Jump to content

Vervolg.. tips ander ziekenhuis/vervolgopties.💪

Recommended Posts

Posted

In de groep kunnen we tijdens het wachten ervaringen delen over ons ziekenhuis. Welke andere opties zijn er nig in binnen en buitenland.

Posted
In de groep kunnen we tijdens het wachten ervaringen delen over ons ziekenhuis. Welke andere opties zijn er nig in binnen en buitenland.

Super pino! Thnx

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

@butterfly hierbij de hele mail van Spanje ik had nl gevraagd naar de verzekeraars:Eerst en vooral wil ik u bedanken voor uw berichten en interesse in onze kliniek.

Ook bedankt voor het delen van uw verhaal.

Nederlandse zorgverzekeraar hebben niet meteen samenwerking met buitenlandse klinieken de rede is dat wij alles ander doen, eerst moeten we een klinische diagnose verkrijgen en dan de patiënt behandelen.

Wij hebben per jaar meer dan 120 patiënten uit Nederland, de meeste zorgverzekeraars hebben een formulier dat noemt ' vruchtbaarheidsbehandeling in het buitenland ' dit formulier kunnen wij invullen, en de patiënt met de nodige documenten voorzien om de aanvraag te maken bij de zorgverzekeraar.

Voor een IVF behandeling krijgen de patiënten rond de 1900 - 2100 euro teruggetrokken. (dit uit mijn eigen ervaring met patiënten)

Als we spreken over de eiceldonatie deze behadelingen worden minder makkelijk terug betaald, wanneer patiënten eiceldonatie behandeling ondergaan, wordt er liever een andere benaming gegeven om onze patiënten toch verder te helpen.

Ik zou aanraden het formulier en informatie op te vragen voor een behandeling in het buitenland, niet meteen vragen voor een kliniek dat samenwerking heeft.

Met de gegevens dat u mij geeft over jullie vorige trajecten, zou ik eiceldonatie aanraden. Wij zouden geen IVF aanraden wanneer patiënten minder dan 6 follikel heeft.

Als u nog meer informatie wenst over de mogelijkheden die wij kunnen bieden om jullie kinderwens te vervullen hoor ik het graag.

--------

Ik denk dat ze bij mij ECD aanraden vanwege mn reactie op de medicijnen de laatste keer in combi met mn leeftijd.

Ik hoor graag of jij naar 300 menopur mag, tegen mij hebben ze nl gezegd dat 225 de maximale dosis is.

Posted
@butterfly hierbij de hele mail van Spanje ik had nl gevraagd naar de verzekeraars:Eerst en vooral wil ik u bedanken voor uw berichten en interesse in onze kliniek.

Ook bedankt voor het delen van uw verhaal.

Nederlandse zorgverzekeraar hebben niet meteen samenwerking met buitenlandse klinieken de rede is dat wij alles ander doen, eerst moeten we een klinische diagnose verkrijgen en dan de patiënt behandelen.

Wij hebben per jaar meer dan 120 patiënten uit Nederland, de meeste zorgverzekeraars hebben een formulier dat noemt ' vruchtbaarheidsbehandeling in het buitenland ' dit formulier kunnen wij invullen, en de patiënt met de nodige documenten voorzien om de aanvraag te maken bij de zorgverzekeraar.

Voor een IVF behandeling krijgen de patiënten rond de 1900 - 2100 euro teruggetrokken. (dit uit mijn eigen ervaring met patiënten)

Als we spreken over de eiceldonatie deze behadelingen worden minder makkelijk terug betaald, wanneer patiënten eiceldonatie behandeling ondergaan, wordt er liever een andere benaming gegeven om onze patiënten toch verder te helpen.

Ik zou aanraden het formulier en informatie op te vragen voor een behandeling in het buitenland, niet meteen vragen voor een kliniek dat samenwerking heeft.

Met de gegevens dat u mij geeft over jullie vorige trajecten, zou ik eiceldonatie aanraden. Wij zouden geen IVF aanraden wanneer patiënten minder dan 6 follikel heeft.

Als u nog meer informatie wenst over de mogelijkheden die wij kunnen bieden om jullie kinderwens te vervullen hoor ik het graag.

--------

Ik denk dat ze bij mij ECD aanraden vanwege mn reactie op de medicijnen de laatste keer in combi met mn leeftijd.

Ja idd

Reactie op de medicijnen en lft. En dat is precies wat ik ook tegen heb. Ik begin nu hun blikken te be grijpen die ik na de punctie zag( blikken van ivf arts etc) toen ik 2 eitjes had na 13dagen ofzo menopur 225... Oh jee een hopeloos geval....

