in de gaten. Heel veel sterkte met wachten...
Geplaatst
Yes! Eindelijk Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lalautje dankjewel voor het aanpassen 😊.Pino ik heb nog 2 cryo's. Ik weet alleen nog niet hoe of wat. Dat hoop ik vrijdag te horen. Ik weet ook niet wat gebruikelijk is en wat de gynaecoloog gaat adviseren. Ik kijk er wel weer naar uit om verder te gaan.
Geplaatst
Lalautje dankjewel voor het aanpassen .Pino ik heb nog 2 cryo's. Ik weet alleen nog niet hoe of wat. Dat hoop ik vrijdag te horen. Ik weet ook niet wat gebruikelijk is en wat de gynaecoloog gaat adviseren. Ik kijk er wel weer naar uit om verder te gaan.

dan is het dezemaand iig niet met mediactie ;-), want dt had je vandaagmet je medicatie moet beginnen.

Spannend weer!!! Succes!!!

Geplaatst
dan is het dezemaand iig niet met mediactie ;-), want dt had je vandaagmet je medicatie moet beginnen.Spannend weer!!! Succes!!!
Tja of ik moet nog een maand wachten 😕. Wanneer is eigenlijk met medicatie? Daarom baalde ik zo dat het zo lang duurt voordat ik een evaluatie krijg.
Geplaatst

@christel81 je zou het deze maand kunnen proberen zonder medicatie en dit ook overleggen in evaluatie gesprek. Vrijdag is dag 7 van je cyclus, dus dan kan je het deze maand proberen. Weet zelf niet goed het verschil tussen zonder en met medicatie. Idd jammer dat de evaluatie gesprekken zo lang duren, voordat je eens weet waar je aan toe bent. Had wel ergens gelezen dat als je een cryo tp met medicatie hebt dat je dan meer slagingskans hebt.. maar of het waar is geen idee

Geplaatst
Dames is het verstandig om naar spoed te gaan?

Heb je geen spoed nummer van de afdeling ? Dan zou je daar kunnen vragen en uitleggen wat er precies aan de hand is.. en kunnen zij je vertellen wat je het beste kan doen

Heb je erg veel pijn ?

Geplaatst
Heb je geen spoed nummer van de afdeling ? Dan zou je daar kunnen vragen en uitleggen wat er precies aan de hand is.. en kunnen zij je vertellen wat je het beste kan doen

Heb je erg veel pijn ?

Ja gyno verpleegkundige heeft gewoon gezegd dat ik tot maandag moet wachten echt iritant

Nee juist niet kben alleen heel erg moe.. heb niet zo een pijn als kramp ofso

Geplaatst
Dames is het verstandig om naar spoed te gaan?

Ik denk niet dat ze daar iets voor je kunnen doen. Mocht het misgaan, dan kan niemand dat helaas voorkomen. Ook als er niets bijzonders aan de hand is valt dat nu niet te zeggen.

Hoe vervelend ook maar ik denk dat je echt niets anders kan doen dan afwachten en proberen positief te blijven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Goedemorgen! Hier is de rustmaand officieel voorbij . Vanmorgen ongesteld geworden , dus op naar de tp!Ik Weet nog niet wanneer maar vrijdag is de evaluatie dus dan weet ik meer.Nicky welkom en succes! Poekie genieten maar meid!

Aah mooi zo! Succes!

Geplaatst

@Eatpraylove hoe ver ben je nu ongeveer?

En zijn het heftige bloedingen of meer spottingen?

Hoop dat het niks is, gebeurd nl vaker bij vrouwen. Maar ik snap je onzekerheid pfff.. knuf.

@Lalautje ik heb 10 oktober de evaluatie gesprek.

9 okt is mijn zogenaamde NOD, en word dan ongie. Weet niet of dat wel goed is om bloedonderzoeken enzo daar te doen

Geplaatst
Ja gyno verpleegkundige heeft gewoon gezegd dat ik tot maandag moet wachten echt iritant

Nee juist niet kben alleen heel erg moe.. heb niet zo een pijn als kramp ofso

Had je wel een hele duidelijk positieve test of gewoon een licht streepje? Toen het bij mij mis ging kon ik het daar aan zien... Heel vervelend wat je nu mee maakt en hopelijk blijft je kleintje zitten 🍀🍀 Voorzichtige proficiat 🎈

Geplaatst
Had je wel een hele duidelijk positieve test of gewoon een licht streepje? Toen het bij mij mis ging kon ik het daar aan zien... Heel vervelend wat je nu mee maakt en hopelijk blijft je kleintje zitten Voorzichtige proficiat

Ik laat even zien.. heb nogal bloeding ..

4b3d521aadbeea0a97655b19379b7b80.jpg

Geplaatst
Ik laat even zien.. heb nogal bloeding ..

4b3d521aadbeea0a97655b19379b7b80.jpg

Welke is van candaag?

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Geplaatst
Als het goed is bovenste

Il heb wel het idee dat deze donkerder geworden is...Had je maar 1 terug geplaatst gekregen?