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Posted
Ja idd

Reactie op de medicijnen en lft. En dat is precies wat ik ook tegen heb. Ik begin nu hun blikken te be grijpen die ik na de punctie zag( blikken van ivf arts etc) toen ik 2 eitjes had na 13dagen ofzo menopur 225... Oh jee een hopeloos geval....

Kut he gewoon. Even hoor want ik ben het een beetje kwijt, chaos in mn hoofd haha, ok je bent bijna 37 en je hebt je eerste ivf gehad? Of zit jij er nu middenin?

Posted
Kut he gewoon. Even hoor want ik ben het een beetje kwijt, chaos in mn hoofd haha, ok je bent bijna 37 en je hebt je eerste ivf gehad? Of zit jij er nu middenin?

Eerste ivf gehad. Bij de uitgangsecho had ik blijkbaar 7 follikels althans wat ze konden zien. Dat vonden ze al schrikbarend laag en toen zag ik die kop al van oh jee. Voorgesteld werd dan ook om gelijk met meno 225 te beginnen.

Uiteindelijk had ik 4 follikels die groeide. En groot waren. De grootste was 25 mm. Dan 22 en 20/en 18//meen ik.

Nou tijdens de punctie konden er maar 3 aangeprikt worden omdat de vierde op een risicovolle plek zat( darm)

En uit die 3 kwamen maar 2 eitjes.

Beide bevrucht.verse tp miskraam en de cryo deed niks.

Nu dus poging twee en ik ben doodsbang voor weer zo weinig of nog erger.

Mijn ziekenhuis was toen al niet erg gecharmeerd van mijn uitkomst dus hou mij. Hart vast.

Kan het zo zijn dat ik als ik straks ga beginnen in november meer eitjes krijg( follikels) of ben ik gewoon te oud en op ( kan ik dat al zien aan de vorige poging hoogste meno en zo weinig)

Posted
Eerste ivf gehad. Bij de uitgangsecho had ik blijkbaar 7 follikels althans wat ze konden zien. Dat vonden ze al schrikbarend laag en toen zag ik die kop al van oh jee. Voorgesteld werd dan ook om gelijk met meno 225 te beginnen.

Uiteindelijk had ik 4 follikels die groeide. En groot waren. De grootste was 25 mm. Dan 22 en 20/en 18//meen ik.

Nou tijdens de punctie konden er maar 3 aangeprikt worden omdat de vierde op een risicovolle plek zat( darm)

Mijn ziekenhuis was toen al niet erg gecharmeerd van mijn uitkomst dus hou mij. Hart vast.

Kan het zo zijn dat ik als ik straks ga beginnen in november meer eitjes krijg( follikels) of ben ik gewoon te oud en op ( kan ik dat al zien aan de vorige poging hoogste meno en zo weinig)

Bij mij ging het zo: poging 1 puregon 225 gespoten, had 4 follikels, arts zei dat dit normaal was voor mijn leeftijd (41). Alles aangeprikt, slechts 1 ei. Verse tp maar deed niks. 2e poging menopur 225, 8 follikels, niet alles kon aangeprikt worden, ook door de darm, 6 eitjes! 2 eitjes tp gelijktijdig. De rest was te slecht om in te vriezen. Poging nr 3 225 menopur, 1 follikel geen punctie laten doen maar iui. Op basis hiervan wordt nu dus gezegd, slechte reactie geen hoop.

Ik kreeg dus wel meer follikels de 2ex maar dat kan zijn door de overstap van puregon naar menopur. Hebben het na de 2e poging 4 mnd laten rusten. Dat ik na 4 mnd zo slecht reageer op dezelfde medicatie en dosis als bij poging 2...is mij echt een raadsel. Misschien zit ik gewoon volop in de overgang ofzo. Ik hoop voor jou op minstens hetzelfde aantal follikels als bij de eerste, dan gaan ze wel door met je, maar als je zoals ik van 8 naar 1 follikel gaat dan is het een vette doei vanuit hun

Posted
Bij mij ging het zo: poging 1 puregon 225 gespoten, had 4 follikels, arts zei dat dit normaal was voor mijn leeftijd (41). Alles aangeprikt, slechts 1 ei. Verse tp maar deed niks. 2e poging menopur 225, 8 follikels, niet alles kon aangeprikt worden, ook door de darm, 6 eitjes! 2 eitjes tp gelijktijdig. De rest was te slecht om in te vriezen. Poging nr 3 225 menopur, 1 follikel geen punctie laten doen maar iui. Op basis hiervan wordt nu dus gezegd, slechte reactie geen hoop.

Ik kreeg dus wel meer follikels de 2ex maar dat kan zijn door de overstap van puregon naar menopur. Hebben het na de 2e poging 4 mnd laten rusten. Dat ik na 4 mnd zo slecht reageer op dezelfde medicatie en dosis als bij poging 2...is mij echt een raadsel. Misschien zit ik gewoon volop in de overgang ofzo. Ik hoop voor jou op minstens hetzelfde aantal follikels als bij de eerste, dan gaan ze wel door met je, maar als je zoals ik van 8 naar 1 follikel gaat dan is het een vette doei vanuit hun

Tweede keer idd een mooie score. Alleen jammer dat de overige niet goed genoeg waren om in te vriezen. Op zon manier raas je er doorheen ( door je pogingen)

Mijn eitjes en embryo's waren wel goed en die ene lieten ze na de verse tp nog een dag staan en kreeg toen een brief dat die goed genoeg was in te vriezen.

Maar waarom heb ik zo weinig?? Zou een hogere dosis werken dus 300 meno?

Ik word binnenkort gebeld voor telefonische evaluatie.

Ik bedoel ik kon gewoon door gaan na de vorige mislukte ivf maar wilde toch graag even iemand spreken ik bedoel ik wil dit niet weer.

Ik weet nu al als ik ga vragen of ik 300 mag spuiten ze zeggen heeft geen zin...

Wat kan ik nog meer voorstellen/vragen?

Posted
Tweede keer idd een mooie score. Alleen jammer dat de overige niet goed genoeg waren om in te vriezen. Op zon manier raas je er doorheen ( door je pogingen)

Mijn eitjes en embryo's waren wel goed en die ene lieten ze na de verse tp nog een dag staan en kreeg toen een brief dat die goed genoeg was in te vriezen.

Maar waarom heb ik zo weinig?? Zou een hogere dosis werken dus 300 meno?

Ik word binnenkort gebeld voor telefonische evaluatie.

Ik bedoel ik kon gewoon door gaan na de vorige mislukte ivf maar wilde toch graag even iemand spreken ik bedoel ik wil dit niet weer.

Ik weet nu al als ik ga vragen of ik 300 mag spuiten ze zeggen heeft geen zin...

Wat kan ik nog meer voorstellen/vragen?

Ik snap je bezorgdheid. Toch denk ik dat de productie toch ook echt iedere keer anders kan zijn. Ik zou op basis van je eerste poging nog niet willen concluderen dat het voor jou geen zin heeft. Ik had wel meer eicellen bij de puncties, maar bij poging 1 geen enkele tp en bij poging drie maar een tp. Poging twee was wel wat beter.

Jij had misschien niet veel eicellen maar procentueel had je wel veel bevruchtingen.

Bij de evaluatie zou ik vooral willen bespreken wat er veranderd kan worden aan het traject om de resultaten te verbeteren. Hoe zien zij het... wat zijn de mogelijkheden... zijn er dingen die je zelf nog zou kunnen doen om het resultaat te verbeteren.. dat soort dingen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Posted

Ik breek even in! In Düsseldorf spoot ik én 225 menopur en ook nog een dosis GonalF bij het stimuleren.

Ik had overigens 13x een verse poging ivf gehad, nooit (bijna nooit 1x) cryos en altijd maar 2 goeie embryos. Wel altijd 7/8 eicellen, 5 bevruchtingen en dan 2 goeie Emmy's. Zoiets ..

Posted
Ik snap je bezorgdheid. Toch denk ik dat de productie toch ook echt iedere keer anders kan zijn. Ik zou op basis van je eerste poging nog niet willen concluderen dat het voor jou geen zin heeft. Ik had wel meer eicellen bij de puncties, maar bij poging 1 geen enkele tp en bij poging drie maar een tp. Poging twee was wel wat beter.

Jij had misschien niet veel eicellen maar procentueel had je wel veel bevruchtingen.

Bij de evaluatie zou ik vooral willen bespreken wat er veranderd kan worden aan het traject om de resultaten te verbeteren. Hoe zien zij het... wat zijn de mogelijkheden... zijn er dingen die je zelf nog zou kunnen doen om het resultaat te verbeteren.. dat soort dingen.

Zou wat poekie zei idd meenemen. Als ik het over kon doen zou ik ook gelijk vragen voor de amh en fsh test, of hadden ze dat nou bij jou al gedaan? 300 geven ze in Nl niet had ik ook om gevraagd en zeiden dat het geen nut zou hebben.

En je zou een eitje kunnen laten onderzoeken alleen valt die dan wel af voor een tp

Posted

Ja ik ga het ook zeker een kans geven.

En idd ik had er maar twee maar wel twee goede . en idd jij had er de laatste keer een boel meer. Waarvan ( als ik het met goed herinner) 1 het redden en waar je nu wel mooi zwanger van bent dus je hebt er maar één nodig blijkt wel weer.

Bedankt voor de adviezen voor wat betreft de vragen. Ik ga dit zeker zo vragen idd.

Dank je wel

Posted
Zou wat poekie zei idd meenemen. Als ik het over kon doen zou ik ook gelijk vragen voor de amh en fsh test, of hadden ze dat nou bij jou al gedaan? 300 geven ze in Nl niet had ik ook om gevraagd en zeiden dat het geen nut zou hebben.

En je zou een eitje kunnen laten onderzoeken alleen valt die dan wel af voor een tp

Wat poekie zegt ga ik zeker meenemen.

Ik ben alleen op fsh getest. Die was 7.5 maar is wel 2 jr geleden.

Tijdens mijn eerste ivf poging liet een andere arts die ik op dat moment sprak wel vallen dat ze in heeeel uitzonderlijke gevallen 300 geven. Ik hoop dat ik het mag spuiten.

Ik heb niks achter de hand ( krijg alles afgemeten mee) dus ben van hun afhankelijk.

Ik merkte ook exht niks van het spuiten, ik zei telkens spuit ik water ofzo.

Pas op t einde werd me buik wat strak en trekkerig. Zou een hogere dosering werken?

Posted

Even iets anders. Weet iemand of allergieën /histamine intolerantie /netelroos effect heeft op eeb embryo die zich wil innestelen?

Dit omdat dit toch met je immuun volgens mij te maken heeft? Zou zoiets een vroege miskraam/voorkoming van echt goed door nestelen kunnen voorkomen.

Ziekenhuis wist er niks zinnings op te zeggen. En dermatoloog veegt t van tafel.. ( allemaal niet bewezen)

Ik kan er ook weinig over vinden.

Maar wel dat allergie een soort van immuumstoornis is. En dat netelroos je bloedvaten tijdens opkomen verwijdt.

Weet iemand hier meer over van horen zeggen of ervaring bijvoorbeeld?

Posted
Wat poekie zegt ga ik zeker meenemen.

Ik ben alleen op fsh getest. Die was 7.5 maar is wel 2 jr geleden.

Tijdens mijn eerste ivf poging liet een andere arts die ik op dat moment sprak wel vallen dat ze in heeeel uitzonderlijke gevallen 300 geven. Ik hoop dat ik het mag spuiten.

Ik heb niks achter de hand ( krijg alles afgemeten mee) dus ben van hun afhankelijk.

Ik merkte ook exht niks van het spuiten, ik zei telkens spuit ik water ofzo.

Pas op t einde werd me buik wat strak en trekkerig. Zou een hogere dosering werken?

Ik had de laatste x dat ik spoot een pijnlijke buik, daarvoor niet. Deze laatste dacht ik nou dat wordt em, maar dat werd em dus niet.

Kan je niet helpen mbt de allergiën helaas. Hoop iemand anders wel.

Posted
Ik had de laatste x dat ik spoot een pijnlijke buik, daarvoor niet. Deze laatste dacht ik nou dat wordt em, maar dat werd em dus niet.

Kan je niet helpen mbt de allergiën helaas. Hoop iemand anders wel.

Bizar idd... Als je dan behoorlijke last van je buik hebt denk je daar moet behoorlijk wat groeien idd.

Posted
Bizar idd... Als je dan behoorlijke last van je buik hebt denk je daar moet behoorlijk wat groeien idd.

Zeg dat wel! Zal mn darm wel zijn geweest🤣

Posted
Eerste ivf gehad. Bij de uitgangsecho had ik blijkbaar 7 follikels althans wat ze konden zien. Dat vonden ze al schrikbarend laag en toen zag ik die kop al van oh jee. Voorgesteld werd dan ook om gelijk met meno 225 te beginnen. Uiteindelijk had ik 4 follikels die groeide. En groot waren. De grootste was 25 mm. Dan 22 en 20/en 18//meen ik. Nou tijdens de punctie konden er maar 3 aangeprikt worden omdat de vierde op een risicovolle plek zat( darm) En uit die 3 kwamen maar 2 eitjes. Beide bevrucht.verse tp miskraam en de cryo deed niks. Nu dus poging twee en ik ben doodsbang voor weer zo weinig of nog erger. Mijn ziekenhuis was toen al niet erg gecharmeerd van mijn uitkomst dus hou mij. Hart vast. Kan het zo zijn dat ik als ik straks ga beginnen in november meer eitjes krijg( follikels) of ben ik gewoon te oud en op ( kan ik dat al zien aan de vorige poging hoogste meno en zo weinig) Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Bij mij zijn er ook niet veel goede eitjes.Ze zeiden bij de intake dat ze de punctie bij 3 of minder follikels niet door laten gaan. En dat gemiddeld 10-12 is... Nou toen ik dus de 1e echo had na 14dgn deca spuiten en ze maar 3 follikels zagen vreesde ik t ergste. Echter zeiden ze toen ineens: gezien je leeftijd (januari 40) mag je niet meer verwachten en doen we gewoon de punctie. Op de dag zelf had ik echter 6 follikels. 5 eitjes waren bruikbaar. 2 bevrucht. Bij poging 2 heb ik meno gespoten. 9 follikels, waarvan 6 eitjes bruikbaar en 3 bevrucht.
Posted
Bij mij zijn er ook niet veel goede eitjes hoor.Ze zeiden bij de intake dat ze de punctie bij 3 of minder follikels niet door laten gaan. En dat gemiddeld 10-12 is... Nou toen ik dus de 1e echo had na 14dgn deca spuiten en ze maar 3 follikels zagen vreesde ik t ergste. Echter zeiden ze toen ineens: gezien je leeftijd (januari 40) mag je niet meer verwachten en doen we gewoon de punctie. Op de dag zelf had ik echter 6 follikels. 5 eitjes waren bruikbaar. 2 bevrucht. Bij poging 2 heb ik meno gespoten. 9 follikels, waarvan 6 eitjes bruikbaar en 3 bevrucht.

Ow wauw dat is een mooie score, waar zit jij nu ergens in de route?

Posted
Ow wauw dat is een mooie score, waar zit jij nu ergens in de route?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De verse tp na punctie 2. Officieel de 12e pas testen, maar gisteren en vandaag bruin/roze afscheiding 😟@butterfly ook bij mij lieten ze bij de 2e punctie duidelijk merken dat het te weinig was. Ze deden daar heel zwaarmoedig over. Terwijl ik juist blij was dat ik meer had dan de keer ervoor.Als deze x mislukt wil ik ook graag meer dingen laten testen. Twijfel sterk aan onze kliniek (FK Twenthe)
Posted
De verse tp na punctie 2. Officieel de 12e pas testen, maar gisteren en vandaag bruin/roze afscheiding

Ow shit ja lees het net in de andere sheet (we chatten ook met zoveel mensen, raak ervan in de war). Hmmm hoop dat het niet doorzet lieverd. Ken dit gevoel maar al te goed. Ik ga heeeeeeel hard voor je duimen. Laat je niet gek maken he

Posted
Ow shit ja lees het net in de andere sheet (we chatten ook met zoveel mensen, raak ervan in de war). Hmmm hoop dat het niet doorzet lieverd. Ken dit gevoel maar al te goed. Ik ga heeeeeeel hard voor je duimen. Laat je niet gek maken heVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dank je!
Posted

Wrm geen gonalf?

Posted
De verse tp na punctie 2. Officieel de 12e pas testen, maar gisteren en vandaag bruin/roze afscheiding @butterfly ook bij mij lieten ze bij de 2e punctie duidelijk merken dat het te weinig was. Ze deden daar heel zwaarmoedig over. Terwijl ik juist blij was dat ik meer had dan de keer ervoor.Als deze x mislukt wil ik ook graag meer dingen laten testen. Twijfel sterk aan onze kliniek (FK Twenthe)
Ja natuurlijk doen ze zwaarmoedig. Ze zijn als de dood voor dit soort "gevallen" die hub cijfers naar beneden halen. Ik vind jouw score wel goed, hoe oud ben je?

Ik hoop voor je dat de ze verse wat gaat doen.... Rose afscheiding kan ook van een innesteling zijn.

Posted
Wrm geen gonalf?

Menopur is beter zeggen ze. Betere kwaliteit en opbrengst.

Menopur word uit urine van vrouwen gewonnen en gonal ik meen van Hamsters