Geplaatst
Il heb wel het idee dat deze donkerder geworden is...Had je maar 1 terug geplaatst gekregen?

Ja zo ziet er wel uit nee ik heb 2 tp gehad. Als ik plas is mijn plas gwn als normaal maar aan het einde komt er licht kleur bloed en soms als tijdens het afvegen zwarte stolsels (donkerkleur in ieder geval)

Geplaatst
Ja zo ziet er wel uit nee ik heb 2 tp gehad. Als ik plas is mijn plas gwn als normaal maar aan het einde komt er licht kleur bloed en soms als tijdens het afvegen zwarte stolsels (donkerkleur in ieder geval) Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dan denk ik dat 1 het overleefd heeft en 1 niet en die is je lichaam nu aan het opruimen... Ben natuurlijk geen arts, dus kan het goed mis hebben...maar die verklaring komt in me op
Geplaatst
Dan denk ik dat 1 het overleefd heeft en 1 niet en die is je lichaam nu aan het opruimen... Ben natuurlijk geen arts, dus kan het goed mis hebben...maar die verklaring komt in me op

Ja daar dacht ik ook steeds aan maar ben al paar dagen aan het bloeden (klein beetje) soms stopt het en dan zie ik weer dat het is begonnen

Geplaatst
Ja daar dacht ik ook steeds aan maar ben al paar dagen aan het bloeden (klein beetje) soms stopt het en dan zie ik weer dat het is begonnen

Heel slopend die onduidelijkheid, maar vind je bovenste test wel mooi donker dus denk dat er in ieder geval nog minimaal 1 kleintje heel erg hard zijn best aan het doen is in jouw buikje 😍🍀

Geplaatst
Heel slopend die onduidelijkheid, maar vind je bovenste test wel mooi donker dus denk dat er in ieder geval nog minimaal 1 kleintje heel erg hard zijn best aan het doen is in jouw buikje

Aaah Zou zo blij zijn als dat zo issss.. het is erg vermoeiend hoor tig keer naar de wc gaan en kijken wat er aan de hand is!! Ik moet nu ook vaak plassen heel apart

Geplaatst
Tja of ik moet nog een maand wachten . Wanneer is eigenlijk met medicatie? Daarom baalde ik zo dat het zo lang duurt voordat ik een evaluatie krijg.

Uitlrg van mijn ziekenhuis. Bij ons kan je in princiepe kiezen. Maar voorkeur voor kunstmatig omdat ze het dan beter kunnen plannen

Kunstmatige cyclus

Van uw arts krijgt u tabletten Progynova (Estradiol 2 mg) en capsules

Utrogestan (Progesteron 100 mg) voorgeschreven. Op de eerste dag van

uw menstruatie start u met Progynova 2 mg, driemaal daags. Hierbij is

er geen follikelgroei, maar wordt het baarmoederslijmvlies gestimuleerd

tot groei. U belt het IVF-centrum op de eerstvolgende werkdag voor het

afspreken van een echo. Deze echo wordt gedaan op cyclusdag 11, 12

of 13. Als het baarmoederslijmvlies de gewenste dikte heeft bereikt,

krijgt u van de echoscopiste/arts het moment door wanneer u met de

Utrogestan (100 mg) gaat beginnen. De Utrogestan brengt u per twee

tegelijk drie maal per dag vaginaal in. Als bij de eerste echo blijkt dat het

baarmoederslijmvlies nog te dun is, geven we het baarmoederslijmvlies

nog wat meer tijd om te groeien. We zullen de groei met echo’s volgen

tot het baarmoederslijmvlies goed is ontwikkeld en u met de Utrogestan

kunt beginnen. Eventueel verhogen we de dosering van Progynova.

Indien u geen eigen cyclus heeft, krijgt u van de arts medicijnen

voorgeschreven om een menstruatie op te wekken.

Natuurlijke cyclus

• Aan het begin van de cyclus waarin u een cryo embryo wilt laten

terugplaatsen, meldt u zich telefonisch bij de secretaresse van het

IVF-Centrum. U maakt een afspraak rond dag 10 van uw cyclus (geen

afspraak in het weekend) voor een echoscopische follikelmeting.

Daarna wordt de echo elke twee tot drie dagen herhaald. Met de

echo’s volgen we de groei van de dan aanwezige follikel (eiblaasje).

• Als de follikel groot genoeg is, zal de arts of echoscopiste u vragen

om thuis de Ovitrelle of Pregnyl injectie toe te dienen. Deze injectie

zorgt voor de rijping van de follikel en voor de ovulatie. Ook dan

wordt de dag uitgerekend waarop de eventuele terugplaatsing

plaatsvindt. Voor het einde van de volgende dag hoort u van de IVF-

afdeling van het Catharina Ziekenhuis op welk tijdstip de eventuele

terugplaatsing zal plaatsvinden.

Hoop voor je dat het deze maand nog gewoon kan!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden